Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 2176 keer)

Offline Pol

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: M2 CS
« Reactie #30 Gepost op: 31 augustus 2019, 20:26:21 »
0-100 cijfers zijn niet alles voor autoliefhebbers,er is nog iets zoals rijbeleving.Een 6-pitter horen schreeuwen is nog iets anders dan een 4-pitter protjesmachien.
Inderdaad, luister maar eens naar het geluid van de Cayman S. Geluid van een viercilinder dus... Daarvoor alleen zou ik het laten.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2019, 21:06:44 »
Vandaag op de incheck zone op Zaventem de Toyota Supra kunnen bewonderen. De neef van de Z4 M 40i. Heb al met die laatste een testrit gedaan, maar miste dat echte ///M gevoel. Een DKG bak is toch nog iets anders dan een Steptronic al is die van de nieuwe generatie.  Dus niet zo bijster gecharmeerd. Maar nu ik de Supra heb gezien, een coupé, doet die mij weer denken aan mijn vroegere Z3 Coupé. Daar heb ik ook een fantastisch gevoel aan overgehouden. En eerlijk gezegd ik voel ook weer de goesting voor een tweezitter. Voordeel van deze is dat die toch nog  wat laadruimte heeft en op dat gebied zeer vergelijkbaar met een Z3Coupe. Is trouwens ook verkrijgbaar met manuele bak.
En... een zeer mooie wagen, al is het een Toyota. Heeft meer die race-look in zich vind ik. Waar de echte verschillen zitten op mechanisch gebied met de Z4 M 40i is mij trouwens een raadsel.
Denk ook dat dit een geduchte concurrent voor  de Z4 zal zijn.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #32 Gepost op: 8 september 2019, 13:16:15 »
Ze hebben ze al eens naast elkaar gezet, de Supra is sneller.
Zelfde blok maar bij Toyota hebben ze er 20 of 30pk meer kunnen uithalen.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #33 Gepost op: 8 september 2019, 15:01:18 »
Ze hebben ze al eens naast elkaar gezet, de Supra is sneller.
Zelfde blok maar bij Toyota hebben ze er 20 of 30pk meer kunnen uithalen.

Is volgens mij simpel, bij BMW hebben ze hem standaard afgesteld en bij Toyota niet.

Een B58 op stage 0,5 als ‘t ware , na stage 1 immers al +60pk en na stage 2 al 420pk  :iono:

https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/508-serie-1/7080-f2x-lci-2015/8598-m140i/?stage=7455

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #34 Gepost op: 10 september 2019, 06:33:37 »
Ik heb de Supra ook gezien op Zaventem en ook op 31 augustus ;D Ik vind hem er echt wel bruut en knap uitzien :thumbsup:

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #35 Gepost op: 10 september 2019, 15:01:49 »
0-100 cijfers zijn niet alles voor autoliefhebbers,er is nog iets zoals rijbeleving.Een 6-pitter horen schreeuwen is nog iets anders dan een 4-pitter protjesmachien.

:toofunny:

Zo waar!

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #36 Gepost op: 10 september 2019, 18:02:43 »
:toofunny:

Zo waar!

Waarheid als een KOE op steroïden  >:D

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #37 Gepost op: 17 september 2019, 14:41:38 »
Langs de andere kant had ik ook niet gedacht dat ik fan ging zijn van mijn madam haar A110 met 1.800cc 4 cilinder turbo. Maar op 1 of andere manier past die 4 cilinder eigenlijk echt wel bij het karakter en totale opzet van deze lichtgewicht Alpine met massa's rijbeleving...maar in de 718 Cayman/Boxster komt dit inderdaad totaal niet tot zijn recht terwijl ze wel heel snel zijn (de S toch).

