Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 40609 keer)

Offline HeavyD

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #660 Gepost op: 19 mei 2020, 18:17:12 »
Vandaag ook bericht gekregen. Geen concrete productie week vernomen, maar wordt bij de concessie verwacht midden oktober ipv augustus.
Laten jullie de nieuwe datum op papier bevestigen?
Nee, dat is waardeloos met deze corona shitshow.

Offline sldr

• Nieuw
  • *
« Reactie #661 Gepost op: 19 mei 2020, 18:36:39 »
Wanneer ik de productieweek probeer te achterhalen, is dat moeilijk te zeggen blijkbaar. Vind het maar vaag allemaal..

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #662 Gepost op: 19 mei 2020, 19:05:34 »
Wanneer ik de productieweek probeer te achterhalen, is dat moeilijk te zeggen blijkbaar. Vind het maar vaag allemaal..
Ik denk dat ze nu vooral zicht hebben op de eerst komende weken. Op producties die een paar maanden geleden hadden moeten plaats vinden. Die zullen nu voorrang krijgen.
Misschien dat ze in de loop van juni beter zicht krijgen op de rest?

Wanneer heb je uw bestelling geplaatst?

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #663 Gepost op: 19 mei 2020, 19:57:07 »
Mijn dealer vertelde eveneens dat ze enkel een zicht hebben op orders die normaal voor juli uitgeleverd werden. Mijn wagen was normaal voorzien voor eind juni en nieuwe productieslot was nu bevestigd.

Offline sldr

• Nieuw
  • *
« Reactie #664 Gepost op: 19 mei 2020, 20:15:12 »
't Zal dat zijn, bestelling is van einde januari 2020.

Offline FerX545E

• Warming Up
  • *
« Reactie #665 Gepost op: 23 mei 2020, 09:22:42 »
vraagje over connect drive

- weet er iemand wanneer het scherm 'efficientie' wordt opgevuld. Daar staat de info van de laatste rit, maar bij mij staat die nooit opgevuld

vraagje over de rij info
- waar kan ik ergens zien wat het gemiddeld verbruik is van de electriciteit... Ik zie enkel het aantal gereden kilometers maar niet het gemiddeld verbruik. Ik heb eens ergens een printscreen gezien dat bij sommige het gemiddeld vebruik van de electriciteit bij staat, maar bij mij staat enkel het totaal gereden km..

Efficientie wordt alleen ingevuld als je rijdt in hybrid eco pro ( 2 maal op hybridknopje duwen). Werkt ook in de laatste versie. Je krijgt dan aanwijzingen wanneer je voet van de gas te halen ........om het verbruik te optimaliseren.

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #666 Gepost op: 24 mei 2020, 12:18:58 »
Iemand de wall charger van Webasto hangen? Enige ervaringen over deze wallbox? Ik was eerst van plan voor wallbox te gaan maar je kan de kabel niet rond het apparaat draaien.. Deze komt op mijn oprit dus de kabel dreigt wel eens in de weg te zitten.

Bedankt!

Offline Vlammembaareg

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #667 Gepost op: 25 mei 2020, 12:59:03 »
Mijn dealer vertelde eveneens dat ze enkel een zicht hebben op orders die normaal voor juli uitgeleverd werden. Mijn wagen was normaal voorzien voor eind juni en nieuwe productieslot was nu bevestigd.

Wij hadden normaal de wagen begin juni moeten hebben en hebben ook bevestigde productieweek 24. Zou bij de dealer moeten staan eind juli... Fingers crossed zeker :-)
2020 -- BMW X5 45e besteld --> Levering Juni 2020
2006 -- Volvo V70R -- 213500km - 2001 -- Landrover Defender TD5 -- 135000km
2013 -- F30 335i Active Hybrid 3 --> Sold - 2013 -- F20 116D 2.0 116pk --> Total Loss

Offline Gerry

• Nieuw
  • *
« Reactie #668 Gepost op: 25 mei 2020, 14:29:06 »
Die van mij stond op Productieweek 14 voor levering afgelopen week.
Intussen al 3 keer bij mijn dealer geweest en die kan nog steeds niet zeggen wanneer hij nu WEL geproduceerd zal worden.... Onbegrijpelijk met welke willekeur BMW te werk gaat!

