Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 9369 keer)

Offline Win

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: M2 CS
« Reactie #180 Gepost op: 25 november 2019, 09:39:40 »
Ik ben ondanks de prijs wel fan, ik zou opteren voor manueel.

Offline Pol

• World Champion
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
« Reactie #181 Gepost op: 25 november 2019, 12:31:34 »
Ik ben ondanks de prijs wel fan, ik zou opteren voor manueel.

De manueel is inderdaad de meest hardcore. Nu ik ben de DKG half manuele op mijn M2 gewoon en dan is het moeilijk nog terug te keren.  ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #182 Gepost op: 25 november 2019, 12:53:18 »
De manueel is inderdaad de meest hardcore. Nu ik ben de DKG half manuele op mijn M2 gewoon en dan is het moeilijk nog terug te keren.  ;)

Het is beiden leuk. De 2 systemen hebben een subtiele aanpak nodig, dkg kan je ook niet gewoon blijven vloeren zoals een automaat imo. Moet je ook met de gas timen.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #183 Gepost op: 27 november 2019, 07:33:21 »
Artemis, onze wandelende BMW encyclopedie wist dit hier in de actualiteit te brengen op een bevriende site. Neem mij niet kwalijk Artemis :) dat ik deze hier post gezien ik dit wel een straf verhaal vind als dit zou kloppen.

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=25501636#post25501636

Het is ondertussen bewezen dat de CS, 'zogenaamde' super M2, dit helemaal niet zou zijn en als dat zo is, een fameuze zet vanuit BMW. Een argument bij om mee te nemen in de moeilijke overweging om mijn allocatie op de CS te verzilveren.... :iono:
De loyale toevoeging van carbon-onderdelen, alcantara en CS sportzetels zou dan de meerprijs moeten verantwoorden.
Enkele optie-weglatingen kunnen voor sommigen overbodig lijken, maar als ik er een tweetal zou moeten uithalen dan zou het wel 1) en 2) zijn.

1) Geen armsteun op de centerconsole. Een bergruimte onder de armsteun is dan toch wel handig. Nu ik kan begrijpen dat in functie van het circuitgehalte van de wagen dit soms storend kan zijn. Ik herinner mij hieromtrent een testfilmpje met de M2 in 2016 waarbij de testrijder een paar keer hard met zijn elleboog tegen armsteun terecht kwam en dit niet kon smaken.
2) Geen confort acces. Dit is er nu eentje dat ik bijzonder apprecieer gezien ik veel  moet in- en uitstappen.
3) Geen 40/20/40 plooibare achterzetels
4) Geen lendensteun voorzetels (het grote comfort van de sportstoelen moet dit m.i. kunnen opvangen)
5) Geen stuurverwarming. misschien belangrijk als je geen Alcantarastuur (zware optie) zou nemen. Zelf heb ik dit nooit genomen.
6) Een vereenvoudigde airco (geen L/R regeling) Voor mi minder belangrijk gezien 99% alleen in wagen.

Onder de mom van gewichtsbesparing???  Kan mij moeilijk inbeelden dat dergelijke opties veel gewicht kunnen besparen. Bovendien weerd door een BMW Ceo op het L.A. Salon verkondigd dat het gewicht van M2C en M2CS gelijk zijn. :iono:
Zeer veel twijfels dus....
« Laatst bewerkt op: 27 november 2019, 08:09:53 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #184 Gepost op: 27 november 2019, 18:05:10 »
Kogel door de kerk...😏
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #185 Gepost op: 27 november 2019, 18:16:16 »
Proficiat Pol. welke kleur, of is hij alleen te verkrijgen in Blauw, echt een hele mooie kleur.

Offline Lt_Castillo

• Pole Position
« Reactie #186 Gepost op: 27 november 2019, 18:56:01 »
Proficiat met de aankoop, Pol. Geniet ervan. En veel geluk ermee
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #187 Gepost op: 27 november 2019, 18:58:52 »
Proficiat Pol. welke kleur, of is hij alleen te verkrijgen in Blauw, echt een hele mooie kleur.

