Auteur Topic:  Het X5-xdrive-45e-discussietopic  (gelezen 42097 keer)

Offline Vlammembaareg

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: Het X5-xdrive-45e-discussietopic
« Reactie #510 Gepost op: 30 maart 2020, 09:16:40 »
Wij hebben vorige week een mail gekregen dat onze wagen niet de beoogde levertermijn zal halen (was 1ste week juni). Afwachten dan maar
2020 -- BMW X5 45e besteld --> Levering Juni 2020
2006 -- Volvo V70R -- 213500km - 2001 -- Landrover Defender TD5 -- 135000km
2013 -- F30 335i Active Hybrid 3 --> Sold - 2013 -- F20 116D 2.0 116pk --> Total Loss

Offline Pierre_BMW

• Nieuw
  • *
« Reactie #511 Gepost op: 30 maart 2020, 17:52:43 »
Vandaag heeft de concessiehouder een aangetekende zending verstuurd om te bevestigen dat de levering wegens overmacht niet zal kunnen plaatsvinden.  Deze stond normaal gepland voor twee weken terug, dus net door de feiten ingehaald.  Onze wagen staat nu blijkbaar in Genk maar geraakt niet bij de concessiehouder wegens de huidige problemen met de logistiek.  Pas als de maatregelen worden versoepeld, zal er een nieuwe datum van levering kunnen worden ingepland.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Vlammembaareg

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #512 Gepost op: 31 maart 2020, 11:38:28 »
Vandaag heeft de concessiehouder een aangetekende zending verstuurd om te bevestigen dat de levering wegens overmacht niet zal kunnen plaatsvinden.  Deze stond normaal gepland voor twee weken terug, dus net door de feiten ingehaald.  Onze wagen staat nu blijkbaar in Genk maar geraakt niet bij de concessiehouder wegens de huidige problemen met de logistiek.  Pas als de maatregelen worden versoepeld, zal er een nieuwe datum van levering kunnen worden ingepland.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ook niet leuk natuurlijk. Aan de andere kant, je kan al wel aftellen. Je weet dat de wagen al in Genk staat. Nu de fabriek stil gaat, zonder dat er echt een datum voor heropstart is gekend... De onze moet nog gemaakt worden...
2020 -- BMW X5 45e besteld --> Levering Juni 2020
2006 -- Volvo V70R -- 213500km - 2001 -- Landrover Defender TD5 -- 135000km
2013 -- F30 335i Active Hybrid 3 --> Sold - 2013 -- F20 116D 2.0 116pk --> Total Loss

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #513 Gepost op: 31 maart 2020, 17:27:43 »
Ook niet leuk natuurlijk. Aan de andere kant, je kan al wel aftellen. Je weet dat de wagen al in Genk staat. Nu de fabriek stil gaat, zonder dat er echt een datum voor heropstart is gekend... De onze moet nog gemaakt worden...
Die van mij ook en die stond klaar voor deze week. De kans bestaat dat heel de planning terug overhoop gehaald wordt en dat ik het kan vergeten dat ze gewoon starten waar ze gestopt waren. Dus geen garantie dat die dan geproduceerd zou worden in de week van 20 april. Ik heb die dus begin juli besteld he  >:(
Maar eigenlijk weten de concessies niks, allee die van mij toch.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2020, 17:29:28 door HeavyD »

Offline FerX545E

• Warming Up
  • *
« Reactie #514 Gepost op: 31 maart 2020, 18:47:02 »
Die van mij ook en die stond klaar voor deze week. De kans bestaat dat heel de planning terug overhoop gehaald wordt en dat ik het kan vergeten dat ze gewoon starten waar ze gestopt waren. Dus geen garantie dat die dan geproduceerd zou worden in de week van 20 april. Ik heb die dus begin juli besteld he  >:(
Maar eigenlijk weten de concessies niks, allee die van mij toch.

Er moet op je bestelbon een leveringsdatum staan!
Ik kreeg deze week een email van de concessie dat door overmacht levering deze week niet mogelijk was , m.a.w leveringsdatum ligt eigenlijk contractueel vast.
Er moet toch iets op die bon staan !!!

