Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 49966 keer)

doc.f en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sldr

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #840 Gepost op: 24 juni 2020, 12:04:10 »
Ik geloof wel dat ze op de auto lokaal alles kunnen resetten naar de oorspronkelijke fabriekswaarden, maar je weet niet wat er allemaal verstuurd is geweest naar de BMW servers. Wie weet sturen ze 1x per dag jouw chipconfiguratie door en slagen ze dat op in hun databanken.

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #841 Gepost op: 24 juni 2020, 12:08:41 »
En ook alle informatie (of toch veel ) hierover zetten op een openbaar forum zou ik ook niet doen in deze huidige tijden... :iono:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #842 Gepost op: 24 juni 2020, 12:09:41 »
Dat lijkt me wel een gigantische privacy inbreuk. Toch een stokpaardje van de EU. Daar krijgt GDPR een hartinfract van  :toofunny:

Offline sldr

• Nieuw
  • *
« Reactie #843 Gepost op: 24 juni 2020, 12:19:23 »
Maar als ze enkel bvb doorsturen:

- uniek identificatienummer van de auto
- motorisatie aangepast

is er toch niet direct een inbreuk op de GDPR?

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #844 Gepost op: 24 juni 2020, 12:30:31 »
Maar als ze enkel bvb doorsturen:

- uniek identificatienummer van de auto
- motorisatie aangepast

is er toch niet direct een inbreuk op de GDPR?
Dat chassisnummer is wel naar mij traceerbaar en een persoonlijk gegeven.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #845 Gepost op: 24 juni 2020, 12:59:10 »
Maar bij ondertekening van contract/verkoop ben jij akkoord gegaan met de voorwaarden, alsook de GDPR (bv teleservices etc..) wat apart te ondertekenen is.
Dus good luck..

Offline BlackBull

• Nieuw
  • *
« Reactie #846 Gepost op: 24 juni 2020, 16:51:51 »
En wat voor invloed heeft de tuning op verbruik?

Wat ik me nu afvraag. Zouden ze op afstand kunnen zien dat de wagen gechipped is en dan bij de volgende update sturen ze het originele motormanagement terug mee  ;D
Het komt zo ver dat ze alles kunnen zien.

Tja, ik zit alleen nog met het feit dat het een renting is. Al mijn BMW's laten chippen in het verleden en nooit problemen gehad maar die waren allemaal gekocht. Nu voor de eerste keer een renting omdat het een hybride is. Ik denk dat je die binnen 5 jaar aan de straatstenen niet meer kwijtgeraakt zoals de 40e nu en dat hij rijp is voor de schroothoop. Vanuit de garage hadden ze ook renting aangeraden omdat het een hybride is. 9 op 10 zou lease of renting zijn.

Ik hou het verbruik niet bij maar ben van mening dat je rijstijl en zwaarte van je rechtervoet een veel grotere rol speelt dan wel/niet getuned.

Wat betreft inruilwaarde..toen ik de Cayenne in 2015 kocht (in NL) zei ook iedereen dat de inruilwaarde erg laag zou zijn na 4-5 jaar omdat er destijds een 'hybride hype' gaande was ivm fiscale voordelen. Ik had welliswaar het geluk dat ik de auto (met tuning sssstt) ruim voor de Corona ellende ingeruild heb maar denk dat als je 50% afgeschreven hebt in 5 jaar met 120k km je niet mag klagen. Daarbij is het een zakelijke auto en die mag je van de fiscus in 5 jaar min of meer compleet afschrijven in de boeken...ik hoop dat tzt de X5 dat kan evenaren..we gaan het zien.