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=69888.0
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #188 Gepost op: 27 november 2019, 19:03:13 »

Misano Blue vind ik te tijdgebonden. Ik twijfelde tussen Hockenheim Silver en Sapphire Black. Ik heb het laatste genomen wegens tijdloos. Slechtere kleur als mijn Mineral Grey qua onderhoud, maar die zal toch gedeeltelijk gewrapt worden met XPel + Quartz Coating.😏 Mocht ik nog veranderen van idee zou dat nog kunnen maar niet aan te raden qua leveringstermijn denk ik.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2019, 19:12:02 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline kietekiet

• Grand Prix Winner
  • T'is ne knijn!
« Reactie #189 Gepost op: 27 november 2019, 20:05:19 »
Proficiat!!!
Had ik in 2015 geweten dat dit speelgoed ging uitgevonden worden, dan had ik 5jaar gewacht in plaats een M4 te kopen..
Nooit weg doen zou ik zeggen.. alles wordt elektronische bazar in 2023.
2000-2002=opel kadet cabrio. 2002-2004=opel astra 16i 16v. 2004-2009=MG zr160.2009-2010=Bmw 320cd chipped.2010-2011 =suzuki swift 13 DDIS+ Bmw M3 e30.2011-2015= Bmw 325D touring chipped+Lotus exige RGB.2015-2017=Dacia logan MCV+Bmw M4 acs box.2017-2018=Dacia logan MCV+Bmw M3 f80 manual Heinz powerbox.2018=Dacia logan MCV+Bmw e36 M3 3.0. 2019= Bmw M140i acs box+ Dacia Lodgy 15th verjaardag van de Roemeense nest met Renault motor full option nota bene.. achteruitrijcamera en de hele nest.. mischien ook nog chippen tot 140 pk.

Online r1sthebest

• World Champion
« Reactie #190 Gepost op: 1 december 2019, 12:36:31 »

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #191 Gepost op: 1 december 2019, 16:50:30 »

Mijn keuze is gevallen op de dayly usable, perfecte combinatie performance en comfort. Uitzonderlijk, voor mij althans, inzetbaar op circuit. Ook de opzichtigheid is voor mij belangrijk, vandaar ook de keuze voor een zwarte. En zoals men hier zegt is de M4 GTS best geschikt om voor te behouden aan het circuit en als tweede wagen.
Wie de prijs voor de M2 CS niet wil geven (te duur vind ik ook) koopt best een stock M2 Competition of een goeie M2 in tweede hands. ;)
Een goed geprijsde Stock M2 Comp. aangevuld met de beschikbare M Performance Carbon onderdelen mag rekenen opeen supplement bijna 22K zonder plaatsing. Niet meer zover af van de prijs van de CS dus.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #192 Gepost op: 1 december 2019, 20:58:11 »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #193 Gepost op: 1 december 2019, 21:14:10 »
mooi, zeker met de manuele bak.

Online r1sthebest

• World Champion
« Reactie #194 Gepost op: 1 december 2019, 22:30:06 »
Prachtwagen! :clap:

Offline ODC

• Pole Position
« Reactie #195 Gepost op: 5 december 2019, 11:03:41 »
Proficiat, van de M2 CS komen er amper 131 naar België en Luxemburg dus je hebt een unieke wagen in uw bezit.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #196 Gepost op: 5 december 2019, 11:27:24 »
Proficiat, van de M2 CS komen er amper 131 naar België en Luxemburg dus je hebt een unieke wagen in uw bezit.

