Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 114599 keer)

Offline xvm_45e

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1710 Gepost op: 16 januari 2021, 19:28:15 »
Zijn er nog mensen die dat probleem hebben?
Idem hier, alhoewel ik meer last heb om de klep te sluiten na een vriesnacht. Lijkt me ook voor een stuk logisch, als er ijsafzetting is op de klep of de sluiting ervan dan is sluiten sowieso moeilijker. Misschien iets voor een volgend model, bij te lage buitentemperaturen het sluitmechanisme ook verwarmen als je de batterij preconditioned?

Offline SL-Stijn

• Nieuw
  • *
« Reactie #1711 Gepost op: 18 januari 2021, 13:46:16 »
Vandaag net de bestelbon voor mijn X5 45e gaan tekenen.
Levering eind juni/begin juli... aftellen kan beginnen!

Offline DocD

• Nieuw
  • *
« Reactie #1712 Gepost op: 18 januari 2021, 15:28:38 »
Heb de mijne nu 1 jaar en had hetzelfde probleem. Laatst bij de 30k beurt hebben ze klepje "doorgesmeerd" en nu werkt het weer prima. Op bimmerpost lees ik meer van hetzelfde euvel en in de states wordt het hele klepje met mechanische vervangen

Offline juve

• Pole Position
« Reactie #1713 Gepost op: 18 januari 2021, 19:14:39 »
Ik rij al met deze fantastische wagen al 9 maanden. Maar de afgelopen weken heb ik soms problemen met de elektriciteits klep die moeilijk open gaat.
De auto staat wel buiten (niet in een garage). Zou dit te maken hebben met het koud weer? Zijn er nog mensen die dat probleem hebben?
Zou toch niet mogen voor een wagen van meer dan 100k.

Al langer last van dan de koude periode. Die klep is gewoon plastieken rommel. Een dezer eens naar de garage gaan, want het wordt alleen maar erger. Inderdaad schandalig hoe ze dat op zo een auto durven doen.
F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold)
F80 M3 CP - G05 X5 45e

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1714 Gepost op: 18 januari 2021, 19:21:21 »
Ik heb het ook al eens voorgehad dat deze niet echt goed open gaat. Vind het ook gewoon lomp gemaakt. Alle hybrides hebben deze mooi weggewerkt in rooster of lichten en bmw zet nog steeds zo’n gigantische tankklep. Audi Etron heeft aan beide zijden een volledig elektrische die naar beneden schuift, veel properder.

Offline bhe

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1715 Gepost op: 18 januari 2021, 22:50:10 »
Al langer last van dan de koude periode. Die klep is gewoon plastieken rommel. Een dezer eens naar de garage gaan, want het wordt alleen maar erger. Inderdaad schandalig hoe ze dat op zo een auto durven doen.

Had er een enige tijd geleden ook last van. Wagen staat ook altijd buiten. Zelf wat vaseline spray op gedaan omdat ik geen zin had om naar de garage ervoor te rijden. Het werkt weer beter.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #1716 Gepost op: 19 januari 2021, 11:31:15 »
Ik heb dit de eerste 2 weken ook ondervonden. Zelfs mijn vrouw vroeg haar al af waar die zweetgeur van kwam ... :) . Maar geen last meer van gehad nadien (wagen in gebruik sinds 28/12).

Ik heb geen X5, maar een g31 sinds '20. Ik nam plots ook een geur waar die leek op oud zweet - kattenpis...

Ik heb me rot gezocht en als een bezetene alles besnuffeld. Handschoenvakje opengedaan, you name it. Ik kwam uiteindelijk uit op het panoramisch dak. Dus ik heb het opgelost door het glas te laten inschuiven en de randen proper te maken. Ik rook die geur meteen al aan mijn doek. Sindsdien is het voor mij opgelost.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #1717 Gepost op: 19 januari 2021, 11:32:12 »
Ik rij al met deze fantastische wagen al 9 maanden. Maar de afgelopen weken heb ik soms problemen met de elektriciteits klep die moeilijk open gaat.
De auto staat wel buiten (niet in een garage). Zou dit te maken hebben met het koud weer? Zijn er nog mensen die dat probleem hebben?

