Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 4133 keer)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: M2 CS
« Reactie #90 Gepost op: 5 november 2019, 13:42:56 »
Deze hebben wij mogen bewonderen in de BMW Brussels Brand store. :thumbsup:
Is inderdaad identiek dezelfde wagen...niet mijn smaak qua kleur. Maar deze in het zwart met donkergrijze velgen zou het wel mogen zijn voor mij (met manuele bak)  :-*

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #91 Gepost op: 5 november 2019, 13:44:06 »
geen idrive 7 ... ? geen digitale tellerpartij.... beetje gemiste kans toch  :iono:
Goh dat vind ik nu persoonlijk niet geval en totaal niet belangrijk voor deze wagen. De grootste gemiste kans is de prijs! Zeker als je ziet welke mooie deals je nu op recente M's bij BMW zelf kan doen. M2CS is een verdere evolutie van de huidige M2 comp...zou straf zijn moesten ze ineens een volledige nieuwe digitale tellerparij of geupgrade idrive toeveogen. Een GT3 of GT3 RS heeft ook gewoon hetzelfde dashboard (tellers) als de andere 911 en dezelfde mulitmedia software.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #92 Gepost op: 5 november 2019, 14:02:27 »
Klopt, als je momenteel rondziet welke kortingen er gegeven worden op de ///M’s en in het bijzonder onze M2’s dan wordt de prijszetting van het CS model wel heel hoog en misschien onrealistisch.
Nogmaals, de autoproducenten en de autohandel halen alles uit de kast om van hun wagens met traditionele motoren af te geraken. Ze voelen ook zeer goed de druk van de milieu-activisten op de regeringen om het over een andere boeg te gooien en werk te maken van andere motoren. Cfr Denemarken en de Noorse  landen.., als hun voorstel waarheid wordt dan zal volgens mij de pret er nu wel zeer vlug vanaf zijn. De pesterijen t.o.v. de klassieke motoren zal dan wel het logisch gevolg zijn.
En met wat Porsche klaarstaat met zijn nieuwe elektrisch aangedreven modellen zal de concurrenten in het segment ook niet ontgaan zijn.
Ik ben hier allicht één van de weinigen die een CS heeft gereserveerd, maar als de prijszetting niet wat naar de realistische kant zal evolueren wordt de kans groter dat ik uiteindelijk ook pas. De beste zaak doe ik immers door met mijn huidige M2 die amper goed ingereden is verder te gaan.
Of BMW andere klanten buiten hun eigen fanatiekers hiermee zal bereiken betwijfel ik ook heel sterk. De CS blijft overigens toch maar een geperfectioneerde versie van de eerste M2’s uit 2016. Uiterlijk zou men kunnen spreken van een met ruime performance uitgeruste onderdelen veredelde Competition. Vanuit dat standpunt gezien is het niet revolutionair.
Hun visvijver zal zich volgens mij grotendeels beperken tot de huidige ///M klanten.
Inderdaad is ook mijn gevoel in heel dit verhaal van sportieve wagens. Na de prijszetting van de M2 CS te zien; heb ik zoals aangehaald 0 intentie meer om eentje te bestellen en hou ik het bij mijn huidige MY17 M2. Na een kleine 3 jaar zit ik nu op 75.000km...als ik zo veel met de wagen blijf rijden (wat sowieso de bedoeling is), dan zit ik eind 2024 op 200.000km. Zijn zorgen voor later en is nog een tijdje; maar wat voor iets leuks en sportief mag en kan ik dan nog kopen vraag ik mij soms af (als ik dan toch eens terug iets anders wil). :iono:

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #93 Gepost op: 5 november 2019, 19:02:48 »
Goh dat vind ik nu persoonlijk niet geval en totaal niet belangrijk voor deze wagen. De grootste gemiste kans is de prijs! Zeker als je ziet welke mooie deals je nu op recente M's bij BMW zelf kan doen. M2CS is een verdere evolutie van de huidige M2 comp...zou straf zijn moesten ze ineens een volledige nieuwe digitale tellerparij of geupgrade idrive toeveogen. Een GT3 of GT3 RS heeft ook gewoon hetzelfde dashboard (tellers) als de andere 911 en dezelfde mulitmedia software.

