Auteur Topic:  Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)  (gelezen 10826 keer)

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Re: Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)
« Reactie #240 Gepost op: 17 maart 2019, 09:06:19 »
Raar, want hij verkoopt audio Analogue....

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Awel ja daar verschiet ik nou ook van want 3 maand geleden waren ‘t klodden...  :thinking:    of hij had zijn pilletje nog niet genomen ?  :iono:

:gayfight:

Offline kris2

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #241 Gepost op: 17 maart 2019, 09:53:24 »
Een HiFi BB meet! Awesome! ;D

Anders een Whatsapp groepje voor af te spreken  :iono:

Haha, ja, je kan veel geld kwijtspelen in zo een winkel.

Persoonlijke mening: verkopers die zweren bij een merk is meestal omdat ze verdeler zijn en er flink op verdienen :P
Daar is niets mis mee natuurlijk, elk zijn recht, maar vooral toch je eigen oren volgen.
Die mannen weten natuurlijk wat goed samen gaat e.d. maar het blijft toch zeer subjectief dus mixen en matchen is de boodschap!

Da is zo, iedere winkel heeft zo zijn merken. Ook omdat je bepaalde merken soms niet mag verdelen.
Zelfs kabels kunnen een enorm verschil geven.

Ik heb die man een paar maand geleden aan de lijn gehad...man man man daar ks toch meer dan een vijs los aan ?  :blink:

Volgens hem -> Audio Analogue : klodden, B&W 800 reeks: klodden... hij had klanten uit Australië die ...en blablabla...

Precies eentje met,fristraties x 100.000  :iono:

Ik wou er al eens heengaan om eens goed te lachen eigenlijk...  >:D

Blijven verkopers he haha.
Da moet ik nu zeggen dat het bij mijn broer anders is, heeft ook een voorkeur maar staat open voor alles en luistert en test ook zoveel mogelijk.
Een man met een passie!

Indien op zoek naar Hifi materiaal (betaalbaar tot extreem duur), altijd de moeite om eens binnen te springen bij Telesound in Laarne. Ben er al dikwijls goed geholpen.  :thumbsup:

Klopt, had ook altijd wat moois staan.

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #242 Gepost op: 17 maart 2019, 13:19:13 »
Goed idee Kris!

Gfk, twordt eens hoog tijd da ge WhatsApp installeert he!

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #243 Gepost op: 17 maart 2019, 13:26:25 »
Vandaag totaal onverwacht een set b&w Cdm2's se rosewood gaan halen voor een prikje (en ik bedoel echt een prikje :blink:  l

Ze daar eens beluisterd, klonken al goed, eenmaal thuis toegekomen de speakers op men marantz aangesloten.

Wel ik kan u zeggen, dag en nacht verschil met de boses! Zo zuiver! Warm ook (marantz en b&w een zeer goed huwelijk heb ik me laten vertellen) en genoeg laag (voorlopig) naar men zin.

Ik heb nu echt de klank die ik wou hebben op de dj booth.

Morgen achter nieuwe speaker kabel (dikkere) en banana stekkers om alles. In bi wire aan te sluiten.

next year new fun car

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #244 Gepost op: 17 maart 2019, 13:31:20 »
Bi-wire?!? Daar geloven we toch niet in :neener:

Zou de meet liever hier houden ipv whatsapp, eens daar is het afgesloten voor andere geïnteresseerden :iono:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #245 Gepost op: 17 maart 2019, 15:23:47 »
Bi-wire?!? Daar geloven we toch niet in :neener:

:razz:

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #246 Gepost op: 17 maart 2019, 15:25:55 »
Tja, er mankeert misschien iets aan, maar hij weet wel waar hij t over heeft vond ik...
En, hij heeft fans: https://www.soundcenter.be/getuigenissen/  die hem verafgoden duidelijk :greddy:

Ik ben ook geen fan van mensen die alle andere merken dat het hunne met de grond gelijk maken, maar zo zijn er nog bmw fans die van geen audi moeten weten zonder dat ze ooit een gehad hebben bv...

Hij verkoopt wel wat verschillende merken maar hij heeft duidelijk zijn favoriet, en steekt het niet weg ook. Echt enen met passie voor zijn merk tot in het extreme...
Hij had mijn rekening eens gemaakt: versterker 3200 euro, boxen 3500 en een streamer 1099 en nog wat kabeltjes... Soit, voor een kleine 8000 euro was ik gesteld Een koopje volgens hem, want ik zou de komende 20 jaar niets meer moeten aankopen/wijzigen, daar kon je toch niet voor sukkelen he!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 15:28:37 door wimke1971 »
Drive it like you stole it!