Ik heb dit met de tankklep. Voordien ging die soepel vanzelf open na induwen, nu blijft die hangen. Niets dramatisch, maar toch.

Offline monom

• Nieuw
  • *
« Reactie #1718 Gepost op: 20 januari 2021, 21:16:20 »
Vandaag net de bestelbon voor mijn X5 45e gaan tekenen.
Levering eind juni/begin juli... aftellen kan beginnen!

Heb je iets van saloncondities gekregen? Bij mij zei dealer in december dat er geen extra saloncondities gingen komen op de 45e

Offline BNI

• Nieuw
  • *
« Reactie #1719 Gepost op: 20 januari 2021, 21:43:47 »
Toch wel, maar alleen voor professionals.
Kijk maar op de BMW website.

Offline nilsvdb

• Nieuw
  • *
« Reactie #1720 Gepost op: 21 januari 2021, 11:14:01 »
Ik heb dit met de tankklep. Voordien ging die soepel vanzelf open na induwen, nu blijft die hangen. Niets dramatisch, maar toch.

Ik heb dit ook sinds enkele maanden, en het wordt er niet beter op...
Garage heeft het slotmechanisme eens gesmeerd, maar 'indien het opnieuw gebeurd gaan we de klep vervangen'.

Software-update in garage staat gepland voor maart, dus dan gaan ze de klep ook mogen vervangen.

Op zich is het niet erg, maar op zo'n dure auto hoef je niet 5x te kloppen op de tankklep om ze open te krijgen hé  :iono:

Offline monom

• Nieuw
  • *
« Reactie #1721 Gepost op: 21 januari 2021, 16:03:31 »
Toch wel, maar alleen voor professionals.
Kijk maar op de BMW website.

Lijkt alleen over financiering te gaan

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #1722 Gepost op: 21 januari 2021, 18:32:44 »
Ik heb dit ook sinds enkele maanden, en het wordt er niet beter op...
Garage heeft het slotmechanisme eens gesmeerd, maar 'indien het opnieuw gebeurd gaan we de klep vervangen'.

Software-update in garage staat gepland voor maart, dus dan gaan ze de klep ook mogen vervangen.

Op zich is het niet erg, maar op zo'n dure auto hoef je niet 5x te kloppen op de tankklep om ze open te krijgen hé  :iono:

Inderdaad, je moet dat gammel ding echt stimuleren, ik moet de klep als het ware masserend indrukken tot die zin heeft om dan tergend langzaam open te scharnieren waar ze voorheen met een soepele afgeremde zwaai open scharnierde. Ik verdenk het scharnier gewricht, maar vermoedelijk moet daarvoor de binnenbekleding eraf en ik heb er mijn twijfels bij of ze dat kraakvrij nog terug geplaatst krijgen. Zelf doen mag eigenlijk ook niet en zelf een scharnier bekostigen is eigenlijk ook niet voor mijn rekening. Zelfs mijn allereerste auto die met haken en ogen aan mekaar hing had geen last van de tankklep.

De gewichtsbesparing laat zich duidelijk merken.