Laat ons hopen. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #197 Gepost op: 6 december 2019, 21:53:30 »
Idd prachtige wagen... en zoiets uniek vraagt in mijn ogen ook de voor de CS voorbehouden kleur Misano Blue  :razz: ipv dat saai zwart :jpshakehead: Zo lijkt het een M2 LCI of comp met carbon terwijl dat Misano aan de CS toebehoort en hem veel waardevoller maakt zal maken in de toekomst. Snap niet dat je zoiets koopt en dan een grijze muis wil zijn. Verder top aankoop :exited:
« Laatst bewerkt op: 6 december 2019, 21:57:39 door smeersd »

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #198 Gepost op: 8 december 2019, 16:40:58 »
Heb eens uit nieuwgierigheid i.v.m. prijssetting van de CS een configuratie gemaakt voor de AMG 45S. Qua motor niet te vergelijken met de CS, maar gezien die wel eens als concurrent wordt beschouwd... Een viercilinder met een joekel van een Turbo, amai..., die is dus verantwoordelijk om er al die concurrerende pk's uit te puren. Enfin, iedereen zijn idee, maar ik frons wel de wenkbrauwen als ik zie wat men uit zo'n 4-cyl. kan puren.
Maar goed, dit terzijde, wat de prijs betref dan.. Een equivalent van de CS uitrusting in de AMG 45S geeft ook een aardig prijskaartje van bijna 85K. Ok,  dit is nog 10K minder dan de CS, maar volgens mij, die 10K meer dan waard. Het uiteindelijk prijskaartje rekening houdend met kortingen zou wel eens niet zoveel meer kunnen bedragen. ;) Door een voordeliger CO2 uitstoot wel een voordeliger AMG. Mercedes speelt het dus blijkbaar klaar wel properder motoren te realiseren in de AMG afdeling.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #199 Gepost op: 8 december 2019, 16:47:50 »
Idd prachtige wagen... en zoiets uniek vraagt in mijn ogen ook de voor de CS voorbehouden kleur Misano Blue  :razz: ipv dat saai zwart :jpshakehead: Zo lijkt het een M2 LCI of comp met carbon terwijl dat Misano aan de CS toebehoort en hem veel waardevoller maakt zal maken in de toekomst. Snap niet dat je zoiets koopt en dan een grijze muis wil zijn. Verder top aankoop :exited:

Om te antwoorden op je opmerking van "grijze muis". Wel dit is ook één van de argumenten die ik bij mijn beslissing heb laten meespelen. De wagen is al exclusief genoeg voor mijzelf, voor de buitenwereld hou ik het liever sober, daarvoor koop ik die dus niet. En de opvallende elementen in carbon moeten m.i. niet nog meer opvallen door een kleurkeuze.  :iono: ;)

« Laatst bewerkt op: 8 december 2019, 16:53:03 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #200 Gepost op: 8 december 2019, 16:51:26 »
Een A45 AMG zal zeker ook een dijk van een wagen zijn maar vergelijken met een CS wordt moeilijk door de schaarsheid van de productieaantallen, de setting in de markt, 4cil vs 6cil. PK's is cafépraat. Een auto koop je niet op papier of voor de cijfers.

Ik zie de CS als the best of the M2 line-up, terwijl de M2 Competition eerder anders is dan een M2/M2 LCI maar op sommige vlakken niet beter (zwaarder, sound  :thumbdwn:), is de CS toch welk echt anders op zoveel vlakken (exterieur, interieur, sound,...)

Ik blijf erbij moest ik het budget kunnen vrijmaken ging mijn M2 LCI op de schop voor een CS. De CS is namelijk veel meer dan een M2 Competition met carbon parts. Het is gewoon de beste F87 die er ooit zal gemaakt zijn en dan nog in zulke schaarse aantallen dat het ongetwijfeld een klassieker wordt.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #201 Gepost op: 8 december 2019, 16:56:37 »
Om te antwoorden op je opmerking van "grijze muis". Wel dit is ook één van de argumenten die ik bij mijn beslissing heb laten meespelen. De wagen is al exclusief genoeg voor mijzelf, voor de buitenwereld hou ik het liever sober, daarvoor koop ik die dus niet. En de opvallende elementen in carbon moeten m.i. niet nog meer opvallen door een kleurkeuze.  :iono: ;)

