Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 80027 keer)

Offline DocD

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #1170 Gepost op: 17 september 2020, 15:02:06 »
Nee kan niet zeggen dat ik dat ervaren heb. Maar boven de 200 ben ik wel heel geconcentreerd :)

Wat is erg luid en welke geluiden?

Windgeluid is dan heel prominent aanwezig en zwelt naar mij idee ook snel aan bij oplopende snelheid.

Maakt idd wat lawaai maar volgens mij normaal dat een SUV van die grootte veel wind vangt bij hoge snelheden..

Ja daar heb je dan ook weer een punt, het is natuurlijk wel een flatgebouw op wielen met bijhorende aŽrodynamica ;D

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #1171 Gepost op: 17 september 2020, 15:15:58 »
Blijkbaar hebben ze bij Monserez er vertrouwen in dat je nog dit jaar een X5 45e kan krijgen als je die nu bestelt.
Zou de verkoop van dat model dan volledig ingestort zijn? Of hebben ze gewoon heel veel sloten die nog niet ingevuld zijn?
Work hard, play hard

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1172 Gepost op: 17 september 2020, 15:25:17 »
Blijkbaar hebben ze bij Monserez er vertrouwen in dat je nog dit jaar een X5 45e kan krijgen als je die nu bestelt.
Zou de verkoop van dat model dan volledig ingestort zijn? Of hebben ze gewoon heel veel sloten die nog niet ingevuld zijn?
Daar geloof ik nu eens echt niks van.

Offline gerloopmans

• Nieuw
  • *
« Reactie #1173 Gepost op: 17 september 2020, 15:44:05 »
Ik heb getekend op 11/6/2020, uiterste levering op 15/2/2021 dus ik denk niet als je je bestelling nu doet je hem op je oprit hebt staan in 2020...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline juve

• Pole Position
« Reactie #1174 Gepost op: 17 september 2020, 15:49:29 »

Eens kijken wat de reactie van de verkoper is als je een clausule bijvoegt met 'niet geleverd op 31/12/2020 is de aankoop kosteloos geannuleerd'.
F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold)
F80 M3 CP - G05 X5 45e

Offline pho

• Nieuw
  • *
« Reactie #1175 Gepost op: 17 september 2020, 16:44:31 »
Kan best wel zijn dat die dealer al een order heeft ingepland staan, voor productie volgende maand ofzo, die ze nog kunnen aanpassen naar een andere configuratie.
Als het echt een volledig nieuwe order is though... No way, dat doen ze alleen voor Amerikanen denk ik :-)

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1176 Gepost op: 17 september 2020, 19:36:03 »
Kan best wel zijn dat die dealer al een order heeft ingepland staan, voor productie volgende maand ofzo, die ze nog kunnen aanpassen naar een andere configuratie.
Als het echt een volledig nieuwe order is though... No way, dat doen ze alleen voor Amerikanen denk ik :-)

of een annulatie gezien de economische context

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1177 Gepost op: 17 september 2020, 19:55:51 »
Wat ook niet echt een garantie is. Ik heb al mensen geweten die meerdere keren een "definitieve" productiedatum hebben gekregen.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1178 Gepost op: 18 september 2020, 12:10:41 »
Wagen moet meerdere dagen binnen want er is duidelijk iets mis met hoe de motorkap erbij ligt.
Vraag is, is het enkel de motorkap die slecht uitgelijnd is of is er een onderliggend probleem  >:(

Offline sldr

• Nieuw
  • *
« Reactie #1179 Gepost op: 19 september 2020, 19:50:15 »
Hopelijk snel in orde HeavyD...

Ikzelf mag hem binnen een paar weken gaan halen, kzal maar een checklist voorbereiden van potentiŽle gebreken.

Bij mijn vorige wagens eigenlijk altijd snel door de uitleg gegaan en direct mee naar huis, nu ga ik wel ff dubbelchecken

Zo uit het hoofd:
Pano dak
Uitlijning deuren en motorkap
Software versie en driver assistant
A/c

Nog zaken waar ik op moet letten?

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1180 Gepost op: 19 september 2020, 21:04:33 »
Ja heavyd dat zijn geen leuke zaken.

Hopelijk geraakt alles deftig opgelost

Offline gerloopmans

• Nieuw
  • *
« Reactie #1181 Gepost op: 20 september 2020, 09:02:43 »
Hopelijk snel in orde HeavyD...

