Auteur Topic: [E6X] Beide afstandbedieningen doen het alleen als ik ze bij derde remlicht hou  (gelezen 231 keer)

Offline daviddeboer

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[E6X] Beide afstandbedieningen doen het alleen als ik ze bij derde remlicht hou
« Gepost op: 28 januari 2019, 17:30:16 »
Ik heb een 523i touring uit 2011. Sinds paar weken doen mijn beide afstandbedieningen het alleen als ik ze bij het derde remlicht hou. De garage wilde mij nieuwe afstandbedieningen verkopen. Maar aangezien ze het wel doen lijkt het me eerder aan antenneversterker of iets dergelijks te liggen. Iemand hier een idee ? Alvast bedankt.

Offline tom_il

• World Champion
Re: Beide afstandbedieningen doen het alleen als ik ze bij derde remlicht hou
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2019, 21:10:55 »
Veel voorkomend probleem.
Antenneversterker vol water of kabelbreuk. Antenneversterker is het gemakkelijkst te checken, eventueel een andere proberen.
Weet je of er de kabels naar de kofferdeksel ooit gerepareerd zijn ? Dit is een 100% probleem, elke E61 heeft er vroeg of laat last van.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline daviddeboer

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2019, 22:09:12 »
Veel voorkomend probleem.
Antenneversterker vol water of kabelbreuk. Antenneversterker is het gemakkelijkst te checken, eventueel een andere proberen.
Weet je of er de kabels naar de kofferdeksel ooit gerepareerd zijn ? Dit is een 100% probleem, elke E61 heeft er vroeg of laat last van.
Bedankt voor je antwoord. Raar dat ze bij mijn dealer deden alsof het iets heel geks was.  Er zijn nog nooit kabels gerepareerd, alleen de rubbers achter zijn een keer vervangen. Dan ga ik eerst die versterker vervangen.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2019, 23:26:18 »
Bedankt voor je antwoord. Raar dat ze bij mijn dealer deden alsof het iets heel geks was.  Er zijn nog nooit kabels gerepareerd, alleen de rubbers achter zijn een keer vervangen. Dan ga ik eerst die versterker vervangen.
Helemaal niks geks. Ik zou de spoiler eraf doen en de versterker openen en inspecteren op corrosie.
Mogelijks is het kabelbreuk. Beide zijn veel voorkomend op de E61. Zelf heb mijn kabels 7j geleden gerepareerd, één van de eerste dingen die stukgaan is de achterruit verwarming, ik gebruik deze nooit en merkte het pas op toen de verlichting van het nummerplaat aan één zijde uitviel.
Voor de versterker heb ik een extra laag op de deksel aangebracht zodat de spoiler de versterker goed toedrukt. Dit word aangeraden door BMW bij dit probleem, sommige gebruiken siliconen om de versterker te sealen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2019, 05:36:38 »
Als je wagen van 2011 is,is het dan geen F11 in plaats van E61?Of is het 1 van de laatsten of niet meteen ingeschreven?

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2019, 10:40:34 »
Als je wagen van 2011 is,is het dan geen F11 in plaats van E61?Of is het 1 van de laatsten of niet meteen ingeschreven?
Klopt 2011 zou de F11 moeten zijn.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline daviddeboer

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2019, 13:32:48 »
Jullie hebben gelijk zal een F11 zijn (aug 2011), geen idee waar ik dat kan vinden op de auto. Wacht even de reactie van de garage af en anders ga ik inderdaad zelf kijken of ik wat zie aan de versterker en kijken wat het typenummer is van de versterker.

Offline daviddeboer

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2019, 14:57:41 »
Helemaal niks geks. Ik zou de spoiler eraf doen en de versterker openen en inspecteren op corrosie.
Mogelijks is het kabelbreuk.
Ik heb hem opengemaakt , maar lijkt er op dat ik de antenneversterker al zie zitten zonder dat ik het derde remlicht verwijder ( ik had onterecht gezegd dat het een E61 was, maar het is een F11.) Zie foto. . Dat is een meevaller, zie geen corossie, maar aangezien hij het van dichtbij wel doet , moet het haast wel aan de versterker liggen. Bij een gebroken draad had hij het van dichtbij ook niet gedaan neem ik aan. 
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 20:00:19 door daviddeboer »

Offline daviddeboer

• Nieuw
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2019, 13:55:46 »
Bedankt voor alle reacties. Vandaag nieuwe diversity unit er in gezet en alles werkt weer als een zonnetje. Mijn dank aan dit forum is groot!!