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #38 Gepost op: 17 september 2019, 14:57:13 »
Vandaag op de incheck zone op Zaventem de Toyota Supra kunnen bewonderen. De neef van de Z4 M 40i. Heb al met die laatste een testrit gedaan, maar miste dat echte ///M gevoel. Een DKG bak is toch nog iets anders dan een Steptronic al is die van de nieuwe generatie.  Dus niet zo bijster gecharmeerd. Maar nu ik de Supra heb gezien, een coupé, doet die mij weer denken aan mijn vroegere Z3 Coupé. Daar heb ik ook een fantastisch gevoel aan overgehouden. En eerlijk gezegd ik voel ook weer de goesting voor een tweezitter. Voordeel van deze is dat die toch nog  wat laadruimte heeft en op dat gebied zeer vergelijkbaar met een Z3Coupe. Is trouwens ook verkrijgbaar met manuele bak.
En... een zeer mooie wagen, al is het een Toyota. Heeft meer die race-look in zich vind ik. Waar de echte verschillen zitten op mechanisch gebied met de Z4 M 40i is mij trouwens een raadsel.
Denk ook dat dit een geduchte concurrent voor  de Z4 zal zijn.
Ik heb de Supra gezien op Goodwood en even ingezetten...deed me persoonlijk weinig en was niet wild van het uiterlijk buiten en binnen. Maar ieder heeft zijn eigen smaak (Z3M coupe vind ik dan weer wel fantastisch, vanaf dag 1). Ik kan wel pas een echt oordeel vellen na met de Supra gereden te hebben. Maar puur qua look (binnen en buiten) en qua totale opzet (op papier) zie ik persoonlijk niets speciaal of uniek aan deze wagen, wat hem de naam Supra zou rechtvaardigen. Is in mijn ogen gewoon een Toyota met veel BMW onderdelen en weinig speciaal/uniek aan, buiten een iets sportievere look (maar dat zou je ook van mijn M2 kunnen zeggen als je er nooit mee gereden hebt ^-^ ).
Nu ben ik van de nieuwe Z4 M 40i ook niet wild hoor. Beide zijn mijn ding niet en zijn zeker geen wagens waar ik mijn M2 zou voor weg doen. Ze missen in mijn ogen iets, maar ik kan niet goed zeggen wat het is. Als ik zelf moest kiezen tussen Supra en Z4 M 40i en het moest niet perse een cabrio zijn, dan sowieso een Supra...daar zou ik meer warm van lopen dan van die zo saai uitziende nieuwe Z4. Je kan veel over de Supra zeggen, maar saai vind ik hem qua look sowieso niet...

Offline Lt_Castillo

• Qualifying
M2 CS
« Reactie #39 Gepost op: 17 september 2019, 15:07:33 »
Zo zie je maar dat smaken verschillen en persoonlijk zijn want ik vind de nieuwe Z4 knap. Maar ik zou er ook mijn M2 niet voor wegdoen.

Had ik mijn M2 niet gekocht, zou ik wel een Z4 M 40i gekocht hebben.
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 17 september 2019, 15:12:59 »
Ik heb de Supra gezien op Goodwood en even ingezetten...deed me persoonlijk weinig en was niet wild van het uiterlijk buiten en binnen. Maar ieder heeft zijn eigen smaak (Z3M coupe vind ik dan weer wel fantastisch, vanaf dag 1). Ik kan wel pas een echt oordeel vellen na met de Supra gereden te hebben. Maar puur qua look (binnen en buiten) en qua totale opzet (op papier) zie ik persoonlijk niets speciaal of uniek aan deze wagen, wat hem de naam Supra zou rechtvaardigen. Is in mijn ogen gewoon een Toyota met veel BMW onderdelen en weinig speciaal/uniek aan, buiten een iets sportievere look (maar dat zou je ook van mijn M2 kunnen zeggen als je er nooit mee gereden hebt ^-^ ).
Nu ben ik van de nieuwe Z4 M 40i ook niet wild hoor. Beide zijn mijn ding niet en zijn zeker geen wagens waar ik mijn M2 zou voor weg doen. Ze missen in mijn ogen iets, maar ik kan niet goed zeggen wat het is. Als ik zelf moest kiezen tussen Supra en Z4 M 40i en het moest niet perse een cabrio zijn, dan sowieso een Supra...daar zou ik meer warm van lopen dan van die zo saai uitziende nieuwe Z4. Je kan veel over de Supra zeggen, maar saai vind ik hem qua look sowieso niet...