Ja snap ik wel hoor. Smaken en kleuren verschillen. Maar ik zou geen nanoseconde twijfelen over het Misano Blue omdat dit de exclusieve M2 CS kleur is die niet bestond op de M2/M2 LCI en bestaat op de M2 Competition. Los daarvan is het ook nog eens een prachtige kleur. Ik denk dat vele liefhebbers die kleur zullen prefereren, nu en in de toekomst. Dit maakt hem nog unieker en specialer. Naar de buitenwereld kijk ik ook niet, boeit mij niet  :thumbsup:
Laat dat zeker niet meespelen in uw keuze van wat de mensen denken als je zou passeren in een opvallende blauwe auto met gouden velgen. Wat ik dan zou denken zou het volgende zijn: eindelijk een verademing op de openbare weg  :exited:

Offline ODC

• Pole Position
« Reactie #202 Gepost op: 8 december 2019, 20:14:31 »
Heb eens uit nieuwgierigheid i.v.m. prijssetting van de CS een configuratie gemaakt voor de AMG 45S. Qua motor niet te vergelijken met de CS, maar gezien die wel eens als concurrent wordt beschouwd... Een viercilinder met een joekel van een Turbo, amai..., die is dus verantwoordelijk om er al die concurrerende pk's uit te puren. Enfin, iedereen zijn idee, maar ik frons wel de wenkbrauwen als ik zie wat men uit zo'n 4-cyl. kan puren.
Maar goed, dit terzijde, wat de prijs betref dan.. Een equivalent van de CS uitrusting in de AMG 45S geeft ook een aardig prijskaartje van bijna 85K. Ok,  dit is nog 10K minder dan de CS, maar volgens mij, die 10K meer dan waard. Het uiteindelijk prijskaartje rekening houdend met kortingen zou wel eens niet zoveel meer kunnen bedragen. ;) Door een voordeliger CO2 uitstoot wel een voordeliger AMG. Mercedes speelt het dus blijkbaar klaar wel properder motoren te realiseren in de AMG afdeling.

Ik kom van een A45AMG (381hp) en het plan was om na over te schakelen naar de A45S.
Ik heb de A45S uitvoerig kunnen testen voor ik hem bestelde en na dit pas merk je echt dat er door AMG, deze keer, echt werk is gemaakt van de 4 cilinder motor en de hele aandrijflijn.
Waar ik bij mijn huidige A45 mijn totale vermogen redelijk snel krijg (vervolgens echt vlak gevoel) krijg je bij de nieuwe A45S echt een mooie opbouw. Je wordt nu beloond om door te geven tot 6 a 7k toeren.
Ik had dus nieuwe A45S in bestelling genomen maar na een lang verhaal is deze geannuleerd. Mijn setup kwam op 85000 euro fabrieksprijs (Eigenlijk absurt voor een hatch).
Om lang verhaal dan kort te maken:
- Bij de Mercedes garage veel gezever over de korting waar ik recht op heb, gezever over de overname van mijn AMG en opeens kwam er nog 4 maand bij de leveringsdatum.
- De BMW garage geven ze zonder probleem de korting, geven ze direct meer voor de overname van mijn AMG en normaal heb ik de wagen volgende week.

De M2 Competition komt mij 12000 euro goedkoper uit dan de A45S. Dat doet mij die 0,2 seconden dat de A45S sneller is van 0-100 vergeten.

Het is een ferme plottwist maar gewoon verstand op 0 gezet en iets nieuw proberen.
Als je die 6cilinder twinturbo ziet is dat wel een ander beest dan de 4 cilinder motor van de A45S.
Van 4-matic naar achterwielaandrijving zal wel een aanpassing worden. Dan vooral in weersomstandigheden zoals nu.