Ikzelf mag hem binnen een paar weken gaan halen, kzal maar een checklist voorbereiden van potentiële gebreken.

Bij mijn vorige wagens eigenlijk altijd snel door de uitleg gegaan en direct mee naar huis, nu ga ik wel ff dubbelchecken

Zo uit het hoofd:
Pano dak
Uitlijning deuren en motorkap
Software versie en driver assistant
A/c

Nog zaken waar ik op moet letten?
Wat was er met de driver assistant?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1182 Gepost op: 20 september 2020, 14:31:17 »
Iemand van jullie al voorgehad dat de touch op de elektrische verstelling van de stoel de afbeelding op het scherm niet meer tevoorschijn brengt? Bij de passagierszijde doet deze het wel nog.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1183 Gepost op: 20 september 2020, 15:24:14 »
Iemand van jullie al voorgehad dat de touch op de elektrische verstelling van de stoel de afbeelding op het scherm niet meer tevoorschijn brengt? Bij de passagierszijde doet deze het wel nog.
Nee, werkt nog altijd. 3D view werkt wel niet meer na de iOS 14 update  ::)

Offline svcauwen

• Warming Up
  • *
« Reactie #1184 Gepost op: 20 september 2020, 16:29:13 »
Logo’s verwijderd: full black nu!
2012: BMW1 118d
2015: BMW 435i
2017: BMW M3 F80 Silverstone
2020: BMW X5 G05 X45e

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1185 Gepost op: 20 september 2020, 17:03:29 »
Logo’s verwijderd: full black nu!
nice

Offline M4X5

• Nieuw
  • *
« Reactie #1186 Gepost op: 20 september 2020, 22:29:34 »
Na een aantal maanden zonder problemen, here we go again:

Raam aan chauffeurskant maakt een irritante mechanisch geluid als ik die naar beneden doe. Duidelijk te horen in de video. Iemand nog met dit probleem?

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1187 Gepost op: 21 september 2020, 17:39:43 »
Terug van garage, airco condensor vervangen. Airco werkt weer zonder lawaai.

Stoelbediening was een setting in het menu die blijkbaar disabled was. Mogelijks na update naar 07.2020.45

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1188 Gepost op: 21 september 2020, 18:43:30 »
Terug van garage, airco condensor vervangen. Airco werkt weer zonder lawaai.

Stoelbediening was een setting in het menu die blijkbaar disabled was. Mogelijks na update naar 07.2020.45
Zoveel te beter. Welke setting is dat? Ik denk dat ze de mijne morgen ook gaan updaten dus ik ga dat waarschijnlijk ook hebben :)

Offline Kurtt

• Nieuw
  • *
« Reactie #1189 Gepost op: 21 september 2020, 20:23:03 »
Wat ik me afvraag, zijn er hier ook mensen welke geen problemen hebben met de nieuwe? Zelf ben ik in afwachting van de mijne, productie volgende maand en levering eind november (bestelformulier 10 maart). Als ik hier veel cases lees ben ik er eerlijk gezegd niet zo gerust in.

Offline Daywalker

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #1190 Gepost op: 21 september 2020, 20:32:08 »
Wat ik me afvraag, zijn er hier ook mensen welke geen problemen hebben met de nieuwe? Zelf ben ik in afwachting van de mijne, productie volgende maand en levering eind november (bestelformulier 10 maart). Als ik hier veel cases lees ben ik er eerlijk gezegd niet zo gerust in.

Om eerlijk te zijn heb ik me dat ook al afgevraagd.
Maar als je weet dat bij mijn concessie alleen dit jaar +-75 X5-45e zullen afgeleverd worden en er hier een handvol eigenaars zitten waar er dan een klein percentage issues van heeft dan lijkt het me aannemelijk dat dit een perceptie is.
Ale dat is toch de enige manier hoe ik mezelf gerust kan stellen.  :thumbsup:
Wat ik ook al geleerd heb door enkele jaren BMW te rijden, dat is ze wss alle issues ook naar behoren zullen oplossen...