Vanavond dus naar de avant-première van de M2 CS. Ik ben benieuwd.. Vermoed dat het niet mogelijk zal zijn om foto's te nemen gezien de wagen pas binnen een 6-tal maand op de markt zal komen. Maar vooral de prijs zal mij interesseren, als er al één zal zijn. Alles zal er ook van afhangen hoeveel ik voor mijn M2 nog kan maken. De wagen is in toonzaalstaat en heeft nu 32.000km na 3 jaar. Onder de 45K gaat die zeker niet weg. Met alle opties die eraan of erop staan, de investering van meer dan 4K voor de Xpell en de quarz coating. Als je dat allemaal telt en ervan uitgaat dat een potentiële overnemer daar weinig of geen meerwaarde in ziet zal het toch goed overwegen worden.
En of de CS een collectiewagen wordt is ook nog maar de vraag. Zal zijn beperkte oplage dit kunnen bevestigen???
Het wordt in elk geval moeilijk om nu te beslissen voor een nieuwe wagen met zowat dezelfde kwaliteiten als de M2. Wat komt er op ons af i.v.m. milieu taksen, elektrische wagens? Wat zal er gebeuren met de M2 na deze CS versie? Zullen er nog 6 Cylinder motoren in dit segment gemaakt worden? Allemaal vragen die het er niet gemakkelijker op maken...
Als je leest dat en momenteel van de elektrische Porsche al 700 exemplaren in België alleen al gereserveerd zijn. Wat zal er met de ontploffingsmotor gebeuren???
« Laatst bewerkt op: 17 september 2019, 15:16:28 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 17 september 2019, 15:56:25 »
Vanavond dus naar de avant-première van de M2 CS. Ik ben benieuwd.. Vermoed dat het niet mogelijk zal zijn om foto's te nemen gezien de wagen pas binnen een 6-tal maand op de markt zal komen. Maar vooral de prijs zal mij interesseren, als er al één zal zijn. Alles zal er ook van afhangen hoeveel ik voor mijn M2 nog kan maken. De wagen is in toonzaalstaat en heeft nu 32.000km na 3 jaar. Onder de 45K gaat die zeker niet weg. Met alle opties die eraan of erop staan, de investering van meer dan 4K voor de Xpell en de quarz coating. Als je dat allemaal telt en ervan uitgaat dat een potentiële overnemer daar weinig of geen meerwaarde in ziet zal het toch goed overwegen worden.
En of de CS een collectiewagen wordt is ook nog maar de vraag. Zal zijn beperkte oplage dit kunnen bevestigen???
Het wordt in elk geval moeilijk om nu te beslissen voor een nieuwe wagen met zowat dezelfde kwaliteiten als de M2. Wat komt er op ons af i.v.m. milieu taksen, elektrische wagens? Wat zal er gebeuren met de M2 na deze CS versie? Zullen er nog 6 Cylinder motoren in dit segment gemaakt worden? Allemaal vragen die het er niet gemakkelijker op maken...
Als je leest dat en momenteel van de elektrische Porsche al 700 exemplaren in België alleen al gereserveerd zijn. Wat zal er met de ontploffingsmotor gebeuren???

Tot vanavond dan  ;)

En wat betreft de prijs van de CS...hou u maar vast want dat gaat niet mals zijn als ik zie wat ze nu communiceren daarover (+ de hogere BIV niet te vergeten). En het is niet omdat hij in beperkte oplage gemaakt wordt, dat het perse een klassieker (verzamelwagen) gaat worden met hoog behoudt van waarde (zoals bij beperkte Porsche modellen). Die toekomstige waarde is sowieso ook nog een vraagteken met wat er in de toekomst nog allemaal staat te gebeuren qua taksen, wetgeving, verplichtingen, LEZ zone's, enz.

