Auteur Topic:  Waarde E34 M5  (gelezen 1113 keer)

Offline Cauf61

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Waarde E34 M5
« Gepost op: 12 maart 2019, 11:24:29 »
Hallo

Vermits ik op zoek ben naar een E34 M5 had ik graag geweten wat een normale, goede en superprijs is voor zo een M5.
Er van uit gaan dat hij ok is (niet perfekt) en bv max 150.000 km heeft.
Is er veel verschil in waarde tussen de 3.6 en de 3.8 ?
Ook een verschil in betrouwbaarheid tussen de 2 modellen ?

Iedereen hier zal ook wel weten dat nu de markt dalende is ! Ik volg zo wat de veilingen en veel wordt een pak onder schatting verkocht (of helemaal niet)

Bedankt voor de info.

Grts
Patrick

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
Re: Waarde E34 M5
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2019, 14:10:29 »
Vraagprijzen blijven hoog ten noorden van 20k voor iets deftig ( en dat is heel moeilijk in te schatten, sommigen vragen ook 30k voor een wrak)
Dat de markt dalende is weet ik niet, op veilingen word meestal brol verkocht, toch op die pseudoveilingen zoals Vavato, je weet ook niet dat een winnend bod wordt geaccepteerd...

Als je wil investeren ben je te laat, en dat verneukt "de markt" voor liefhebbers die nog met zo een gansterkar willen rijden vooraleerd de groentjes de finale mokerslag geven aan de hobby.

Ze zeggen dat de 3.6 sterker is, in theorie is dat ergens wel zo => motor met kortere slag en dus minder stress op de krukaslagers, maar in de praktijk en met de leeftijd zijn ze even betrouwbaar denk ik. Goed onderhoud is key, en reteduur, onderdelen kosten ontiechelijk veel geld en zoals elke oude atmo M zijn de motoren onderhoudsintensief. Bij correct onderhoud en gebruik wel overwoestbaar.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2019, 14:12:55 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2019, 15:31:43 »
De markt dalende : dat is nieuw voor mij en ik volg hem al eventjes. Het is een beetje zoals Tom zegt : 20-30K voor iets deftig is normaal. Dat was enige jaren geleden amper de helft. Dus van een dalende markt is totaal geen sprake. Veilingen zijn geen maatstaf.
Maak je eens lid van de E34 fb groepen en je zal een beter idee krijgen van de prijzen van E34's algemeen.

3.6 en 3.8, ik zou beiden wel willen. 3.8 gekozen omdat : meer power, grotere slag, COP, 4 bolt crank hub, grotere kleppen, EDC. Maar ik zou een goede 3.6 any day kiezen eigenlijk.

Prijzen van stukken : cv nog, ik heb de laatste maanden een giga bestelling gedaan en, niet goedkoop, maar nog betaalbaar en vooral : nog beschikbaar!

Hou in ieder geval maar een goed budget opzij om zowel een middelmatige als een goede in orde te stellen/houden. Geld zal het sowieso kosten. Motoren zijn sterker dan modernere motoren, mits idd goed onderhoud.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2019, 15:33:37 door order66 »

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Cauf61

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2019, 20:02:49 »
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ligt dus ongeveer wat ik dacht. Ik heb er 1 op het zicht (buitenland) met 134.000 km. Model 3.6.
Heb hem natuurlijk nog niet gaan bekijken en moet hem nog importeren ook. Hij staat wel in de EU en dat heb ik al een keer of 4 gedaan zonder enig probleem dus zal nu ook wel lukken evt.

Wat betreft de markt. Het spijt mij ook maar ze is zeer zeker dalende. Zoek het artikel van de zeer recente veiling van de Porsche's van ****  ( ben gvd de naam kwijt, grrrr) maar eens op. Alles dik onder de verwachtingen. Zelfs de 918 spyder ging onder de verwachting van 1.5 miljoen weg.  Maar inderdaad vavato en consoorten is brol, volledig gelijk.

Ik ben al ver in de vijftig en ken de markt al veeeeele jaren. Heb altijd goed kunnen kopen dan in orde zetten en na een paar jaar plezier rijden met mooie winst kunnen verkopen. Op deze wijze heb ik mooi kunnen opbouwen.
Maar tot mijn eigen spijt denk ik ( natuurlijk mijn mening !!) dat het stilaan uit is met het mooie liedje. Zonde want het is een mooie hobby waar ik heel lang veel plezier van gehad heb.
Ik voorspel zelfs dat binnen 15-20 jaar het helemaal over en out is. Dan zijn al die prachtige wagens/oldtimers, in ons budget !!, gewoon oud ijzer.
Dit op uitzonderingen a la Ferrari GTO, Bugatti Veyron, Porsche 959 en gelijkaardige superwagens na misschien.