Ik kreeg van sommige wel de opmerking dat het interieur van de M2 ondertussen wel wat verouderd aan het worden is maar in het echt vind ik het eerder een tijdloos en sober interieur. Niet oubollig zoals mijn huidige A45 maar ook niet hightech druk zoals de A45S. Dat is natuurlijk weer persoonlijke smaak.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #203 Gepost op: 8 december 2019, 20:29:17 »
Ik kom van een A45AMG (381hp) en het plan was om na over te schakelen naar de A45S.
Ik heb de A45S uitvoerig kunnen testen voor ik hem bestelde en na dit pas merk je echt dat er door AMG, deze keer, echt werk is gemaakt van de 4 cilinder motor en de hele aandrijflijn.
Waar ik bij mijn huidige A45 mijn totale vermogen redelijk snel krijg (vervolgens echt vlak gevoel) krijg je bij de nieuwe A45S echt een mooie opbouw. Je wordt nu beloond om door te geven tot 6 a 7k toeren.
Ik had dus nieuwe A45S in bestelling genomen maar na een lang verhaal is deze geannuleerd. Mijn setup kwam op 85000 euro fabrieksprijs (Eigenlijk absurt voor een hatch).
Om lang verhaal dan kort te maken:
- Bij de Mercedes garage veel gezever over de korting waar ik recht op heb, gezever over de overname van mijn AMG en opeens kwam er nog 4 maand bij de leveringsdatum.
- De BMW garage geven ze zonder probleem de korting, geven ze direct meer voor de overname van mijn AMG en normaal heb ik de wagen volgende week.

De M2 Competition komt mij 12000 euro goedkoper uit dan de A45S. Dat doet mij die 0,2 seconden dat de A45S sneller is van 0-100 vergeten.

Het is een ferme plottwist maar gewoon verstand op 0 gezet en iets nieuw proberen.
Als je die 6cilinder twinturbo ziet is dat wel een ander beest dan de 4 cilinder motor van de A45S.
Van 4-matic naar achterwielaandrijving zal wel een aanpassing worden. Dan vooral in weersomstandigheden zoals nu.

Ik kreeg van sommige wel de opmerking dat het interieur van de M2 ondertussen wel wat verouderd aan het worden is maar in het echt vind ik het eerder een tijdloos en sober interieur. Niet oubollig zoals mijn huidige A45 maar ook niet hightech druk zoals de A45S. Dat is natuurlijk weer persoonlijke smaak.

Denk dat je het niet beter kan verwoorden...
Moeilijke vergelijking ook A45 vs M2, zijn 2 verschillende type auto's. En die cijfers, wat boeit het iemand dat de ene 0.2sec sneller is en dergelijke meer. Meer belangrijk is de feel, sound, algehele beleving. BMW is een driverscar. A45 is top maar hightech sprintkanon. Voor mij de verbeterde en modernere versie van een RS3.

Interieur is persoonlijk. Ik ben geen fan van die tablets in de A45, in geen enkele auto trouwens. Nog minder van die hoerenverlichting, digitale tellers,...
De M2 is gebouwd waarvoor hij is bedoeld. Aan een acceptabele prijs  :gayfight: echt rijplezier bieden. Back to basics! En less is more... Je gaat het u geen seconde beklagen een M2 Competition te hebben genomen ipv A45
« Laatst bewerkt op: 8 december 2019, 20:30:51 door smeersd »

Offline ODC

• Pole Position
« Reactie #204 Gepost op: 8 december 2019, 21:58:57 »
Denk dat je het niet beter kan verwoorden...
Moeilijke vergelijking ook A45 vs M2, zijn 2 verschillende type auto's. En die cijfers, wat boeit het iemand dat de ene 0.2sec sneller is en dergelijke meer. Meer belangrijk is de feel, sound, algehele beleving. BMW is een driverscar. A45 is top maar hightech sprintkanon. Voor mij de verbeterde en modernere versie van een RS3.

Interieur is persoonlijk. Ik ben geen fan van die tablets in de A45, in geen enkele auto trouwens. Nog minder van die hoerenverlichting, digitale tellers,...
De M2 is gebouwd waarvoor hij is bedoeld. Aan een acceptabele prijs  :gayfight: echt rijplezier bieden. Back to basics! En less is more... Je gaat het u geen seconde beklagen een M2 Competition te hebben genomen ipv A45

Wat ik me soms afvraag en daar heb ik nog nooit een deftig antwoord op gekregen (ook niet in garages) is wat er gebeurt met de wagen wanneer, zoals bij de nieuwe A45S/BMW 3 reeks, de cockpit kapot is. In mijn ogen zijn het in de A45S 2 grote iPads naast elkaar. En zoals iedereen wel weet kan elektronica stuk gaan.
Waarschijnlijk zal de wagen wel nog functioneren maar rijden zonder snelheidsgegevens lijkt me niet zo handig :D

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #205 Gepost op: 8 december 2019, 22:02:41 »
Wat ik me soms afvraag en daar heb ik nog nooit een deftig antwoord op gekregen (ook niet in garages) is wat er gebeurt met de wagen wanneer, zoals bij de nieuwe A45S/BMW 3 reeks, de cockpit kapot is. In mijn ogen zijn het in de A45S 2 grote iPads naast elkaar. En zoals iedereen wel weet kan elektronica stuk gaan.
Waarschijnlijk zal de wagen wel nog functioneren maar rijden zonder snelheidsgegevens lijkt me niet zo handig :D

Goeie vraag, misschien start de auto zelfs niet meer als safety feature...
Ik vermoed dat het wel door en door getest zal zijn zeker  :clap:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #206 Gepost op: 8 december 2019, 22:10:15 »

Ja.., we zijn hier blijkbaar nog niet aan het einde van het digitale tijdperk. Als wagens al alleen sturen zullen ze op een bepaald moment ook wel eens alleen stilvallen zeker. En stel u voor dat er één of andere pipo vanuit de hoofdzetel van het merk besluit dat het genoeg is geweest met uw wagen, dat hij m.a.w. al lang genoeg heeft gereden en de stekker er dus uittrekt.... Ik denk dat dit ons allemaal (ik misschien niet meer )nog staat te wachten.
Denken jullie niet dat ze dat bij Tesla al niet kunnen? :locked:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #207 Gepost op: 12 december 2019, 21:41:38 »
Goeie vraag, misschien start de auto zelfs niet meer als safety feature...
Ik vermoed dat het wel door en door getest zal zijn zeker  :clap:

Bij Jaguar/Land-Rover/Range-Rover  hadden sommige modellen ipv een automaatversnellingspook een draaiknop die telkens dat je het contact opzette omhoog kwam en als je contact uitzette verzonk in de middentunnel .
Maar bij de recentste Evoque zijn ze daar weer van afgestapt en terug naar joystickachtige automaatversnellingspook gegaan .

Ik heb ook altijd gedacht : wat als die draaiknop opeens niet meer omhoog komt uit verzonken stand middentunnel ? , dan kun je de wagen niet meer in D of R zetten  .

Bij Peugeot ook : op dat ene schermpje bedien je zowel radio als klimaatregeling : temperatuur  , snelheid v ventilatoren , luchtverdeling auto of manueel , navi , telefoon ,  misschien ook wel achterruitverwarming en zetelverwarming  .
Wat als dat schermpje defect gaat of calibratie verliest ?

Als een dashboardknopje kapot gaat kun je dat relatief eenvoudig , snel en goedkoop vervangen ,  bij zo'n  custom-made touchscreen en bedieningsinterface die handeling op het scherm omzet naar aansturing alsof je bedieningsknop bedient is het afwachten of die binnen x-aantal jaar nog vlot leverbaar zijn en al helemaal of de prijs daarvan nog enigzins betaalbaar zal zijn ???

Heb ooit eens iemand horen zeggen dat bij de meeste consumentenelektronica je hooguit 5 tot 7 jaar grote bedrijfszekerheid hebt , in een auto kan veroudering v elektronische onderdelen misschien nog stuk sneller gaan daar ze blootgesteld is aan extreme temperatuursverschillen : van winterse -20 tot +80 a 90°C  als voertuig in blakende zon staat te bakken .....

En dan hebben we het nog niet over "geprogrammeerde veroudering" , en idd met "update over the air"  kan er gezorgd worden dat 1 en ander sterk achteruitgaat of stopt met werken om U te dwingen nieuwe te kopen om winstmarges op peil te houden enz ....

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #208 Gepost op: 25 januari 2020, 17:12:05 »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #209 Gepost op: 25 januari 2020, 18:06:35 »
Knap he, ik zou wel die matte velgen eisen ipv de blinkende Pol  8)