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1723 Gepost op: 21 januari 2021, 20:37:22 »
Eindelijk het VIN nummer bekend  :exited:
Maar hier al heel wat afgezocht en vindt de link niet waarnaar verwezen wordt om productiestatus en tracking van het schip te bekijken.
Kan iemand helpen? (kwestie dat de garage mij geen week langer dan nodig doet wachten) ;)
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 21:08:18 door Kuba »

Offline svcauwen

• Warming Up
  • *
« Reactie #1724 Gepost op: 22 januari 2021, 09:43:49 »

Idem hier - beetje fijne olie aangedaan en marcheert veel beter
2012: BMW1 118d
2015: BMW 435i
2017: BMW M3 F80 Silverstone
2020: BMW X5 G05 X45e

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1725 Gepost op: 22 januari 2021, 18:34:24 »
Eindelijk het VIN nummer bekend  :exited:
Maar hier al heel wat afgezocht en vindt de link niet waarnaar verwezen wordt om productiestatus en tracking van het schip te bekijken.
Kan iemand helpen? (kwestie dat de garage mij geen week langer dan nodig doet wachten) ;)

Voor diegene die hun wagen onderweg is vanuit Amerika naar Europa...

Stap 1
Boot opzoeken via volgende link
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=151743999286781397&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DdisplayOceanQuickSearchResult%26oceanQuickSearchCriteria.cargoId%3DVIN

De VIN moet je vervangen door uw VIN nummer

Stap 2
Volg de boot via de site
https://www.marinetraffic.com/

- Signature adjusted for being outdated-

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1726 Gepost op: 22 januari 2021, 20:03:27 »
1e link nu op alle mogelijke manieren en 3Pc's getest en telkens "deze pagina is niet bereikbaar"   :iono: :iono:
Wat doe ik fout?

Was er ook niet ergens een tool om de productiestatus van uw wagen te raadplegen?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2021, 20:05:36 door Kuba »

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #1727 Gepost op: 22 januari 2021, 21:44:56 »
Je doet niets fout, die website ligt gewoon plat.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline SL-Stijn

• Nieuw
  • *
« Reactie #1728 Gepost op: 24 januari 2021, 23:52:48 »
Heb je iets van saloncondities gekregen? Bij mij zei dealer in december dat er geen extra saloncondities gingen komen op de 45e

Nee geen extra saloncondities. Enkel op financieringen maar ze konden nog niet aan het voorstel dat ik van KBC heb.

Offline monom

• Nieuw
  • *
« Reactie #1729 Gepost op: 29 januari 2021, 18:21:33 »
Nee geen extra saloncondities. Enkel op financieringen maar ze konden nog niet aan het voorstel dat ik van KBC heb.

Hetzelfde :)

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1730 Gepost op: 7 februari 2021, 18:15:46 »
1e link nu op alle mogelijke manieren en 3Pc's getest en telkens "deze pagina is niet bereikbaar"   :iono: :iono:
Wat doe ik fout?

Was er ook niet ergens een tool om de productiestatus van uw wagen te raadplegen?

Talloze keren geprobeerd en we zij al iets verder , kom wel op de Pg van wallenius maar zegt intussen "pagina niet gekend"
Beteken dit dat mijn VIN Nr nog niet gekend is op de cargoslijst , of werkt die pagina gewoon niet meer OF heeft de lieve dame mij fout VIN Nr. gegeven???

Zou eind februari moeten geleverd worden maar ik vrees ervoor.
Is er een andere manier waarop kan nazien wat de status is?

Geduld begint stilaan op te raken  :censor: , vooral door de miserie met mijn huidige + voor order +/- november en na order plots eind Febr. (Had ik dat geweten reed ik nu al 3Maand met de A7 55TFSI E >:(
Als ik hem tegen eind Febr. niet heb kunnen ze er voor mijn part een vuurtje onder stoken.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1731 Gepost op: 7 februari 2021, 21:46:58 »
Laadklep gaat steeds slechter en slechter. Gaat nu zelfs helemaal niet meer open. Morgen toch eens contact opnemen met de garage. Nog nooit zoveel in de garage gestaan met nieuwe auto.

Offline bhe

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1732 Gepost op: 8 februari 2021, 15:26:01 »
Had gisteren problemen om ze toe te krijgen door de aangevroren sneeuw erop :-)

Offline Bjornj

• Warming Up
  • *
« Reactie #1733 Gepost op: 8 februari 2021, 21:10:16 »
Als de pagina nog als niet gekend staat, wil dit normaal zeggen dat deze nog niet op de boot staat. De kans dat je een foutieve VIN hebt bestaat ook maar dat kan je snel achterhalen op de VIN decoder site.

