Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 544 keer)

Offline Pol

• Trade Count: (0)
  • World Champion
M2 CS
« Gepost op: 28 maart 2019, 07:00:17 »
Weet iemand of er al meer gegevens zijn of er nu wel of geen CS-versie van de M2 zou komen dit of volgend jaar?
Ik ben nl. meer en meer aan het denken aan iets nieuws na de eerste M2. De Z4 ///40i spreekt mij nl. nogal aan, alhoewel jammer van de soft top. Ik heb nl. aan mijn vroegere Z3 Coupe een fantastische ervaring overgehouden.
Maar mocht er een M2 CS komen, dan zou ik allicht daarvoor gaan. Ik lees ook dat er maar een beperkte oplage zou van komen.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: M2 CS
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2019, 08:01:20 »
Ze zijn er effectief mee aan het testrijden op dit moment dus hij komt er zeker :)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1543417

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2019, 14:52:41 »
Ze zijn er effectief mee aan het testrijden op dit moment dus hij komt er zeker :)
https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1543417

Bedankt !  :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2019, 13:02:15 »
Hij gaat er komen maar niet in beperkte oplage ik denk zelfs dit jaar nog

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2019, 21:17:04 »
Hij gaat er komen maar niet in beperkte oplage ik denk zelfs dit jaar nog

Wordt die dan de vervanger van de Competition of blijft die dan ook nog  bestaan ?
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2019, 19:30:01 »
Wordt die dan de vervanger van de Competition of blijft die dan ook nog  bestaan ?
Zal hoger model worden dan de M2 competition (zoals bij de M3/M4). M2 CS zal iets sportiever (meer circuit gericht) zijn....zoals de M4 CS, zonder zo extreem te zijn als de M4 GTS.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2019, 20:19:22 »
Zal hoger model worden dan de M2 competition (zoals bij de M3/M4). M2 CS zal iets sportiever (meer circuit gericht) zijn....zoals de M4 CS, zonder zo extreem te zijn als de M4 GTS.

Ook geïnteresseerd, jij die veel op circuit rijdt ?
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2019, 20:10:02 »
Ook geïnteresseerd, jij die veel op circuit rijdt ?

Initieel wel ja. Na dat ik mijn gewone N55 M2 had gekocht heb ik vroeger ook reeds een tijdje op een soort van toekomstige reserveringslijst gestaan voor een iets meer hardcore, circuitgerichte M2. Een M2 zonder zo extreem te zijn als een GTS model (een M2 in de stijl van de M3 CSL of M4 CS). Ik en vele anderen dachten eerst dat de huidige M2 Comp een soort van M2 CS of M2 CSL zou zijn. Maar die M2 comp met S55 motor is dan eerst (eerder onverwacht) gekomen. Eerder als vervanging van de gewone basis M2, dan als een hoger gepositioneerd model. De N55 motor moest toch uit het BMW gamma en met de introductie van de S55 motor in de M2 konden ze dan ook ineens een paar andere updates doen qua look, specifieke M zetels, M spiegels, andere afstelling diff en ophanging, enz. Eigenlijk is de M2 comp eerder een grote facelift van de basis M2 in plaats van een sportiever, specialer model. Toen ik dit door had heb ik mijn initiële interesse in de M2 comp laten vallen.

Er zou dan nu wel degelijk een M2 CS komen...die sportiever, iets meer hardcore zal zijn als de basis M2 (wat nu de M2 competition is). Financieel gezien zou het niet echt verstandig zijn om mijn MY 2017 M2 na maar 3 jaar te verkopen (in 2020) en up te graden naar die potentiele M2 CS. Fiscale regels (bedrijf) zijn ondertussen ook weer wat veranderd en de S55 motor heeft sowieso ook al een hogere Co2 (zeker met de WLTP norm van 2018). Mijn M2 verkopen in 2020 is sowieso 20.000euro er op verliezen (wat logisch is en daar moet je niet over zagen) en dan moet ik nog eens 40.0000euro opleggen voor de M2 CS (als we er van uit gaan dat die rond de 80.000euro is). Maar voor 80-85.000euro kan je ook al een 2de hands 981 GT4 kopen...ok, niet dagelijks bruikbaar voor mij...maar voor mij persoonlijk toch nog wel iets anders dan een M2 CS qua auto.

