Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 93883 keer)

Offline Daywalker

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1410 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:08:45 »
Wagen besteld op 4 februari en afgelopen vrijdag eindelijk hem mogen afhalen.
Superleuke wagen om mee te rijden. Het wachten waard en nu alleen maar hopen dat er niet teveel mankementen de kop opsteken.
Hieronder enkele foto's van mijn config.
Mooi veel veilige km’s gewenst

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1411 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:46:34 »
Wagen besteld op 4 februari en afgelopen vrijdag eindelijk hem mogen afhalen.
Superleuke wagen om mee te rijden. Het wachten waard en nu alleen maar hopen dat er niet teveel mankementen de kop opsteken.
Hieronder enkele foto's van mijn config.

Mooie config! Geniet ervan :D Nog een fotoke van het interieur?

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #1412 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:51:27 »
Mooie configuratie! Ik stel mij de vraag, gezien de lange wachttijden, of het niet beter is om de IX5 (Inext) even af te wachten?
Iemand trouwens enige info wat deze IX5 zou mogen trekken. ?
Een EV is nu niet de ideale wagen om lange afstanden te doen met een aanhangwagen.
Hier een voorbeeld met een Tesla, maar komt op hetzelfde neer:

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1413 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:53:38 »
Een EV is nu niet de ideale wagen om lange afstanden te doen met een aanhangwagen.
Hier een voorbeeld met een Tesla, maar komt op hetzelfde neer:

Eu 3liter benzine nog aan boord ook en ik geloof dat je 2,7 ton mag trekken met de x5-45e

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #1414 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:54:23 »
Eu 3liter benzine nog aan boord ook en ik geloof dat je 2,7 ton mag trekken met de x5-45e
Het ging over de iX5 ...

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1415 Gepost op: 19 oktober 2020, 13:55:25 »
Het ging over de iX5 ...
Klopt mijn excuses
Was helemaal in de ban van het topic

Offline Lowe

• Grand Prix Winner
  • 997 Targa 4S
« Reactie #1416 Gepost op: 19 oktober 2020, 14:00:05 »
Vanmiddag gehoord van mijn neef dat zijn 3 weken terug geleverde X1 PHEV teruggeroepen wordt wegens laadproblemen...
Ik snap het toch niet echt helemaal, BMW is al meer dan 5j bezig met PHEV's en nu is er plots al die miserie?
Vorige generatie was misschien minder performant maar precies toch betrouwbaarder
1999 E46 320d (525.000km and counting) - F1150R - 997 Targa 4S - Cayenne S E-Hybrid

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1417 Gepost op: 19 oktober 2020, 14:14:31 »
Vanmiddag gehoord van mijn neef dat zijn 3 weken terug geleverde X1 PHEV teruggeroepen wordt wegens laadproblemen...
Ik snap het toch niet echt helemaal, BMW is al meer dan 5j bezig met PHEV's en nu is er plots al die miserie?
Vorige generatie was misschien minder performant maar precies toch betrouwbaarder

Ik had gehoord dat het ligt aan de batterijcellen maar ik weet niet of BMW deze zelf ook produceert. Hierdoor wss het laadprobleem.

Offline Lowe

• Grand Prix Winner
  • 997 Targa 4S
« Reactie #1418 Gepost op: 19 oktober 2020, 15:03:47 »
Zou kunnen, vroeger gebruikten ze NiMh-batterijen en nu Li-ion. NiMh is tegenwoordig zogezegd "old tech" wegens zwaarder en minder capaciteit maar Li-ion is thermisch veel onstabieler ook al omdat ze uit kosten- en milieuoverwegingen steeds minder kobalt gebruiken (terwijl net dat zorgt voor meer stabiliteit bij hogere temperaturen).

Een X5 40e, 225xe, Countryman, 330e, etc. waren allemaal nog NiMh. Ik heb die nog nooit weten fikken, net zomin als een Lexus hybride die ook nog steeds NiMh gebruikt.

Ik zal nu niet zeggen dat het dagelijkse kost is bij BMW en Tesla (hoewel...) maar feit is wel dat er veel meer malheuren zijn nu in vgl. met vroeger. Terugroepacties kosten pakken geld voor constructeur en dat doen ze alleen maar als het echt nodig is.
1999 E46 320d (525.000km and counting) - F1150R - 997 Targa 4S - Cayenne S E-Hybrid

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1419 Gepost op: 19 oktober 2020, 15:11:10 »
Zou kunnen, vroeger gebruikten ze NiMh-batterijen en nu Li-ion. NiMh is tegenwoordig zogezegd "old tech" wegens zwaarder en minder capaciteit maar Li-ion is thermisch veel onstabieler ook al omdat ze uit kosten- en milieuoverwegingen steeds minder kobalt gebruiken (terwijl net dat zorgt voor meer stabiliteit bij hogere temperaturen).