Een nieuwe tellerpartij en wat geupdate technologie had misschien wel kopers over de streep kunnen trekken, zodat ze niet het gevoel hadden dat ze eigenlijk nagenoeg hetzelfde kochten, maar dan duurder.

2016 technologie in een 2020 wagen gaat altijd verouderd voelen... zeker als de rest van het gamma al vernieuwd is...

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #94 Gepost op: 5 november 2019, 21:43:00 »
Ik hoop dat technologische snufjes niet de reden zijn voor mensen om een M2 te kopen. Totaal bijzaak in zo’n wagen imo. Niks mis met een klassieke ronde tellerpartij, integendeel. Trouwens: een tegenwijzerzin draaiende toerenteller... neen.
« Laatst bewerkt op: 6 november 2019, 09:03:42 door order66 »

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Artemis

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #95 Gepost op: 6 november 2019, 09:00:05 »
Basisprijs inclusief BTW voor België: 95.000 EUR.

Dus enkel al met M-DCT en metaalkleur (Black Sapphire, Hockenheim Silver of Misano Blau) zit je al aan 100.000 EUR.  Best pittig voor deze über 2-serie.

Van de 100 exemplaren voor België en Luxemburg zijn er blijkbaar al 76 "gereserveerd".  Maar dat betekent nog niet "verkocht".  Het is louter een optie om over een exemplaar met een BMW M dealer te onderhandelen.  Omwille van het stevige prijskaartje gaan er ongetwijfeld meerdere reservaties terug vrijkomen.

Luister even mee naar wat BMW zegt in deze video 03:48-04:49 (voor een motorstart: 03:36-03:48):

Nog wat videomateriaal:

Officiële introductievideo:

Youtuber (motorstart: 00:29-00:47):

YouTuber (geen motorstart):

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #96 Gepost op: 6 november 2019, 09:17:00 »
Basisprijs inclusief BTW voor België: 95.000 EUR.

Dus enkel al met M-DCT en metaalkleur (Black Sapphire, Hockenheim Silver of Misano Blau) zit je al aan 100.000 EUR.  Best pittig voor deze über 2-serie.

Van de 100 exemplaren voor België en Luxemburg zijn er blijkbaar al 76 "gereserveerd".  Maar dat betekent nog niet "verkocht".  Het is louter een optie om over een exemplaar met een BMW M dealer te onderhandelen.  Omwille van het stevige prijskaartje gaan er ongetwijfeld meerdere reservaties terug vrijkomen.

Luister even mee naar wat BMW zegt in deze video 03:48-04:49 (voor een motorstart: 03:36-03:48):

Nog wat videomateriaal:

Officiële introductievideo:

Youtuber (motorstart: 00:29-00:47):

YouTuber (geen motorstart):

Inderdaad Luc, de prijs is stevig en zoals wij al hadden gehoord bij de Avant Première. BMW heeft blijkbaar geen rekening gehouden met de vele blijken van misprijzen hieromtrent op verschillende forums. Het wordt nu dus tijd om te onderhandelen.  Ik begin toch meer en meer te twijfelen. De wagen zal ’Old School´blijven en allicht één van de laatste modellen die nog geen of maar weinig rekening houden met CO2 uitstoot. Ben benieuwd wat het wordt eens wij met onze dealers moeten praten...
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #97 Gepost op: 6 november 2019, 09:23:24 »
Er zal gezien de stevige prijs wel een mooie korting gegeven worden.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #98 Gepost op: 6 november 2019, 09:33:46 »
Ik twijfel eraan, maar hopelijk heb je gelijk. Het zal daar van afhangen wat mij betreft. Ik verdien immers veel geld met te blijven rijden met mijn compleet uitgeruste M2 van 2016 met amper 33K km. 😏
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #99 Gepost op: 6 november 2019, 10:12:46 »
Die prijs is zo hard erover....volgens mij teren ze bij BMW vooral op het beperkte oplage verhaal om die prijs te verantwoorden en hopen ze dat mensen denken dat dit een goede investering is (in geval ze hem ooit terug verkopen). Misschien hopen ze dat mensen denken dat de M2 CS zoals de M3 CSL gaat worden? Ze halen te veel aan dat het een beperkte oplage is, precies of dit is het grootste verkoopsargument.

