Auteur Topic:  diefstal via autosleutel  (gelezen 947 keer)

Offline JANBL

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
diefstal via autosleutel
« Gepost op: 14 maart 2019, 07:38:02 »
Nu dat ik gisteren avond op tv gezien hoe snel de auto open kan gemaakt worden, maak ik mij toch een beetje ongerust.
Moet ik mijn sleutel in een ijzer doosje leggen of is dat alumium ?

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
Re: diefstal via autosleutel
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2019, 09:12:36 »
Nu dat ik gisteren avond op tv gezien hoe snel de auto open kan gemaakt worden, maak ik mij toch een beetje ongerust.
Moet ik mijn sleutel in een ijzer doosje leggen of is dat alumium ?
volgens mij verkoopt @KITO, hier op het te koop gedeelte, zakjes die de signalen niet doorgeven
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Íhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline KITO

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2019, 09:39:09 »
volgens mij verkoopt @KITO, hier op het te koop gedeelte, zakjes die de signalen niet doorgeven

Ja deze week of volgende opnieuw binnen waarvan helft al gereserveerd.

3 de lading reeds. Topper product!
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2019, 10:16:34 »
Heb effe getest in een ijzer doos, maar de deur ging open.
Met aluminium folie gaat de deur niet open.
Dus reserve sleutel gaat in alu folie en de gebruik sleutel gaat in hoesje van KITO

Offline KITO

• World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2019, 23:13:01 »
Heb effe getest in een ijzer doos, maar de deur ging open.
Met aluminium folie gaat de deur niet open.
Dus reserve sleutel gaat in alu folie en de gebruik sleutel gaat in hoesje van KITO

Uwe is op post sinds vrijdag dusje zal dat snel hebben!

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2019, 11:24:28 »
Die zakjes werken perfect,met de sleutel in het zakje mag je op de knopkes duwen zoveel je wilt,wagen doet niets :)

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2019, 12:01:22 »
Uwe is op post sinds vrijdag dusje zal dat snel hebben!
Hoesje is aangekomen, direct testen werkt perfect.
Dank bij deze KITO

Offline luc

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2019, 12:33:22 »
Vandaag ook ontvangen, en ook al getest. Perfect!

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2019, 17:55:57 »
Met zo een zakje is het nut van keyless entry al heel snel zoek. Je moet hem er uiteindelijk uithalen, kan je even goed op de knop drukken.
Maar ik zou het ook doen als de mijne keyless entry had.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2019, 09:53:47 door tom_il »
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2019, 11:42:33 »
Het is dan ook enkel voor thuis te gebruiken voor mij dan toch,ik kan me nu niet direct voorstellen dat iemand overal met dat zakje rondloopt,of wel? :iono:

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2019, 12:08:27 »
Het is dan ook enkel voor thuis te gebruiken voor mij dan toch,ik kan me nu niet direct voorstellen dat iemand overal met dat zakje rondloopt,of wel? :iono:

Dan stel je je wel bloot aan diefstal zoals in de uitzending. Op een parking of bv aan de kassa word je sleutel gescand door iemand die naast jou staat, ondertussen is zijn compaan er op de parking met je wagen vandoor. Is wel zeer eenvoudig om op deze manier een wagen te stelen, misschien nog gemakkelijker dan bij je thuis vermits de sleutel korter bij de ontvanger kan zijn. Alles wat ze moeten doen is op de parking de wagens in het hoog houden bij het oprijden, is er eentje die ze aanstaat, kort bij de eigenaar geraken,signaal opvangen en dat is het. Ik zou in elk geval toch niet meer gerust zijn.
Tenzij ze het systeem verbeteren geen Keyless entry op een persoonlijk wagen voor mij.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2019, 14:17:02 door tom_il »
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2019, 16:21:45 »
Ja, wat nog allemaal om de BMW in het bezit te houden, momenteel een hoesje voor de sleutel en een pedaalslot.
Wat zal het volgende zijn :bump:

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2019, 04:08:01 »
Mijne heeft geen Keyless entry en eerlijk gezegd ben ik daar helemaal niet rouwig om.
Ze mogen het hebben van mij hoor.
Nu hoe dan ook zoals mijne beveiligd is geraken ze er gewoon niet mee weg, zelfs al moest hij Keyless entry hebben.

