Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 2979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #60 Gepost op: 21 september 2019, 18:42:43 »
Vannamiddag eens met een Cayman gaan rijden. Tot nog toe nog niet de kans had om dit te doen. Maar wat een desillusie..., Nu.., het was de basisversie, maar dat dot er niet toe, het was enkel maar om eens die viercilinder aan de tand te voelen. Dit is dus echt niet te doen. Wie van een M2 komt en hierin stapt moet goed zot zijn daar zijn geld in te steken. Maar ja, voor sommigen is de naam Porsche blijkbaar van groter belang dan de prestatie/prijsverhouding/inzetbaarheid van dat ding. Zelfs in de Sport+ stand moet al  je vol gas geven omdat reactie te krijgen.En het duurt dan nog wel een paar fracties. Als je met de M2 op het gaspedaal trapt is er onmiddellijk reactie, geen retard dus en wordt je direct tegen de rugleuning geduwd
En dat "lawaai van die viercilindermotor binnenin... echt het lawaai van een naaimachine die door een bas-muziekbox wordt geduwd, meer storen kan allicht niet meer. Misschien goed voor een madammeke met oordopjes om wat rondjes te draaien uit verveling... een andere doelgroep zou ik daar niet kunnen voor bedenken.
 Leve onze ///M's zou ik zeggen... De Carrera is natuurlijk, andere koek, maar voor een nieuwe leg je al vlug 150K op tafel...
Zou richtprijs van de nieuwe M2 CS dan toch gerechtvaardigd zijn als je dit hebt meegemaakt? Zelfs een Cayman GTS met wat opties zal algauw richting of zelfs boven de 90K gaan, niet..?
Voor mij is de M2 dus de ideale sportwagen die prestaties, comfort en ruimte perfect combineert en bovendien elke dag zowel winter als zomer perfect als daily kan gebruikt worden.
Volgens de vertegenwoordiger zou er een Cayman 6 komen binnenkort die zoals de naam het zegt terug een 6 Cyl. zou worden. Bewijs dat dat viercilinder speelgoed blijkbaar door de concurrentie onderuit gehaald wordt.
Toen ik na de testrit aan de vertegenwoordiger mijn misnoegdheid over de prestatie liet horen liet hij mij vallen als een steen. Hij was nog met iemand anders bezig. Hij wist mij nog na te roepen dat, indien ik hem nodig had maar een mailtje moest sturen... Dat is dus Porsche...
« Laatst bewerkt op: 21 september 2019, 18:50:51 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6809
  • Enjoy life !
Re: M2 CS
« Reactie #61 Gepost op: 21 september 2019, 19:12:54 »
Vannamiddag eens met een Cayman gaan rijden. Tot nog toe nog niet de kans had om dit te doen. Maar wat een desillusie..., Nu.., het was de basisversie, maar dat dot er niet toe, het was enkel maar om eens die viercilinder aan de tand te voelen. Dit is dus echt niet te doen. Wie van een M2 komt en hierin stapt moet goed zot zijn daar zijn geld in te steken. Maar ja, voor sommigen is de naam Porsche blijkbaar van groter belang dan de prestatie/prijsverhouding/inzetbaarheid van dat ding. Zelfs in de Sport+ stand moet al  je vol gas geven omdat reactie te krijgen.En het duurt dan nog wel een paar fracties. Als je met de M2 op het gaspedaal trapt is er onmiddellijk reactie, geen retard dus en wordt je direct tegen de rugleuning geduwd
En dat "lawaai van die viercilindermotor binnenin... echt het lawaai van een naaimachine die door een bas-muziekbox wordt geduwd, meer storen kan allicht niet meer. Misschien goed voor een madammeke met oordopjes om wat rondjes te draaien uit verveling... een andere doelgroep zou ik daar niet kunnen voor bedenken.
 Leve onze ///M's zou ik zeggen... De Carrera is natuurlijk, andere koek, maar voor een nieuwe leg je al vlug 150K op tafel...
Zou richtprijs van de nieuwe M2 CS dan toch gerechtvaardigd zijn als je dit hebt meegemaakt? Zelfs een Cayman GTS met wat opties zal algauw richting of zelfs boven de 90K gaan, niet..?
Voor mij is de M2 dus de ideale sportwagen die prestaties, comfort en ruimte perfect combineert en bovendien elke dag zowel winter als zomer perfect als daily kan gebruikt worden.
Volgens de vertegenwoordiger zou er een Cayman 6 komen binnenkort die zoals de naam het zegt terug een 6 Cyl. zou worden. Bewijs dat dat viercilinder speelgoed blijkbaar door de concurrentie onderuit gehaald wordt.
Toen ik na de testrit aan de vertegenwoordiger mijn misnoegdheid over de prestatie liet horen liet hij mij vallen als een steen. Hij was nog met iemand anders bezig. Hij wist mij nog na te roepen dat, indien ik hem nodig had maar een mailtje moest sturen... Dat is dus Porsche...