Wat betreft aanpassingen, verzorging, investering, enz...die dingen zijn inderdaad amper een meerwaarde bij 2de handsverkoop en moet je eerder zien als dingen voor uw eigen plezier terwijl je de wagen in bezit had. Een zeer mooi verzorgde lak is wel een zeer grote meerwaarde voor een 2de hands wagens lijkt me, maar het feit dat er voor 4.000euro Xpel & Qoating op hangt daar wil misschien iemand anders dan maar 500euro meer voor geven op de 2de hands markt. Terwijl dit aspect voor u misschien veel meer belang had qua gemoedsrust en mooi houden van de wagen tijdens uw bezit.
Stel dat je uw huidige M2 voor 45K kan verkopen (wat hij op papier zeker waard is, aangezien hij in sublieme en onberispelijke staat is) dan zal je voor een gelijkwaardige M2 CS met DKG toch wel terug +/- 55K extra mogen neerleggen als ik de huidige richtprijzen mag geloven...

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #42 Gepost op: 18 september 2019, 11:26:33 »
Het was dus een leerrijke avond...
Puike organisatie met een handvol ///M fanaten en kennissen.
Geen foto's uiteraard. Alle Smartphones netjes in gepakt.
Wat mij betreft geen al te grote verassing. Eén en ander was al uitgelekt.
Kleur Misano Blau Metallic
Meest opvallende op buitenkant: CF dak, CF spoiler op koffer + CF diffusor, ///M carbon spiegels. CF of motorkap enkel zichtbaar aan binnenkant.  Carbon frontsplitters. Carbon veerpootbrug uiteraard.2 vent openingen op motorkap.
Op de 4 uitlaatpijpen steken ook geen sierstukken zoals op de M2 en M2Comp. Ze zijn mat zwart.
Velgen in goudgele kleur (19" M LMR V-SP 763 M G.M.Misch.TR) en Cup banden.
Rode remklauwen. een beetje een kakkafonie op de blauwe wagenkleur en goudgele wielen. Deze combinatie zou ik alvast niet nemen.
Binnenin, Alcantara stuur, op dashboard, middenconsole en deuren.
Manuele versie.
Prachtige en perfect aansluitende comfortabele Performance zetels met verlicht M logo. Rugleuning met 2 vertikale sleuven, allicht om racegordels te kunnen monteren.
Eigenlijk een veredelde M2 Competition versie met 450 pK en herziene S55 motor.
Heb er alvast eentje gereserveerd. Maar we zullen nog wel zien...
Volgens sommigen wordt het een collectie-wagen. Zelf geloof ik dat niet want ik had bij gesprekken met de BMW-medewerkers de indruk dat ze nog niet goed wisten hoeveel exemplaren ervan zouden worden gemaakt. De bedoeling van reservatie met betalen van een voorschot zou enkel dienen als indicatie om de echt geïnteresseerden van de anderen te scheiden om een definitief quotum vast te stellen.
Maar ik hoor hier net van mijn concessiehouder dat er al een 100-tal zouden gereserveerd zijn. Als dat waar is zullen er misnoegden zijn of zal men de productie moeten opdrijven. Ik dacht begrepen te hebben dat eer voor België maar een 43-tal exemplaren ter beschikking waren. Van een BMW-medewerker hoorde ik dat het er 100 zijn voor de Benelux. Welke de juiste cijfers zijn zal dus nog moeten blijken.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2019, 13:10:35 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 18 september 2019, 12:03:58 »
Als je er ene gereserveerd hebt ben je blijkbaar dan toch fan van de nieuwe M2 CS, proficiat met de reservatie. Kan je deze eigenlijk ten alle tijden annuleren?
Had ook ook ergens gelezen dat er blijkbaar 100 voor België zijn en dat er al 45 gereserveerd zijn.
Klopt deze foto een beetje met de werkelijke M2 CS?
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline midas

• World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 18 september 2019, 12:27:17 »

@Pol :bedankt voor jouw beknopt verslag  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #45 Gepost op: 18 september 2019, 12:38:37 »
Als je er ene gereserveerd hebt ben je blijkbaar dan toch fan van de nieuwe M2 CS, proficiat met de reservatie. Kan je deze eigenlijk ten alle tijden annuleren?
Had ook ook ergens gelezen dat er blijkbaar 100 voor België zijn en dat er al 45 gereserveerd zijn.
Klopt deze foto een beetje met de werkelijke M2 CS?