Er zijn mensen die zeer regelmatig van wagen veranderen, maar ik ben totaal niet zo. Ik kick er persoonlijk niet op om telkens het nieuwste of snelste model te hebben en het feit dat een wagen letterlijk nieuw is heeft weinig tot geen meerwaarde voor mij (het nieuwe is er zo snel af). Als ik iets goed vind, dan vind ik iets echt goed en heb ik (meestal) weinig redenen om snel te veranderen. Ik ben eigenlijk ook gewoon echt zot van mijn N55 M2 en zie het (los van het financiële aspect) totaal niet zitten om die te verkopen. Het gedoe en de tijd om mijn Z4M te verkopen voor een deftige prijs heeft me ook weinig zin gegeven voor snel terug iets dergelijks te verkopen. Bijna alles is voor mij perfect aan mijn huidige M2 en ik heb ook niet de nood aan meer vermogen (+ ik wil enkel manuele versnellingsbak in mijn M2). De dingen die ik eventueel zou willen upgraden om hem iets ruwer en/of iets meer circuitwaardig te maken...zijn upgrades die ik indien gewenst eigenlijk zelf kan doen (zoals ik bij mijn Z4M destijds ook heb gedaan). Ik denk dan aan een andere (regelbare) ophanging, upgrade van de remmen (andere schijven en of remklauwen) en setje extra 763M velgen met semi slick's. Eigenlijk de dingen die de M2 CS 9 kansen op 10 ook zou hebben, maar dan zonder hogere vermogen en zonder S55 motor natuurlijk. Ik vrees ook dat de aankoopprijs van een M2 CS redelijk hoog gaat zijn (voor een M2) als je ziet naar de M4 CS (basisprijs M4 CS: 122.000euro). Een groot deel van de aantrekkingskracht van de M2, was ook de nog ok prijs voor zoiets leuk.

Samengevat; ik ben zeer nieuwsgierig naar de M2 CS, maar de kans is zeer klein dat ik eentje zal kopen....dan zie ik mij eerder een 981 GT4 kopen  :D

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2019, 05:12:50 »
Weet iemand of er al meer gegevens zijn of er nu wel of geen CS-versie van de M2 zou komen dit of volgend jaar?

M2 CS is in ontwikkeling. In de loop van 2020 bij de dealer geleverd.

Ook al gaat er een stevig prijskaartje aan vastzitten voor wat uiteindelijk toch een 2-serie model is, ik sluit niet langer uit dat een zwarte M2 CS de opvolger wordt voor mijn grijze 2016 M2.  Echt.  :)

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2019, 06:59:51 »
M2 CS is in ontwikkeling. In de loop van 2020 bij de dealer geleverd.

Ook al gaat er een stevig prijskaartje aan vastzitten voor wat uiteindelijk toch een 2-serie model is, ik sluit niet langer uit dat een zwarte M2 CS de opvolger wordt voor mijn grijze 2016 M2.  Echt.  :)

Hier ook alvast benieuwd wat het wordt.
Binnenkort, uit curiositeit ga ik binnenkort ook eens gaan rijden met de Z4 40i, alvast geen echte ///M. Een downgrade t.o.v. de M2 qua inzetbaarheid, maar wegens goeie herinneringen aan mijn vroegere Z3 Coupé wil ik die toch weer eens voelen. ;) Die soft-top is ook alvast niet mijn ding en in openlucht rijden is hier te lande qua weersomstandigheden en in het druk verkeer maar weinig bruikbaar.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2019, 23:05:34 »
Ik hoop alvast dat 1 van jullie 2 een CS koopt...benieuwd naar de wagen en de ervaringen er mee. Sowieso zal ik wel eens met eentje test rijden als hij in 2020 beschikbaar is bij BMW.