Naar wat ik begreep kan BMW inderdaad zien of een auto getuned is echter ze doen dit niet zomaar of zonder reden! Wanneer dan wel? bij zware 'onverklaarbare' motorschade of motorschade welke volgens hen aannemelijk ontstaan kan zijn als gevolg van een motortuning. Of er dan toestemming gevraagd moet worden weet ik niet (wet persoonsgegevens etc.) maar je zit dan sowieso al in een traject waar je je helemaal niet in wil begeven.
Dat gezegd hebbende blijft er dus een risico als het fout gaat je op de blaren moet zitten en zelf voor een mogelijk schade opdraait en is de vraag of je dat ooit terug kunt claimen bij de tuner.

Of dat risico het waard is moet ieder voor zich bepalen.

Offline BlackBull

• Nieuw
  • *
« Reactie #847 Gepost op: 24 juni 2020, 16:57:45 »
Levert dit geen problemen met de hybride motor ofzo?
Verkeerde timing van power meegeven of iets dergelijks.

Nope..hij loopt in feite gewoon hetzelfde als voorheen...behalve dat de ice nu veel meer vermogen en vooral koppel afgeeft.

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #848 Gepost op: 24 juni 2020, 18:05:16 »
Ik hou het verbruik niet bij maar ben van mening dat je rijstijl en zwaarte van je rechtervoet een veel grotere rol speelt dan wel/niet getuned.

Wat betreft inruilwaarde..toen ik de Cayenne in 2015 kocht (in NL) zei ook iedereen dat de inruilwaarde erg laag zou zijn na 4-5 jaar omdat er destijds een 'hybride hype' gaande was ivm fiscale voordelen. Ik had welliswaar het geluk dat ik de auto (met tuning sssstt) ruim voor de Corona ellende ingeruild heb maar denk dat als je 50% afgeschreven hebt in 5 jaar met 120k km je niet mag klagen. Daarbij is het een zakelijke auto en die mag je van de fiscus in 5 jaar min of meer compleet afschrijven in de boeken...ik hoop dat tzt de X5 dat kan evenaren..we gaan het zien.

Naar wat ik begreep kan BMW inderdaad zien of een auto getuned is echter ze doen dit niet zomaar of zonder reden! Wanneer dan wel? bij zware 'onverklaarbare' motorschade of motorschade welke volgens hen aannemelijk ontstaan kan zijn als gevolg van een motortuning. Of er dan toestemming gevraagd moet worden weet ik niet (wet persoonsgegevens etc.) maar je zit dan sowieso al in een traject waar je je helemaal niet in wil begeven.
Dat gezegd hebbende blijft er dus een risico als het fout gaat je op de blaren moet zitten en zelf voor een mogelijk schade opdraait en is de vraag of je dat ooit terug kunt claimen bij de tuner.

Of dat risico het waard is moet ieder voor zich bepalen.
Klopt, de rechtervoet zal de grootste rol spelen :)
Ik heb naar ASD gemaild. Klopt het dat het tunen 4-5 uur duurt en alles volledig op maat is? Bij BR performance ben je na 2 uur buiten en die doen voor en na een dyno run.

Mijn vorige BMW's waren ook altijd gechipped en nooit problemen mee gehad. Ik beul die ook niet af of ik ga daar ook niet mee racen maar die extra koppel en souplesse van de motor is wel zalig.
Ik denk dat ze bij een dealer wel rap voelen als ze hem in de werkplaats of op de parking rijden dat een 45e gechipped is als hij ineens op +500PK en 800NM zit  ;D

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #849 Gepost op: 24 juni 2020, 22:29:48 »
Dat chassisnummer is wel naar mij traceerbaar en een persoonlijk gegeven.
Enkel maar traceerbaar als de partij die het opslaat ook weet bij welke persoon het chassisnummer hoort.
Als bijvoorbeeld de chip data bij BMW AG opgeslagen wordt en enkel de dealer weet welke persoon bij welk chassisnummer zit, is er geen probleem qua traceerbaarheid.
BMW AG kan dan enkel met jouw toestemming (geen idee of die gegeven wordt bij aanschaf van BMW) bij de dealer navragen wie de persoon achter het chassisnummer zit.