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #247 Gepost op: 17 maart 2019, 15:49:20 »
Tja, er mankeert misschien iets aan, maar hij weet wel waar hij t over heeft vond ik...
En, hij heeft fans: https://www.soundcenter.be/getuigenissen/  die hem verafgoden duidelijk :greddy:

Ik ben ook geen fan van mensen die alle andere merken dat het hunne met de grond gelijk maken, maar zo zijn er nog bmw fans die van geen audi moeten weten zonder dat ze ooit een gehad hebben bv...

Hij verkoopt wel wat verschillende merken maar hij heeft duidelijk zijn favoriet, en steekt het niet weg ook. Echt enen met passie voor zijn merk tot in het extreme...
Hij had mijn rekening eens gemaakt: versterker 3200 euro, boxen 3500 en een streamer 1099 en nog wat kabeltjes... Soit, voor een kleine 8000 euro was ik gesteld Een koopje volgens hem, want ik zou de komende 20 jaar niets meer moeten aankopen/wijzigen, daar kon je toch niet voor sukkelen he!
Hangt er allemaal vanaf wat je juist wil he.

En heb je gekocht wim? Of ga je eerst nog eeks andzrs horen ook?

next year new fun car

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #248 Gepost op: 17 maart 2019, 15:57:01 »

Die 10 “fans” neem ik toch met een KILO zout wegens gespreid ver 10j en op zijn eigen site...  8)

Maar hifi blijft iets dat moet matchen en ja als die match er is met zijn onbekende merken en die zijn dan ook nog eens betaalbaar waarom dan niet ?  :iono:

In ieder geval hoe hij tegen mij deed aan de telefoon toen ik op mijn zoektocht naar de 804 speakers deed was echt belachelijk, alles was slecht terwijl op internet honderdduizenden “fans” wel lovend zijn over diezelfde 804 speakers tja dan  :bump:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #249 Gepost op: 17 maart 2019, 16:08:15 »
B&W’s zijn gelijk een Z3 Coupes: love it or hate it :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #250 Gepost op: 17 maart 2019, 16:14:30 »

Over één ding heeft hij wel gelijk, je bent gesteld voor de komende 20 jaar of meer.
Met mijn eerste set heb ik ook 20 jaar gedaan (1500 voor voorversterker, 1500 voor eindeversterker, 2000 voor de luidsprekers) en die heb ik werkende en in perfecte staat verkocht :)

Met deze set doe ik minstens even lang :thumbsup:

Streamer kan ook uitgesteld worden imho, ik doe het ook in stappen.
Edit: voor die prijs was het de Cambridge CXN zeker? Zeer goede idd
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 16:16:49 door d.fine »

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #251 Gepost op: 17 maart 2019, 16:54:47 »
Yes, die was het!
Misschien een domme vraag, maar waarom heb je dan nog een extra versterker nodig vroeg ik me af?
Dacht dat deze en luidsprekers voldoende waren, maar blijkbaar niet dus...

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #252 Gepost op: 17 maart 2019, 17:00:47 »
Je hebt 2 soorten versterker (ruw gesteld): geïntegreerde - alles in één - en gescheiden componenten - voor en eindversterker apart.

Geïntegreerd is zoals gezegd alles in een. Voeding, bronnen, eindtrappen, enz enz.

Bij de gescheiden wordt dit los van elkaar getrokken. De voortrap regelt het volume en de bronnen enz, de eindtrap geeft de versterking. Concept is dat als je deze los trekt van elkaar er minder interferentie of storing is tussen signaalverwerking en amplificatie enz enz :)

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #253 Gepost op: 17 maart 2019, 17:21:17 »
Hm, nu in t Nederlands graag ;)

Ik dacht eerst dat je met bv zoiets https://www.hifiklubben.nl/streaming/bluesound/bluesound-powernode-2--dali-zensor-3-streaming-versterker-/ alles had wat je nodig had... Maar nu spreekt die van daar nog een versterker tussen te steken... Daarmee was ik wat in de war. 
Is de meerwaarde zo groot om daar nog eens bv 1000 euro aan uit te geven?

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #254 Gepost op: 17 maart 2019, 17:37:30 »
Met die set kan je inderdaad spelen, meer heb je niet nodig.
Dat is een geïntegreerde versterker met ingebouwde DAC / Streamer.

Bij de Cambridge CXN bvb is dat niet het geval. Dat toestel is enkel DAC / Streamer zonder versterker.
Daarom dat je nog een bijkomende versterker nodig hebt.
De voorgestelde luidsprekers zullen ook groter zijn dan die in bovenstaande set, dus zal je wat meer vermogen nodig hebben. Dat zal de keuze tot een aparte versterker bepaald hebben.