Een X5 40e, 225xe, Countryman, 330e, etc. waren allemaal nog NiMh. Ik heb die nog nooit weten fikken, net zomin als een Lexus hybride die ook nog steeds NiMh gebruikt.

Ik zal nu niet zeggen dat het dagelijkse kost is bij BMW en Tesla (hoewel...) maar feit is wel dat er veel meer malheuren zijn nu in vgl. met vroeger. Terugroepacties kosten pakken geld voor constructeur en dat doen ze alleen maar als het echt nodig is.

Ik vind het qua problemen al bij al nog meevallen. Als het echt aan de batterijcellen heeft gelegen en als deze BMW zelf niet produceert zijn er nog niet veel elektrisch gerelateerde problemen geweest denk ik. Buiten dan het probleem overlaatst met lasresten op de batterij maar dit is gewoon een productieprobleem. Voor de rest valt het al bij al nog mee, had meer problemen verwacht.

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #1420 Gepost op: 19 oktober 2020, 16:14:13 »

Het is ook te zien hoeveel er zijn met die problemen.
Alle negatieve commentaren ga je nogal snel zien op een autoforum.
Mensen die niets met forums hebben en geen problemen hebben, zullen ook nooit op een forum komen en al helemaal niet om te zeggen dat hun auto geen problemen heeft.
Omgekeerd is die kans wel veel groter.
Work hard, play hard

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #1421 Gepost op: 19 oktober 2020, 19:11:06 »

really?  :toofunny: :toofunny:

Offline Lowe

• Grand Prix Winner
  • 997 Targa 4S
« Reactie #1422 Gepost op: 19 oktober 2020, 23:59:14 »
really?  :toofunny: :toofunny:

idd.
enkel de LC500h heeft li-ion maar dat is een 'performance hybrid'
Al de rest NiMH, CT, IS, RC, NX, UX, EX,...

https://blog.lexus.co.uk/history-lexus-hybrid-drive/

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1423 Gepost op: 20 oktober 2020, 07:20:29 »
Dan heb je 9 maand gewacht op uw auto komt deze aan zonder de bestelde laserlichten, ik weet er zijn ongetwijfeld ergere zaken op de wereld maar dit is toch wel zuur daar dit het zicht van de auto maakt.

Dan kan je voortaan beter 2de hands kopen dan moet je hem ook nemen met de opties zoals hij er staat.

Iemand tips voor naplaatsing, in de garage zeggen ze alvast dat het onmogelijk is...

Offline bonte

• Qualifying
« Reactie #1424 Gepost op: 20 oktober 2020, 07:21:53 »

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Bart de Bont

2006 - E61 525d M pack carbon black - zwart leder - Mijn Bimmer topic
2009 - E91 318d saffier zwart - zwart leder

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1425 Gepost op: 20 oktober 2020, 07:24:58 »
Dan heb je 9 maand gewacht op uw auto komt deze aan zonder de bestelde laserlichten, ik weet er zijn ongetwijfeld ergere zaken op de wereld maar dit is toch wel zuur daar dit het zicht van de auto maakt.

Dan kan je voortaan beter 2de hands kopen dan moet je hem ook nemen met de opties zoals hij er staat.

Iemand tips voor naplaatsing, in de garage zeggen ze alvast dat het onmogelijk is...

Als hij aankomt zonder de bestelde lichten dan is de garage toch in fout?
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Datake

• Race Legend
« Reactie #1426 Gepost op: 20 oktober 2020, 10:40:20 »
idd.
enkel de LC500h heeft li-ion maar dat is een 'performance hybrid'
Al de rest NiMH, CT, IS, RC, NX, UX, EX,...

https://blog.lexus.co.uk/history-lexus-hybrid-drive/

de X5 40e, 225xe, Countryman, 330e waren allemaal lithium hoor  :toofunny:

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #1427 Gepost op: 20 oktober 2020, 10:47:13 »

Gewoon niet in ontvangst nemen en een Mercedes kopen...
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline TJ2308

• Warming Up
  • *
« Reactie #1428 Gepost op: 20 oktober 2020, 12:09:22 »

Ze kunnen het toch daar niet bij laten? Staan de laserlichten op de bestelbon? Zo ja, de wagen niet accepteren zonder laserlichten. Uw eigen niet laten doen, jij bent klant.

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #1429 Gepost op: 20 oktober 2020, 14:54:53 »
Gewoon niet in ontvangst nemen en een Mercedes kopen...

