Auteur Topic:  M2 CS  (gelezen 6839 keer)

Offline Pol

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: M2 CS
« Reactie #150 Gepost op: 17 november 2019, 17:10:57 »
Wat is eigenlijk het voordeel van Renting tov zelf aankopen via lening vb, beide op zaak?

Allebei niet goed, tenzij je het kapitaal voorhanden hebt en wegens de zeer lage renteos lening wil bijhouden en op één of andere manier "met risico" wil beleggen. Maar dit geeft uiteraard geen zekerheid dat dit stuk kapitaal binnen vier jaar nog zal intact zijn.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #151 Gepost op: 17 november 2019, 17:35:16 »
Ik zou niet willen kiezen tss deze 4, alhoewel die Cayman GT4  :thinking:

Mss beter kiezen tss een Dacia Logan, Peugeot Partner, Renault Kangoe, ...  :-[  :iono:

:jpshakehead:

Hiermee gaan wij autoliefhebbers onszelf wel serieus in de voet schieten Gert. Ik rij toch nog liever met een M2 rond aan 100km/uur dan met een Dacia.
Als al die merken in het hogere en sportieve segment als gevolg van alles wat er op ons afkomt qua milieuwetgeving naar een failliet afstevenen, dan wil je niet weten wat dat gaat kosten aan de maatschappij.
En ook de luchtvaart zal, als alles doorgaat zoals men het voorstelt, binnen enkele jaren ook niet meer bestaan in zijn huidige configuratie. De boetes die daar zullen opgelegd worden voor overschrijding van de normen zijn ook niet min. Maar daar kan men de geleden schade nog terughalen bij de klant. Tijdelijk althans, want velen zullen hun 3 vliegreizen per jaar moeten opbergen met het gekende boemerangeffect als gevolg.
Op mijn leeftijd zal ik allicht nog juist op tijd nog eens Brussel mogen binnenrijden, al interesseert die stad mij nog maar weinig. Dan zal mijn M2 tien jaar zijn en ikzelf 80, tenzij ik het zelf niet meer haal, wat geen onrealistisch idee is.
En wij hebben het er al over gehad, jij kan het weten, met Porsche zit je toch weer in een ander segment en de mentaliteit is daar meestal maar beneden alles. Je moet maar eens zo'n concessie binnenstappen. Ik krijg het al als ik wordt aangesproken...  En er wordt hier wel vergeleken met de Cayman GT4, maar probeer er maar eentje, nieuw of met weinig km en met een paar opties op de kop te tikken onder de 110K.

https://www.autoscout24.be/nl/lst/porsche/cayman?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&powerfrom=294&powertype=hp&cy=B&version0=GT4&atype=C&ac=0&&utm_medium=email&utm_source=BENL-info&utm_campaign=20191117-07-automated-BE-NL-b2c-CxPRet-traf-cars-by-hp&utm_term=text-ab-400

Nog minder realistisch mijn gedacht. Ik zie mij mijn patiënten ook niet bezoeken met een Porsche. Uit ervaring weet ik dat dat voor vele vrije beroepers de doodsteek kan betekenen. Je wordt al vlug gecatalogeerd als dikke nek hé... en dat is nooit goed.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2019, 17:48:31 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #152 Gepost op: 17 november 2019, 20:28:37 »
Is waar Pol, naast dat het leuke wagens zijn, is het wereldke errond ook totaal niet mijn ding en wat je zegt  over klanten klopt ook een BMW ok maar een Porsche  >:D

Die M2 CS gaat zeker een TOPwagen zijn maar dat is je huidige M2 natuurlijk ook.

In jouw geval snap ik het wel omdat je kosten moet maken, in mijn geval (als loontrekkende) zou het verschil tss de 2 wagens de opleg zeker niet waard zijn.

Maar wel zeeeer benieuwd hoor want ja toch alweer nog een mooie stap omhoog  :thumbsup:

En heu over je leeftijd ...je bent in de fleur van je leven daar zou ik nog niet wakker van liggen  >:D

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #153 Gepost op: 17 november 2019, 22:25:47 »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #154 Gepost op: 17 november 2019, 23:16:21 »
Je ziet het heel somber Luc... Ik dacht dat wij qua voorwaarden goed op weg zijn. :iono: Maar niettemin nog een aanzienlijke inleg...

