Auteur Topic:  X5 xdrive 45e offertes?  (gelezen 7576 keer)

Mpowerd en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline arbe

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: X5 xdrive 45e offertes?
« Reactie #90 Gepost op: 6 november 2019, 08:27:33 »
Ik vind dat toch veel, is dit nu hybride vooruitgang?

Mijn decennium-oude super vervuilende V8 die de Greta Thurnbergs van de wereld in hun gat neukt...die doet 12l/100km op de autostrade met de hele familie en een volle vakantie-koffer?
Tja, maar die doet ook 10l als ge gewoon uw dagdagelijks vervoer doet. Dan doet de X5 eventueel 0l.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #91 Gepost op: 6 november 2019, 08:56:02 »
Ik vind dat toch veel, is dit nu hybride vooruitgang?

Mijn decennium-oude super vervuilende V8 die de Greta Thurnbergs van de wereld in hun gat neukt...die doet 12l/100km op de autostrade met de hele familie en een volle vakantie-koffer?

Ja akkoord, maar hij reed naar de Ardennen, na 25 km op de snelweg is die accu bij puur elektrisch rijden wellicht plat. Als hij dan puur op brandstof, met het hogere gewicht door de hybride techniek in een sowieso al zware en omvangrijke suv met kinderen en bagage tien liter verbruikt, dan vind ik dat nog ca va.  :)

Greta Thunberg  :toofunny:   Zalig hoe ze alle idioten naar die conferentie lokte in zuid-amerika, wetende dat die fuckers met een dieselboot afkomen en dan snel alles verhuizen naar madrid... Zelfs de inrichters van die conferentie moeten die sukkels niet...  >:D

Ik moet wel zeggen: zo een hybride zou ik eerder kopen voor het comfort. Je hebt wel eens van die momenten dat je pure rust wil en bij BMW zit die techniek echt goed ineen. Beter dan bij Mercedes, want bij de E 300de die ik proefreed, hoorde je de elektromotor meer dan bij BMW en als die dieselmotor er dan redelijk luidruchtig tussenkomt... Bij bvb een 530 e heb je pure rust, zelfs als de benzinemotor aanslaat in deellast. Als je sportiever wil rijden, dan heb je inderdaad geen 6 cilindersound, maar het valt eigenlijk nogal best mee voor een vier cilinder als je die op toeren houdt.

Mijn auto is ook stilaan aan vervanging toe, fiscaal gezien is een hybride interessant. Elektrisch ook. Een leuke zescilinder wordt immers al direct een 540i, wat toch ook flink wat kost en fiscaal gezien een ramp is. En de 4 cilinders, moet je al de topversies nemen en dan nog... Wat moet een mens dan nog, jammer genoeg...

Offline juve

• Qualifying
« Reactie #92 Gepost op: 6 november 2019, 09:12:30 »
Die motor is ook nog niet ingereden. Ik zeg niet dat hij naar 5l gaat zakken, maar dat verbruik gaat nog wel naar beneden. En 10l voor dat gewicht is toch niet zo slecht. Daar moet ik in de M3 een fluwelen voetje voor hebben om dat te halen, en de 225i tourer die ik ooit getest had zat aan 12l met niet eens sportief te rijden (niet eens een 6-cilinder).

In mijn geval gaat 80% van de tijd elektrisch gereden kunnen worden (mits het karakter op te brengen om niet in full power te gaan). Thuis opladen met overschot van de zonnepanelen dus groot deel gratis brandstof. De schoolritjes van een paar km, familie woont ook binnen elektrische range heen en terug (op eentje na waar wat snelweg in zit dus twijfelachtig). En voor de verdere verplaatsing zit je dan wel met iets hoger maar nog aanvaardbaar verbruik.

Ik vraag me wel af in hoeverre de battery control functie uw verbruik gaat benvloeden. Opladen op de snelweg om dan in het dorp terug elektrisch te kunnen gaan, maar gaat het zuiniger zijn of niet aan het eind van de rit.
F48 X1 20D X-drive
F20 118i -- Sold
F80 M3 CP

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #93 Gepost op: 6 november 2019, 09:34:41 »
Is wel hoog verbruik doordat het een lange rit was. Zijn eigenlijk voornamelijk auto's voor mensen die korte afstanden doen.
Voor ons dagelijks gebruik zat onze XC90 T8 maar aan 4l op den duur, maar als we inderdaad naar zee of zo reden zeer snel boven de 8l. De batterij is een last als ze leeg is he.

Ja da s waar - dus hybride beter voor kortere afstanden in feite. Voor langere full elektrisch indien de infrastructuur ervoor klaar is.
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline geertg

• Nieuw
  • *
« Reactie #94 Gepost op: 6 november 2019, 15:17:24 »
Ik rij gelukkig niet alle dagen naar de Ardennen, ik rij daarentegen dagelijks van en naar het werk en verbruik is 0 liter (rij dan volledig elektrisch). Is inderdaad een wagen voor relatief korte afstanden wanneer wij enkel met het verbruik rekening houden (batterij aan 100 % = ongeveer 70 km. actieradius welke verhoogd wordt door remenergierecuperatie). Rijdt zeer comfortabel (zacht, soepel en zonder enig lawaai) en je hebt het gevoel met een wagen te rijden van zeker 1.000 kg. minder, draait vlot,
Wie dagelijk veel kilometers moet rijden en tussentijds niet kan opladen is weinig gebaat met deze wagen, maar fiscaal wel zr interessant (bovendien CO2 volgens WLTP ook lager dan 50 gr. wat van bv. de Audi Q5 55 TFSI e niet kan gezegd worden; ik verwacht dat vanaf 2021 de WLTP als norm zal gelden om uit te maken of er sprake is van een valse hybride of niet).

