Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 79527 keer)

tomdewinne en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline HeavyD

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1200 Gepost op: 21 september 2020, 22:57:52 »
Blijkbaar is men bij BMW op de hoogte.

Offline DocD

• Nieuw
  • *
« Reactie #1201 Gepost op: 22 september 2020, 08:59:43 »
Wat ik me afvraag, zijn er hier ook mensen welke geen problemen hebben met de nieuwe? Zelf ben ik in afwachting van de mijne, productie volgende maand en levering eind november (bestelformulier 10 maart). Als ik hier veel cases lees ben ik er eerlijk gezegd niet zo gerust in.

Op een zo nu en dan haperend dakje geen problemen.

Tenzij de dealers het overrulen om het tegendeel te bewijzen.. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Weet iemand of AC Schnitzer tunings aanbiedt voor de 45e met behoud van garantie?

Is er niet. Heb hierover navraag gedaan, helaas ook nog geen plannen om hier in te voorzien.

Online tomdewinne

• Warming Up
  • *
« Reactie #1202 Gepost op: 22 september 2020, 18:07:31 »
Heeft er iemand ervaring met de coyote in de wagen?
Dealer zegt dat ontvangst mss minder is door gelaagd glas?

Wie heeft 1 en op welke plaats geÔnstalleerd?

Apple carplay lukt niet want ik ben geen apple fan

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1203 Gepost op: 22 september 2020, 18:27:07 »
Vreemd, mijn zouden ze vandaag meedoen met de airco maar mocht niet omdat BMW het niet onder garantie wou coveren omdat ze er van overtuigd zijn dat het software issue is.
Mijn auto is dus een dag binnen geweest om 's avonds te horen dat BMW met een update bezig is daarvoor. M.a.w. ze hebben niks gedaan. Ze weten nog niet wanneer die er gaat zijn.
Men zei wel dat er in oktober een update zou komen om het issue van 16A -> 6A te verhelpen.
Ik dacht dat de update van het dak er in oktober was :)

Offline Sirksael

• Nieuw
  • *
« Reactie #1204 Gepost op: 22 september 2020, 20:21:26 »
Hmmm had jij niet al 07.2020 software? Bij mij hebben ze die er net opgezet om dat 16A naar 6A probleem op te lossen....
Als het daarmee niet opgelost is, is het nog erger, want in die nieuwe software staat de laadsnelheid niet eens meer op het scherm dat getoond wordt als je de auto uitzet...
2015 Golf VII GTI
2020 X5 45e

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #1205 Gepost op: 24 september 2020, 15:20:35 »
Wat ben ik toch blij dat ik voor Duitse kwaliteit gegaan ben  ???
Even de problemen oplijsten sinds in bezit op 17/04/2020:
- Bij aflevering niet goed aansluitende deur en swirls in de lak --> opgelost
- Schuifdak dat eigen leven ging leiden en waterinsijpeling als het gesloten was --> opgelost
- Niet-werkende airco en zetelventilatie --> opgelost (voor punt 2 en 3 heeft de wagen 1 maand bij dealer gestaan wegens niet op voorraad zijn van wisselstukken)
- Max. laadcapaciteit die om de zoveel tijd vanzelf terug naar 6A wordt gezet
- Opnieuw airco-probleem: weigerde dienst maar bij dealer werkte het wel terug. Uiteindelijk zou het volgens hen aan een terugslagklep liggen die nog moet vervangen worden.
- Vandaag: waterinsijpeling linksonder van dashboard. Gemeld - oorzaak nog te onderzoeken.
BMW: Bayerische Motoren Werke of Brol Met Wielen? Begint op het laatste te lijken (met dank aan Made in USA?).

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1206 Gepost op: 24 september 2020, 16:26:18 »
- Schuifdak dat eigen leven ging leiden en waterinsijpeling als het gesloten was --> opgelost
- Niet-werkende airco en zetelventilatie --> opgelost (voor punt 2 en 3 heeft de wagen 1 maand bij dealer gestaan wegens niet op voorraad zijn van wisselstukken)
- Opnieuw airco-probleem: weigerde dienst maar bij dealer werkte het wel terug. Uiteindelijk zou het volgens hen aan een terugslagklep liggen die nog moet vervangen worden.
- Vandaag: waterinsijpeling linksonder van dashboard. Gemeld - oorzaak nog te onderzoeken.
BMW: Bayerische Motoren Werke of Brol Met Wielen? Begint op het laatste te lijken (met dank aan Made in USA?).