Dat was een algemene beschouwing om pogen te verklaren waarom de autoverkoop minder vlot verloopt dan voorheen.  Vanuit economisch oogpunt zijn er zich onweerswolken aan het samentrekken in de verte.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #155 Gepost op: 18 november 2019, 06:41:48 »
Dat was een algemene beschouwing om pogen te verklaren waarom de autoverkoop minder vlot verloopt dan voorheen.  Vanuit economisch oogpunt zijn er zich onweerswolken aan het samentrekken in de verte.
.
Klopt Luc, economisch is er vertraging en m.n. de autosector  doet het niet goed. De vooruitzichten op de financiële markten laten dat momenteel en op kortere termijn wel niet uitschijnen, alhoewel Duitsland, belangrijkste Europese motor er maar niet bovenop geraakt. Beurzen anticiperen ook nog niet op de economische gevolgen die de klimaat tsunami zal teweegbrengen.
Maar goed, het wordt dus een gok met de CS. Al bij al blijf ik toch ook nog twijfelen als het er een wordt, want ze hebben ons wel goed op het verkeerde been gezet.🤔
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline TR335I

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #156 Gepost op: 18 november 2019, 07:25:36 »
Hoe bedoel je verkeerde been gezet ?
Ik heb zaterdag prijs laten maken voor en cs
Was stevig 😅 de grote vraag is zou die zijn waarde behouden door beperkte opgave of niet

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #157 Gepost op: 18 november 2019, 09:29:29 »
Klopt Luc, economisch is er vertraging en m.n. de autosector  doet het niet goed. De vooruitzichten op de financiële markten laten dat momenteel en op kortere termijn wel niet uitschijnen, alhoewel Duitsland, belangrijkste Europese motor er maar niet bovenop geraakt. Beurzen anticiperen ook nog niet op de economische gevolgen die de klimaat tsunami zal teweegbrengen.
Maar goed, het wordt dus een gok met de CS. Al bij al blijf ik toch ook nog twijfelen als het er een wordt, want ze hebben ons wel goed op het verkeerde been gezet.🤔

Ik zal je helpen: in de tabel onderaan zijn de grijze verticale balken = periodes van zware economische recessie.  Kijk eens goed waar we ons nu zo ongeveer bevinden.  Niemand heeft een glazen bol, maar het was de afgelopen decennia altijd prijs.  En kijk eens wat er zich momenteel in de Duitse economie voltrekt.  Alarmfase oranje.

(bron: https://journal.firsttuesday.us/using-the-yield-spread-to-forecast-recessions-and-recoveries/2933/)

Reading the chart and current trends

In the above chart:
- the red line tracks the yield spread from January 1955 through today.
- The yield spread dips below zero when the short-term rate rises above the long-term rate. This is the inversion point.
- +1.21 is the point for which the probability of recession begins, as assigned by Fed economists. Yield spreads smaller than 1.21% predict successively greater probabilities of recessions one year forward.

In August 2019, the yield spread was -0.34, having remained negative since June 2019.

The last time the yield spread was negative was in late 2006 when it -0.205%, a portent of the 2008 recession.

The negative spread in late 2006 predicted a 40% chance of a recession to take hold one year forward, around the end of 2007. Then in December 2007, we formally entered the recession. Now we are well into the expansion period of the recovery with employment rising and a low unemployment rate. However, while all jobs lost during the recession have been recovered, not enough jobs have been added to make up for the increase in the working-age population since 2008.

Each time since 1960 that the yield spread went negative we were in a recession approximately 12 months later.

In 2019, the likelihood of a decline in general business and real estate activities over the next 12 months is high as the economic slowdown continues. As the spread dipped below zero, the next recession is imminent. The next recession is currently forecasted to take hold about 12 months following the inversion, in mid-2020.

Offline Capitol

• Pole Position
M2 CS
« Reactie #158 Gepost op: 18 november 2019, 09:54:22 »
Er wordt soms toch wel wat teveel veralgemeend. Niet alle Porsche consessies ontvangen mensen slecht. Ik ben nog nooit zo goed ontvangen geweest als bij Porsche Eindhoven. Nergens beter ontvangen en nergens betere service gekregen als daar. Zelfs voor dat ik beslist had om de RS te kopen.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #159 Gepost op: 18 november 2019, 13:12:33 »
Ik zal je helpen: in de tabel onderaan zijn de grijze verticale balken = periodes van zware economische recessie.  Kijk eens goed waar we ons nu zo ongeveer bevinden.  Niemand heeft een glazen bol, maar het was de afgelopen decennia altijd prijs.  En kijk eens wat er zich momenteel in de Duitse economie voltrekt.  Alarmfase oranje.