Ze zouden bij veel merken er beter een prioriteit van maken dat dit niet meer mogelijk is, maar anderzijds zullen er altijd wel individuen mee bezig zijn om ook daar weer wat op te vinden en dat systeem te hacken en we zijn weer terug bij af.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline KITO

• World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2019, 13:56:49 »
Mijne heeft geen Keyless entry en eerlijk gezegd ben ik daar helemaal niet rouwig om.
Ze mogen het hebben van mij hoor.
Nu hoe dan ook zoals mijne beveiligd is geraken ze er gewoon niet mee weg, zelfs al moest hij Keyless entry hebben.

Ze zouden bij veel merken er beter een prioriteit van maken dat dit niet meer mogelijk is, maar anderzijds zullen er altijd wel individuen mee bezig zijn om ook daar weer wat op te vinden en dat systeem te hacken en we zijn weer terug bij af.

@ tom ik begrijp u en je hebt zeker gelijk.

Bij mij dient het zakje om de sleutel in te steken als ik thuis ben. Als ze snachts komen en geen signaal oppikken druipen ze wel af , mits je het heb moeilijk maakt om binnen te komen. Thats it, het die mannen moeilijk maken is al genoeg. Dat ze hem op een parking van den aldi kunnen pakken als ge ff inkopen doet ja ok da kan, maar men kan een wapen tegen mijne neus duwen ook alsk aan de rode lichten sta dan stap ik ook uit en geef ik de auto af . Het zakje dient eerder voor snachts bij mij persoonlijk, overdag ja idd met dat zakje rondlopen, tis geen zicht en tmoet ietwat leefbaar blijven. Niettemin waarschuw ik nog mensen met keyless , bescherm u zelf. Ons criminaliteits cijfer zal niet meer naar beneden gaan en hun zijn ons steeds een stap voor.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2019, 14:21:24 »

Bij mij dient het zakje om de sleutel in te steken als ik thuis ben. Als ze snachts komen en geen signaal oppikken druipen ze wel af , mits je het heb moeilijk maakt om binnen te komen. Thats it, het die mannen moeilijk maken is al genoeg. Dat ze hem op een parking van den aldi kunnen pakken als ge ff inkopen doet ja ok da kan, maar men kan een wapen tegen mijne neus duwen ook alsk aan de rode lichten sta dan stap ik ook uit en geef ik de auto af . Het zakje dient eerder voor snachts bij mij persoonlijk, overdag ja idd met dat zakje rondlopen, tis geen zicht en tmoet ietwat leefbaar blijven. Niettemin waarschuw ik nog mensen met keyless , bescherm u zelf. Ons criminaliteits cijfer zal niet meer naar beneden gaan en hun zijn ons steeds een stap voor.
Iemand een wapen onder de neus duwen gaat zoveel verder dan een gewone auto diefstal.
Is gewoon niet te vergelijken.
De strafmaat op diefstal met geweld/wapens is zoveel hoger.
Sorry maar je vergelijk gaat in de verste verte niet op.
Die gasten riskeren spijtig genoeg heel weinig zolang er geen geweld of wapens bij komen kijken, en dat weten ze heel goed.

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2019, 18:35:19 »

Dan kan je toch evengoed thuis de sleutels in een metalen doosje leggen, wat ik tegenwoordig ook doe aangezien ze hier niet ver vandaan autopapieren/handtassen/... hadden gevonden in de struiken.
Buren zijn me nadien komen verwittigen omdat er volgens de politie een bende actief was die BMW's op het oog had ...

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2019, 01:22:26 »
Iemand een wapen onder de neus duwen gaat zoveel verder dan een gewone auto diefstal.
Die gasten riskeren spijtig genoeg heel weinig zolang er geen geweld of wapens bij komen kijken, en dat weten ze heel goed.