Theoretische situatie weliswaar, realiteit kan helemaal anders zijn.
Work hard, play hard

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #850 Gepost op: 25 juni 2020, 09:54:37 »
Ik heb mijn 45e nu sinds 17/04/2020 en de eerste problemen zijn al opgedoken:
- passagiersdeur sloot niet mooi aan op het koetswerk. Een dikke halve vinger uitstekend. Je zou toch denken dat dit gezien wordt tijdens productie, kwaliteitscontrole of klaarmaken voor levering.
- airco en zetelkoeling werkten niet. Na eerste melding weggestuurd met een wollig verhaal. Begon aan mezelf te twijfelen.
- schuifdak weigerde te sluiten. Uiteindelijk geherinitialiseerd conform instructies handleiding. Dak ging wel dicht maar dat was het dan ook. Voor de rest geen leven meer in te krijgen.
  Volgende dag 's ochtends (na een regennacht) water in de wagen: middenconsole nat, en water kwam uit plafondverlichting gelopen.
  Ook hier eerste reactie garage: dak zal niet dicht geweest zijn. Na controle bleek er toch iets anders mis: volledige module aansturing dak moet vervangen worden. (dakhemel moet er uit).
  En ja, ook de airco bleek wel degelijk defect. Kapotte leiding af fabriek.
Nog iemand zulke problemen ondervonden?
Heb toch de indruk dat de kwaliteitsnorm in de VS wat lager ligt dan in Europa.

Vervolg van het verhaal: gisteren telefoon van de dealer gekregen. Airco werkt nog niet: een 2de leiding stuk. Dit onderdeel is momenteel niet te krijgen en zal ten vroegste 10/07 beschikbaar zijn.
Volgens hen zijn er wereldwijd hiervan 33 stuks in bestelling. Al bij al zal mijn wagen dan een maand in de garage gestaan hebben. Heb wel een vervangwagen, een X2. Buiten de X geen vergelijk mogelijk.
Vraag me af wat er gaande is bij BMW.

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #851 Gepost op: 25 juni 2020, 17:30:09 »
Enkel maar traceerbaar als de partij die het opslaat ook weet bij welke persoon het chassisnummer hoort.
Als bijvoorbeeld de chip data bij BMW AG opgeslagen wordt en enkel de dealer weet welke persoon bij welk chassisnummer zit, is er geen probleem qua traceerbaarheid.
BMW AG kan dan enkel met jouw toestemming (geen idee of die gegeven wordt bij aanschaf van BMW) bij de dealer navragen wie de persoon achter het chassisnummer zit.

Theoretische situatie weliswaar, realiteit kan helemaal anders zijn.
Allemaal tof en wel tot je een dodelijk ongeluk veroorzaakt en je wagen in beslag genomen word voor onderzoek bv.

Offline Vlammembaareg

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #852 Gepost op: 29 juni 2020, 06:53:27 »
Is het een zekerheid dat alle X5'en aankomen in Zeebrugge?
Ik zie ook een aantal schepen aankomen in Antwerpen op de site van Wallenius?
2020 -- BMW X5 45e besteld --> Levering Juni 2020
2006 -- Volvo V70R -- 213500km - 2001 -- Landrover Defender TD5 -- 135000km
2013 -- F30 335i Active Hybrid 3 --> Sold - 2013 -- F20 116D 2.0 116pk --> Total Loss

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #853 Gepost op: 29 juni 2020, 09:53:07 »
Is het een zekerheid dat alle X5'en aankomen in Zeebrugge?
Ik zie ook een aantal schepen aankomen in Antwerpen op de site van Wallenius?
Ik denk het wel maar niet noodzakelijk rechtstreeks. Ze gaan soms eerst naar Bremerhaven en dan een dag later op een boot richting Zeebrugge.