Ik snap volkomen je desillusie Pol  8)

Een sportieve wagen moet minimum een 6cil hebben punt uit  >:D

Mss toch ook eens een testritje versieren met die Supra ?  :iono:

Om die piste ook uit te sluiten  ^-^


Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #62 Gepost op: 21 september 2019, 19:45:51 »
Ik snap volkomen je desillusie Pol  8)

Een sportieve wagen moet minimum een 6cil hebben punt uit  >:D

Mss toch ook eens een testritje versieren met die Supra ?  :iono:

Om die piste ook uit te sluiten  ^-^

Geen slecht idee Gert. We weten nu al wat de ///M 40i is, nu misschien ook eens de Supra aan de tand voelen. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline RDR

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 746
Re: M2 CS
« Reactie #63 Gepost op: 22 september 2019, 09:13:13 »
Vannamiddag eens met een Cayman gaan rijden. Tot nog toe nog niet de kans had om dit te doen. Maar wat een desillusie..., Nu.., het was de basisversie, maar dat dot er niet toe, het was enkel maar om eens die viercilinder aan de tand te voelen. Dit is dus echt niet te doen. Wie van een M2 komt en hierin stapt moet goed zot zijn daar zijn geld in te steken. Maar ja, voor sommigen is de naam Porsche blijkbaar van groter belang dan de prestatie/prijsverhouding/inzetbaarheid van dat ding. Zelfs in de Sport+ stand moet al  je vol gas geven omdat reactie te krijgen.En het duurt dan nog wel een paar fracties. Als je met de M2 op het gaspedaal trapt is er onmiddellijk reactie, geen retard dus en wordt je direct tegen de rugleuning geduwd
En dat "lawaai van die viercilindermotor binnenin... echt het lawaai van een naaimachine die door een bas-muziekbox wordt geduwd, meer storen kan allicht niet meer. Misschien goed voor een madammeke met oordopjes om wat rondjes te draaien uit verveling... een andere doelgroep zou ik daar niet kunnen voor bedenken.
 Leve onze ///M's zou ik zeggen... De Carrera is natuurlijk, andere koek, maar voor een nieuwe leg je al vlug 150K op tafel...
Zou richtprijs van de nieuwe M2 CS dan toch gerechtvaardigd zijn als je dit hebt meegemaakt? Zelfs een Cayman GTS met wat opties zal algauw richting of zelfs boven de 90K gaan, niet..?
Voor mij is de M2 dus de ideale sportwagen die prestaties, comfort en ruimte perfect combineert en bovendien elke dag zowel winter als zomer perfect als daily kan gebruikt worden.
Volgens de vertegenwoordiger zou er een Cayman 6 komen binnenkort die zoals de naam het zegt terug een 6 Cyl. zou worden. Bewijs dat dat viercilinder speelgoed blijkbaar door de concurrentie onderuit gehaald wordt.
Toen ik na de testrit aan de vertegenwoordiger mijn misnoegdheid over de prestatie liet horen liet hij mij vallen als een steen. Hij was nog met iemand anders bezig. Hij wist mij nog na te roepen dat, indien ik hem nodig had maar een mailtje moest sturen... Dat is dus Porsche...

Ja die mannen zijn gewend dat als ge nen porsche wilt, wilt ge niks anders. Die dingen verkopen praktisch zichzelf. Vroeger had ge al den dokteur me zijnen 911 die bij elk nieuw model wisselde nu hebde daar nog een sloot cayenne en macan kopers bij die alles slikken wat porsche ze inlepelt.