En eerlijk; wie zegt dat er effectief al 76 exemplaren gereserveerd zijn...als dit al zo is dan is het inderdaad gereserveerd en niet verkocht. Schaarste of het idee van iets exclusief te kopen met beperkte oplage geeft het wel een bepaalde meerwaarde, maar niet ten koste van elke prijs. Voor 100K (= CS met paar opties) koop ik mij liever een 2de hands 981 GT4 van 80K en een Golf GTI MK7 van 20K.

Zoals gezegd de M2 CS lijkt me een fantastische wagen, maar er moet een stevig stuk van de prijs en hopelijk zien dealers dit ook. Als niemand ze koopt voor de catalogusprijs dan zullen ze wel moeten, maar dat gaat de vraag zijn natuurlijk. Ik duim mee voor Pol dat hij zijn dealer op een goei dag treft bij de onderhandelingen  8)

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #100 Gepost op: 6 november 2019, 11:01:42 »
Ligt dat nu aan mij of klinkt deze CS niet goed? Ik vind dat geen mooi uitlaatgeluid.

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #101 Gepost op: 6 november 2019, 11:48:35 »
Basisprijs voor België is 96.500 EUR (handgeschakelde versnellingsbak + non-metallic kleur (Alpine White)).

Dus met M-DCT en één van de drie beschikbare metaalkleuren (Black Sapphire, Hockenheim Silver of Misano Blau) zit je al rond de 101.500 EUR.  Wie daar ook de optionele M-CCB remmen wil, zit niet ver meer van 110.000 EUR.

Vergeet ook de BIV en jaarlijkse verkeersbelasting niet, die hoger is bij manuele versnellingsbak (2979cc - 331kW - 450pk - CO2 emissie gecombineerd: manueel: 238–233 g/km en M DCT: 219–214 g CO2/km) (calculator: https://www.febiac.be/public/calculator_cars.aspx?lang=NL).

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #102 Gepost op: 6 november 2019, 11:50:03 »
Ligt dat nu aan mij of klinkt deze CS niet goed? Ik vind dat geen mooi uitlaatgeluid.
Ik heb de indruk dat het uitlaatgeluid wat gedempt/tegengehouden wordt,ik vermoed dat er hier een OPF-filter inzit en dat deze de oorzaak is? :iono:

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #103 Gepost op: 6 november 2019, 12:07:14 »
Ik twijfel eraan, maar hopelijk heb je gelijk. Het zal daar van afhangen wat mij betreft. Ik verdien immers veel geld met te blijven rijden met mijn compleet uitgeruste M2 van 2016 met amper 33K km. 😏

Deze M2CS is eigenlijk een auto die je moet koesteren en alleen in het weekeind mee rijden bij mooi weer.