Offline Vlammembaareg

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #854 Gepost op: 29 juni 2020, 13:34:48 »
Ik denk het wel maar niet noodzakelijk rechtstreeks. Ze gaan soms eerst naar Bremerhaven en dan een dag later op een boot richting Zeebrugge.

Ik had de komende weken een aantal schepen gezien die Charleston en Antwerpen aandoen, maar Zeebrugge niet. Vandaar de vraag.
Maar de kans is klein dat de X5en daar gelost worden zeker?
2013 -- F30 335i Active Hybrid 3 --> Sold - 2013 -- F20 116D 2.0 116pk --> Total Loss

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #855 Gepost op: 29 juni 2020, 16:55:55 »
Ik had de komende weken een aantal schepen gezien die Charleston en Antwerpen aandoen, maar Zeebrugge niet. Vandaar de vraag.
Maar de kans is klein dat de X5en daar gelost worden zeker?
Ik denk niet dat ze in Antwerpen lossen. Ik denk dat de onze nu op een K-Line zit ipv Wallenius. De Olympian Highway ligt nu in Bremerhaven en gaat dan naar Zeebrugge. Volgende week komt de Horizon Highway in Bremerhaven aan om dan naar Zeebrugge te gaan.

Ik kan mijn VIN niet traceren op de Wallenius website dus ik denk niet dat ze daarmee verscheept zijn. Of kan jij uw VIN wel tracken op de Wallenius website?

Offline gvk1973

• Nieuw
  • *
« Reactie #856 Gepost op: 29 juni 2020, 17:32:06 »
Ik denk niet dat ze in Antwerpen lossen. Ik denk dat de onze nu op een K-Line zit ipv Wallenius. De Olympian Highway ligt nu in Bremerhaven en gaat dan naar Zeebrugge. Volgende week komt de Horizon Highway in Bremerhaven aan om dan naar Zeebrugge te gaan.

Ik kan mijn VIN niet traceren op de Wallenius website dus ik denk niet dat ze daarmee verscheept zijn. Of kan jij uw VIN wel tracken op de Wallenius website?

Voor diegene die hun wagen onderweg is vanuit Amerika naar Europa...

Stap 1
Boot opzoeken via volgende link
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=151743999286781397&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DdisplayOceanQuickSearchResult%26oceanQuickSearchCriteria.cargoId%3DVIN

De VIN moet je vervangen door uw VIN nummer

Stap 2
Volg de boot via de site
https://www.marinetraffic.com/

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #857 Gepost op: 29 juni 2020, 18:44:26 »

Voor diegene die hun wagen onderweg is vanuit Amerika naar Europa...

Stap 1
Boot opzoeken via volgende link
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=151743999286781397&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DdisplayOceanQuickSearchResult%26oceanQuickSearchCriteria.cargoId%3DVIN

De VIN moet je vervangen door uw VIN nummer

Stap 2
Volg de boot via de site
https://www.marinetraffic.com/
Wallenius geeft geen resultaat dus ik vermoed niet dat ze daamee verscheept zijn.

Offline Dtbl196

• Nieuw
  • *
« Reactie #858 Gepost op: 29 juni 2020, 20:01:12 »
Bij mij ook geen resultaat

Offline gvk1973

• Nieuw
  • *
« Reactie #859 Gepost op: 29 juni 2020, 20:13:18 »
Jullie hebben al een VIN nummer? En de wagen is al geproduceerd?

Anders moet je uw VIN nummer eens doorsturen (via prive bericht), zal het dan eens checken.

Mijn wagen was in Februari/Maart verscheept en kun je per dag volgen waar hij zat.

Offline stijnbwillems

• Qualifying
Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #860 Gepost op: 29 juni 2020, 22:06:18 »
Ik heb de schedules eens bekeken en van Wallenius zelf is er pas een vertrek op 2 jul na de eigenlijke productie-datum van de wagen. (2 juli vertrek in Charleston - dit zou betekenen dat de wagens pas dan de haven verlaten) Morgen moet ik langs de dealer, eens vragen of zij een zicht hebben via welke maatschappij ze afkomen.