Veel vergelijken doen die nie.


Wel goeie auto s...een 6cyl cayman Is wel le'ker
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #64 Gepost op: 24 september 2019, 20:42:07 »


« Laatst bewerkt op: 24 september 2019, 20:45:30 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2202
Re: M2 CS
« Reactie #65 Gepost op: 28 september 2019, 18:40:19 »
Wel Gert, het was een zeer fijne en gezellige avond. Top organisatie, absoluut geen overrompeling, vond eerder dat er weinig volk was komen opdagen, maar dat zal allicht zo gewild zijn door BMW. Enkele maanden terug de introductie van de nieuwste Carrera meegemaakt, enkel voor Porsche eigenaars, maar de sfeer was daar alles behalve gemoedelijk. Eerder dikkenekdoenerij en veel show... en daar hou ik niet van. Hier was het totaal tegenovergesteld had ik de indruk. Ook een zeer goeie catering. Dus met veel dank aan BMW dat we dat in primeur mochten meemaken. :thumbsup:
Was inderdaad een zeer leuke avond en verre van een overrompeling...  :thumbsup:

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2202
Re: M2 CS
« Reactie #66 Gepost op: 28 september 2019, 18:43:30 »
Goh, is een persoonlijke keuze natuurlijk  :iono:

Iedereen wil wel “eens” een Carrera op de oprit en voor de ene geldt “eens Porsche altijd Porsche” en voor de andere (waaronder ik) dan weer niet wegens te opvallend, wegens teveel “streken” in de garages, wegens minder handig bij dagelijks gebruik en om nog zoveel andere redenen.   8)
Als dagelijkse wagen zou ik persoonlijk ook geen Porsche willen...wegens bovenstaande redenen. Maar ik zou wel extreem graag een GT3 RS hebben...wat mijn persoonlijke droomwagen is. Manuele M2 als daily en GT3 RS puur voor fun en track is (voor mij) de droom garage  :bow:

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2202
Re: M2 CS
« Reactie #67 Gepost op: 28 september 2019, 19:00:40 »
Vannamiddag eens met een Cayman gaan rijden. Tot nog toe nog niet de kans had om dit te doen. Maar wat een desillusie..., Nu.., het was de basisversie, maar dat dot er niet toe, het was enkel maar om eens die viercilinder aan de tand te voelen. Dit is dus echt niet te doen. Wie van een M2 komt en hierin stapt moet goed zot zijn daar zijn geld in te steken. Maar ja, voor sommigen is de naam Porsche blijkbaar van groter belang dan de prestatie/prijsverhouding/inzetbaarheid van dat ding. Zelfs in de Sport+ stand moet al  je vol gas geven omdat reactie te krijgen.En het duurt dan nog wel een paar fracties. Als je met de M2 op het gaspedaal trapt is er onmiddellijk reactie, geen retard dus en wordt je direct tegen de rugleuning geduwd
En dat "lawaai van die viercilindermotor binnenin... echt het lawaai van een naaimachine die door een bas-muziekbox wordt geduwd, meer storen kan allicht niet meer. Misschien goed voor een madammeke met oordopjes om wat rondjes te draaien uit verveling... een andere doelgroep zou ik daar niet kunnen voor bedenken.
 Leve onze ///M's zou ik zeggen... De Carrera is natuurlijk, andere koek, maar voor een nieuwe leg je al vlug 150K op tafel...
Zou richtprijs van de nieuwe M2 CS dan toch gerechtvaardigd zijn als je dit hebt meegemaakt? Zelfs een Cayman GTS met wat opties zal algauw richting of zelfs boven de 90K gaan, niet..?
Voor mij is de M2 dus de ideale sportwagen die prestaties, comfort en ruimte perfect combineert en bovendien elke dag zowel winter als zomer perfect als daily kan gebruikt worden.
Volgens de vertegenwoordiger zou er een Cayman 6 komen binnenkort die zoals de naam het zegt terug een 6 Cyl. zou worden. Bewijs dat dat viercilinder speelgoed blijkbaar door de concurrentie onderuit gehaald wordt.
Toen ik na de testrit aan de vertegenwoordiger mijn misnoegdheid over de prestatie liet horen liet hij mij vallen als een steen. Hij was nog met iemand anders bezig. Hij wist mij nog na te roepen dat, indien ik hem nodig had maar een mailtje moest sturen... Dat is dus Porsche...

