Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 106558 keer)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1620 Gepost op: 24 november 2020, 19:28:31 »

Ik vind het ongehoord en compleet respectloos hoe BMW nu met haar klanten omgaat! Na meer dan 2 maanden moet de eerste wagen, die getroffen is, nog geleverd worden en dit met zo goed als geen informatie! Ik wacht ondertussen bijna een jaar op mijn nieuwe auto! Hoeveel langer zal dit nog duren???

Dat heb ik je inderdaad al een keer of 6 zien aanhalen dat je het ongehoord en respectloos vind.
Het zal zolang duren tot je bericht krijgt van je dealer, welke zijn instructies ontvangt van Bornem, dewelke hun instructies ontvangen van AG, etc.. etc..

Als ze info mogen vrijgeven zullen ze het wel doen, maar ik veronderstel eerder dat ze zelf de effectieve oorzaak nog met zekerheid aan het zoeken zijn van de spontane ontbrandingen.

VTM nieuws, test-aankoop :iono: misschien dat je zo verhaal kan halen bij BMW.

- Signature adjusted for being outdated-

Online HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1621 Gepost op: 24 november 2020, 22:15:57 »
Staat noch in mijn renting contract, noch in de koop overeenkomst.
Was een stockwagen (nieuw, 0 km) - showroom.
Ik krijg dit als antwoord van de garage:

Benoit,

Momenteel mogen de chassisnrs van de geblokkeerde wagens NIET vrijgegeven worden.
Daar deze wagen nog niet leverbaar is.

Hou je op de hoogte zodra wel.
Het is van hogerhand BMW.

Met vriendelijke groeten,
--------------------------------------------

Ik heb mijn chassisnummer gekregen een week voor hij effectief productie ging. Dan was hij ook nog niet leverbaar. Voor hetzelfde geld hadden ze er een slechte batterij ingestoken  ;D
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 22:17:58 door HeavyD »

Online HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1622 Gepost op: 24 november 2020, 22:17:45 »
Gezien het een bestaande wagen was, staat dit toch vermeld op je aankoopdocumenten?
Idd, dat moet toch op de koopovereenkomst staan als het over een bestaande wagen gaat?

Offline benoitvdb

• Nieuw
  • *
« Reactie #1623 Gepost op: 25 november 2020, 08:53:33 »
Idd, dat moet toch op de koopovereenkomst staan als het over een bestaande wagen gaat?

Wat zou de reden dan kunnen zijn dat ze het er bij mij niet opgezet hebben? Ik heb daar eerlijk gezegd niet op gelet toen ik de documenten aan het tekenen was, zeker gezien het feit dat deze wagen daar in de garage stond. Dat er een recall is, daar heb ik begrip voor, maar het stilzwijgen rond chassisnummers vind ik maar vreemd. Zal afwachten worden zeker?

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1624 Gepost op: 25 november 2020, 08:55:44 »
Ik heb mijn chassisnummer gekregen een week voor hij effectief productie ging. Dan was hij ook nog niet leverbaar. Voor hetzelfde geld hadden ze er een slechte batterij ingestoken  ;D
Hier hetzelfde. Eens de wagen in productie ging en chassisnummer bekend was, heb ik dit ook verkregen..

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1625 Gepost op: 25 november 2020, 08:57:16 »
Na 5 maandjes te wachten is de wagen bij ons ook eindelijk onderweg. Momenteel staat hij op status 165. Maar kan ik hiermee de wagen volgen via de track and trace van Wallenius? Want als ik de VIN ingeef dan staat er 'no records found'. Misschien nog eventjes wachten ;D

Waar kan ik ergens de Booking Number vinden om de boot te volgen? Aangezien de VIN niet meer kan ingegeven worden.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1626 Gepost op: 25 november 2020, 09:15:33 »
Waar kan ik ergens de Booking Number vinden om de boot te volgen? Aangezien de VIN niet meer kan ingegeven worden.
Je kan de VIN ingeven via een URL waar je je VIN kan ingeven. Hogerop in dit topic werd deze door mezelf gedeeld.

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1627 Gepost op: 25 november 2020, 10:07:08 »
Je kan de VIN ingeven via een URL waar je je VIN kan ingeven. Hogerop in dit topic werd deze door mezelf gedeeld.

Super, mercikes. Kan de auto nog niet volgen dus nog maar eventjes wachten :P

Offline Chrudosh

• Nieuw
  • *
« Reactie #1628 Gepost op: 25 november 2020, 21:26:36 »
Een paar opmerkingen/vragen;

1) voor zij die met de inschrijving van hun wagen onder de overgangsmaatregel vallen en na 31/12 moeten inschrijven, vergeet niet het formulier in te vullen voor 15/01, zie website DIV.

2) Kan iemand een tip geven voor de keramische coating, wat is de richtprijs hiervan, en aan te raden of niet echt nodig?