Offline Bmwwww

• Nieuw
  • *
« Reactie #669 Gepost op: 25 mei 2020, 16:07:45 »
Mijn dealer liet me weten dat mijn levering opgeschoven is van juli naar augustus, wat op zich zeer goed meevalt. Sommige andere wagens (die ook besteld waren in januari 2020) zijn opgeschoven naar oktober en later...

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #670 Gepost op: 25 mei 2020, 17:46:45 »
Die van mij stond op Productieweek 14 voor levering afgelopen week.
Intussen al 3 keer bij mijn dealer geweest en die kan nog steeds niet zeggen wanneer hij nu WEL geproduceerd zal worden.... Onbegrijpelijk met welke willekeur BMW te werk gaat!
Ik had ook week 14 en de garage zegt dat hij eerste week juni in productie gaat. Dat zeiden ze toch vorige week :) Ik zal het pas geloven als ze me een VIN nummer geven.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #671 Gepost op: 26 mei 2020, 08:50:50 »
Thanks

Ik ga alvast niet voor hybride, ik doe ook zoveel kilometer per jaar. Ik had de dealer zover gekregen me de demowagen een drie dagen uit te lenen.

Thuis opladen is geen probleem, maar wat doe je overdag? Er zijn geen laadpalen voldoende en zo een hybride laad je niet "supercharged" op, bovendien zijn je aanwezigheden ter plaatse daar vaak te kort voor als kilometervreter.

Het gevolg was dat ik een aantal maal met een volledig lege batterij kwam te zitten. Op deellast bij rustig rijden is dat nog niet zo erg naar performantie toe, wel als je een paar stoplichtsprintjes aflegt, respons wil, hellingen oprijdt, etc. Dan heb je nog enkel de pk's van je benzinemotor over: 180 pk is niet zoveel voor een 5 en dan mag je nog eens een dikke 100 kg aan batterijen meesleuren evenals een elektromotor in beweging krijgen waar anders een koppelomvormer zit.

Ik zat aan een verbruik van 12 liter met een "trage" auto.

In de snellere bochten voel je wat onbalans in het weggedrag door die batterijen.

Ik heb ondertussen al een 530i meegehad ook. Met dezelfde trajecten volstond een 9 liter/100 km. Ik had geen last van extra gewicht dat meegesleurd diende te worden, maar ik had wel meer respons.

Ok, de aftrek ligt hoger en je VAA ligt lager, dus dat balanceert wel een en ander uit, maar voor veelrijders die niet vaak kunnen opladen en ook graag motorkracht ten allen tijde ter beschikking hebben, vind ik dit voor dat profiel niet interessant.

Ik heb geen glazen bol en weet ook niet wat de toekomst zal brengen, maar ik acht het mogelijk dat de fossiele brandstof motor volledig weggepest zal worden. Jammer, maar helaas. Ik koop me nog eenmalig een benzine - daar ik dat altijd nog eens wou hebben - en over vijf jaar wordt het wellicht elektrisch. Als dat via een batterij zal zijn of via de conversie van waterstof in een brandstofcel: dat zien we dan wel weer. En als BMW zijn designstijl niet wat aanpast (geen afgrijselijke hondebenchnieren voor mij), dan wordt het nog een ander merk ook.  >:D

Offline Datake

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #672 Gepost op: 26 mei 2020, 08:59:21 »
Ik ga alvast niet voor hybride, ik doe ook zoveel kilometer per jaar. Ik had de dealer zover gekregen me de demowagen een drie dagen uit te lenen.

Thuis opladen is geen probleem, maar wat doe je overdag? Er zijn geen laadpalen voldoende en zo een hybride laad je niet "supercharged" op, bovendien zijn je aanwezigheden ter plaatse daar vaak te kort voor als kilometervreter.

Het gevolg was dat ik een aantal maal met een volledig lege batterij kwam te zitten. Op deellast bij rustig rijden is dat nog niet zo erg naar performantie toe, wel als je een paar stoplichtsprintjes aflegt, respons wil, hellingen oprijdt, etc. Dan heb je nog enkel de pk's van je benzinemotor over: 180 pk is niet zoveel voor een 5 en dan mag je nog eens een dikke 100 kg aan batterijen meesleuren evenals een elektromotor in beweging krijgen waar anders een koppelomvormer zit.

Ik zat aan een verbruik van 12 liter met een "trage" auto.

In de snellere bochten voel je wat onbalans in het weggedrag door die batterijen.

Ik heb ondertussen al een 530i meegehad ook. Met dezelfde trajecten volstond een 9 liter/100 km. Ik had geen last van extra gewicht dat meegesleurd diende te worden, maar ik had wel meer respons.

Ok, de aftrek ligt hoger en je VAA ligt lager, dus dat balanceert wel een en ander uit, maar voor veelrijders die niet vaak kunnen opladen en ook graag motorkracht ten allen tijde ter beschikking hebben, vind ik dit voor dat profiel niet interessant.

Ik heb geen glazen bol en weet ook niet wat de toekomst zal brengen, maar ik acht het mogelijk dat de fossiele brandstof motor volledig weggepest zal worden. Jammer, maar helaas. Ik koop me nog eenmalig een benzine - daar ik dat altijd nog eens wou hebben - en over vijf jaar wordt het wellicht elektrisch. Als dat via een batterij zal zijn of via de conversie van waterstof in een brandstofcel: dat zien we dan wel weer. En als BMW zijn designstijl niet wat aanpast (geen afgrijselijke hondebenchnieren voor mij), dan wordt het nog een ander merk ook.  >:D

ik weet niet wat gij uitgestoken hebt, maar ik zit aan mijn 2de hybride op 4 jaar tijd en als de batterij leeg is heb je altijd je volle vermogen, er is namelijk een reserve die je niet zelf kan gebruiken maar er wel voor zorgt dat je altijd het volle vermogen ter beschikking hebt.

Dat een hybride niet voor iedereen is is duidelijk, maar deze informatie klopt niet.

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #673 Gepost op: 26 mei 2020, 09:39:33 »
Het blijft idd steeds + dit is een forum over een x5 en deze heeft 286 pk aan benzinemotor + zelfs als rijd ik lange afstanden (tenzij 1000km ofzo) dan nog is hij zuiniger dan een 40i (wordt dik gecompenseerd) + Zelfs al verbruikt hij in sommige omstandigheden meer, het fiscale voordel compenseert dit ruimschoots

Offline svcauwen

• Nieuw
  • *
« Reactie #674 Gepost op: 26 mei 2020, 10:19:17 »
Volgens mijn bescheiden mening is het een wagen die ideaal is voor zij die hun dagelijks woon-werk verkeer elektrisch kunnen afleggen en daarbuiten nu en dan langere afstanden afleggen in de combi elektrisch + benzine.

Los van alle fiscale voordelen: als de wagen louter op benzine rijdt verbruikt hij toch makkelijk tussen de 10-12L/100km.

Zelf heb ik de wagen enkele maanden in bezit en behoor tot de categorie die ik zelf beschrijf. Mijn gemiddeld verbruik is nu 3L/100km.

Dus: doe je veel kleine verplaatsingen binnen de elektrische range: perfecte keuze. Doe je dagelijks lange afstanden: minder geschikt verbruiksmatig.
2012: BMW1 118d
2015: BMW 435i
2017: BMW M3 F80 Silverstone
2020: BMW X5 G05 X45e

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #675 Gepost op: 26 mei 2020, 10:57:42 »
ik weet niet wat gij uitgestoken hebt, maar ik zit aan mijn 2de hybride op 4 jaar tijd en als de batterij leeg is heb je altijd je volle vermogen, er is namelijk een reserve die je niet zelf kan gebruiken maar er wel voor zorgt dat je altijd het volle vermogen ter beschikking hebt.

