Auteur Topic:  Idrice ccc problemen  (gelezen 325 keer)

Offline Badpritt

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Idrice ccc problemen
« Gepost op: 29 maart 2019, 20:47:29 »
Hallo mijn E612005  heeft problemen met idrive en navigatie. Bij koude start s morgens geen problemen, na een keer of 3 stoppen/starten (als hij warm is gelopen?) begint het navigatiescherm telkens te rebooten met het BMW logo en dan een zwart scherm. Ook na de auto afzetten blijft hij rebooten bij opnieuw starten. Alleen hem lang afzetten en "koud" starten en de idrive werkt weer correct. Precies of een module niet meer goed werkt of oververhit of de CCC problemen geeft als de wagen "warm" gelopen is.Probleem is begonnen met navigatie DVD leesfout tijdens een lange rit. DVD werkt wel terug goed.Soms dagen geen problemen als ik 1 rit of lange tussenpozes tussen de ritten doe en dan elke 5 minuten om het zo te zeggen als ik meerdere korte ritten doe....Wel moet ik opmerken dat als de idrive zonder problemen  werkt bij een koude startdan blijft hij werken gedurende de hele rit of de auto nu "warm" gereden is of niet, en ook andersom als hij 1 keer begint te rebooten tijdens de start blijft hij dat ook doen.Enkel dus na 1 of meerdere herstarten binnen korte of iets langere tijd dat het probleem zich voordoet....Heel irritant en vreemd....Heb al verschillende mensen erover gesproken die er wat van kennen maar die snappen het ook niet.Wie o wie kan weet wat dit kan zijn of een oplossing....Alvast bedankt.

Offline Pieter.45

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: Idrice ccc problemen
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2019, 00:36:05 »
Zelfde probleem: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=68552.0

Edit nevermind je bent ook de starter van dat topic, my bad.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2019, 00:38:11 door Pieter.45 »
2018 B9 RS4
2012 F01 740D xDrive - sold

Offline mx81

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2019, 12:52:11 »
zoals gezegd in dit voorgaand topic, je gaat een nieuw moederbord nodig hebben. de interne koeling van de ccc gaat vaak stuk en nadien loopt de module telkens te warm waardoor de soldeerverbindingen gaan vervormen. op een bepaald moment zijn deze zo vervormd dat bij warmere omgevingstemperatuur sommige verbindingen slecht/geen contact maken.
nieuw moederbord plaatsen, ventilator vervangen, en de omkasting van het moederbord volboren met gaatjes voor meer warmteafvoer  :iono:
mkII fiesta 1.3 (eerste wagen) - 1987 W124 250tD (sold) - gen 3 Ram 1500 5.9 magnum (sold) - 2012 chevrolet cruze 1.8 (sold) - '99 e46 323i (sold) - '78 pontiac subird (ongoing project) - '91 W124 230CE (weekendwagen)
mazda tribute 3.0 V6 (daily)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2019, 20:14:19 »
En ik blijf er bij dat de kans groter is dat het de dvd-drive is. Ik heb zelf maanden met dit probleem rond gereden in de E61. Zo lang ik de dvd niet in de lezer stak was er niks aan de hand. Stak ik hem erin had ik binnen een half uur prijs. Uiteindelijk dvd-drive vervangen voor een 150 en nooit nog problemen gehad. Als je een probleem hebt met de koeling en het moederbord dan zou hij het altijd doen, niet enkel met de dvd erin.

@Badpritt , heb je nu al eens langere tijd rondgereden zonder dvd erin zoals ik had voorgesteld? Heeft hij het dan nog?