3) wagens die vorige week/deze week zijn aangekomen in Zeebrugge vallen blijkbaar niet onder de recall.
(Mijn bestelling van 03/09/20 staat nu reeds in de haven en geen recall hierop)

4) iemand tips/zaken die je moet nakijken bij de aflevering?

Offline Kurtt

• Nieuw
  • *
« Reactie #1629 Gepost op: 26 november 2020, 07:07:22 »
Mijn wagen is van productieweek 42 en vorige donderdag mogen afhalen bij de dealer. Normaal gezien geen “Recall” op deze wagens.
Op dag 4 ontdekte ik dat de schuif van het opbergvak in de middenconsole er niet goed in zit. Aan de linkse zijde zit het mooi gelijk en aan de rechtse zijde ligt het ongeveer 3mm dieper. Heb het gemeld maar het blijkt een behoorlijk werk om dat goed te krijgen. Ik denk van het zo te laten gezien dat bij mij bijna nooit dicht gaat. Maar eigenlijk is dit wel heel jammer.
Coating kan ik je absoluut aanbevelen. Zelf heb ik lang getwijfeld tussen zwart en Carbon Schwarz. Uiteindelijk koos ik voor het laatste. Bij thuiskomst in mijn garage en onder TL-licht kreeg ik al spijt van de kleur. Zondag na het plaatsen van de coating was het van “Yes”. Wat een verschil en wat een glans. Veel diepere kleur en mega effect op dat Carbon Schwarz. Zeker doen zou ik zeggen.

Offline monom

• Nieuw
  • *
« Reactie #1630 Gepost op: 26 november 2020, 16:12:35 »
Zelf heb ik lang getwijfeld tussen zwart en Carbon Schwarz. Uiteindelijk koos ik voor het laatste. Bij thuiskomst in mijn garage en onder TL-licht kreeg ik al spijt van de kleur. Zondag na het plaatsen van de coating was het van “Yes”. Wat een verschil en wat een glans. Veel diepere kleur en mega effect op dat Carbon Schwarz. Zeker doen zou ik zeggen.
Wat moet zo'n coating kosten en is dat dan eenmalig?
Ben ook zwaar aan het twijfelen tussen Carbonschwarz, Saphirschwarz en eventueel Arktikgrau. Maar Arktikgrau begint af te vallen  :D
« Laatst bewerkt op: 26 november 2020, 16:14:25 door monom »

Offline Bjornj

• Warming Up
  • *
« Reactie #1631 Gepost op: 26 november 2020, 16:30:01 »
Gisteren een bootje vertrokken maar de mijnen lijkt er nog niet om te zitten. Kan hem toch niet traceren via de link...
Hopen dat hij op de boot van de 6de december zit.

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1632 Gepost op: 26 november 2020, 17:09:03 »
Gisteren een bootje vertrokken maar de mijnen lijkt er nog niet om te zitten. Kan hem toch niet traceren via de link...
Hopen dat hij op de boot van de 6de december zit.

Ik denk dat je pas de auto kan volgen na 2 dagen dat hij op de boot zit. De mijne zou er ook op moeten zitten maar nog niet kunnen volgen. Zit op de Arc Integrity geloof ik?

Offline Chrudosh

• Nieuw
  • *
« Reactie #1633 Gepost op: 26 november 2020, 20:23:48 »
Wat is de richtprijs van een coating?
Ik heb Manhattan Metallic als kleur.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1634 Gepost op: 26 november 2020, 20:37:38 »
Wat is de richtprijs van een coating?
Ik heb Manhattan Metallic als kleur.
Is afhankelijk van je wagen en de lakstaat ervan.
1000€ ben je altijd kwijt.

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #1635 Gepost op: 26 november 2020, 20:40:32 »

reken daar voor een x5 toch nog maar eens 1000 bij hoor..

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1636 Gepost op: 26 november 2020, 20:45:08 »
Hangt er ook van af waar je gaat. Ik heb 700 incl BTW betaald voor coating van lak en velgen. Ben tevreden van resultaat. Prijzen slaan bij velen de pan uit, het is uiteindelijk maar een flesje coating van 50€ wat erop gezet wordt. Voobereidend werk en polieren kost natuurlijk wel wat tijd maar een wagen die pas van de band rolt, is snel in perfecte staat gezet.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1637 Gepost op: 26 november 2020, 20:56:47 »
Hangt er ook van af waar je gaat. Ik heb 700 incl BTW betaald voor coating van lak en velgen. Ben tevreden van resultaat. Prijzen slaan bij velen de pan uit, het is uiteindelijk maar een flesje coating van 50€ wat erop gezet wordt. Voobereidend werk en polieren kost natuurlijk wel wat tijd maar een wagen die pas van de band rolt, is snel in perfecte staat gezet.
Ook op je X5? Netjes!
Doorgaans zie ik de prijzen vanaf 800€ maar dan moet hij quasi van de dealer naar de detailler getransporteerd worden, om dan nog maar van het volume van een X5 te spreken