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #95 Gepost op: 6 november 2019, 15:26:24 »
Ja da s waar - dus hybride beter voor kortere afstanden in feite. Voor langere full elektrisch indien de infrastructuur ervoor klaar is.
Dat is ie, als ge ne Tesla koopt :) .
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #96 Gepost op: 6 november 2019, 19:52:10 »
dus we laden dan aan 16A ? Dus 6 uur voor volledige lading ?

Ja inderdaad , wagen laad op aan 16A max dus 7 uur om volledige lading te hebben.

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #97 Gepost op: 6 november 2019, 20:02:50 »
Vandaag het goede nieuws gehad dat de bestelde wagen een VIN nummer gekregen heeft. Ik hoop dat ie dan midden december geleverd gaat worden.

Huidige auto is een xdrive40e nu een xdrive45e besteld op 18/04/2019.
Ik had het geluk dat er nog een 5K personalisatie korting opzat.
X5 e45 met xLine , Saphirswarcz met inovation/travel/business plus pack.
Active protection/ aanhangwagen / Merino leder coffee / Shadow line / leder overtrek van dashboard.
DAB tuner en harman cardon / softclose / 738 20" bicolor velgen.

Voor het verbruik kom ik op een 8l/100 km momenteel. Ben eens benieuwd wat de nieuwe wagen zal doen.

Offline grijs_bockje

• Nieuw
  • *
« Reactie #98 Gepost op: 7 november 2019, 09:49:45 »
De eerste rijtesten komen ook binnen  8) 8)

Offline FerX545E

• Nieuw
  • *
« Reactie #99 Gepost op: 7 november 2019, 11:46:30 »
En nog een review :

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #100 Gepost op: 8 november 2019, 07:13:11 »

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #101 Gepost op: 8 november 2019, 21:51:25 »
Nog eentje. maar ik heb de indruk dat het allemaal dezelfde witte auto is :-)

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #102 Gepost op: 9 november 2019, 08:05:09 »
Deze wagen koop je toch niet voor de zuinigheid je koopt die puur fiscaal. Dat is ook de enige reden waarom ik deze hybride heb besteld, de fiscaliteit. Anders zou ik dat nooit kopen. Ik vind al dat elektrisch helemaal geen voortgang maar het wordt nu eenmaal door de strot geramd.
Van mij mag die zelfs 20L verbruiken, laat Greta maar zagen  >:D

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #103 Gepost op: 9 november 2019, 08:05:34 »
Deze wagen koop je toch niet voor de zuinigheid je koopt die puur fiscaal. Dat is ook de enige reden waarom ik deze hybride heb besteld, de fiscaliteit. Anders zou ik dat nooit kopen. Ik vind al dat elektrisch rijden helemaal geen voortgang maar het wordt nu eenmaal door de strot geramd.

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #104 Gepost op: 9 november 2019, 11:35:10 »
Deze wagen koop je toch niet voor de zuinigheid je koopt die puur fiscaal. Dat is ook de enige reden waarom ik deze hybride heb besteld, de fiscaliteit. Anders zou ik dat nooit kopen. Ik vind al dat elektrisch helemaal geen voortgang maar het wordt nu eenmaal door de strot geramd.

Goed gezegd ! Inderdaad fiscaal intressant niemand zal dat volgens mij ontkennen. Maar toch probeer ik zoveel mogelijk "ECO" te rijden. Gewoon om eens te weten of de technologie het ook zal redden op termijn.
Desalnietemin ik heb er nu 120K opzitten met de 40e en heb ongeveer 23% elektrisch gereden waardoor volgens de BMW app 3700 liter benzine heb uitgespaard.
En het is niet zo dat ik de SPORT mode niet weet zitten :-)

Offline chrisvd

• Nieuw
  • *
« Reactie #105 Gepost op: 9 november 2019, 11:41:32 »
Kan iemand mij zeggen of ze het travel pack genomen hebben in hun config ?

Ik zou eens willen weten wat hier exact nu in de edrive45e zal zitten zie bijlage.
Volgens mij zal er geen electrische hoedenplank inzitten want volgens mij hebben ze geen plaats in de bodem doordat de tank daar nu zit.

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #106 Gepost op: 9 november 2019, 12:04:28 »
Kan iemand mij zeggen of ze het travel pack genomen hebben in hun config ?

Ik zou eens willen weten wat hier exact nu in de edrive45e zal zitten zie bijlage.
Volgens mij zal er geen electrische hoedenplank inzitten want volgens mij hebben ze geen plaats in de bodem doordat de tank daar nu zit.
Bij de 45e heb je niks elektrisch want er is voor niks plaats. Enkel een netteke of zo. De verkoper adviseerde mij om deze optie niet te nemen want totaal nuttloos in de 45e.

Offline gvk1973

• Nieuw
  • *
« Reactie #107 Gepost op: 9 november 2019, 21:23:13 »
Tussen alle reviews door... dit is mijn offerte (besteld eind september)

- Carbonscharz
- BMW ind uitgebreid Leder Merino
- M sportpakket
- Business Pack Plus
- Innovation Pack
- Losse opties: Integral Active Steering, Trekhaak, Scheidingsnet, Zonnegordijn achteraan (vrouwtje wil geen donkere ruiten  ;)), Kofferruitepakket, Edelhoutuitvoering, DAB-tuner, Harman/kardon Surround System

En dit voor de prijs van 91k (16% korting - kon gebruik maken van een fleetkorting)

Nog 132 nachtjes slapen (20/03/2020) en het is zover  ;D

Offline HeavyD

• Qualifying
« Reactie #108 Gepost op: 11 november 2019, 15:40:49 »
Al iemand plannen om zijn 45e te laten chippen?   :D