Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 92017 keer)

Offline monom

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1590 Gepost op: 20 november 2020, 09:17:05 »
Wat zijn de ervaringen met de Digital Key (sleutel op je iphone)? Zit in het comfortpack.

Ziet er cool uit ... als het werkt zoals ze beschrijven natuurlijk

Offline Kurtt

• Nieuw
  • *
« Reactie #1591 Gepost op: 20 november 2020, 15:53:17 »
Gisteren auto in ontvangst genomen en proberen installeren. Lukt voorlopig niet maar spring even binnen bij mijn dealer. Ik doe vast en zeker iets verkeerd, alhoewel.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1592 Gepost op: 20 november 2020, 15:55:49 »
Wat zijn de ervaringen met de Digital Key (sleutel op je iphone)? Zit in het comfortpack.

Is het intussen veranderd? Ik dacht dat dit enkel met bepaalde Samsung Android modellen werkte volgens de handleiding. Dit was toch het geval in de zomer, heb geen updates gezien hiervan.

Offline monom

• Nieuw
  • *
« Reactie #1593 Gepost op: 20 november 2020, 16:32:42 »
Is het intussen veranderd? Ik dacht dat dit enkel met bepaalde Samsung Android modellen werkte volgens de handleiding. Dit was toch het geval in de zomer, heb geen updates gezien hiervan.

Dit zit in comforttoegang:
Bovendien kan een BMW Digital Key op uw iPhone – voor zover compatibel – geïnstalleerd worden, die de functies van de sleutel overneemt. Na de ontgrendeling en het instappen kan de motor zoals gewoonlijk met een druk op de start-/stopknop gestart worden, als de iPhone vooraan in de smartphone-houder ligt. Ook kunt u tot vijf personen met een compatibele iPhone toegang tot uw BMW bieden. Het vermogen en de topsnelheid kunnen begrensd worden, bv. voor beginnende bestuurders.

en dit vond ik ook:
https://www.bmw.com/en/innovation/bmw-digital-key-iphone-as-secure-bmw-car-key.html

« Laatst bewerkt op: 20 november 2020, 16:55:19 door monom »

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1594 Gepost op: 20 november 2020, 18:05:52 »
Ben dit topic al een tijdje aan het volgen omdat ik de x5 45e serieus aan het overwegen ben. Dit zou mijn optielijst zijn:

• M uitvoering
  • Business pack plus
  • Panoramisch dak
  • Akoestische beglazing
  • Parking assistent plus
  • Driving assistent plus
  • Harman Kardon sound system
  • Tavel & Comfort system
  • Drive recorder

Overwogen maar niet genomen: adaptive led lights

Enige feedback van de ervaringsdeskundigen over deze lijst ;) :D ? Zien jullie nog must haves of zaken die hun geld niet waard zijn?

Persoonlijk zou ik ook zeker High Beam assist en koffer pakket nemen , dat laatste alleen al omdat uw kofferzeil dan automatisch opent en sluit , koffer openen en dan manueel het zeil moeten openen vondt ik bij de testwagen wat sneu

Offline xigolle

• Nieuw
  • *
« Reactie #1595 Gepost op: 20 november 2020, 18:09:05 »
Persoonlijk zou ik ook zeker High Beam assist en koffer pakket nemen , dat laatste alleen al omdat uw kofferzeil dan automatisch opent en sluit , koffer openen en dan manueel het zeil moeten openen vondt ik bij de testwagen wat sneu

Het gaat hier om de 45E en daar werkt het kofferpakket anders. Die werkt handmatig en de rails heb je dan ook niet.

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1596 Gepost op: 20 november 2020, 18:16:54 »
Het gaat hier om de 45E en daar werkt het kofferpakket anders. Die werkt handmatig en de rails heb je dan ook niet.