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1207 Gepost op: 24 september 2020, 16:26:37 »
Ik heb een motorkap die er scheef in ligt. Heb ik een afspraak voor binnen 3 weken. Hopelijk krijgen ze het in orde.
Issues met zonnedak dat ik regelmatig moet resetten en verspringen van 16 naar 6A. Hier zou binnenkort een software update voor uitkomen zegt mijn dealer.
AC en zetelventilatie werken goed. En het is ook nog droog van binnen  ;D
Voor de rest nog niet veel problemen gehad maar ik heb de wagen nog maar van eind juli.

Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat de kwaliteit toch niet meer is wat het was, en dat de QC in Spartanburg ook wel ondermaats is.

Offline geertg

• Warming Up
  • *
« Reactie #1208 Gepost op: 24 september 2020, 16:30:46 »
Ik rij er nu 11 maanden mee en het enige probleem dat ik gehad heb is een lichtstrip in de voordeur passagierszijde welke niet meer werkte. Opgelost door dealer. Regelmatig met paardentrailer met twee volwassen paarden gereden en geen problemen.

Offline geertg

• Warming Up
  • *
« Reactie #1209 Gepost op: 24 september 2020, 16:43:43 »
Zijn er mensen welke ervaring hebben bij het trekken van een aanhangwagen of caravan met de X5 45e? Als alles volgens plan verloopt verwacht ik de mijne eind 2020 of begin 2021, dus moet nog wat geduld oefenen. Ik lees hier veel positieve zaken, helaas ook veel dezelfde wederkerende problemen.
Momenteel rij ik heel wat km (+50.000km/j) met een 520d Xdrive, waarvan 1/3 met een kleine aanhangwagen achter de wagen. Zo nu en dan ook eens een kleine caravan (750kg).
De X5 45e mocht ik een volledige dag testrijden, deed ongeveer 250km op gevarieerde wegen. Een zalige auto. Helaas mocht dit niet met de aanhangwagen.
Shoot jullie ervaringen.

Ik al een aantal keren een paardentrailer met twee volwassen paarden naar de Ardennen gereden en terug. Geen enkel probleem. Cruise control houdt perfect zijn snelheid, ook op hellingen van 15 %.

Offline gvk1973

• Nieuw
  • *
« Reactie #1210 Gepost op: 24 september 2020, 20:17:37 »
Ik rij nu ook al 5 maanden met de wagen en al 9.000 km achter de rug (inclusief een trip naar ItaliŽ).
Voorlopig nog geen enkel probleem gehad met de wagen. Kan hem alleen maar aanbevelen... Een heel zalige wagen om mee te rijden!!!

Offline Pieterkee

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1211 Gepost op: 25 september 2020, 05:18:45 »
Ondertussen 19 000kmís gebold met mijn slee.
Sinds update (waarbij tuning verdwenen is)
Geen enkel probleem meer met schuifdak.
Ik ben toch gewoon super tevreden van de X5. Kan niet veel aanmerken.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1212 Gepost op: 25 september 2020, 08:19:53 »
Ondertussen 19 000kmís gebold met mijn slee.
Sinds update (waarbij tuning verdwenen is)
Geen enkel probleem meer met schuifdak.
Ik ben toch gewoon super tevreden van de X5. Kan niet veel aanmerken.
Heb je hem daarna terug laten tunen?

Update heeft bij mij niks veranderd aan het probleem met het zonnedak.

Offline Barloef

• Nieuw
  • *
« Reactie #1213 Gepost op: 25 september 2020, 16:55:48 »
Zonet een telefoontje gekregen van mijn dealer. Verzoek om niet meer te laden en ook niet in de sportmodus te rijden.
Dit tot nader bericht.
Voertuig een ruime maand geleverd.