(bron: https://journal.firsttuesday.us/using-the-yield-spread-to-forecast-recessions-and-recoveries/2933/)

Reading the chart and current trends

In the above chart:
- the red line tracks the yield spread from January 1955 through today.
- The yield spread dips below zero when the short-term rate rises above the long-term rate. This is the inversion point.
- +1.21 is the point for which the probability of recession begins, as assigned by Fed economists. Yield spreads smaller than 1.21% predict successively greater probabilities of recessions one year forward.

In August 2019, the yield spread was -0.34, having remained negative since June 2019.

The last time the yield spread was negative was in late 2006 when it -0.205%, a portent of the 2008 recession.

The negative spread in late 2006 predicted a 40% chance of a recession to take hold one year forward, around the end of 2007. Then in December 2007, we formally entered the recession. Now we are well into the expansion period of the recovery with employment rising and a low unemployment rate. However, while all jobs lost during the recession have been recovered, not enough jobs have been added to make up for the increase in the working-age population since 2008.

Each time since 1960 that the yield spread went negative we were in a recession approximately 12 months later.

In 2019, the likelihood of a decline in general business and real estate activities over the next 12 months is high as the economic slowdown continues. As the spread dipped below zero, the next recession is imminent. The next recession is currently forecasted to take hold about 12 months following the inversion, in mid-2020.

Inderdaad Luc, een omgekeerde rentecurve is een gerespecteerde barometer voor economisch onheil. Vooral in de jaren '90 heeft ze die status verworven. Het is dus maar de vraag of de start van een recessie die zich normaal zou bevinden tussen de  6m en 2 jaar nadat de curve omkeerde, nu ook zal volgen. Deze keer zou er toch een aanzienlijke vertekening van de curve zijn door de massale obligatie aankopen van de centrale banken om de lange rente naar beneden te duwen en zo de economie te stimuleren. De vraag is dus of deze keer de omgekeerde rentecurve wel degelijk het signaal zal zijn voor een recessie. Het is ook zo de banken sedert de financiële crisis meer in veilig papier moeten investeren wat de rente ook drukt.
Curven zijn inderdaad belangrijk, maar toch niet altijd de absolute indicator. Ik heb ook begrepen dat die curve enkel een weerspiegeling is van de financierinqskosten van de overheid zonder rekening te houden met de financieringsvoorwaarden van de privésector Laat ons dus hopen dat dit keer de situatie eens anders is dan in het verleden. 
« Laatst bewerkt op: 18 november 2019, 17:14:57 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #160 Gepost op: 18 november 2019, 13:46:13 »
Was stevig 😅 de grote vraag is zou die zijn waarde behouden door beperkte opgave of niet
Met verkeerde been bedoel ik, ik weet niet of u aanwezig was op de "Avant Première" te Brussel van de CS in september, dat men daar een prijs BTW in van 91K heeft vooropgesteld. De officiële prijs die nu wordt geafficheerd is dus een pak hoger. Had kunnen dienen om de BIV te vereffenen... :)
En of de CS zijn waarde zal behouden is koffiedik kijken. Alles zal dus van het succes afhangen en in het beste geval, dat alle slots worden opgenomen, en geen groter aantal wagens zal worden geproduceerd. Dit lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het geringe succes van CS versie bij de M3/M4 en neem er de GTS maar bij.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2019, 17:13:03 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #161 Gepost op: 18 november 2019, 15:25:33 »
Was stevig  de grote vraag is zou die zijn waarde behouden door beperkte opgave of niet
Met verkeerde been bedoel ik, ik weet niet of u aanwezig was op de "Avant Première" te Brussel van de CS in september, dat men daar een prijs BTW in van 91K heeft vooropgesteld. De officiële prijs die nu wordt geafficheerd is dus een pak hoger. Had kunnen dienen om de BIV te vereffenen... :)
En of de CS zijn waarde zal behouden is koffiedikkijken. Ales zal dus van het succes afhangen en in het beste geval, dat alle slots worden opgenomen, en geen groter aantal wagen zal worden geproduceerd. Dit lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het geringe succes van CS versie bij de M3/M4 en neem er de GTS maar bij.

Tijdens het M2 CS preview event op 17/09 zei BMW dat de voorlopige basisprijs 91K was (BTW inbegrepen).  Er zijn toen en nadien M2 CS 'gereserveerd' (wat nog niet automatisch wil zeggen dat het tot een verkoop komt).

Op  06/11 werd de officiële basisprijs voor België aangekondigd: 96.5K (met DKG en een metaalkleur klimt de basisprijs al naar ± 101.5K).  Da's dus 5.5K méér dan hetgeen minder dan 2 maand voordien was gezegd.  En mocht je nu denken: "Ach, 91K was een 'voorlopige' basisprijs en wat is nu 5.5K extra voor zo'n auto ?": da's een kwestie van principe + zo kunnen we bezig blijven, hé.  91K was op zichzelf al zéér prijzig voor deze speciale 2-serie.  BIV voor deze auto zit rond de 5 à 6K (VLA, BXL, WAL).  Dus de M2 CS prijs zit in de prijszone van de 718 Spyder en 718 Cayman GT4.

Kijk, op een bepaald zeg je "da's erover'.  De M2C heeft 65K als basisprijs, en er zijn momenteel kortingen van 10 à 15%, waardoor er verscheidene goed uitgeruste showroommodellen (dus inclusief de sportremmen en sportzetels die standaard op de M2 CS zitten) met 0 km aan 65K te koop staan (dus basisprijs, alsof er nul opties op zaten).  Ook al presteert de M2 CS beter, het is nu ook weer niet dat hij de M2C compleet uit zijn sokken rijdt.

"Limited edition": 2200 auto's.  Allen snel naar de BMW dealer spurten ?  De M3 CS en M4 CS waren officieel nooit "limited edition":
- M4 CS: 3000 gepland - geen "limited edition" - 2043 gebouwd (cijfer van juni 2019) (nog in produktie);
- M3 CS: 1200 gepland - geen "limited edition" - 1263 gebouwd;
- M2 CS: 2200 gepland - "limited edition" - in produktie vanaf maart 2020.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2019, 16:01:21 door Artemis »

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #162 Gepost op: 21 november 2019, 18:16:24 »

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #163 Gepost op: 21 november 2019, 20:13:26 »
https://www.instagram.com/p/B5HjssjlJK3/

Blijkbaar zonder partikelfilter.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2019, 20:19:14 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #164 Gepost op: 21 november 2019, 20:22:13 »
https://www.instagram.com/p/B5HjssjlJK3/
Of er een verschil zal zijn met de Europese versie van de CS weet ik niet.

Jazeker Pol.  Zoals vermeld in het artikel (https://www.bmwblog.com/2019/11/21/bmw-m2-cs-exhaust-sound-exclusive-video/):
"It’s also worth mentioning that this BMW M2 CS was the U.S.-version which doesn’t have the OPF installed. The European version of the M2 CS is likely to sound a little bit less aggressive."

In Europa moet de OPF erin, zoniet kon de auto niet worden gehomologeerd.  Welnu, als je het uitlaatgeluid van een M2 Competition hoort, weet je dus ongeveer aan wat te verwachten met een M2 CS (dat weliswaar wat aangescherpt zou zijn).  Persoonlijk verkies ik het N55 M2 geluid, nog vóór de OPF erin moest.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #165 Gepost op: 21 november 2019, 21:04:46 »
Jazeker Pol.  Zoals vermeld in het artikel (https://www.bmwblog.com/2019/11/21/bmw-m2-cs-exhaust-sound-exclusive-video/):
"It’s also worth mentioning that this BMW M2 CS was the U.S.-version which doesn’t have the OPF installed. The European version of the M2 CS is likely to sound a little bit less aggressive."

In Europa moet de OPF erin, zoniet kon de auto niet worden gehomologeerd.  Welnu, als je het uitlaatgeluid van een M2 Competition hoort, weet je dus ongeveer aan wat te verwachten met een M2 CS (dat weliswaar wat aangescherpt zou zijn).  Persoonlijk verkies ik het N55 M2 geluid, nog vóór de OPF erin moest.