Als je het kofferruimtepakket neemt gaat het afdekzeil elektrisch open en dicht wat zijn 99.9€ meer dan waard is , kijk maar even na  ;)

Offline xigolle

• Nieuw
  • *
« Reactie #1597 Gepost op: 20 november 2020, 18:21:01 »
Nee hoor 😁
Heb zelf een 45e met het kofferpakket.
Er is geen plek voor de motor voor het automatisch openen van het dekzeil aangezien de benzinetank op die plek zit.
Het enige wat je krijgt is een opvangnet daarmee dat de prijs zo goed meevalt 😁

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1598 Gepost op: 20 november 2020, 18:24:18 »
Nee hoor
Heb zelf een 45e met het kofferpakket.
Er is geen plek voor de motor voor het automatisch openen van het dekzeil aangezien de benzinetank op die plek zit.
Het enige wat je krijgt is een opvangnet daarmee dat de prijs zo goed meevalt
Klopt, om die reden heb ik het kofferpakket ook laten vallen. Beetje zonde natuurlijk dat de motor er niet ingeraakt omwille van de batterij.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1599 Gepost op: 20 november 2020, 18:24:44 »
Dit zit in comforttoegang:
Bovendien kan een BMW Digital Key op uw iPhone – voor zover compatibel – geïnstalleerd worden, die de functies van de sleutel overneemt. Na de ontgrendeling en het instappen kan de motor zoals gewoonlijk met een druk op de start-/stopknop gestart worden, als de iPhone vooraan in de smartphone-houder ligt. Ook kunt u tot vijf personen met een compatibele iPhone toegang tot uw BMW bieden. Het vermogen en de topsnelheid kunnen begrensd worden, bv. voor beginnende bestuurders.

en dit vond ik ook:
https://www.bmw.com/en/innovation/bmw-digital-key-iphone-as-secure-bmw-car-key.html
Ah interessant, dan is dit intussen gewijzigd. Ga ik het zeker eens bekijken! Bedankt voor de link!

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1600 Gepost op: 20 november 2020, 19:49:06 »
Net bericht gekregen van mijn dealer dat ze gisteren zijn begonnen met het testen van mijn wagen. De tests duren 80 tot 100u. Zo gaan me vrijdag meer kunnen zeggen.
Toevallig nieuws gekregen? Ik wacht vol ongeduld!

Offline xigolle

• Nieuw
  • *
« Reactie #1601 Gepost op: 20 november 2020, 20:08:46 »
Als je het kofferruimtepakket neemt gaat het afdekzeil elektrisch open en dicht wat zijn 99.9€ meer dan waard is , kijk maar even na  ;)

Heb het nog even nagekeken en zoals je hier kan zien is er een uitzondering voor Hybride (of 7 zit) wagens:

Daarom is de prijs ook maar 99 in plaats van 750 op een normale uitvoering:

Maar ik snap wel de verwarring  ;)

Offline tomdewinne

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1602 Gepost op: 21 november 2020, 06:27:46 »
Toevallig nieuws gekregen? Ik wacht vol ongeduld!

Ja gisteren het schitterende nieuws gekregen dat de test mislukt is.
Ze moeten de test opnieuw opstarten.
 >:D
Kl..teboel

Offline audi4life

• Nieuw
  • *
« Reactie #1603 Gepost op: 21 november 2020, 09:00:12 »
Ah interessant, dan is dit intussen gewijzigd. Ga ik het zeker eens bekijken! Bedankt voor de link!

Is even geleden maar ik had gelezen op het G05 forum dat modellen die gemaakt zijn vanaf juli versie 1.5 hadden en dus ook een iPhone ondersteunen. Je hebt een iPhone XS/XR of nieuwer nodig, zit ik hier mooi met mijn X  ::)

EDIT: heb hier de link gevonden: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1742346
« Laatst bewerkt op: 21 november 2020, 09:02:11 door audi4life »

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1604 Gepost op: 21 november 2020, 10:31:00 »
Kl..teboel
Ongelooflijk! Ik denk dat de test niet het resultaat geeft wat ze verwachten.
Ze geven zo goed als geen info over wat, hoe en wanneer!
Ik vrees dat BMW niet weet van welk hout pijlen te maken!
 :censor:

Offline Stippelmans

• Nieuw
  • *
« Reactie #1605 Gepost op: 21 november 2020, 17:26:35 »
Kl..teboel

Wie geeft je dit nieuws mee ?
Je dealer zelf ?