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #861 Gepost op: 29 juni 2020, 22:37:39 »
Ik heb de schedules eens bekeken en van Wallenius zelf is er pas een vertrek op 2 jul na de eigenlijke productie-datum van de wagen. (2 juli vertrek in Charleston - dit zou betekenen dat de wagens pas dan de haven verlaten) Morgen moet ik langs de dealer, eens vragen of zij een zicht hebben via welke maatschappij ze afkomen.

Op 16 juni is de Arc Independence uit Charleston vertrokken naar Baltimore, Southampton, Bremerhaven en Antwerpen. Vanuit Bremerhaven vertrekken er ook per boot naar Zeebrugge. Probleem is de tracking tool geeft niks weer van wat er opgeladen is in Charleston op de Arc Independence. Je kan zoeken op de naam van de boot. Je kan zien dat er veel Mercedessen zijn opgeladen in Brunswick GA op 15/6, status LOADED ON VESSEL. Maar er is niks terug te vinden van wat er is opgeladen in Charleston. Heeft hij daar niks opgeladen of zit het niet in het systeem who knows. Als de wagen daar niet op zit zit hij volgens mij op een K-Line. Ik denk niet dat hij op de Wallenius gaat zitten die op 2 juli vertrekt. Dan is de termijn niet haalbaar die de dealer opgeeft.

Zoek maar eens op VIN WBATA610X09D00118 dat is een wagen die naar Bremerhaven is gegaan en een dag later op een andere boot gezet richting Zeebrugge om een dag later daar aan te komen.

De Patriot is op 27 juni ook vertrokken in Charleston richting Bremerhaven. En daar kan ik ook niet van terugvinden wat er is opgeladen in Charleston.

https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage

Mijn wagen heeft een productiedatum van 31/5/2020 en op 11/6 zei de dealer dat hij status 165 had, klaar om verscheept te worden. Ik zou verwachten dat die dan op de Arc Independence zit van 16 juni of de K-Line Horizon Highway van 20 juni. Maar zeker niet op een boot van begin juli.

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #862 Gepost op: 29 juni 2020, 22:45:09 »
We zullen het nooit te weten komen Hopen op een telefoontje binnen een 4-tal weken. Morgen de aanloopwagen ophalen in de garage, het aftellen kan toch eindelijk beginnen!

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #863 Gepost op: 29 juni 2020, 23:35:45 »
We zullen het nooit te weten komen Hopen op een telefoontje binnen een 4-tal weken. Morgen de aanloopwagen ophalen in de garage, het aftellen kan toch eindelijk beginnen!
Je kan het altijd eens in de garage vragen op welke boot hij zit. Ik heb het in mijn garage gevraagd en ze wisten het niet. Die zullen ook gedacht hebben wat vraagt die nu  ;D

Offline gvk1973

• Nieuw
  • *
« Reactie #864 Gepost op: 30 juni 2020, 13:15:50 »
Op 16 juni is de Arc Independence uit Charleston vertrokken naar Baltimore, Southampton, Bremerhaven en Antwerpen. Vanuit Bremerhaven vertrekken er ook per boot naar Zeebrugge. Probleem is de tracking tool geeft niks weer van wat er opgeladen is in Charleston op de Arc Independence. Je kan zoeken op de naam van de boot. Je kan zien dat er veel Mercedessen zijn opgeladen in Brunswick GA op 15/6, status LOADED ON VESSEL. Maar er is niks terug te vinden van wat er is opgeladen in Charleston. Heeft hij daar niks opgeladen of zit het niet in het systeem who knows. Als de wagen daar niet op zit zit hij volgens mij op een K-Line. Ik denk niet dat hij op de Wallenius gaat zitten die op 2 juli vertrekt. Dan is de termijn niet haalbaar die de dealer opgeeft.