De negatieve commentaren zijn absoluut niet min hé Luc als je zo een beetje rondneust : US, Duitsland, Frankrijk ... Steeds weerkomend is dat de CS absoluut overprijsd is. Zelf moet ik beslissen tegen 29/11, maar ik geef toe, ik ben er nog niet klaar voor. Als ik er nog een 55-60K zou moeten opleggen, BIV in, dan zit ik aan de prijs van een stock M2C . En daar wringt juist het schoentje. Is dat nog verantwoord?
Heb jij verder nog een zicht op hoeveel er hier te lande al zouden toegewezen zijn? Iemand sprak deze morgen van 131, dus weeral eentje meer dan het gelimiteerde aantal. Dat zal wel een serieuze lapsus zijn mijn gedacht. En ik vermoed dat het een BMW vertegenwoordiger was.
Mij is ook opgevallen dat één van de BMW verantwoordelijken in L.A. toch nogal bedenkelijk antwoordde op een vraag wat de strategie van BMW zal zijn voor de toekomst in bijzonder bij de ///M afdeling. Elektrisch, combinatie... dit waren blijkbaar raadsels.
Dit las ik deze morgen bij Bolero : "De Duitse autofabrikant heeft voor meer dan 10 miljard euro batterijcellen besteld bij de Chinese groep AmperexTechnology en Samsung. Eerder had de groep slechts voor 4 miljard euro besteld. BMW zei dat het ook een batterijleveringscontract met Samsung SDI ter waarde van 2,9 miljard euro heeft ondertekend, geldig van 2021 tot 2031."
Onvermijdelijk gaan we daar dus naartoe maar de snelheid waarmee... ???  Alé, als ik 10 jaar met de CS zou kunnen rijden i.p.v. met een met batterij aangedreven rolstoel aan mijn leeftijd, dan ben ik toch nog goed af niet ?  ;)
« Laatst bewerkt op: 21 november 2019, 21:19:35 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Online Win

• Grand Prix Winner
« Reactie #166 Gepost op: 21 november 2019, 21:29:11 »
Als je de M2cs zou kopen zou ik hem bijhouden en niet meer om de 4 jaar wisselen, geen aankoop kosten meer in de toekomst :thumbsup:

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #167 Gepost op: 22 november 2019, 01:51:06 »
Heb jij verder nog een zicht op hoeveel er hier te lande al zouden toegewezen zijn? Iemand sprak deze morgen van 131, dus weeral eentje meer dan het gelimiteerde aantal. Dat zal wel een serieuze lapsus zijn mijn gedacht. En ik vermoed dat het een BMW vertegenwoordiger was.

Dat cijfer van 131 allocaties voor België en Luxemburg heb ik meermaals gelezen sinds 06/11.  Dat zal dus juist zijn.

Oorspronkelijk 45.  Naderhand 100. Thans 131.

Ik werk niet bij/voor BMW dus weet niet hoeveel M2 CS bestellingen er intussen al geplaatst zijn.

Italië had oorspronkelijk naar het schijnt 150 allocaties (106.700 EUR basisprijs), maar dat cijfer zou nadien zijn herleid tot 44 door herverdeling ten gunste van andere landen.  Zie: https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=25454440#post25454440

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #168 Gepost op: 23 november 2019, 22:41:43 »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #169 Gepost op: 24 november 2019, 13:55:38 »

« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 13:57:58 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #171 Gepost op: 24 november 2019, 14:24:38 »
Ik snap de hype, die BMW errond maakt, echt niet.
Een 1M was tenminste nog een unieke body.

Dit is gewoon een M2 comp met wat carbon en paar kleine aanpassingen en daar betaal je dan een surplus van 30k voor!
Om “een gelimiteerde” versie te hebben?!

Offline Lt_Castillo

• Qualifying
« Reactie #172 Gepost op: 24 november 2019, 18:19:50 »

Dit is gewoon een M2 comp met wat carbon en paar kleine aanpassingen en daar betaal je dan een surplus van 30k voor!

Ik deel je mening. Ikzelf heb een “gewone” M2.  Als ik deze zou wegdoen zal het niet voor een “gelimiteerde” overgeprijsde upgrade zijn. Maar voor een volledig nieuwe :///M of iets gelijkaardigs.
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #173 Gepost op: 24 november 2019, 18:54:43 »
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #174 Gepost op: 24 november 2019, 20:14:01 »
Dat is dan de Carbon editie en weegt evenveel  :iono:

Afhankelijk of je Carbon remmen, manuele bak, elektrische zetels enz... neemt. Verschil is uiteraard te verwaarlozen maar ik denk niet dat dit in eerste instantie het opzet was van BMW.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 20:49:30 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #175 Gepost op: 24 november 2019, 20:26:20 »

Ik deel je mening. Ikzelf heb een “gewone” M2.  Als ik deze zou wegdoen zal het niet voor een “gelimiteerde” overgeprijsde upgrade zijn. Maar voor een volledig nieuwe :///M of iets gelijkaardigs.