Yeps...klopt volledig met mijn eigen idee erover. Enige huidige 718 die ik persoonlijk zou overwegen zijn de GT4 of Boxster Spyder, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik de circuit capaciteiten van deze modellen wel zou waarderen. Nu wat wel is, mijne maat heeft een 981 Cayman GTS (met PDK) en qua sound, rijbeleving en prestaties is dit echt wel een heel vette bak. Als de wagen niet nieuw moet zijn en je wil eens iets ander dan BMW (met dubbele koppeling automaat, compacte grote en onder de 100K) dan is dit misschien wel iets om te overwegen. Is dan wel 2de hands.

Het onderstel van de 718 is wel echt vet (zo wat het enige aan deze wagen). Zoals je zegt; het meeste aan deze wagen is gewoon het Porsche logo hoor (wat voor de meeste mensen al genoeg reden is om hem te willen). Maar ik denk wel als er (los van de 718 GT4) terug een 6 cyl 718 uitkomen, dat dit echt wel een zeer vette 718 zou zijn en misschien wel de moeite (deze zal dan qua prijs tussen de GTS en huidige GT4 liggen).

Ik ben vorig jaar met mijn vriendin ook bij Porsche geweest voor een gewone 718. Ze vond geen hol aan deze wagen...dan zijn we bij Alpine geweest (die zelfs nog een kleindere 1800cc motor heeft) en op die lichtgewicht wagen past heel dat 4 cillinder concept veel beter. De persoonlijke service en dergelijke was/is bij Alpine ook echt wel zeer indrukwekkend (ze moeten natuurlijk ook een nieuw klantenbestand aanmaken en reputatie opbouwen, wat bij Porsche minder aan de orde is).

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #68 Gepost op: 28 september 2019, 20:23:07 »
Vandaag laatste dag om de M2 CS te gaan bekijken in de Brand store te Brussel. Ben er dus andermaal geweest en tot mijn verbazing was ik de enige om onder begeleiding van een staflid de heilige ruimte op de 1ste verdieping te betreden uiteraard wederom zonder phone. Security was ook weer aanwezig om je nauwlettend in het oog te houden.
Tijd dus om nog enkele details te gaan checken die ik 10 dagen geleden niet had opgemerkt.
Een gesprek met de medewerkster kon mij toch nog geen zekerheid geven over de standaard uitrusting en de nog te krijgen opties. De wagen zou standaard beter uitgerust zijn tov de M2 Competition. Maar er blijven nog meerder onduidelijkheden/onzekerheden.
Binnenin dus een mooie combinatie van CF en Alcantara, best vergelijkbaar met des M4 CS. 
Langs de buitenkant vrij veel CF-delen vergeleken met de Competition. Maar en er zijn toch wel enkele verschillen merkbaar.
Het tentoon gestelde exemplaar in Misano Blau metallic gecombineerd met de  satijn goudgele 19" 763M velgen en knalrode M Sport brakes was wel van het goeie teveel. Een combinatie om blikken naar zich toe te trekken dus. Niet mijn ding... Een zwarte daarentegen zal volgens mij details die het verschil maken met de Competition teveel verbergen. Blijft over Wit en Hockenheim Silber metallic.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Blue

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3687
Re: M2 CS
« Reactie #69 Gepost op: 28 september 2019, 21:09:32 »
Snap de fuss niet rond een CS??
Niet eens gewichtsbesparing.
Geen trick ophanging,..
Gewoon meer power en wat cf onderdelen.

En dan lachen met feit dat de Porsche klanten alles slikken en kopen?
:)

Offline Geoffrey

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 178
Re: M2 CS
« Reactie #70 Gepost op: 28 september 2019, 21:35:03 »
Snap de fuss niet rond een CS??
Niet eens gewichtsbesparing.
Geen trick ophanging,..
Gewoon meer power en wat cf onderdelen.

En dan lachen met feit dat de Porsche klanten alles slikken en kopen?
:)

+1

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #71 Gepost op: 28 september 2019, 21:43:07 »
Snap de fuss niet rond een CS??
Niet eens gewichtsbesparing.
Geen trick ophanging,..
Gewoon meer power en wat cf onderdelen.