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #515 Gepost op: 31 maart 2020, 19:30:53 »
In de Algemene Verkoopsvoorwaarden onder punt 1.1 staat duidelijk dat die leveringsdatum op de bestelbon strikt van toepassing is - behoudens overmacht.
Veel ben je er dus niet meer mee, met die datum.
2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #516 Gepost op: 2 april 2020, 17:08:45 »
De mijne staat ingeschreven en al te blinken (nu terug bestoft) bij de dealer. Afspraak was gemaakt maar door de genomen maatregelen kon dit niet meer doorgaan.
Inschrijving kan ik niet meer tegendraaien; verzekering werd gelukkig wel on hold gezet.
Aflevering werd sowieso al beperkt tot enkel overhandiging documenten en sleutels: uitleg zou voor later zijn.
Frustrerend.... maar er zijn ergere dingen.
Nog één geluk: kan voorlopig nog verder met huidige wagen.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #517 Gepost op: 4 april 2020, 09:46:40 »
Er moet op je bestelbon een leveringsdatum staan!
Ik kreeg deze week een email van de concessie dat door overmacht levering deze week niet mogelijk was , m.a.w leveringsdatum ligt eigenlijk contractueel vast.
Er moet toch iets op die bon staan !!!
Dus jij vindt het normaal dat er mensen met hun leven moeten spelen om jou een auto onder de kont te schuiven?
Het zijn uitzonderlijke tijden voor iedereen... klein beetje rekening hiermee houden is toch niet teveel gevraagd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline FerX545E

• Warming Up
  • *
« Reactie #518 Gepost op: 4 april 2020, 12:10:02 »
Dus jij vindt het normaal dat er mensen met hun leven moeten spelen om jou een auto onder de kont te schuiven?
Het zijn uitzonderlijke tijden voor iedereen... klein beetje rekening hiermee houden is toch niet teveel gevraagd?

Ik denk dat je me totaal verkeerd hebt begrepen. Ik heb gereageerd op het feit dat er iemand besteld heeft in Juli en nog steeds niets weet van leveringsdatum. Vandaar mijn reactie er moet toch iets op die bon staan. Ik heb er totaal geen probleem mee dat de mijnei in Zeebrugge staat en dat ik moet wachten. Ik blijf in mijn kot zoals velen. Zal er dan bij levering in Mei of Juni nog zoveel plezier aan beleven. Sorry voor het misverstand, maar lees de andere topics ook eens, dan wordt het wschlk duidelijker.
Groet

F

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #519 Gepost op: 4 april 2020, 13:02:00 »

Offline FerX545E

• Warming Up
  • *
« Reactie #520 Gepost op: 4 april 2020, 16:17:09 »
No Prob. Keep it safe  ;)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #521 Gepost op: 5 april 2020, 03:12:24 »

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #522 Gepost op: 7 april 2020, 18:31:54 »

Offline audi4life

• Nieuw
  • *
« Reactie #523 Gepost op: 10 april 2020, 13:54:02 »
Had gehoord van mijn dealer dat BMW Belux aan BMW AG extra productie plaatsen heeft aangevraagd omdat BMW Belux zodanig veel X5's orders hebben.

Eind april beslist BMW AG of ze BMW Belux die plaatsen gaan geven zodat er zo geen vertragingen zouden zijn voor Belux  :)

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #524 Gepost op: 10 april 2020, 13:55:09 »
Had gehoord van mijn dealer dat BMW Belux aan BMW AG extra productie plaatsen heeft aangevraagd omdat BMW Belux zodanig veel X5's orders hebben.

Eind april beslist BMW AG of ze BMW Belux die plaatsen gaan geven zodat er zo geen vertragingen zouden zijn voor Belux  :)
Dat zou mooi nieuws zijn. Laten we hopen dat de productie na Corona weer op volle toeren mag draaien!

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #525 Gepost op: 10 april 2020, 20:04:32 »

Ik wacht al van juli. De week dat hij in productie zou gaan sloten ze de boel  :'( Extra slots voor Belux zou misschien wel goed zijn.
Ik ben benieuwd dat ze bij mij terug gaan beginnen of heel de planning terug overhoop smijten met alle gevolgen van dien.
Dealer weet van niks.

Ik vraag me wel af of de 45e of een andere X5 nog zo vlot verkoopt in volle Corona crisis en daarna. Rond deze periode vorig jaar ben ik beginnen denken om een nieuwe wagen aan te schaffen en bestelling begin juli. Met deze omstandigheden had ik dat niet gedaan en en had ik een extra jaartje met mijn F16 blijven rondrijden denk ik.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2020, 20:13:30 door HeavyD »

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #526 Gepost op: 10 april 2020, 20:05:31 »
.