Heb eens de rekening gemaakt om van een M2 Competition een vergelijkbare CS te maken enkel al door toevoegen van Carbonstukken + 763M Style wielen.
Slotsom 21.717€ zonder plaatsing. Prijzen op een paar Duitse BMW shops. Mocht je nu dus een M2C uit stock kopen aan 65K, dan zit je boven de 86K. Dus al dicht in de omgeving van de CS prijs.
Momenteel is de M2 Comp. niet meer te configureren, enfin ik vind toch de mogelijkheid niet meer. Ik heb hier wel nog een configuratie liggen van de M2C van half oktober, dus van voor de massale stock kortingen. Een even rijk geconfigureerde Comp. kwam al een stuk boven de 75K. Reken daar dan eens de carbolstukken bij? Ik vraag mij trouwens af wat ze gaan doen met de Comp. qua prijssetting als de stockwagens verkocht geraken.
Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat de CS niet overprijsd is, maar het is nu éénmaal zo. Er zij maar 2 mogelijkheden, je koopt 'm omdat het in jouw persoonlijk kader past, redenen heeft iedereen, ofwel blijf je eraf en kijkt naar iets anders of wacht af... ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #176 Gepost op: 24 november 2019, 20:29:31 »

Zie  #175
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #177 Gepost op: 24 november 2019, 22:41:38 »
Pol wat ik wil zeggen is dat het gewoon stom is om voor een CS niet gewoon iets unieks uit te brengen. Geef em dan bredere heupen of iets unieks.
Niet gewoon wat carbon onderdelen, oliepompje extra, carbon dak en andere uitlaat.
Maak er echt iets speciaals van.
Nu koop je een goeie marketinghype rond de beperktheid.

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #178 Gepost op: 25 november 2019, 06:06:54 »
Afhankelijk of je Carbon remmen, manuele bak, elektrische zetels enz... neemt. Verschil is uiteraard te verwaarlozen maar ik denk niet dat dit in eerste instantie het opzet was van BMW.

Mijn fout, CS zou moeten Coupe Sport zijn in feite niet Carbon Sport dus lichter is idd niet het opzet, alhoewel veel mensen zouden veronderstellen dat een meer extreem model van een sportwagen ook lichter zou zijn.

Deel van het probleem van de CS is waarschijnlijk dat de M2C al zo een complete/aantrekkelijke wagen is. Misschien rijdt de CS wel nog weer stukken beter?
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #179 Gepost op: 25 november 2019, 07:10:54 »
Pol wat ik wil zeggen is dat het gewoon stom is om voor een CS niet gewoon iets unieks uit te brengen. Geef em dan bredere heupen of iets unieks.
Niet gewoon wat carbon onderdelen, oliepompje extra, carbon dak en andere uitlaat.
Maak er echt iets speciaals van.
Nu koop je een goeie marketinghype rond de beperktheid.

Daar kan ik je wel in volgen. Of dit mogelijk was of nog de moeite was om daarvoor de lijn aan te passen zal enkel BMW kunnen beantwoorden. Ik vermoed dat die ook nog in Leipzig zal geassembleerd worden. Ik heb begrepen dat dit ook de laatste M2 zal zijn in die configuratie.
Maar goed ik betwijfel niet dat de CS zeer hoog geprijsd is, met 10K minder had het allicht ook moeten kunnen mijn gedacht. Ben ook benieuwd of de mayonaise zal pakken... de interesse lijkt maar matig zo niet pover. Als 2200 exemplaren wereldwijd veel is denk ik niet, maar dit is mijn idee gezien ik fan ben als eigenaar van de M2 van het eerste uur. ;) Die wagen heeft mij al zeer veel "freude" gegeven.
En om nu nog een nieuwe M2C te kopen nu de CS uit is...? Prijsmatig gezien OK...
« Laatst bewerkt op: 25 november 2019, 09:18:51 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !