Auteur Topic:  2019 - F45 - 218i  (gelezen 575 keer)

Offline Goztow

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
2019 - F45 - 218i
« Gepost op: 21 april 2019, 11:38:34 »
Hey, ik lurk al een tijdje discreet mee. Nu ik een BMW heb gekocht vond ik het logisch om mijn wagen even voor te stellen. Ik ben niet echt een autofreak dus verwacht geen al te technische details.

BMW 2 active tourer 218 benzine, automatische schakeling geleverd eind maart. Mijn vrouw heeft hem donkerrood gekozen, ik heb binnenin gegaan voor een zwart plafond, chroom afwerking van het dashboard, sportstoelen (stof maar leder afwerking op de zijkanten) en lichtpakket. De meeste Tech opties zijn aanwezig daar ik nogal tech minded ben. Foto's volgen nog.

Ik heb lang getwijfeld om de hybride te nemen maar was beetje ingewikkeld naar laadfaciliteiten. Zeker gezien de gedeelde ervaringen hier, zou ik het zeker een aangename wagen gevonden hebben!

Ik kom van een golf sportsvan en ben heel tevreden van dit type mini monovolume. Woon in Brussel en heb ee' familie met 2 kindjes dus heel aangepast aan mijn noden. Het is mijn eerste bimmer. Wel al lang naar verlangd. :D

Eerste ervaringen zijn heel goed, maar heb wel een paar opmerkingen waarop ik graag jullie feedback zou willen :
- volgens mijn vrouw, die 1m62 is, is het heel vervelend dat de hoogte van de veiligheidsgordel niet regelbaar lijkt. Of missen we iets? We hebben al gespeeld met de hoogte van de zetel en de zetel meer naar achteren schuiven maar zonder veel succes, de gordel blijft weinig handig hoog zitten. Dit is zodanig basic dat ik niet kan geloven dat hier geen oplossing voor is bij bmw
- de acc werkt heel lekker maar in tegenstelling tot bij vw weigert de wagen relatief vaak om hem te gebruiken bijvoorbeeld als de zon laag staat en in de vooruit schijnt of wanneer het sterk regent. Bij mijn vw werkte dit gewoon altijd. Ik vermoed sat dit aan de technologie ligt die gebruikt werd. Zit er geen lidar bij BMW in? Voordeel is wel dat hij stilstaande voertuigen ook herkent, wat bij vw niet het geval was.
- zijn er plannen om de functie voor filerijden, die ik fantastisch vind, ook uit te breiden naar de Brusselse ring en gewestwegen? Dat de r0 niet als snelweg wordt aanzien is beetje bleh
- zouden er plannen zijn om de snelheid van die functie op te drijven boven de 60 km/u voor de 2 série ?
- ik ben verknocht aan waze. Heb al veel gezocht, ook op dit forum, maar nog altijd geen work around om android auto te kunnen gebruiken. Enig nieuws over integratie van Android auto? Heb weinig zin om speciaal hiervoor naar Apple over te gaan
- als ik lang op de sluit knop van de afstandbediening duw, gaan de spiegels inklappen. Graag zou ik dit standaard hebben als ik kort op de sluit knop druk. Is dit instelbaar?
- de sensoren voor en achteraan (de biep biep) zou iets minder snel rood mogen worden. Lees: ik moet vaak in kleine gaatjes parkeren. Bij mijn vw was de minimale afstand precies wat kleiner. Is dit instelbaar in de garage?

Enkele van de toppunten voor mij
- beenruimte voor en achterin
- stilte van de wagen, goede isolatie
- kwaliteit sportzetels
- het ganse mediasysteem
- kofferruimte, zeker na recent bezoek te ikea

Zo dat is het zowat om te starten. Dank voor de feedback!
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 10:07:48 door dadoke »

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Re: 2019 active tourer F45 - 218i
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2019, 16:00:56 »
Welkom hier  :thumbsup:

Je zal al gelezen hebben dat de Active Tourer voor de echte bmw-fans als lelijk of als een Zafira met bmw-logo wordt aanzien maar wij hebben zelf de 225XE als lease en ik vind het best wel een leuke wagen, zowel kwa looks als op gebied van prestaties in ‘t geval van onze hybride.

De Grand Tourer is nu ook wel mijn ding niet wegens echt wel een hoog “bus”-gehalte  8)

Mijn vrouw is maar ietsje groter dan jouw vrouw en die hoor ik niet klagen over die gordel eigenlijk.

Wij zitten wel vrij hoog in de wagen, mss ligt het daar aan ?  :iono:

In ieder geval veel veilige km’s gewenst  :clap:

Offline Goztow

• Nieuw
  • *
Re: 2019 active tourer F45 - 218i
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2019, 18:18:02 »
Inderdaad de grand tourer heeft een groot busgehalte. Niet echt mijn ding en zeker niet om te parkeren.

Ik denk dat het een perfecte wagen is om de overstap te maken naar BMW terwijl de kinderen nog thuis wonen. Goede zet van BMW. Ik hoop dat iemand een paar van mijn talrijke vragen kan beantwoorden.

Offline Stefan.1207

• Warming Up
  • *
Re: 2019 - F45 - 218i
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2019, 17:54:41 »
Ik heb respect voor iedereens keuzes en beslissingen. Wil je graag een Grand Tourer, dan is dat allemaal prima voor mij. Ik heb er een keertje één meegekregen als vervangauto en dat ding reed bijlange niet verkeerd. Maar ik vraag me altijd af waarom - zoals in dit topic - het hebben van twee kinderen altijd automatisch moet leiden tot de aanschaf van een 'ruime auto'.

Ikzelf laat me bij de keuze van een auto soms leiden door emoties. Wij hebben ook twee kids, en toch kozen we voor een 2-serie coupé. Desondanks dat ik in de 2,5 jaar dat we 'm hebben nog NOOIT een moment gedacht heb 'Tgoh, eigenlijk hadden we wel wat groters nodig', vallen het aantal keren dat ik scheef bekeken werd - en zelfs een keertje werd uitgemaakt voor 'wandelend stuk midlifecrisis' - omwille van die coupé-keuze met twee kids niet op één hand te tellen.

Effe voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen een F45. Ik vraag me alleen af waarom de menigte eist - en iedereen dat volgt - dat je met twee kids een soortgelijke auto MOET hebben.

En tot slot: fijn dat je uiteindelijk voor BMW koos. Weet nu wel dat je met een virus besmet bent geraakt, waarvan je de rest van je leven niet meer afgeraakt  ;D
BMW 316i 1990 coach -> Daar begon de verslaving mee
BMW 318iS 1991 coach-> Al heel lang geleden verkocht
BMW 318i 1993 sedan-> Al heel lang geleden verkocht
BMW 325i 1994 coupé-> Al heel lang geleden verkocht
BMW 318 iS 1997 coupé-> Verkocht
BMW 320 i coupé 1998 coupé-> Verkocht
BMW 320D 2005 berline -> Verkocht
BMW 320D 2006 Touring -> Verkocht
BMW 318i 1999 Cabriolet Magritte -> Verkocht
BMW X5 3.0D 2007 -> Verkocht
Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark -> Een autoliefhebber moet toch ooit eens een Alfa bezeten hebben?
BMW 220i coupé 2017 -> my Lady in Red