Zoek maar eens op VIN WBATA610X09D00118 dat is een wagen die naar Bremerhaven is gegaan en een dag later op een andere boot gezet richting Zeebrugge om een dag later daar aan te komen.

De Patriot is op 27 juni ook vertrokken in Charleston richting Bremerhaven. En daar kan ik ook niet van terugvinden wat er is opgeladen in Charleston.

[url=https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage]https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage

Mijn wagen heeft een productiedatum van 31/5/2020 en op 11/6 zei de dealer dat hij status 165 had, klaar om verscheept te worden. Ik zou verwachten dat die dan op de Arc Independence zit van 16 juni of de K-Line Horizon Highway van 20 juni. Maar zeker niet op een boot van begin juli.
frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage]https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage[/url]

[/quote]

Ik kan die wagen wel terugvinden maar je moet de juiste link gebruiken en een VIN nummer hebben
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=151743999286781397&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DdisplayOceanQuickSearchResult%26oceanQuickSearchCriteria.cargoId%3DWBATA610X09D00118

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #865 Gepost op: 30 juni 2020, 14:12:09 »
frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage]https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage[/url]

Ik kan die wagen wel terugvinden maar je moet de juiste link gebruiken en een VIN nummer hebben
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=151743999286781397&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DdisplayOceanQuickSearchResult%26oceanQuickSearchCriteria.cargoId%3DWBATA610X09D00118
HeavyD heeft wel een punt. Sommige wagens kan je vinden, anderen niet. Mijn VIN nummer wordt ook niet gevonden in de tool. Kan dus zijn dat deze via een andere maatschappij verscheept wordt. Vandaag bij dealer langsgeweest, zij hebben geen zicht via dewelke dit gaat. Eind juli werd nog gegarandeerd dus 4 weekjes geduld!

Offline Vlammembaareg

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #866 Gepost op: 30 juni 2020, 14:40:30 »

https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage

De Patriot ligt momenteel in Baltimore
De Arc Indépendance is de oversteek begonnen en zit ongeveer een 300 km van de kust van NY
De Horizon Highway is ook vertrokken aan de reis over de plas en zit een 5 a 600 km van de kust van South Carolina.

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #867 Gepost op: 30 juni 2020, 22:03:50 »
De Patriot ligt momenteel in Baltimore
De Arc Indépendance is de oversteek begonnen en zit ongeveer een 300 km van de kust van NY
De Horizon Highway is ook vertrokken aan de reis over de plas en zit een 5 a 600 km van de kust van South Carolina.
Die boten gaan wel tergend traag  :o

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #868 Gepost op: 2 juli 2020, 19:00:04 »
Die boten gaan wel tergend traag  :o

en dat met 250 000 pk  ;D
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Online HeavyD

• Pole Position
« Reactie #869 Gepost op: 3 juli 2020, 12:05:59 »
HeavyD heeft wel een punt. Sommige wagens kan je vinden, anderen niet. Mijn VIN nummer wordt ook niet gevonden in de tool. Kan dus zijn dat deze via een andere maatschappij verscheept wordt. Vandaag bij dealer langsgeweest, zij hebben geen zicht via dewelke dit gaat. Eind juli werd nog gegarandeerd dus 4 weekjes geduld!
Ik heb vandaag mijn dealer gecontacteerd en ze zeggen dat mijn wagen momenteel in de haven in Duitsland is. Dus ik vermoed dat hij in Bremerhaven is.
Ik kan er wel niet direct een boot aan koppelen. De Olympian Highway is op 26 juni in Bremerhaven aangekomen maar die was op 2 juli ook in Zeebrugge. Die K-Line schepen doen ook altijd Zeebrugge aan. En de Wallenius boot waar hij had kunnen op zitten doet ook Zeebrugge aan.
Snap niet goed waarom die nu in Bremerhaven staat.

Ik vermoed dat die van u dan ook in Bremerhaven zal staan nu?