Dat een hybride niet voor iedereen is is duidelijk, maar deze informatie klopt niet.

De gegeven informatie klopt wel degelijk. Ik heb er drie dagen mee gereden, die elke avond bij mij thuis opgeladen en die accu was ook vol 's morgens.

Op een gegeven moment overdag was die accu leeg ofwel exact 1 procent. Dat merkte ik aan enerzijds de melding offcourse en anderzijds dat hij niet meer zo vlot vooruit ging. Ik ben ook zo terug naar de verkoper gereden, daar hij ook al had aangehaald wat je vermeldt: dat de batterij nooit leeg kan geraken. Dat is dus niet zo en dat moest hij ook beamen. 

En wat ik er mee uitgestoken heb: je kan er maar mee rijden, met uiteraard respect voor mechaniek, maar ik ga mij niet bezig houden met het hybride rijden waarbij je bij wijze van spreken eigenlijk de rijstijl van een bakfietsrijder zou moeten hanteren.

Eindconclusie: de accu was in ieder geval op een gegeven moment onbruikbaar: hoog verbruik en lage prestaties in mijn testtijd. Ja, uiteraard is er een laadfunctie in de wagen zelf, daar had ik al eerder vragen over gesteld op het forum hier, maar daar kwam pas bij snelwegrijden terug iets bij van procent ofwel km's. Bij afleggen expressweg (ene licht na de andere) verdween alles terug als sneeuw onder de zon. En effectief, ik voelde duidelijk dat een flink deel van het vermogen weg was, bij hernemingen dat die "schop in de kont" die je vooral bij acceleratie van 20 naar 40 zeer goed voelt, volstrekt weg was.

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #676 Gepost op: 26 mei 2020, 11:41:30 »

De gegeven informatie klopt wel degelijk. Ik heb er drie dagen mee gereden, die elke avond bij mij thuis opgeladen en die accu was ook vol 's morgens.

Op een gegeven moment overdag was die accu leeg ofwel exact 1 procent. Dat merkte ik aan enerzijds de melding offcourse en anderzijds dat hij niet meer zo vlot vooruit ging. Ik ben ook zo terug naar de verkoper gereden, daar hij ook al had aangehaald wat je vermeldt: dat de batterij nooit leeg kan geraken. Dat is dus niet zo en dat moest hij ook beamen. 

En wat ik er mee uitgestoken heb: je kan er maar mee rijden, met uiteraard respect voor mechaniek, maar ik ga mij niet bezig houden met het hybride rijden waarbij je bij wijze van spreken eigenlijk de rijstijl van een bakfietsrijder zou moeten hanteren.

Eindconclusie: de accu was in ieder geval op een gegeven moment onbruikbaar: hoog verbruik en lage prestaties in mijn testtijd. Ja, uiteraard is er een laadfunctie in de wagen zelf, daar had ik al eerder vragen over gesteld op het forum hier, maar daar kwam pas bij snelwegrijden terug iets bij van procent ofwel km's. Bij afleggen expressweg (ene licht na de andere) verdween alles terug als sneeuw onder de zon. En effectief, ik voelde duidelijk dat een flink deel van het vermogen weg was, bij hernemingen dat die "schop in de kont" die je vooral bij acceleratie van 20 naar 40 zeer goed voelt, volstrekt weg was.
Over welke hybride heb je het?