En dan lachen met feit dat de Porsche klanten alles slikken en kopen?
:)

Eens er testritten zijn zullen wij het weten. En als ze zich kunnen houden aan de beperkte oplage, wordt het allicht een collectie wagen. Afwachten zeker, eens de officiële prijs kunnen wij beginnen rekenen.
Naar ik kon afleiden uit een gesprek met een stafmedewerkster in de Brand store waren de 100 nog niet bereikt. Een te hoge prijsstelling en een pak onzekerheden errond houden enthousiastelingen allicht teven.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2019, 09:35:52 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline cossie300

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1260
Re: M2 CS
« Reactie #72 Gepost op: 28 september 2019, 22:35:16 »
Porsche kopers slikken misschien alles , maar dat is bij alle Duitse merken zo . Ook bij M , AMG en RS rijders . Veel dure opties krijg je soms standaard bij de niet-premium merken . Ze maken heel grote winsten met hun M pakketten of S line toestanden . Jammer dat ze de naam van hun sportafdeling zo uithollen voor wat snel geldgewin .
Bmw F11 520 d , daily driver ••• Porsche 911 Carrera 4S , when i’m in a hurry ••• Ferrari 348 TB , when i want to relax ••• Ford Escort Cosworth , the rally car ••• Opel Movano , the  ‘ klus bus ‘

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2202
Re: M2 CS
« Reactie #73 Gepost op: 28 september 2019, 22:49:23 »
Snap de fuss niet rond een CS??
Niet eens gewichtsbesparing.
Geen trick ophanging,..
Gewoon meer power en wat cf onderdelen.

En dan lachen met feit dat de Porsche klanten alles slikken en kopen?
:)
Goh de M2 CS fuss is in mijn ogen vooral in de USA hoor; omdat ze daar ook meer kicken op de woorden "limited edition" en ook dat veel mensen daar hopen op hetzelfde qua waarde te kunnen meemaken als destijds bij de beperkte 1M (die had natuurlijk wel een realistischer prijs en was een model op zichzelf). In EU is de fuss naar mijn gevoel een pak minder (was ook duidelijk bij de premiere in Bxl). Maar de M2 CS zou misschien wel eens de meest leuk rijdende en meest intense BMW M van de laatste jaren kunnen zijn die rechtstreeks zo uit de BMW fabriek komt (los van de zeer dure M3/M4 GTS). Misschien is de M2 CS wel zoals ze in het Engels zeggen "greater than the sum of its parts" en moeten we even wachten op de eerste echte reviews.

Ik heb zelf deze zomer met een M4 CS gereden (DKG / CCB remmen) en ook al ben ik geen grote fan van een M4 (de standaard M4 vond ik bij de lancering maar weinig aan qua rijden). De M4 CS was qua rijden en algemene set up een zeer indrukwekkende en brute wagen. M4 CS voelde qua uiterlijk en vooral qua interieur ook veel specialer aan dan mijn eigen M2. Toen ik met de M4 CS reed dacht ik...dit in het compactere, lichtere en meer levendigere chassis van de M2 in combinatie met een manuele bak moet gewoon een zeer intense en fantastische rijdersauto zijn (die nog steeds zeer praktisch is voor dagelijks gebruik). En jawel de M4 CS was bij de lancering zeker zwaar overprieced (maar anno 2019 vallen er blijkbaar wel koopjes bij deze wagens te doen met enorme prijsverschillen tegenover wanneer ze gelanceerd werden).

De M2CS vraagprijs die nu vernoemd werd is inderdaad te veel van het goede en dit zal veel liefhebbers (zoals mij) tegen houden, maar vragen staat vrij...net zoals onderhandelen met uw dealer ook vrij staat (niet vergeten dat dealers ook quota moeten halen qua M wagens en het einde van het jaar is aan het naderen). Inderdaad meer power, meer CF, specifieke CS zetels met specifiek CS interieur, enz. Ik vind het toch wel een zeer cool totaalpakketje binnen en buiten die M2 CS (in het zwart moet die echt vet zijn). Wat verwachten mensen dan meer van van een M2CS? Gestript interieur, vaste kuipzetels en een rolkooi zoals een GTS? Dat is het concept niet van een CS...dat gestripte en rolkooi verhaal is voor de extremere GTS reeksen (zou in de toekomst CSL noemen die reeks). Hoe ik het begrepen heb van de BMW informatie ter plaatste op het evenement is de manuele M2 CS 50Kg minder als de M2 Comp...maw gewoon terug het gewicht van de gewone originele M2. M2 Comp met S55 motor is +/- 50kg meer dan de M2 N55. Om toch even op Porsche terug te komen tussen een 991.2 2s en een 991.2 GT3 is zelfs bijna geen gewicht verschil...zijn beide ook geen echt zware wagens natuurlijk en sowieso lichter dan M2 CS.