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend

Offline juve

• Pole Position
F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold)
F80 M3 CP - G05 X5 45e

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #1736 Gepost op: 13 februari 2021, 10:57:53 »
Laadklep gaat steeds slechter en slechter. Gaat nu zelfs helemaal niet meer open. Morgen toch eens contact opnemen met de garage. Nog nooit zoveel in de garage gestaan met nieuwe auto.

Troost u. Ik heb in al die jaren, zelfs bij temp nog lager dan deze week, nog nooit vastgevroren deuren gehad, bij geen enkele auto. Rubbers invetten tegen bevriezen deed ik zelfs nog nooit.

Deze week elke verrekte dag waren de achterdeuren geblokkeerd. De klinken bewegen perfect, de deuren in kwestie openen 1 cm en dan treedt weerstand op die doet vermoeden dat ik de klink in mijn handen ga hebben als ik doortrek. Sluiten op de gewone manier lukt dan echter ook niet meer, dus dan moet deze aan de rand (om deuken te vermijden) met een redelijke kracht terug in het slot geduwd worden. Na nacht in de garage waar het “warm” is, openen deze terug. Rubbers achteraan uit armoe reeds ingevet met kraantjesvet (siliconevet) en slotje  en slotvanger ingespoten met siliconespray: geen soelaas. Het lijkt wel of er binnen iets vastvriest. Jongens toch.

Offline Bjornj

• Warming Up
  • *
« Reactie #1737 Gepost op: 13 februari 2021, 12:19:43 »
Troost u. Ik heb in al die jaren, zelfs bij temp nog lager dan deze week, nog nooit vastgevroren deuren gehad, bij geen enkele auto. Rubbers invetten tegen bevriezen deed ik zelfs nog nooit.

Deze week elke verrekte dag waren de achterdeuren geblokkeerd. De klinken bewegen perfect, de deuren in kwestie openen 1 cm en dan treedt weerstand op die doet vermoeden dat ik de klink in mijn handen ga hebben als ik doortrek. Sluiten op de gewone manier lukt dan echter ook niet meer, dus dan moet deze aan de rand (om deuken te vermijden) met een redelijke kracht terug in het slot geduwd worden. Na nacht in de garage waar het “warm” is, openen deze terug. Rubbers achteraan uit armoe reeds ingevet met kraantjesvet (siliconevet) en slotje  en slotvanger ingespoten met siliconespray: geen soelaas. Het lijkt wel of er binnen iets vastvriest. Jongens toch.

Hout vasthouden, de mijne staat altijd buiten en deze week geen enkele keer problemen gehad met de deuren of het klepje. Ik laat deze wel steeds voorverwarmen tot het moment dat ik vertrek (behalve deze morgen...)

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1738 Gepost op: 21 februari 2021, 09:59:39 »
Bij de 45e kan je een stroombeperking instellen van 6A - 16A voor het opladen.
Met het capaciteitstarief in aankomst vroeg ik me af of dit invloed heeft op de piek? Maw is met het capaciteitstarief beter om op te laden aan 6A dan aan 16A?

Misschien een domme vraag maar ik ken niks van ellentriek  ;D

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #1739 Gepost op: 21 februari 2021, 13:35:05 »
Daarvoor zal je een slimme laadpaal nodig hebben. Je auto kan niet weten of de piek bereikt wordt of niet.
Een slimme laadpaal kan je aansluiten op de elektriciteitskabel om te meten hoe dicht je bij de piek zit. En die kan dan de laadsnelheid verhogen/verlagen naargelang het verbruik van de rest van je huis om zo onder de piek te blijven.
Work hard, play hard