Wat betreft de foto. De blauwe kleur is absoluut niet deze die wij gisteren zagen, is veel bleker.
Op de motorkap zitten ook 2 vent-openingen i.p.v. van die dikke bult. Ik vermoed dat er ook geen Carbon Side Wings op staan, maar dat kan een medeforumlid met een beter visueel geheugen misschien bevestigen.
Het CF dak is prachtig. De spoiler op de koffer is dus ook Carbon zoals op uw foto.
De remklauwen waren rood (M Sport brakes). Ik weet niet of ze in een andere kleur verkrijgbaar zullen zijn. Velgen kunnen blijkbaar ook zwart, maar die waren niet aanwezig.
Het Mesano Blau moet je dus zien in daglicht. Was onder de spots zeer moeilijk in te schatten. Ging zo precies in de richting van het blauw van de Alpine A110. Vermoed wel dat het zal mooi zijn. Maar de combinatie goudgele velgen/rode remklauwen op blauw koetswerkkleur kon ik niet zo smaken. Een Black Sapphire Metallic zal hier allicht beter mee staan, alhoewel...
« Laatst bewerkt op: 18 september 2019, 12:42:59 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #46 Gepost op: 18 september 2019, 13:19:37 »
Wat de prijs betreft was er blijkbaar ook nogal wat onduidelijkheid. Ik heb begrepen dat deze, BTW in en met wat opties de prijs van de tegenwoordig nog te verkrijgen M4 zal benaderen, zoniet overtreffen. Hoe het zal zitten met de BIV is uiteraard ook nog koffiedikkijken. Voor de M4 is dat een kleine 5000€, maar wat de toekomstige deelregering ermee gaat doen is dus nog niet duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2019, 13:25:39 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #47 Gepost op: 18 september 2019, 13:49:46 »
Misano Blau is een kleur van de X2, Z4 en nieuwe 1.

Offline AB1996

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 18 september 2019, 16:13:40 »

Voor diegene die de kleur IRL willen zien, momenteel een nieuw model 1 reeks in deze kleur te bezichtigen bij Beliën Pelt.

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #49 Gepost op: 18 september 2019, 17:08:34 »
It hurts my eyes.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #50 Gepost op: 18 september 2019, 19:02:42 »
Proficiat Pol  :clap: ...en precies toch wel wat gemist...spijtig maar zoals reeds gezegd er zijn prioriteiten en de operatie van ons moeder was dat natuurlijk wel.

Ben zeer benieuwd naar meer  :thumbsup:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #51 Gepost op: 18 september 2019, 20:24:27 »
Proficiat Pol  :clap: ...en precies toch wel wat gemist...spijtig maar zoals reeds gezegd er zijn prioriteiten en de operatie van ons moeder was dat natuurlijk wel.

Ben zeer benieuwd naar meer  :thumbsup:

Wel Gert, het was een zeer fijne en gezellige avond. Top organisatie, absoluut geen overrompeling, vond eerder dat er weinig volk was komen opdagen, maar dat zal allicht zo gewild zijn door BMW. Enkele maanden terug de introductie van de nieuwste Carrera meegemaakt, enkel voor Porsche eigenaars, maar de sfeer was daar alles behalve gemoedelijk. Eerder dikkenekdoenerij en veel show... en daar hou ik niet van. Hier was het totaal tegenovergesteld had ik de indruk. Ook een zeer goeie catering. Dus met veel dank aan BMW dat we dat in primeur mochten meemaken. :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #52 Gepost op: 18 september 2019, 21:25:17 »
Wel Gert, het was een zeer fijne en gezellige avond. Top organisatie, absoluut geen overrompeling, vond eerder dat er weinig volk was komen opdagen, maar dat zal allicht zo gewild zijn door BMW. Enkele maanden terug de introductie van de nieuwste Carrera meegemaakt, enkel voor Porsche eigenaars, maar de sfeer was daar alles behalve gemoedelijk. Eerder dikkenekdoenerij en veel show... en daar hou ik niet van. Hier was het totaal tegenovergesteld had ik de indruk. Ook een zeer goeie catering. Dus met veel dank aan BMW dat we dat in primeur mochten meemaken. :thumbsup:

Top dat het zo meegevallen is  :thumbsup:

Ja die dikkenekkerij, dat kennen we en is ook niet mijn ding...dat ging me ook zo tegen indertijd bij die P-garages.