Conclusie voor mijzelf; ik ben persoonlijk (los van de prijs) wel enthousiast over de M2 CS van wat deze biedt zo rechtstreeks vanuit de fabriek (niet iedereen is in aanpassingen doen aan zijn wagen en veel mensen houden het liever af fabrieks origineel). Ik wacht af op de eerste M2 CS reviews of als ik er zelf eens mee gereden zal hebben in 2020. Zoals gezegd; hoe extreem enthousiast ik ook over de mijn huidige manuele M2 ben, een M2 CS ga ik zelf niet bestellen.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2019, 22:54:20 door Franzino »

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 607
Re: M2 CS
« Reactie #74 Gepost op: 13 oktober 2019, 04:10:08 »
Naar ik kon afleiden uit een gesprek met een stafmedewerkster in de Brand store waren de 100 nog niet bereikt. Een te hoge prijsstelling en een pak onzekerheden errond houden enthousiastelingen allicht tegen.
En jawel de M4 CS was bij de lancering zeker zwaar overpriced (maar anno 2019 vallen er blijkbaar wel koopjes bij deze wagens te doen met enorme prijsverschillen tegenover wanneer ze gelanceerd werden).
De M2CS vraagprijs die nu vernoemd werd is inderdaad te veel van het goede en dit zal veel liefhebbers (zoals mij) tegen houden, maar vragen staat vrij...net zoals onderhandelen met uw dealer ook vrij staat (niet vergeten dat dealers ook quota moeten halen qua M wagens en het einde van het jaar is aan het naderen).

Ook al zal de M2 CS een uitstekende auto zijn en zullen de reviews over de rijprestaties lovend zijn, met de voorlopig gesuggereerde M2 CS basisprijs is BMW volgens mij boven zijn gewicht aan het boksen.  Té ambitieus.  En ik ben ongetwijfeld niet de enige die daar zo over denkt.

Zelfs al is de auto standaard al redelijk uitgerust, BMW gaat de prijs 'à la baisse' moeten bijstellen, zoniet gaat de M2 CS verkoop lastig verlopen.  "Ja, maar het is toch wel een speciale wagen".  Klopt, maar er zijn grenzen bij de prijszetting voor deze über 2-Serie.

Enkele recente voorbeelden:






Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 607
Re: M2 CS
« Reactie #75 Gepost op: 13 oktober 2019, 05:39:12 »
Nog een paar voorbeelden van kortingen (momenteel van toepassing):






Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #76 Gepost op: 13 oktober 2019, 10:47:37 »
Klopt, als je momenteel rondziet welke kortingen er gegeven worden op de ///M’s en in het bijzonder onze M2’s dan wordt de prijszetting van het CS model wel heel hoog en misschien onrealistisch.
Nogmaals, de autoproducenten en de autohandel halen alles uit de kast om van hun wagens met traditionele motoren af te geraken. Ze voelen ook zeer goed de druk van de milieu-activisten op de regeringen om het over een andere boeg te gooien en werk te maken van andere motoren. Cfr Denemarken en de Noorse  landen.., als hun voorstel waarheid wordt dan zal volgens mij de pret er nu wel zeer vlug vanaf zijn. De pesterijen t.o.v. de klassieke motoren zal dan wel het logisch gevolg zijn.
En met wat Porsche klaarstaat met zijn nieuwe elektrisch aangedreven modellen zal de concurrenten in het segment ook niet ontgaan zijn.
Ik ben hier allicht één van de weinigen die een CS heeft gereserveerd, maar als de prijszetting niet wat naar de realistische kant zal evolueren wordt de kans groter dat ik uiteindelijk ook pas. De beste zaak doe ik immers door met mijn huidige M2 die amper goed ingereden is verder te gaan.
Of BMW andere klanten buiten hun eigen fanatiekers hiermee zal bereiken betwijfel ik ook heel sterk. De CS blijft overigens toch maar een geperfectioneerde versie van de eerste M2’s uit 2016. Uiterlijk zou men kunnen spreken van een met ruime performance uitgeruste onderdelen veredelde Competition. Vanuit dat standpunt gezien is het niet revolutionair.
Hun visvijver zal zich volgens mij grotendeels beperken tot de huidige ///M klanten. Ik krijg ook meer en meer berichten afkomstig vanuit de ///M League waaruit ik concludeer dat men grote pogingen doet om dat groepje ///M-fanatici bijeen te houden.
Binnen enkele weten weten we meer...
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2965
Re: M2 CS
« Reactie #77 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:31:39 »