Ik zal ook zeggen waarom ik dat denk.
1) De huidige jonge generatie interesseert zich geen zak in auto's en die paar uitzonderingen zullen de Europese markt niet levend houden.
2) Binnen 20-25 jaar zijn alle verbrandingsmotoren verboden in Europa, oldtimer of niet. Ik dacht in Denemarken mogen er al geen nieuwe meer verkocht worden binnen 6 jaar als ik mij niet vergis. Dus geen kat zal nog iets geven voor een wagen met verbandingsmotor want je mag er niet meer mee rijden. Export naar China of Azië of ...... is niet voor auto's van 20-100k. Die wagens interesseren de rijken daar niet. Die willen de superwagens.

Dus doe zoals ik en heb er nog veel plezier van zolang het nog duurt .
Daarom ben ik ook op zoek naar een E34 M5. ;D

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2019, 20:34:49 »
Akkoord dat de oldtimermarkt in zijn geheel dalende is, dat was niet meteen duidelijk, kwam over alsof je enkel doelde op de E34 markt. Wat die is momenteel on the rise, daar kan je niet naastkijken. Je spreekt hier over Porsche modellen, ja duidelijk dat hier een bubble zat en nog zit. Dat is een ander verhaal dan bij de E34, die zijn al jaren geen zak waard, en beginnen nu een beetje uit de modder te kruipen. Een E34 M5 is van een totaal andere investeringsorde dan een P, een totaal andere waardecurve dan bvb een 993.
Wat de toekomst zal brengen, wil ik graag eens jouw kristallen bol lenen ;D

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Cauf61

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2019, 21:02:09 »
Hoi
Zoals ik zei het is enkel mijn mening en een kristallen bol heb ik spijtig genoeg niet.  :)
Anders had ik in 2010 voor 1000 euro bitcoins gekocht. Kocht ik nu een paar M1's of zo iets.

Nu gaat het wel wat verder dan maar de P's.
Maar ik zie het tot mijn eigen spijt somber in, ja.

Laat ons hopen dat ik mis ben en dan toch nog wat kan rondrijden met mijn M5. (als ik een goede vind)

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2019, 21:09:28 »
Hoi
Zoals ik zei het is enkel mijn mening en een kristallen bol heb ik spijtig genoeg niet.  :)
Anders had ik in 2010 voor 1000 euro bitcoins gekocht. Kocht ik nu een paar M1's of zo iets.

Nu gaat het wel wat verder dan maar de P's.
Maar ik zie het tot mijn eigen spijt somber in, ja.

Laat ons hopen dat ik mis ben en dan toch nog wat kan rondrijden met mijn M5. (als ik een goede vind)

Tegen dat we uw imaginaire deadline bereikt hebben (binnen 25j), kan ons beider tikker de emoties van een E34 M5 niet meer aan, dus nu kopen die handel en genieten! ;D :thumbsup:

Offline Dragon

• World Champion
    • Frituur 't draakje
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2019, 01:32:56 »
Die prijzen zijn echt de pan uit aan het swingen voor een auto dat dan nog niet echt goed rijdt vind ik. Ik heb er twee gehad, de laatste weggedaan een jaar of 4-5 geleden voor 10.000 euro. Volledig in orde gezet door Guy Declercq, zelfs speciaal de veringen bij kw op maat laten maken. Enkel nog een klein beetje carrosseriewerk was nodig. 135.000km met onderhoudsboek van 0-134.000km.  Ik heb die eigenlijk toen terug weggedaan omdat ik mijn tweety (E36 M3) terug wou kopen van Carpassion zaliger. Gewoon omdat die E36 zoveel zaliger en veel strakker op de weg ligt. Ik zou het geld dat ze er nu voor vragen nooit spenderen aan die auto.
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
 Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2019, 07:12:16 »
Die prijzen zijn echt de pan uit aan het swingen voor een auto dat dan nog niet echt goed rijdt vind ik. Ik heb er twee gehad, de laatste weggedaan een jaar of 4-5 geleden voor 10.000 euro. Volledig in orde gezet door Guy Declercq, zelfs speciaal de veringen bij kw op maat laten maken. Enkel nog een klein beetje carrosseriewerk was nodig. 135.000km met onderhoudsboek van 0-134.000km.  Ik heb die eigenlijk toen terug weggedaan omdat ik mijn tweety (E36 M3) terug wou kopen van Carpassion zaliger. Gewoon omdat die E36 zoveel zaliger en veel strakker op de weg ligt. Ik zou het geld dat ze er nu voor vragen nooit spenderen aan die auto.

Ik weet dat je gefrustreerd bent omdat je die te vroeg en te goedkoop weggedaan hebt ;D
In die tijd waren de prijzen zoiets idd. De markt trekt nu al een jaar of 3 aan voor een E34 in het algemeen.
Waar je het haalt dat die wagen niet goed rijdt, weet ik niet. Anders rijdt het wel in vergelijking met een M3, dat is zeker waar. Het is minder een bochtensmijter dan een M3 inderdaad. Maar dan zijn er andere kwaliteiten. Die edc maakt er wel een zeer polyvalente wagen van. Strak indien nodig, meer comfort bij cruisen. En toch houdt die ZEER goed de baan (heb ik al goed getest ^-^), en wat een heerlijke motor! Lange versnellingen, daar kan ik ook van genieten. Het is juist het totaal andere karakter van een E34 M5 dat mij aanspreekt tegenover een M3. En een E46 M3 is dan nog iets minder een “gt” dan een E36. Ik neb bvb zaterdag met een F80 M3 gereden. Ik zou voor geen geld willen wisselen. Een raket, maar een veel minder opwindende beleving.
Wat mij betreft bieden ze allemaal veel fun, elk op hun eigen manier :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 07:16:58 door order66 »

Offline Dragon

• World Champion
    • Frituur 't draakje
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2019, 01:19:44 »
Ik weet dat je gefrustreerd bent omdat je die te vroeg en te goedkoop weggedaan hebt ;D
In die tijd waren de prijzen zoiets idd. De markt trekt nu al een jaar of 3 aan voor een E34 in het algemeen.
Waar je het haalt dat die wagen niet goed rijdt, weet ik niet. Anders rijdt het wel in vergelijking met een M3, dat is zeker waar. Het is minder een bochtensmijter dan een M3 inderdaad. Maar dan zijn er andere kwaliteiten. Die edc maakt er wel een zeer polyvalente wagen van. Strak indien nodig, meer comfort bij cruisen. En toch houdt die ZEER goed de baan (heb ik al goed getest ^-^), en wat een heerlijke motor! Lange versnellingen, daar kan ik ook van genieten. Het is juist het totaal andere karakter van een E34 M5 dat mij aanspreekt tegenover een M3. En een E46 M3 is dan nog iets minder een “gt” dan een E36. Ik neb bvb zaterdag met een F80 M3 gereden. Ik zou voor geen geld willen wisselen. Een raket, maar een veel minder opwindende beleving.
Wat mij betreft bieden ze allemaal veel fun, elk op hun eigen manier :thumbsup:

Gefrustreerd niet echt nee, gewoon op een slechte moment verkocht en dat is mss wel spijtig. Een slechte wagen is dat niet en voor gewoon mee rond te rijden en af en toe eens te spelen voldoet hij wel. Maar ik vond ...zelfs met die aangepaste veringen door kw dat bij op het randje rijden de auto onveilig aanvoelde.
Eigenlijk heb ik beslist die weg te doen om mijn E36 M3 terug te kopen door 1 voorval. Ik weet niet dat je gekend bent op de baan van Wijnegem naar Schilde? Ter hoogte van de Ferrari garage ligt de weg er zeer hobbelig bij in een bocht. Daar was ik dus aan het spelen met iemand en tegen 130-140 km/h ben ik toen van het rechtse rijvak op het linkse gevlogen. Dat was voor mij toen de doorslag en heb ik hem te koop gezet. Diezelfde baan pakte ik met de M3 nog een stuk sneller zonder enig probleem. ;)
Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
 Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Renault Kangoo 19d !!!!!!!!!!
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2019, 08:55:43 »
Dat is idd niet ok.
Klinkt als probleem met de ophanging, of niet correct afgesteld. Zelf met de nog niet gerenoveerde EDC dempers kom ik dat niet tegen. En ik heb die al goed getest op kleine baantjes aan vol kot, uitstekende wortels enz...

Offline Cauf61

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2019, 11:43:36 »

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2019, 12:15:27 »

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2019, 13:06:38 »
Staat al jaren te koop denk ik..

Nog een paar jaar wachten en hij is het waard ;)

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2019, 14:09:44 »
Nog een paar jaar wachten en hij is het waard ;)

Moest ik het geld hebben, ik blijf ervan af. Zal kat in het zakje zijn

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2019, 15:23:47 »
Moest ik het geld hebben, ik blijf ervan af. Zal kat in het zakje zijn

Ik ook ;D
Ik koop liever iets goedkoper om zelf een project van te maken. Dan weet je tenminste wie en wat, en heb je plezier aan de opbouw ;)

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2019, 15:30:30 »
Ik ook ;D
Ik koop liever iets goedkoper om zelf een project van te maken. Dan weet je tenminste wie en wat, en heb je plezier aan de opbouw ;)

Je hebt al 2 projecten die ik wil aanschouwen :)

Offline Cauf61

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2019, 20:00:23 »
Ik ook ;D

Klopt. Voor mij moet het niet echt een volledig "project" zijn maar heb liever origineel en wat verwaarloosd dan alsof nieuw.
10 minuten met een lamp en lakdiktemeter en ik weet meestal genoeg.

We kijken rustig verder. Best in het buitenland zoals de meeste van mijn wagens die ik gehad heb.
Nu ik er over nadenk, heb ik maar 1 gekocht voor mij en 1 voor mijn zoon in Be. En die van mij was een echt project.

Offline Cauf61

• Pre-Qualifying
  • **

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2019, 20:06:26 »
Ook mooi idd. Allemaal kwestie van voorkeur :)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2020, 10:15:37 »
Anderhalf jaar later :

1990 - 122.000km - 28.000€
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2020, 10:24:52 »
Jawadde  :drool:

@Iksree is die van u?
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2020, 10:28:51 »
Jawadde  :drool:

@Iksree is die van u?
Uiteraard

niet

Komt de laatste week langs in de verkoopsecties op fb.
Limburger wel.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2020, 11:28:08 »
Die gaat daarmee blijven leuren tot het einde der tijden denk ik.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2020, 11:30:59 »
Die gaat daarmee blijven leuren tot het einde der tijden denk ik.
Overpriced?

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2020, 12:30:23 »
Overpriced?

Moest alles aan deze wagen kloppen, was die al laaaang verkocht aan die prijs :wiggleyes:

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 20 september 2020, 12:32:22 »
Moest alles aan deze wagen kloppen, was die al laaaang verkocht aan die prijs :wiggleyes:
Don't know.
Staat pas recent te koop (toch dat ik gezien heb )

Zou een 4-5 tal jaar zijn bezit zijn, +/- 33k ingestoken volgens de advertentie.
Ik zou hem dan persoonlijk wel nooit wegdoen gezien de gedane kosten :iono:

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2020, 12:43:26 »
Don't know.
Staat pas recent te koop (toch dat ik gezien heb )

Zou een 4-5 tal jaar zijn bezit zijn, +/- 33k ingestoken volgens de advertentie.
Ik zou hem dan persoonlijk wel nooit wegdoen gezien de gedane kosten :iono:

Excuus, ik dacht dat die al langer te koop stond. Dat is meestal een teken aan de wand.
Als alles klopt, met facturen enz... dan is het een goede koop! Hangt ook wel af van wat er allemaal gedaan is natuurlijk.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #28 Gepost op: 20 september 2020, 20:14:17 »
Die staat al meer dan een jaar (denk zelfs meervoud: jaren) te koop. Ik heb de wagen nog niet int echt gezien, maar ik denk niet dat de rij mensen die 26k aan zoiets willen geven vrij lang is.
Of die overpriced is valt moeilijk te zegen, er is een respray gebeurd, is die goed gedaan? Motor ? ophanging? Als alles aantoonbaar aangepakt is en de wagen staat er netjes bij is die zijn geld wel waard. Maar 33k in dit soort wagen hebben zitten is niet veel geld als het echt goed moet zijn, tenzij de vorige vorige eigenaar er ook nog een smak geld in heeft gepompt...

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #29 Gepost op: 21 september 2020, 06:34:45 »
Die staat al meer dan een jaar (denk zelfs meervoud: jaren) te koop. Ik heb de wagen nog niet int echt gezien, maar ik denk niet dat de rij mensen die 26k aan zoiets willen geven vrij lang is.
Of die overpriced is valt moeilijk te zegen, er is een respray gebeurd, is die goed gedaan? Motor ? ophanging? Als alles aantoonbaar aangepakt is en de wagen staat er netjes bij is die zijn geld wel waard. Maar 33k in dit soort wagen hebben zitten is niet veel geld als het echt goed moet zijn, tenzij de vorige vorige eigenaar er ook nog een smak geld in heeft gepompt...

:bow: :thumbsup:

Ik zit aan 35+ en de motor is nog niet aangeraakt.