Auteur Topic:  Xenon verlichting inbouwen  (gelezen 314 keer)

Offline ChielK

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Xenon verlichting inbouwen
« Gepost op: 8 januari 2019, 19:02:16 »
Ik heb net een E90 gekocht, super mooie auto maar mist alleen nog de xenon verlichting. Is het mogelijk om later nog in te bouwen? Ik wil het t liefst origineel houden!!
Iemand ervaring hiermee of weet wie dit kan doen?

Offline Pannenkoek

• World Champion
Re: Xenon verlichting inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2019, 23:48:06 »
Ik heb net een E90 gekocht, super mooie auto maar mist alleen nog de xenon verlichting. Is het mogelijk om later nog in te bouwen? Ik wil het t liefst origineel houden!!
Iemand ervaring hiermee of weet wie dit kan doen?

Als dat reflectielampen zijn (dus zonder lens, maar met zichtbare ampoule) gaat dat niet. Je zal niet alleen de tegenliggers ernstig verblinden, het ziet er ook niet uit en ook zal je nooit de lichtopbrengst hebben die je wil vermits het licht overal behalve (voldoende) op de baan en borden terecht komt.

Dus koop je een setje projectorkoplampen, misschien zelfs met angel eyes "de lichtgevende ringen" en vervolgens een retrofit xenon kitje van een degelijk merk als je geen lichtmodule de pijp aan maarten wil laten geven. Depo maakt ze, al vind ik die er een beetje sjonnie met de pet in zijn opgezette Golf 3 uitzien.

Of je gaat voor origineel. Ik zou geen nieuwe koplampen kopen, maar kijken op de tweedehandsmarkt.

Offline ChielK

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2019, 23:52:18 »
Dankjewel voor je reactie pannenkoek!!
Ik wil het ook origineel houden!! Het gaat mij er meer om of een 2e hands xenon zet aansluiten te doen is qua kosten?? En of het überhaupt mogelijk is

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2019, 00:00:57 »
Dankjewel voor je reactie pannenkoek!!
Ik wil het ook origineel houden!! Het gaat mij er meer om of een 2e hands xenon zet aansluiten te doen is qua kosten?? En of het überhaupt mogelijk is

Alles is mogelijk, maar overal hangt zoals je zelf aangaf een prijskaartje aan als je gaat voor oem. Ik zou al eens beginnen met et informeren voor de prijs van een setje tweedehands waar dan ook de balasten bij zitten enzo. Normaal is de hoogteregeling dan ook automatisch waardoor je een sensor nodig hebt etc. Wellicht moet de lichtmodule ook veranderd worden.

Hier op het forum zit iemand die zich bezig houdt met herprogrammaties en in het verlengde ervan ook wel iets afweet van de lichtelectronica: @Spasta.

Offline ChielK

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2019, 00:03:30 »
Dankjewel ik ga even informeren!!
Een 2e hands setje xenon lampen zit je al gauw op 800euro maar de vraag is hoeveel daar nog overheen gaat komen🤔

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2019, 00:05:14 »
Ik heb het bij mijne late doen door hans, je moet toch rekenen aan een prijskaartje all-in van +3k

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2019, 00:05:27 »
Dankjewel ik ga even informeren!!
Een 2e hands setje xenon lampen zit je al gauw op 800euro maar de vraag is hoeveel daar nog overheen gaat komen🤔

Eventueel kun je ook informeren bij @Cedric

Dit is van zijn sponsorpagina op BB waarbij hij nieuwe ledkoplampen voor een f30 aanbiedt. Amper 600 euro... Misschien kan hij iets gelijkaardig aanbieden voor een e90?

=> http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=64552.0

Offline ChielK

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2019, 00:08:33 »
Heb hem een PB gestuurd even afwachten! Dankjewel voor de tip

Offline ChielK

• Nieuw
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2019, 00:09:34 »
Ik heb het bij mijne late doen door hans, je moet toch rekenen aan een prijskaartje all-in van +3k

Oh echt? Met koplampsproeierst en alles origineel? Dat is wel erg prijzig. Nog geen spijt van ?

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2019, 09:54:41 »
Oh echt? Met koplampsproeierst en alles origineel? Dat is wel erg prijzig. Nog geen spijt van ?

nope geen sproeiers, is niet meer verplicht en nee niet echt