Welke berichten vanuit de M league bedoel je @Pol ,of heb ik hier wat gemist? :thinking:
Het sakhir monster in actie

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #78 Gepost op: 13 oktober 2019, 17:02:54 »
Ik heb het bijvoorbeeld over een recente mail met enquête naar de mening van de leden naar de League toe. Een aantal vragen over evenementen naar tevredenheid over het soort evenement, de variatie en suggesties voor de toekomst. Of je ook als volgende wagen een M zou kiezen. Ook een vraag naar je tevredenheid over de concessie waar je jouw M kocht. Met overal plaats voor eigen opmerkingen en of suggesties. Na elk evenement waar je aan deelnam komt ook een tevredenheidsenquête.
Volgens mij wel een bewijs dat die M League voor BMW een manier is om uit de mond van deze eerder kleine groep van trouwe fanaten het één en ander te weten te komen.
Hun ///M wagens zijn toch een belangrijk uithangbord binnen het merk, niet...?
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2019, 17:39:00 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2965
Re: M2 CS
« Reactie #79 Gepost op: 13 oktober 2019, 17:52:05 »

Dat klopt,ieder member zal dergelijke mails wel ontvangen om naar onze tevredenheid te peilen.Persoonlijk vind ik dat die M-league er wat naast slaat wat betreft hun "events", door leden uit te nodigen en ze daarvoor nog zwaar te laten betalen.Geen enkel bedrijf of merk nodigt hun speciale klanten uit mits betaling,zo heb ik dat steeds ervaren in het verleden.
Dus ik vrees dat er nog veel werk aan de winkel is als M///league of is iedereen tevreden zoals het nu is?
Het sakhir monster in actie

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1096
Re: M2 CS
« Reactie #80 Gepost op: 13 oktober 2019, 22:04:26 »
Dat klopt,ieder member zal dergelijke mails wel ontvangen om naar onze tevredenheid te peilen.Persoonlijk vind ik dat die M-league er wat naast slaat wat betreft hun "events", door leden uit te nodigen en ze daarvoor nog zwaar te laten betalen.Geen enkel bedrijf of merk nodigt hun speciale klanten uit mits betaling,zo heb ik dat steeds ervaren in het verleden.
Dus ik vrees dat er nog veel werk aan de winkel is als M///league of is iedereen tevreden zoals het nu is?

Je hebt ergens gelijk, maar het hoeft ook gezegd dat sommige evenementen wel de moeite lonen qua prijs kwaliteits verhouding.
De paar betalende evenementen die ik meemaakte waren m.i. toch niet te duur voor wat je in de plaats kreeg. Een zeer interessante kennismaking met bijpassende schietoefening onder professionele begeleiding met vuurwapens m.n. pistolen en revolvers. Zelfs mijn vrouw heeft daar ten volle van genoten. Verder vond ik een halve dag powerdriften tegen een democratische prijs de moeite om nog eens mee te maken.
Maar goed, het kan zeker beter. Vandaar ook de reden van regelmatige communicatie met de leden om voldoende feedback te bekomen en misschien nog meer naar hen te luisteren.
Ik kan ook begrijpen dat men bij bepaalde evenementen ook de partners probeert te betrekken om het misschien ook eens niet uitsluitend over onze ///M's te hebben. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !