Auteur Topic: [X-reeks] welk bandenmerk voor x6  (gelezen 382 keer)

Offline zicco

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[X-reeks] welk bandenmerk voor x6
« Gepost op: 19 maart 2019, 19:17:48 »
Hallo,

Zal kortelings overgaan tot aanschaf nieuwe banden voor de X6 (315/35/20 en 275/40/20) .
Ik ben een vlotte chauffeur, dus stel ik mij de vraag welk merk banden zijn een goede keuze voor  de X6 en wat is de levensduur (km's ) bij een vlotte rijstijl met weinig autostrade km's?

Reacties welkom.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2019, 20:18:28 door zicco »

Offline Domi1976

• Warming Up
  • *
Re: welk bandenmerk voor x6
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2019, 22:16:49 »
Mijn bandencentrale zegt dat pirelli zeer goed is. Moet wel sterband met runflat zijn. Blijkbaar is de BMW mechaniek enorm gevoelig aan non runflats

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2019, 10:12:13 »
Als ik de adviezen van bandencentrales zou moeten geloven... Ik heb soms de indruk dat je net het omgekeerde zou moeten denken.

Nu, Pirelli ken ik als een redelijk goede band, maar niet de beste. Al zeker niet qua levensduur!

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2019, 10:19:47 »
En op bepaalde modellen is het inderdaad zo dat met niet runflats de te behalen bochtsnelheden lager liggen omdat de achterkant een stapje op zij zet, maar het moeten geen runflats zijn wat de mechaniek betreft. Je doelt wellicht op het x-drive systeem waarbij de tussenbak gevoelig is voor banden met verschillende omtrek: als de voorste banden bvb kleiner zijn dan dr achterste dan leggen de achterste meer afstand af in dezelfde tijd dan de voorste bij gelijke rotatiesnelheid, wat uiteraard niet kan als de voorste banden niet sneller zouden draaien. Dat wringt in die tussenbak en doet de boel sneuvelen.

Sterbanden zou ik wel nemen als je nog garantie hebt bij bmw, kwestie van alle gezeik uit te sluiten mocht het toch misgaan.