Dus we blijven nog even in blijde verwachting  :bump:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #1191 Gepost op: 21 september 2020, 22:16:44 »
Nee, werkt nog altijd. 3D view werkt wel niet meer na de iOS 14 update  ::)

iOS 14.0 heeft nog wat bugs. Het beste is altijd om op de x.1 versie te wachten, met x.0 kan je er standaard van uitgaan dat er nog bugs in zitten.
Work hard, play hard

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1192 Gepost op: 21 september 2020, 22:25:48 »
iOS 14.0 heeft nog wat bugs. Het beste is altijd om op de x.1 versie te wachten, met x.0 kan je er standaard van uitgaan dat er nog bugs in zitten.
Ik denk dat het met GDPR te maken heeft. iOS 14 vraagt geregeld iets voor GDPR.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1193 Gepost op: 21 september 2020, 22:27:06 »
Maar als je weet dat bij mijn concessie alleen dit jaar +-75 X5-45e zullen afgeleverd worden en er hier een handvol eigenaars zitten waar er dan een klein percentage issues van heeft dan lijkt het me aannemelijk dat dit een perceptie is.
Wat ik ook al geleerd heb door enkele jaren BMW te rijden, dat is ze wss alle issues ook naar behoren zullen oplossen...

Klopt, maar blijkbaar stoten de meeste wel op dezelfde problemen. Het dak is iets waar iedereen last van zou hebben zei die van BMW tegen me. Daardoor mogen ze van BMW Benelux niet de motor van de sturing vervangen maar moet er gewacht worden op de nieuwe update om de problemen te verhelpen.

Offline M4X5

• Nieuw
  • *
« Reactie #1194 Gepost op: 21 september 2020, 22:32:32 »

De meeste problemen zijn niet 45e-gerelateerd. Ken een aantal mensen met de 40i, 30d, m50d die dezelfde problemen hebben met hun dak, iDrive enz.. Er zijn ook genoeg mensen die forums niet bezoeken en geen idee hebben dat er iets mis is met hun auto. Zelf ben ik heel tevreden van de wagen ondanks de kleine problemen.

OT: geluid bij het naar beneden doen van het raam heeft zich nu ook verplaatst naar de passagierskant.  :iono:

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1195 Gepost op: 21 september 2020, 22:33:42 »
Kan evengoed ConnectedCrap of idrive software zijn die niet is afgestemd op iOS 14.
Op Bimmerboard heb ik er al gehoord waar het wel werkt met iOS14, die zaten wel op 03/2020 en 07/2020.25
Nog niemand gehoord waar het wel werkt en die op > 07/2020.25 zit.
Ik zit nu op 07/2020.35

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1196 Gepost op: 21 september 2020, 22:42:08 »
Klopt, maar blijkbaar stoten de meeste wel op dezelfde problemen. Het dak is iets waar iedereen last van zou hebben zei die van BMW tegen me. Daardoor mogen ze van BMW Benelux niet de motor van de sturing vervangen maar moet er gewacht worden op de nieuwe update om de problemen te verhelpen.
Ik ga daar morgen voor binnen  ;D Ik zal ook eens zeggen dat ik om de 2 dagen de laadbeperking van 6A naar 16A moet zetten.

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1197 Gepost op: 21 september 2020, 22:44:31 »
Ik ga daar morgen voor binnen  ;D Ik zal ook eens zeggen dat ik om de 2 dagen de laadbeperking van 6A naar 16A moet zetten.
Vreemd, mijn zouden ze vandaag meedoen met de airco maar mocht niet omdat BMW het niet onder garantie wou coveren omdat ze er van overtuigd zijn dat het software issue is.

Offline HeavyD

• Grand Prix Winner
« Reactie #1198 Gepost op: 21 september 2020, 22:54:28 »
Vreemd, mijn zouden ze vandaag meedoen met de airco maar mocht niet omdat BMW het niet onder garantie wou coveren omdat ze er van overtuigd zijn dat het software issue is.
Tja, de wagen is voor 2 dagen ingepland. Waarschijnlijk krijg ik overmorgen te horen dat ze niks mochten doen  ::)

Offline stijnbwillems

• Pole Position
« Reactie #1199 Gepost op: 21 september 2020, 22:55:38 »
Tja, de wagen is voor 2 dagen ingepland. Waarschijnlijk krijg ik overmorgen te horen dat ze niks mochten doen  ::)
Tenzij de dealers het overrulen om het tegendeel te bewijzen.. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Weet iemand of AC Schnitzer tunings aanbiedt voor de 45e met behoud van garantie?