Had wel verwacht dat het top zou zijn  8)

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #53 Gepost op: 19 september 2019, 03:22:27 »

Als iemand vraagt hoe Misano Blau Metallic er ongeveer uitziet, is er een zeer eenvoudig antwoord: stap naar eenderwelke BMW en toon het BMW logo.  Welnu, het is exact dat lichtblauw.  Check maar eens op een X2, Z4 of nieuwe 1 in die kleur: je gaat het verschil tussen het BMW logo en de carrosseriekleur quasi niet kunnen bemerken (uitgezonderd de metaaldeeltjes), ongeacht de lichtinval donker / licht / fel zonlicht.  Het lijkt daarentegen niet op één van de twee blauwtinten in het ///M logo.  Zoals bekend is het blauw/wit in het BMW logo een verwijzing naar de vlag van de regio Bayern.

Vlag van Bayern (Bavaria):

Foto's van Misano Blau Metallic op een BMW X2 M35i (originelen: zie https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0295940EN/the-new-bmw-x2-m35i-additional-pictures - klik op "Photos" voor 4 sets foto's).

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #54 Gepost op: 19 september 2019, 08:38:37 »
Als iemand vraagt hoe Misano Blau Metallic er ongeveer uitziet, is er een zeer eenvoudig antwoord: stap naar eenderwelke BMW en toon het BMW logo.  Welnu, het is exact dat lichtblauw.  Check maar eens op een X2, Z4 of nieuwe 1 in die kleur: je gaat het verschil tussen het BMW logo en de carrosseriekleur quasi niet kunnen bemerken (uitgezonderd de metaaldeeltjes), ongeacht de lichtinval donker / licht / fel zonlicht.  Het lijkt daarentegen niet op één van de twee blauwtinten in het ///M logo.  Zoals bekend is het blauw/wit in het BMW logo een verwijzing naar de vlag van de regio Bayern.

Vlag van Bayern (Bavaria):

Foto's van Misano Blau Metallic op een BMW X2 M35i (originelen: zie https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0295940EN/the-new-bmw-x2-m35i-additional-pictures - klik op "Photos" voor 4 sets foto's).

Opnieuw bijgeleerd beste Luc, waarvoor dank. Jouw "in depth" kennis over BMW verdient onze bijzondere waardering. :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Online Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #55 Gepost op: 19 september 2019, 09:52:04 »
Als de M2 CS 95000 euro gaat kosten zou ik voor een Carrera kiezen.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #56 Gepost op: 19 september 2019, 10:37:57 »

Dan zal dat wel een Carrera  tweedehands zijn. ;)
Een recente tweedehands en perfect OK zal wel een stuk boven de 100K gaan.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2019, 11:13:25 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #57 Gepost op: 19 september 2019, 22:02:01 »

Goh, is een persoonlijke keuze natuurlijk  :iono:

Iedereen wil wel “eens” een Carrera op de oprit en voor de ene geldt “eens Porsche altijd Porsche” en voor de andere (waaronder ik) dan weer niet wegens te opvallend, wegens teveel “streken” in de garages, wegens minder handig bij dagelijks gebruik en om nog zoveel andere redenen.   8)

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #58 Gepost op: 19 september 2019, 22:59:57 »
Goh, is een persoonlijke keuze natuurlijk  :iono:

Iedereen wil wel “eens” een Carrera op de oprit en voor de ene geldt “eens Porsche altijd Porsche” en voor de andere (waaronder ik) dan weer niet wegens te opvallend, wegens teveel “streken” in de garages, wegens minder handig bij dagelijks gebruik en om nog zoveel andere redenen.   8)

Volledig akkoord :thumbsup:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #59 Gepost op: 20 september 2019, 06:41:14 »
Voor €95k ga je inderdaad geen Carrera kunnen kopen,dat ligt tegenwoordig eerder rond de €105k dacht ik en dat is zonder opties.