:toofunny: :toofunny:
 :thumbsup:

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1430 Gepost op: 20 oktober 2020, 16:00:01 »
Ze kunnen het toch daar niet bij laten? Staan de laserlichten op de bestelbon? Zo ja, de wagen niet accepteren zonder laserlichten. Uw eigen niet laten doen, jij bent klant.

Als ze op de bestelbon staan zijn ze zelf in gebreke en dienen ze op één of andere manier tot een overeenkomst te tekenen.
Ik veronderstel eerder aan de mededeling te zien dat deze optie aanwezig moest zijn, maar dat ze ook niet op de bestelbon is geraakt?

In principe dubbele fout dan maar helaas trekt de besteller dan wel aan het kortste eind gezien er goedkeuring is gegeven.

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1431 Gepost op: 20 oktober 2020, 16:01:01 »
Als ze op de bestelbon staan zijn ze zelf in gebreke en dienen ze op één of andere manier tot een overeenkomst te tekenen.
Ik veronderstel eerder aan de mededeling te zien dat deze optie aanwezig moest zijn, maar dat ze ook niet op de bestelbon is geraakt?

In principe dubbele fout dan maar helaas trekt de besteller dan wel aan het kortste eind gezien er goedkeuring is gegeven.
Staat op de bestelbon en renting,
Zijn nu aant kijken voor een oplossing met de garage.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1432 Gepost op: 20 oktober 2020, 16:01:42 »

w00t! Optie x2 doen en minprijs vragen. (als je ermee kan leven dat hij zonder staat dan)

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #1433 Gepost op: 20 oktober 2020, 16:24:55 »
Als ik dit topic zo lees zou ik zeggen dat ze hunne nest mogen houden  :D
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #1434 Gepost op: 20 oktober 2020, 16:29:16 »
Als ik dit topic zo lees zou ik zeggen dat ze hunne nest mogen houden  :D

Ik neem wel een stockwagentje over dan  :greddy:
Die fouten zullen er wel uit geraken. (maar wel weer bevestigend waarom ik dus telkens een PS koop van max een jaartje oud.)

Offline audi4life

• Nieuw
  • *
« Reactie #1435 Gepost op: 20 oktober 2020, 17:15:24 »
Hopelijk voor jou moet hij dan niet naar zeebrugge voor dat batterij probleem, maar vrees ervoor.

Mijne staat al van 20 september in zeebrugge, te wachten te ze gaan beslissen hoe ze dat probleem gaan oplossen.
Normaal vanaf november beginnen ze het probleem 'op te lossen'
Ik had half januari besteld... vrees dat ik nog maandje zal moeten wachten...

Tom

Heb je hem ondertussen mogen ophalen? De mijne hebben ze 13 oktober afgeladen van de boot en mag hem morgen ophalen.

Offline tomdewinne

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1436 Gepost op: 20 oktober 2020, 17:27:53 »
Heb je hem ondertussen mogen ophalen? De mijne hebben ze 13 oktober afgeladen van de boot en mag hem morgen ophalen.

Nee.... Zal november worden... ze moeten eerst testen

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1437 Gepost op: 20 oktober 2020, 19:23:45 »
De laser lichten maken de wagen wel af. Ik aanvaard zoiets niet. Zelfs al doen ze een financiële tegemoetkoming.
Ik stel geen wagen naar mijn smaak samen om er dan 4 of 5 jaar gefrusteerd mee rond te rijden.

Ik dacht dat retrofit mogelijk was. Al iets over gelezen op het Amerikaans forum. Bij Schmiedmann staan ze ook te koop aan 5100 euro per lampje  ;D
Lijkt me een prijzige onderneming en er komt toch wel wat bij kijken. Een BMW garage gaat zich daar niet mee bezig houden. Die zeggen standaard nee.

Offline Lowe

• Grand Prix Winner
  • 997 Targa 4S
« Reactie #1438 Gepost op: 21 oktober 2020, 11:32:10 »
Je bent lang niet de enige, staan nog topics over op Bimmerpost. Retrofit zou wel mogelijk zijn.

Offline Bjornj

• Nieuw
  • *
« Reactie #1439 Gepost op: 22 oktober 2020, 17:18:33 »
Ik zou me, als alles normaal verloopt, eind dit jaar ook een gelukkige bezitter mogen noemen. Na 2 V90T8 wagens gekozen voor deze.
Ondertussen ook ervaring met de eerste (2016-2019) en tweede generatie (2019 - heden) 330e. Service staat 200% hoger bij BMW dan bij Volvo vandaar de keuze om ook voor mezelf over te stappen. De leukere motor zit er uiteraard ook voor iets tussen.
Vorige week afgerond, week 45 in productie en normaal in week 52 op de baan. Nog net voor de nieuwe belastingen in voege treden.

Worden spannende weken.

Het is de Xline geworden met First class optiepakket met de BW luidsprekers.