Offline svcauwen

• Nieuw
  • *
« Reactie #677 Gepost op: 26 mei 2020, 11:43:39 »

Deze info klopt inderdaad niet zoals reeds aangegeven door een ander forum-lid. Als dagelijks rijder kan ik wel degelijk beamen dat de 'eboost'-functie steeds beschikbaar is, ook bij lege batterij. Er wordt namelijk een deeltje batterij steeds hiervoor gereserveerd.
2012: BMW1 118d
2015: BMW 435i
2017: BMW M3 F80 Silverstone
2020: BMW X5 G05 X45e

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #678 Gepost op: 26 mei 2020, 12:48:33 »
Maar pannenkoek heeft het over een 530e, het gaat hier over een 45e blok dus ik snap niet goed wat ge Ier komt doen

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #679 Gepost op: 26 mei 2020, 13:21:37 »
Maar pannenkoek heeft het over een 530e, het gaat hier over een 45e blok dus ik snap niet goed wat ge Ier komt doen

Ik ook niet.

Dobbelsteen stelde een vraag over “de hybride”. Ik gaf mijn ervaring met de 530e mee.

Zo doende.

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #680 Gepost op: 26 mei 2020, 13:33:02 »
Ik ook niet.

Dobbelsteen stelde een vraag over “de hybride”. Ik gaf mijn ervaring met de 530e mee.

Zo doende.
Een 530e zou ik ook niet moeten hebben ;D Een X5 40e ook niet. Maar die nieuwe generatie krachtige hybrides met de 45e dat is toch iets compleet anders. Technologische weer stappen vooruit en een 6 cilinder. De voornaamste reden dat ik ben overgestapt naar een hybride is die 6 cilinder, gecombineerd met het fiscale aspect.
Ik dacht dat er zelfs sprake was van een 50e.

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #681 Gepost op: 26 mei 2020, 16:13:33 »

Ik ook niet.

:toofunny: :toofunny: :toofunny:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #682 Gepost op: 26 mei 2020, 17:03:01 »
Ja het zou vooral om de 45e motorisatie gaan, had ik misschien beter moeten specificeren in mijn vraag.
Het vermogen boeit eigenlijk niet echt, 286pk is zat genoeg.
Waar ik vooral op doel is of het fiscale voordeel teniet kan gedaan worden bij groot verbruik (die je sowieso wel gaat hebben als je +50k km per jaar doet, waarbij de batterij dus wel vaak 'leeg' kan zijn).
Work hard, play hard

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #683 Gepost op: 26 mei 2020, 17:34:58 »
Ja het zou vooral om de 45e motorisatie gaan, had ik misschien beter moeten specificeren in mijn vraag.
Het vermogen boeit eigenlijk niet echt, 286pk is zat genoeg.
Waar ik vooral op doel is of het fiscale voordeel teniet kan gedaan worden bij groot verbruik (die je sowieso wel gaat hebben als je +50k km per jaar doet, waarbij de batterij dus wel vaak 'leeg' kan zijn).
Ik denk dat je die berekening zelf eens moet maken. Een X5 30d en een gelijkaardige uitgeruste 45e. VAA zal rond 10.000 zitten of meer voor de diesel en zo'n 3500 voor de 45e.
Verbruik 9 liter diesel vs 12-13 liter benzine? Benzine en dieselprijs zijn bijna hetzelfde.
Ik denk dat je al lelijk moet doen om het fiscale voordeel van de 45e teniet te doen  ;D

En momenteel nog 0 euro verkeersbelasting en inverkeerstelling. Maar dat kan in 2021 weer anders zijn natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2020, 17:37:40 door HeavyD »

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #684 Gepost op: 26 mei 2020, 19:18:12 »
Idd + de 45 e is echt een fijne motorisatie, de stilte van de elektromotor gecombineerd met een zijdezachte 6 cilinder die op zijn beurt ook nog een mooi geluid maakt als je hem flink intrapt

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #685 Gepost op: 26 mei 2020, 20:37:19 »
Idd + de 45 e is echt een fijne motorisatie, de stilte van de elektromotor gecombineerd met een zijdezachte 6 cilinder die op zijn beurt ook nog een mooi geluid maakt als je hem flink intrapt
Bij het lezen van deze quote krijg ik zin om erin te stappen en een eindje te gaan rijden.. Mja hij moet nog eerst van de band rollen..