Offline bhe

• Warming Up
  • *
« Reactie #1606 Gepost op: 21 november 2020, 19:10:58 »

Ik heb de digital key geactiveerd op mijn samsung, toen ik de mijne kocht was het nog niet mogelijk met Iphone. Het werkt zoals het moet. Je moet je gsm even aan de klink houden en de auto gaat open. Je hoeft de telefoon niet te ontgrendelen zoals bvb bij google pay. Het werkt zelfs als je telefoon uit staat, dus blijven plakken op café en zeggen mijn gsm was plat om de auto te openen, ik moest hem eerst opladen is geen excuus :-)
Als je de gsm gebruikt om de sleutel te vergrendelen dien je ook wel zelf de auto terug te vergrendelen als je geen andere sleutel op zak hebt, en de koffer openen met de voet lukt dan ook niet.
Ik heb het wel al regelmatig gebruikt als ik voor de zoveelste keer mijn sleutel niet op zak had, maar wel mijn gsm.

Offline Jeroendg

• Nieuw
  • *
« Reactie #1607 Gepost op: 21 november 2020, 22:34:47 »
Moet de digital key functie ook op de nieuwe iPhone SE werken? Ik zie op mijn SE in de my bmw app dat er nog ‘coming soon’ bij die functie staat..

Offline tomdewinne

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1608 Gepost op: 22 november 2020, 07:28:47 »
Wie geeft je dit nieuws mee ?
Je dealer zelf ?

Ja inderdaad

Offline Kuba

• Nieuw
  • *
« Reactie #1609 Gepost op: 22 november 2020, 07:42:50 »
Heb het nog even nagekeken en zoals je hier kan zien is er een uitzondering voor Hybride (of 7 zit) wagens:

Daarom is de prijs ook maar 99 in plaats van 750 op een normale uitvoering:

Maar ik snap wel de verwarring  ;)

Ik heb het nagezien en je hebt gelijk , doorlezen tot onderaan is dus een must :thumbsup:
Wel erger ik er mij net niet genoeg aan om het order te annuleren  ^-^

Offline audi4life

• Nieuw
  • *
« Reactie #1610 Gepost op: 22 november 2020, 19:46:24 »
Moet de digital key functie ook op de nieuwe iPhone SE werken? Ik zie op mijn SE in de my bmw app dat er nog ‘coming soon’ bij die functie staat..

Op de BMW connected drive app kan je dit al instellen. Je moet een iPhone XS/XR of nieuwer hebben.

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1611 Gepost op: 23 november 2020, 12:25:14 »
Net bericht gekregen dat mijn x5 Wss morgen binnenkomt eindelijk  :bow:

Benieuwd om de wagen te zien met alle opties en de nieuwe sport zetels ...

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1612 Gepost op: 23 november 2020, 18:52:10 »
Na 5 maandjes te wachten is de wagen bij ons ook eindelijk onderweg. Momenteel staat hij op status 165. Maar kan ik hiermee de wagen volgen via de track and trace van Wallenius? Want als ik de VIN ingeef dan staat er 'no records found'. Misschien nog eventjes wachten ;D

Offline Bjornj

• Nieuw
  • *
« Reactie #1613 Gepost op: 23 november 2020, 20:25:10 »
Na 5 maandjes te wachten is de wagen bij ons ook eindelijk onderweg. Momenteel staat hij op status 165. Maar kan ik hiermee de wagen volgen via de track and trace van Wallenius? Want als ik de VIN ingeef dan staat er 'no records found'. Misschien nog eventjes wachten ;D

Mijn wagen lijkt ook nog niet gekend bij de rederij. Donderdag vertrekt er terug een boot richting Zeebrugge. Hopen dat er vanaf vrijdag wel iets teruggevonden wordt.

Offline Jan-Willem X5 G05

• Nieuw
  • *
Update X5 G05
« Reactie #1614 Gepost op: 24 november 2020, 11:09:39 »
Na de update ( 1week geleden ) werkt mijn parkeerlicht niet meer, of al eerder en heb ik wellicht een instelling veranderd waar ik geen weet van heb.
Iemand die dit ook al heeft ervaren?