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1638 Gepost op: 26 november 2020, 21:13:45 »
Ook op je X5? Netjes!
Doorgaans zie ik de prijzen vanaf 800€ maar dan moet hij quasi van de dealer naar de detailler getransporteerd worden, om dan nog maar van het volume van een X5 te spreken
Jep dat was op de X5, maar heb deze vrijdag afgehaald bij de dealer en rechtstreeks naar detailer gereden. Daar heeft hij dan tot zondagavond gestaan. Ik heb 3 prijzen opgevraagd: 700 / 1000 / 1500. Allemaal voor hetzelfde product dus sommigen overdrijven gewoon.

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1639 Gepost op: 26 november 2020, 21:38:45 »
Kennen jullie ook de prijzen van verschillende voor een xpel folie voor de voorkant?

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1640 Gepost op: 26 november 2020, 21:51:55 »
Ik heb ceramic pro 9h laten zetten met 5 jaar garantie en ieder jaar een nieuwe toplaag inbegrepen, hier kom je met 1000 euro niet mee toe.

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1641 Gepost op: 27 november 2020, 11:05:32 »
Volgens mijn dealer worden er auto’s uit de terugroepactie vrijgegeven. Heeft al iemand nieuws gekregen dat zijn auto is vrijgegeven?
Mijn auto nog niet, hoewel hij bij de eerste lichting zit.

Offline tomdewinne

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1642 Gepost op: 27 november 2020, 12:48:43 »
Volgens mijn dealer worden er auto’s uit de terugroepactie vrijgegeven. Heeft al iemand nieuws gekregen dat zijn auto is vrijgegeven?

Mijne zijn test zit er morgen op. Dealer zegt dat ik er tegen volgend weekend mee rijdt...Als de test positief is natuurlijk

Offline krisdv

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1643 Gepost op: 27 november 2020, 12:53:11 »

Mijn auto arriveerde op 20 september in Zeebrugge, waar hij 2 maanden op de parkeerplaats heeft gestaan (hij is nooit bij de dealer terechtgekomen), hij werd op 16 november naar de testsite overgebracht, de UK recall website heeft hem op 24 november gewist en hij is aangekomen bij de dealer op 25 november, levering staat gepland voor volgende week woensdag.

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1644 Gepost op: 27 november 2020, 13:24:24 »
Mijn auto arriveerde op 20 september in Zeebrugge, waar hij 2 maanden op de parkeerplaats heeft gestaan (hij is nooit bij de dealer terechtgekomen), hij werd op 16 november naar de testsite overgebracht, de UK recall website heeft hem op 24 november gewist en hij is aangekomen bij de dealer op 25 november, levering staat gepland voor volgende week woensdag.
Wat is de UK recall website?

Offline krisdv

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1645 Gepost op: 27 november 2020, 13:47:29 »
Wat is de UK recall website?

https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html

Hier kan je aan de hand van uw chassisnummer zien of er safety recalls zijn of technische verbeteringen nodig zijn.

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1646 Gepost op: 27 november 2020, 13:47:57 »
Goed nieuws trouwens! 😉

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1647 Gepost op: 27 november 2020, 23:28:14 »
Hebben jullie al gelezen van de facelift van de Bmw g05. Ik las net dat de facelift van de x5 zou uitkomen in 2021-2022. Vin ik nogal straf van Bmw wetende dat de meeste klanten zolang moeten wachten op hun wagen. Ik heb 13 maand mogen wachten op mijn voertuig. Dit zou willen zeggen dat ik 13 maand moet wachten om een nieuwe wagen te hebben die misschien een dikke 12 als nieuw model kan worden beschouwd. Vin ik nogal straf voor een wagen van 125.000€.....

Offline Bjornj

• Warming Up
  • *
« Reactie #1648 Gepost op: 28 november 2020, 09:54:02 »
Gisteren gesproken met iemand over het aanbrengen van een behandeling op de lak.
In het verleden nooit toegepast op een van de wagens.
Ik verneem dat de laatste x5 en x7 modellen die hij had er veel zachtere vernis hadden in vergelijking met wagens andere BMW’s geproduceerd in Duitsland.
Iemand dezelfde ervaring?

PS: mijne nog niet te traceren dus nog niet op de boot denk ik...

Offline Kurtt

• Nieuw
  • *
« Reactie #1649 Gepost op: 28 november 2020, 17:17:36 »
Voor de coating betaalde ik € 566,- Incl btw bij iemand uit Destelbergen. Zeer netjes gedaan.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2020, 17:19:19 door Kurtt »