Inderdaad en daar het ge overschot van gelijk in.
Dat soort van individuen is er enkel op uit om op een simpele manier zonder extra risico's of dergelijke een wagen te stelen. De rest valt onder de noemer car-jacking/home-jacking.
Dat ik mijn wagen goed beveiligd heb is gewoon voor als hij ergens onbeheerd of uit mijn zicht zou staan, en daar is helemaal niets mis mee om het die klootzakken zo moeilijk mogelijk te maken, integendeel zelfs men zou dit gewoon meer moeten doen.
In geval ze me op een gegeven moment een blaffer tegen mijn hoofd zouden zetten, mogen ze hem van mij gerust hebben hoor.
Alhoewel dit ook wel van de situatie afhangt.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #17 Gepost op: 27 maart 2019, 05:28:22 »
De comforttoegang zou veiliger geworden zijn,afgelopen weekend met de nieuwe 3 testgereden en die had comforttoegang.Daar hoef je de klink zelfs niet aan te raken,wagen opent als je in de buurt komt en sluit als je wegwandelt.Ik zei nog tegen de verkoper dat ik geen fan ben van comforttoegang omdat het diefstalgevoeliger is maar hij zei me dat het fel verbeterd is tegenover de F30.Ik weet wel dat er tegenwoordig een bewegingssensor in de sleutel zit,na een tijd zonder beweging deactiveert de sleutel nu.

Offline W┼ky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2019, 12:28:36 »
De comforttoegang zou veiliger geworden zijn,afgelopen weekend met de nieuwe 3 testgereden en die had comforttoegang.Daar hoef je de klink zelfs niet aan te raken,wagen opent als je in de buurt komt en sluit als je wegwandelt.Ik zei nog tegen de verkoper dat ik geen fan ben van comforttoegang omdat het diefstalgevoeliger is maar hij zei me dat het fel verbeterd is tegenover de F30.Ik weet wel dat er tegenwoordig een bewegingssensor in de sleutel zit,na een tijd zonder beweging deactiveert de sleutel nu.

Ah dus als hij thuis binnen stil ligt is er geen probleem, maar de truc met het praatje op de parking ligt nog open. Keyless entry het kan gewoon nooit veilig zijn.

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2019, 20:24:10 »
Wij hebben bewust niet gekozen voor de optie Keyless entry...  en heb daar nog geen spijt van...
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline KITO

• World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2019, 23:04:33 »

Je mist mijn punt volledig en fixeert je op iets dat niet de bedoeling is

Point was het hen moeilijk maken.

Als ge niet wil dat je auto een doelwit is zet hem dan in je living. We leven helaas in een wereld waar ze ons zuurverdiende centjes graag afpakken, hetzij illi of legaal.

De zakjes heb ik indertijd int groot aangekocht na een vraag in het anti diefstal
Topic, nooit verkocht met winst hetzij miniem maar ook niet met verlies.
Zolang mensen vragen om te kopen blijf ik er verkopen, enkel en alleen om die
Diefstal tegen te gaan, al is dat wellicht dweilen met de kraan open.

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2019, 00:27:22 »
Hoe zit het eigenlijk als je de comforttoegang uitzet in je I-Drive-menu?

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2019, 05:51:58 »
Hoe zit het eigenlijk als je de comforttoegang uitzet in je I-Drive-menu?
Kan je dat uitzetten via de Idrive?Ik dacht enkel via coderen :iono:
Als je dat kan uitzetten dan lijkt het mij logisch dat de comforttoegang op de wagen niet meer werkt,maar dat de sleutel nog steeds blijft uitzenden...

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #23 Gepost op: 28 maart 2019, 09:02:19 »
De zakjes heb ik indertijd int groot aangekocht na een vraag in het anti diefstal
Topic, nooit verkocht met winst hetzij miniem maar ook niet met verlies.
Zolang mensen vragen om te kopen blijf ik er verkopen, enkel en alleen om die
Diefstal tegen te gaan, al is dat wellicht dweilen met de kraan open.
Wist ik niet en heb ik ook totaal geen probleem mee, vind het zelfs positief.
Alleen zou ik aanraden om de sleutel er altijd in te doen, dan vermijd je een diefstal op een Parking of Terras, meer niet. Wapens of geweld zal je veel minder snel tegenkomen, gelukkig maar.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline KITO

• World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #24 Gepost op: 28 maart 2019, 12:11:52 »
Wist ik niet en heb ik ook totaal geen probleem mee, vind het zelfs positief.
Alleen zou ik aanraden om de sleutel er altijd in te doen, dan vermijd je een diefstal op een Parking of Terras, meer niet. Wapens of geweld zal je veel minder snel tegenkomen, gelukkig maar.