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
Re: Update X5 G05
« Reactie #1615 Gepost op: 24 november 2020, 11:13:34 »
Zie in dit topic voor meer info :

Bij ophaling vorige maand werd door de dealer trots gezegd: De X5 heeft knopjes om de parkeerlichten (links of rechts) aan te zetten, je moet dus niet meer de richtingaanwijzer aanzetten als je je auto ergens aan de straatkant hebt staan en je parkeerlicht wil aanzetten.

Na meermaals proberen bleek dit toch niet te werken, gisteren een ganse dag terug bij de dealer, mogelijks herprogrammeren of wat dan ook.

Wat blijkt nu: Er zou een nieuwe Europese wet zijn waardoor parkeerlichten in nieuwe wagens niet meer toegelaten zouden zijn. Heel rare uitleg!!
Bij de wagens waar de knopjes aanwezig zijn: deze zouden bij een update automatisch niet meer werken, de nieuwe wagens (productie vanaf augustus dacht ik) zouden de knopjes gewoon niet meer hebben...

Iemand dezelfde ervaring of 1 of ander rare uitleg om het probleem niet te hoeven aanpakken??

Edit : topics samengevoegd.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 11:20:51 door Iksree »
- Signature adjusted for being outdated-

Offline benoitvdb

• Nieuw
  • *
« Reactie #1616 Gepost op: 24 november 2020, 13:19:45 »
Hier ook problematiek met mijn X5 45E. Stockwagen gekocht in september, bij officiële BMW dealer, levering was voorzien voor begin oktober 2020. Wagen helaas nooit mogen in ontvangst nemen.
Door dit forum te lezen heb ik opgemerkt dat er nergens op mijn papieren een chassisnummer vermeld stond. Gevraagd aan mijn contactpersoon bij BMW of ik het chassisnummer mocht hebben, maar ze weigeren nu om dit door te geven. Orders van bovenaf, zei hij me.
Is dit normaal dat ze weigeren om het chassisnummer te geven?

Offline Bjornj

• Nieuw
  • *
« Reactie #1617 Gepost op: 24 november 2020, 17:31:18 »
Hier ook problematiek met mijn X5 45E. Stockwagen gekocht in september, bij officiële BMW dealer, levering was voorzien voor begin oktober 2020. Wagen helaas nooit mogen in ontvangst nemen.
Door dit forum te lezen heb ik opgemerkt dat er nergens op mijn papieren een chassisnummer vermeld stond. Gevraagd aan mijn contactpersoon bij BMW of ik het chassisnummer mocht hebben, maar ze weigeren nu om dit door te geven. Orders van bovenaf, zei hij me.
Is dit normaal dat ze weigeren om het chassisnummer te geven?

Gezien het een bestaande wagen was, staat dit toch vermeld op je aankoopdocumenten?

Offline benoitvdb

• Nieuw
  • *
« Reactie #1618 Gepost op: 24 november 2020, 17:36:26 »
Staat noch in mijn renting contract, noch in de koop overeenkomst.
Was een stockwagen (nieuw, 0 km) - showroom.
Ik krijg dit als antwoord van de garage:

Benoit,

Momenteel mogen de chassisnrs van de geblokkeerde wagens NIET vrijgegeven worden.
Daar deze wagen nog niet leverbaar is.

Hou je op de hoogte zodra wel.
Het is van hogerhand BMW.

Met vriendelijke groeten,
--------------------------------------------

Offline BMWCust2

• Nieuw
  • *
« Reactie #1619 Gepost op: 24 november 2020, 19:12:42 »
Ik vind het ongehoord en compleet respectloos hoe BMW nu met haar klanten omgaat! Na meer dan 2 maanden moet de eerste wagen, die getroffen is, nog geleverd worden en dit met zo goed als geen informatie! Ik wacht ondertussen bijna een jaar op mijn nieuwe auto! Hoeveel langer zal dit nog duren???