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #527 Gepost op: 11 april 2020, 09:48:48 »
Gisteren telefoon van dealer gekregen: of ik alstublieft mijn nieuwe wagen kom afhalen. Rare jongens die dealers: eerst kon het niet (begrijpelijk), nu moet het en liefst zo snel mogelijk. Receptionist moest 20 klanten bellen om aflevering in te plannen. Wel alleen administratief; geen uitleg over gebruik.

Offline FerX545E

• Warming Up
  • *
« Reactie #528 Gepost op: 11 april 2020, 10:01:18 »
Gisteren telefoon van dealer gekregen: of ik alstublieft mijn nieuwe wagen kom afhalen. Rare jongens die dealers: eerst kon het niet (begrijpelijk), nu moet het en liefst zo snel mogelijk. Receptionist moest 20 klanten bellen om aflevering in te plannen. Wel alleen administratief; geen uitleg over gebruik.

Hetzelfde voorgehad met de bestelde elektrische mini: hij staat in Zeebrugge, mag ik hem laten afkomen en kom je hem dan zo snel mogelijk ophalen? En dus heb ik een mailtje gestuurd naar de dealer of het ook kon voor de X5: we zullen zien wat we kunnen doen. Zelfde dealer, alleen andere garage ( Aalst en Zottegem.) Inderdaad rare jongens die dealers. Mag ik vragen bij welke dealer jij zit ?? Ze zullen in Zeebrugge huur moeten betalen zeker??  :) :)

Offline Appel

• Nieuw
  • *
« Reactie #529 Gepost op: 11 april 2020, 10:24:13 »
De mijne staat al een maand bij de dealer in Sint-Truiden, ingeschreven en al. Dag voor aflevering werd afspraak door hen geannuleerd.

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #530 Gepost op: 11 april 2020, 10:36:52 »
Praktisch iedereen op dit forum heeft geen bijkomende uitleg meer nodig denk ik dus des te beter dat ie afgehaald mag worden. Hopen dat de orders niet te zeer achteruit geschoven zullen worden maar ik begrijp dat gezondheid van de werknemers nu even primeert!

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #531 Gepost op: 11 april 2020, 14:56:05 »
Hetzelfde voorgehad met de bestelde elektrische mini: hij staat in Zeebrugge, mag ik hem laten afkomen en kom je hem dan zo snel mogelijk ophalen? En dus heb ik een mailtje gestuurd naar de dealer of het ook kon voor de X5: we zullen zien wat we kunnen doen. Zelfde dealer, alleen andere garage ( Aalst en Zottegem.) Inderdaad rare jongens die dealers. Mag ik vragen bij welke dealer jij zit ?? Ze zullen in Zeebrugge huur moeten betalen zeker??  :) :)

Dat zal wel dat er in Zeebrugge stallings- en bewakingskosten moeten betaald worden maar misschien heeft het nieuws dat Tesla wel nog (contactloos ) wagens aflevert ( klant krijgt code om dmv app de wagen open te doen , sleutels liggen in de wagen) .

Bij BMW kun je ook met app de wagen ontgrendelen en voor sommige modellen kun je ook een creditcard hebben om  de wagen te ontgrendelen of te starten en anders kunnen ze een sleutel bij de klant afleveren of als klant wagen komt afhalen bij dealership kunnen ze die sleutels op balie of in sleutelkluisje leggen zodat die anderhalve m social distance gerespecteerd blijft

Tesla levert te midden van pandemie meer auto's af  :

https://trends.knack.be/economie/bedrijven/tesla-levert-te-midden-van-pandemie-meer-auto-s-af/article-news-1584283.html?cookie_check=1586608158

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #532 Gepost op: 12 april 2020, 18:08:52 »
Afgezien van de coronacrisis merk ik wel dat velen echt lang moeten wachten, ik lees dat mensen die hem in juli besteld hebben hem nog steeds niet hebben. De mijne is eind oktober besteld en midden februari geleverd. Blijkbaar geluk gehad🤣

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #533 Gepost op: 12 april 2020, 18:14:03 »
Afgezien van de coronacrisis merk ik wel dat velen echt lang moeten wachten, ik lees dat mensen die hem in juli besteld hebben hem nog steeds niet hebben. De mijne is eind oktober besteld en midden februari geleverd. Blijkbaar geluk gehad
Dit is eerder zeldzaam te noemen idd.. gemiddelde wachttijd is 10 maanden als ik de reacties en mijn eigen ervaring in rekening neem..