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1214 Gepost op: 25 september 2020, 17:59:23 »
Zonet een telefoontje gekregen van mijn dealer. Verzoek om niet meer te laden en ook niet in de sportmodus te rijden.
Dit tot nader bericht.
Voertuig een ruime maand geleverd.
Is dat met die batterij issue mogelijke lasbraam of zoiets?

Offline Barloef

• Nieuw
  • *
« Reactie #1215 Gepost op: 25 september 2020, 18:03:31 »
Geen idee om welke reden. Wordt vervolgd.

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #1216 Gepost op: 25 september 2020, 21:50:26 »

Vervolg: waterafvoer dak in fabriek verkeerd gemonteerd. Bij de dealer zijn ze zelf beschaamd over alles wat al gebeurd is. Geven off the record toe dat er een kwaliteitsprobleem in de VS is. Nu hersteld en hopelijk opgelost. Ben het eerlijk gezegd beu. Wagen is op 5 maanden tijd al meer in garage geweest dan vorige op 4 jaar.

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #1217 Gepost op: 25 september 2020, 23:16:22 »
Eigenlijk wel frappant dat dergelijke zaken allemaal nog mogelijk zijn op een wagen uitgeleverd in april dit jaar.

Wetende dat deze generatie X5 sinds november 2018 wordt gebouwd, en de 45e specifiek sinds augustus 2019. Maar heel wat problemen lijken dus niet gelinkt aan die specifieke motorisatie.

Na bijna 2 jaar bouwtijd mogen de kinderziektes wel stilaan gaan verdwijnen. De vorige generatie hebben ze maar 5 jaar gebouwd; het lijkt dus alsof ze deze generatie te vlug op de markt hebben willen brengen.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline bonte

• Qualifying
« Reactie #1218 Gepost op: 26 september 2020, 05:54:34 »
Ik rijd nu een 7 maanden met een 50d, ook alle mogelijke opties  maar geen problemen.

Enkel hoog verbruik en de remmen slijten snel. Het is wel echt een zware wagen..

Verder

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Bart de Bont

2006 - E61 525d M pack carbon black - zwart leder - Mijn Bimmer topic
2009 - E91 318d saffier zwart - zwart leder

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1219 Gepost op: 28 september 2020, 14:41:01 »
Hier net ook telefoon gekregen dat engineers een probleem aan het onderzoeken zijn. Wagen mag zoals hierboven aangehaald niet meer opgeladen worden, geen sportstand en battery control op max 30%. Wat ze aan het onderzoeken zijn en voor hoelang konden ze niet zeggen...

Online hoebrecy

• Nieuw
  • *
« Reactie #1220 Gepost op: 28 september 2020, 18:05:58 »
Vandaag ook bericht gekregen dat geen plugins meer mogen worden afgeleverd.
Ik mocht normaal gezien de mijne gaan afhalen nu donderdag, maar mag dus niet van BMW tot wanneer een oplossing is gevonden voor het probleem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1221 Gepost op: 28 september 2020, 18:10:58 »
Vandaag ook bericht gekregen dat geen plugins meer mogen worden afgeleverd.
Ik mocht normaal gezien de mijne gaan afhalen nu donderdag, maar mag dus niet van BMW tot wanneer een oplossing is gevonden voor het probleem.

Is er aan u verteld waarover dit eigenlijk gaat? Ze willen precies niet uitwijden over ‘het probleem’..

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1222 Gepost op: 28 september 2020, 18:15:49 »
Is er aan u verteld waarover dit eigenlijk gaat? Ze willen precies niet uitwijden over ‘het probleem’..
Processie van echternach...

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1223 Gepost op: 28 september 2020, 18:21:06 »
Hier net ook telefoon gekregen dat engineers een probleem aan het onderzoeken zijn. Wagen mag zoals hierboven aangehaald niet meer opgeladen worden, geen sportstand en battery control op max 30%. Wat ze aan het onderzoeken zijn en voor hoelang konden ze niet zeggen...

Begin september heeft de dealer mij per mail laten weten dat er geen probleem was met mijn wagen en er geen terugroep actie op van toepassing was. Ik heb ook geen instructies gekregen om niet meer of minder op te laden of niet meer in sport modus te rijden.
In deze BMW recall check komt er bij mijn VIN niks naar boven.
https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html

Er was initieel ook sprake van wagens met een productiedatum tussen maart en begin augustus.
Gaat dit over hetzelfde probleem met de batterijen of iets anders?

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1224 Gepost op: 28 september 2020, 18:35:04 »
Amai amai beloofd. Ik heb beslist vorig jaar van mijn range rover sport P400e hybride te verkopen wegens kinderfouten en constante problemen. In de 1,5 jaar dat ik de wagen had stond deze 8 maand stil bij de dealer. Op 11/11/2019 heb ik de bestelbon ondertekend voor de nieuwe BMW X5 45e..... intussen nog steeds niet geleverd!!! FUCKING 11maand en weet nog steeds niet wanneer die geleverd zal worden. De dealer weet ook niet veel meer. Zou iemand hier mij kunnen helpen in wat meer info waar de wagen zou zijn op dit moment? Thx
« Laatst bewerkt op: 28 september 2020, 18:41:41 door maximeD3biturbo »

Online hoebrecy

• Nieuw
  • *
« Reactie #1225 Gepost op: 28 september 2020, 18:44:22 »
Nee, ze zeggen dat van BMW uit niets is gezegd.
Maar ik kan dit niet geloven; ze moeten toch controles uitvoeren om te zien of het probleem aanwezig is.

Op internet zie ik wel dat ook in de VS wagens worden tegengehouden voor aflevering en er is 1 geval waar de wagen terug moet binnenkomen.
Daar is sprake van mogelijkheid tot kortsluiting van de batterij met brandgevaar tot gevolg.
Maar weet niet of het over hetzelfde probleem gaat.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1226 Gepost op: 28 september 2020, 18:46:17 »
Amai amai beloofd. Ik heb beslist vorig jaar van mijn range rover sport P400e hybride te verkopen wegens kinderfouten en constante problemen. In de 1,5 jaar dat ik de wagen had stond deze 8 maand stil bij de dealer. Op 11/11/2019 heb ik de bestelbon ondertekend voor de nieuwe BMW X5 45e..... intussen nog steeds niet geleverd!!! FUCKING 11maand en weet nog steeds niet wanneer die geleverd zal worden. De dealer weet ook niet veel meer. Zou iemand hier mij kunnen helpen in wat meer info waar de wagen zou zijn op dit moment? Thx
De dealer moet toch kunnen zien in welke productiestatus de wagen staat? Dan kan je wil achterhalen rond welke periode hij in BelgiŽ aankomt en een levering inschatten.

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1227 Gepost op: 28 september 2020, 18:49:17 »
De dealer moet toch kunnen zien in welke productiestatus de wagen staat? Dan kan je wil achterhalen rond welke periode hij in BelgiŽ aankomt en een levering inschatten.

De wagen was normaal gezien voorzien voor Juni 2020 dan maar uitgesteld wegens covid naar Juli 2020--> uitgesteld naar eind augustus ---> uitgesteld naar midden september ---> uitgesteld naar eind september..... op vandaag geen nieuws. Het enige wat hij kan zeggen is, we houden u op de hoogte vanaf de wagen binnen is......

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1228 Gepost op: 28 september 2020, 18:51:57 »
De wagen was normaal gezien voorzien voor Juni 2020 dan maar uitgesteld wegens covid naar Juli 2020--> uitgesteld naar eind augustus ---> uitgesteld naar midden september ---> uitgesteld naar eind september..... op vandaag geen nieuws. Het enige wat hij kan zeggen is, we houden u op de hoogte vanaf de wagen binnen is......
Ik heb 13 maanden moeten wachten. De laatste maanden belde ik elke week om de productiestatus te vragen. Dat zien ze gewoon in hun systeem en dan weet je waar de wagen zit. Is hij al in productie of niet, in transport, ...

Offline maximeD3biturbo

• Qualifying
« Reactie #1229 Gepost op: 28 september 2020, 18:53:37 »
Ik heb 13 maanden moeten wachten. De laatste maanden belde ik elke week om de productiestatus te vragen. Dat zien ze gewoon in hun systeem en dan weet je waar de wagen zit. Is hij al in productie of niet, in transport, ...

Ik weet wel dat de wagen geproduceerd is ergens week 34-36....