Ja hier thuis zit ik ook in een netwerk van buurtpreventie tegen diefstal, enorm veel gezien de laatste 4a5 jaar , en dat voornamelijk van gerecht die enorme steken laat vallen tot frustratie van ja ook de politiediensten. Ik woon dan ook op 2 min van frankrijk dus hier ist opendeurdag voor hun. Het is zelfs zo dat ik af en toe nieuwe netwerken in gang steek met tips info van mijn eigen netwerk, hier hebben ik en de meewerkenden ( 7 anderen ) in onze grote wijk de inbraken doen dalen met 80%, en dat enkel en alleen door zelf rond te rijden/ wandelen in shiften. We hebben zelf al veel betrapt en helaas ook al op ons smoel gehad , het mes snijd al 2 kanten he.

Die zakskes zijn o zo effectief , reservesleutel er ook in , kleine kost grote bescherming. Maar zoals gezegd als ze die echt willen gaan ze die hebben.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2019, 15:46:19 »
Ja hier thuis zit ik ook in een netwerk van buurtpreventie tegen diefstal, enorm veel gezien de laatste 4a5 jaar , en dat voornamelijk van gerecht die enorme steken laat vallen tot frustratie van ja ook de politiediensten. Ik woon dan ook op 2 min van frankrijk dus hier ist opendeurdag voor hun. Het is zelfs zo dat ik af en toe nieuwe netwerken in gang steek met tips info van mijn eigen netwerk, hier hebben ik en de meewerkenden ( 7 anderen ) in onze grote wijk de inbraken doen dalen met 80%, en dat enkel en alleen door zelf rond te rijden/ wandelen in shiften. We hebben zelf al veel betrapt en helaas ook al op ons smoel gehad , het mes snijd al 2 kanten he.

Die zakskes zijn o zo effectief , reservesleutel er ook in , kleine kost grote bescherming. Maar zoals gezegd als ze die echt willen gaan ze die hebben.

Iets zegt me dat het mogelijks om politiezone Grensleie gaat... Die zijn inderdaad doodsbenauwd om nog uit te rukken of komen als de vogel al gaan vliegen is. Als er continu een combi zou rondrijden ' s nachts dan zullen inbrekers zich al meer geviseerd voelen en mss de streek links laten liggen. Dat de bewoners een burgerinitiatief opzetten is erg nobel, maar het kan niet de bedoeling zijn dat zij eigenlijk de kastanjes uit het vuur moeten halen. De staat vraagt belasting en legt regels op om (oog om oog - tand om tand) - kwesties te vermijden, net omdat ze op haar beurt instaat voor bescherming van haar inwoners... En Frans crapuul is al jaren een pita... Het maakt het er ook niet makkelijker op dat ze ongestraft mogen rondrijden met een volledige verduistering van alle ramen van de wagen en dus ook in Belgie, waardoor je niet kan zien wat ze nu eigenlijk uitspoken...

't Valt mss in het niet bij inbraken, maar op de a19 is er trajectcontrole. Fransen rijden er voorbij aan snelheden ver boven de 120 en een bord met in koeien van letters "trajectcontrole" is ook voor een Fransman nog te verstaan net zoals wij weten dat "Tankstelle" in Duitsland wel eens een plaats kan zijn waar je zou kunnen tanken. Dat kan maar een ding betekenen en dat is dat Frankrijk een straffeloosheid hanteert voor overtredinen en misdrijven gepleegd in het buitenland, daar waar Belgie maar al te graag wel gegevens doorspeelt, zelfs voor een onnozele parkeerretributie (nog niet eens een parkeerboete) in Nederland en dat al jaren terug. Ondergetekende kan het weten.  ;)

Offline KITO

• World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2019, 10:56:20 »
Het gaat idd enkel om deze zone

Het is hier het texas van belgie. Enkel dankzij onze eigen inzet kunnen we de inbraken herleiden naar 0. Maar dan zijn we wel constant zelf op baan en met eigen initiatief, in 6u tijd zien we 1 combi.  :thinking:

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 30 april 2019, 21:23:06 »
Een "goede zak chips"  is ook goed .....sleutel veilig

Offline BIG charlie

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2019, 03:18:15 »
Een "goede zak chips"  is ook goed .....sleutel veilig
Maar wel vettig  ;)
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i