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #104 Gepost op: 6 november 2019, 13:07:03 »
voor 110.000 euro koop ik mij wel een Cayman GT4 ze  :toofunny:

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #105 Gepost op: 6 november 2019, 14:02:56 »
Zelfs met minder:  ;)
- Porsche 718 Spyder: 96.170,80 EUR
- BMW M2 CS: 96.500,00 EUR
- Porsche 718 Cayman GT4: 99.074,80 EUR

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #106 Gepost op: 6 november 2019, 15:25:28 »
« Laatst bewerkt op: 6 november 2019, 15:27:41 door r1sthebest »

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #107 Gepost op: 6 november 2019, 17:22:13 »

Amai, ik ook!
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #108 Gepost op: 6 november 2019, 17:42:22 »
Een echte bmw fan koopt geen ander merk :thumbsup:

Offline Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #109 Gepost op: 6 november 2019, 21:10:25 »
Zeker wel :)
2012 - Porsche Cayman R

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #110 Gepost op: 6 november 2019, 21:39:19 »
110k.
Wat een joke!

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #111 Gepost op: 6 november 2019, 23:50:18 »
Deze M2CS is eigenlijk een auto die je moet koesteren en alleen in het weekeind mee rijden bij mooi weer.
Maw dan heb je een kapitaal van €100.000 in uw garage staan waar je dan amper plezier van hebt? M2 + M2 comp + M2 CS zijn gewoon ontwikkeld en bedoelt om dagelijks mee te rijden hoor. Kopen en zo veel mogelijk mee rijden en nooit meer verkopen, dan heeft de hoge aankoopprijs het meeste nut (rendement) in mijn ogen..want dan heb je er ook het meeste plezier van. En zo maakt restwaarde ook niet uit (want je houdt hem bij) ;)

Offline Janske21

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Grts
« Reactie #112 Gepost op: 6 november 2019, 23:54:00 »
Koop je voor 125K al geen M3 Gts?
Dan zou ik het wel weten. Even bij sparen en zoiets kopen.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #113 Gepost op: 6 november 2019, 23:57:49 »
Een echte bmw fan koopt geen ander merk :thumbsup:
Amai wees maar zeker van wel...en als ik zie wat BMW qua design voor toekomstige modellen mee bezig is dan is de kans met de dag groter (zelfs de nieuwe 1 reeks is al niet meer RWD). Ik ben een zware BMW liefhebber (qua design en vooral de manier waar op ze rijden) en als mijn wagens zijn al BMW's geweest. E30 => E36 => E46 => Z4M => M2. Maar je mag dan nog fan zijn van een automerk. Als ze qua aanbod, design, prijs of weet ik wat niet meer gelijklopen met wat je zelf in een wagen zoekt, dan ga je gewoon naar een ander merk. In geval van de M2 CS...als dat de prijs is en deze zo blijft (en je hebt niet perse achterzetels nodig) dan is de keuze 100% voor een GT4. Zelfs met de niet gelimiteerde oplage van de GT4 zal deze waarschijnlijk zijn waarde nog beter behouden dan die van een "gelimiteerde" M2 CS. Want dit aspect speelt BMW nu blijkbaar graag uit om klanten te lokken voor deze wagen.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #114 Gepost op: 6 november 2019, 23:59:36 »
Koop je voor 125K al geen M3 Gts?
Dan zou ik het wel weten. Even bij sparen en zoiets kopen.
Dan kan je bij die GTS al even goed zeggen...nog even doorsparen en 991 GT3 4.0 kopen of gewoon 997 GT3 RS kopen  :drool:

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #115 Gepost op: 7 november 2019, 05:37:09 »
Dan kan je bij die GTS al even goed zeggen...nog even doorsparen en 991 GT3 4.0 kopen of gewoon 997 GT3 RS kopen  :drool:

Bijsparen tot die Pagani binnen bereik is dan maar  :clap:

Het is veel geld maar speciale gelimiteerde series zullen altijd meer kosten dan dat je netto bijkrijgt aan power/sierstukken/speciale uitrusting. Volgens mij gaan ze die 2200 wel verkocht krijgen zonder al te veel korting.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #116 Gepost op: 7 november 2019, 08:45:55 »
Bijsparen tot die Pagani binnen bereik is dan maar  :clap:

dan kunde ineens voor nen veyron sparen hé, verkoop uw huis, uw kinderen en uw 2 nieren et voila  :exited:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #117 Gepost op: 7 november 2019, 10:53:14 »
Ik duim mee voor Pol dat hij zijn dealer op een goei dag treft bij de onderhandelingen

Merci Wouter, als er geen marge is voor korting wordt het een njet. Met de DKG en nog een aantal opties die niet standaard zijn zitten we al een pak boven de 100K. Ik wil zeker geen downgrade qua opties tov mijn huidige M2 die een full option is zonder schuifdak. Tel daarbij de BIV en zonder je het weet zit je in de omgeving van Porsche. Een omnium heb ik nu ook nog, deze moet ik dus niet meerekenen.
Een GT4 zie ik wel niet zitten gezien te weinig comfort (plaats) maar volgens een Porsche dealer zou er een nieuwe Cayman 6 cyl. in de pipeline zitten die tussen de huidige GTS en de GT4 zit. Wie weet....
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #118 Gepost op: 7 november 2019, 13:08:43 »
Merci Wouter, als er geen marge is voor korting wordt het een njet. Met de DKG en nog een aantal opties die niet standaard zijn zitten we al een pak boven de 100K. Ik wil zeker geen downgrade qua opties tov mijn huidige M2 die een full option is zonder schuifdak. Tel daarbij de BIV en zonder je het weet zit je in de omgeving van Porsche. Een omnium heb ik nu ook nog, deze moet ik dus niet meerekenen.
Een GT4 zie ik wel niet zitten gezien te weinig comfort (plaats) maar volgens een Porsche dealer zou er een nieuwe Cayman 6 cyl. in de pipeline zitten die tussen de huidige GTS en de GT4 zit. Wie weet....
GT4 is inderdaad misschien wel een beetje TE voor wat jij zoekt in een wagen? Maar die nieuwe Cayman 6 cyl waar ze over spreken zou misschien wel eens een ideale Cayman voor u kunnen zijn (als je geen achterbank nodig hebt). Qua interieur gaat een GT4 en een 6 cyl Cayman even groot zijn hoor. Die rolkooi bij een GT4 (die je evengoed niet kan selecteren) neemt geen plaats in het interieur in en zit eigenlijk in de koffer op een plek die je toch niet gebruikt. De GT4 kan je vanaf 2020 ook met PDK bestellen en ook met verstelbare comfortstoelen. Qua uitlaat zal die nieuwe 718 6 cyl met zijn OPF waarschijnlijk wel iets minder mooi klinken als de oudere 981 Cayman GTS 6 cyl. Maar sowieso wel mooier als M2 Comp / M2 CS en zeker als de 718 4 cylinder modellen. Als die 6 cyl 718 cayman er effectief gaat komen, dan schat ik dat deze een basisprijs van +/- 90K zal krijgen (tussen de GTS en GT4). Zal dus met PDK en hoop optie's ook wel tegen de 100K zitten.

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #119 Gepost op: 9 november 2019, 15:25:07 »
"Met een Belgische prijs van 96.500 euro mag je voor de M2 CS ongeveer 30.000 euro meer aftikken dan voor een Competition bij de dealer om er eentje te pakken te krijgen. Daar moet je trouwens snel voor zijn, want het merendeel van de 131 exemplaren voor de Belux heeft al een eigenaar gevonden."
(https://www.autogids.be/merk--bmw/autonieuws/nieuwe-modellen/officieel-de-nieuwe-bmw-m2-cs-prijs_5dc1a4f4b7b5b.html)

Dat van "eigenaar" klopt niet.  Er zijn er inderdaad een pak "gereserveerd" door geïnteresseerde klanten, maar dat is vrijblijvend.  Die klanten gaan eerst nog onderhandelen met hun dealers en dan moeten beslissen of ze effectief een M2 CS willen.  Als een klant de verkoopscondities onaantrekkelijk vindt, riskeert hij/zij af te haken en komt die reservatie terug vrij.