Offline Gerry

• Nieuw
  • *
« Reactie #534 Gepost op: 13 april 2020, 10:31:50 »
En toch vraag ik me af waarom een bedrijf zoals BMW het spel niet correct speelt op een first come first served basis?
De mijne zou geproduceerd worden in de week voor de sluiting van de fabriek...niet dus! Bovendien de levering een volle maand achteruit terwijl de fabriek twee weken dicht zou zijn.
Nu een langere sluiting, dus allicht weer achteruit...

Offline stijnbwillems

• Qualifying
« Reactie #535 Gepost op: 13 april 2020, 10:59:00 »
En toch vraag ik me af waarom een bedrijf zoals BMW het spel niet correct speelt op een first come first served basis?
De mijne zou geproduceerd worden in de week voor de sluiting van de fabriek...niet dus! Bovendien de levering een volle maand achteruit terwijl de fabriek twee weken dicht zou zijn.
Nu een langere sluiting, dus allicht weer achteruit...
Dat zou betekenen dat ze de productielijn dagelijks moeten aanpassen aangezien het telkens andere opties betreft..

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #536 Gepost op: 13 april 2020, 23:29:10 »
Ik denk dat het ook afhangt van je garage, ik was voor mijn eerste configuratie midden oktober langsgegaan, en toen had mijn dealer al een bestelling geplaatst, terwijl ik nog helemaal niets getekend had. Ik heb enkele dagen later nog veel aanpassingen doorgevoerd. Volgens mij hadden sommige garages de enorme verkoop verwacht en heel wat auto’s op voorhand besteld.

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #537 Gepost op: 14 april 2020, 07:31:22 »
Als ik lees van Amerikanen die een X5 bestellen die hebben die wagen op een paar weken en kunnen elke stap van het proces online volgen.
Ik heb al wagens geleverd weten worden met dezelfde opties als mijn wagen in bestelling. Mensen hebben die maanden later besteld en rijden er ondertussen al een paar maanden mee. First come first served kennen ze bij BMW duidelijk niet.
En als je iets aan de garage vraagt daar weten ze nooit van iets.

Slot was voorzien in begin januari, uiteindelijk vallen ze daar compleet uit de lucht dat hij niet was geproduceerd en ineens productie april stond. Zomaar effe 3 maanden opgeschoven. Niks uitleg, niemand die van iets weet. Zelfs op die moment de productie nog vervroegen kunnen of willen ze niet.
De mijne staat dan eindelijk gepland vlak voor de sluiting maar is natuurlijk niet door gegaan. Wat gaan ze nu doen weer heel de planning dooreen smijten en weer maanden er bij?
Niemand die het weet. Zolang je nog moeten tekenen voor een +100K wagen weten ze alles en is er nergens een probleem. Daarna weten ze van niks en trek uw plan.

Offline Datake

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #538 Gepost op: 14 april 2020, 08:36:09 »
Als ik lees van Amerikanen die een X5 bestellen die hebben die wagen op een paar weken en kunnen elke stap van het proces online volgen.
Ik heb al wagens geleverd weten worden met dezelfde opties als mijn wagen in bestelling. Mensen hebben die maanden later besteld en rijden er ondertussen al een paar maanden mee. First come first served kennen ze bij BMW duidelijk niet.
En als je iets aan de garage vraagt daar weten ze nooit van iets.

Slot was voorzien in begin januari, uiteindelijk vallen ze daar compleet uit de lucht dat hij niet was geproduceerd en ineens productie april stond. Zomaar effe 3 maanden opgeschoven. Niks uitleg, niemand die van iets weet. Zelfs op die moment de productie nog vervroegen kunnen of willen ze niet.
De mijne staat dan eindelijk gepland vlak voor de sluiting maar is natuurlijk niet door gegaan. Wat gaan ze nu doen weer heel de planning dooreen smijten en weer maanden er bij?
Niemand die het weet. Zolang je nog moeten tekenen voor een +100K wagen weten ze alles en is er nergens een probleem. Daarna weten ze van niks en trek uw plan.

misschien is uw garage hem vergeten bestellen? Of ze hebben uw slot gebruikt voor een betere klant en den uwen daarna pas besteld...?

Offline Bmwx545e

• Nieuw
  • *
« Reactie #539 Gepost op: 14 april 2020, 09:35:31 »
Bij welke dealer heb je hem besteld