Meerwaarde is subjectief. Hangt er van af hoe je naar muziek wil luisteren.
Passief luisteren, dus vooral op de achtergrond, soms eens een liedje wat luider zetten.
Of actief luisteren, echt neerzitten en actief naar de muziek luisteren.

Bij actief luisteren is de aparte versterker wel een meerwaarde. En daar heb je dan weer veel niveaus in uiteraard.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #255 Gepost op: 17 maart 2019, 18:38:35 »
Hm, nu in t Nederlands graag ;)

Ik dacht eerst dat je met bv zoiets https://www.hifiklubben.nl/streaming/bluesound/bluesound-powernode-2--dali-zensor-3-streaming-versterker-/ alles had wat je nodig had... Maar nu spreekt die van daar nog een versterker tussen te steken... Daarmee was ik wat in de war. 
Is de meerwaarde zo groot om daar nog eens bv 1000 euro aan uit te geven?

Ik denk voor wat jij zoekt Wim is deze set vd link meer dan genoeg en eigenlijk een koopje !
Door de komst van de Powernode 2i kan je deze set voor minder kopen dan de Powernode 2i.

En het verschil tss de (Power)node of de i is niet zo enorm hoor.

Ik heb de Node2i genomen maar was wss evengoed af met de Node.

Ik zou zeker geen geld gaan geven aan een voorversterker apart hoor...er zijn versterkers die dat alleen wel kunnen  8)
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 21:07:27 door gfk807 »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #256 Gepost op: 17 maart 2019, 18:58:57 »
Wel grappig dat ze een 2x60w versterker koppelen met 2x50w actieve luidsprekers...
Wat is het nut daar van? :thinking:

Als je iets wil dat weinig plaats inneemt en goed speelt zou ik persoonlijk voor KEF LS50 wireless gaan.

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #257 Gepost op: 20 maart 2019, 10:52:21 »
Heren,

Ik heb een vraagje.

Ik zou graag wat meer aansluitmogelijkheden hebben op men marantz model 1090, aangezien nu alles aan de mengtafels hangt en ik ook gewoon graag eens gewoon luister zonder alles te moeten opzetten ben ik op zoek naar een voorversterker met phono, casette en minimum 2x cd/aux.

Wat raden jullie me aan?

Ik zou ook graag de warme klank behouden van men marantz en b&w's

next year new fun car

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #258 Gepost op: 20 maart 2019, 14:07:21 »
Ik denk voor wat jij zoekt Wim is deze set vd link meer dan genoeg en eigenlijk een koopje !
Door de komst van de Powernode 2i kan je deze set voor minder kopen dan de Powernode 2i.

En het verschil tss de (Power)node of de i is niet zo enorm hoor.

Ik heb de Node2i genomen maar was wss evengoed af met de Node.

Ik zou zeker geen geld gaan geven aan een voorversterker apart hoor...er zijn versterkers die dat alleen wel kunnen  8)

Hey, heb even gekeken en hij is niet meer in voorraad :(
Ben ondertussen eens bij Altronik geweest deze morgen en daar het bose lifesystem 550 gehoord... klinkt ook wel redelijk indrukwekkend voor een slordige 2700 euro... Zucht, zoveel keuzes! Ne mens zou er stress van beginnen krijgen  :wow: 

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #259 Gepost op: 20 maart 2019, 14:36:54 »
Ben ondertussen eens bij Altronik geweest deze morgen en daar het bose lifesystem 550 gehoord... klinkt ook wel redelijk indrukwekkend voor een slordige 2700 euro... Zucht, zoveel keuzes! Ne mens zou er stress van beginnen krijgen  :wow:

Ja stond ook al een tijdje ( ik stuurde je die link in januari dacht ik ) te koop he en aan die prijs  8)

Ik denk dat je voor 2700€ al wat anders gaat hebben, anders eens bij Hans (Kompakt) gaan ?  :iono:

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #260 Gepost op: 20 maart 2019, 15:12:22 »
Wat zoek je juist Wim?

Voor dat geld heb je al iets deftigs audiofiel.

next year new fun car

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #261 Gepost op: 20 maart 2019, 15:43:38 »
Hey,
Simpel: ik zoek twee boxen en een streamer/versterker. rond de 1000 euro.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #262 Gepost op: 20 maart 2019, 15:52:15 »

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #263 Gepost op: 20 maart 2019, 16:00:34 »
Zoiets dan ?

https://www.hifiklubben.nl/stereo/stereo-sets/denon-ceol-n10--dali-oberon-1-muziekinstallatie-met-streaming/
Denon is goed. Ik weet niet hoe het zit met de geluidskwaliteit van de speakers zelf natuurlijk.

next year new fun car

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #264 Gepost op: 20 maart 2019, 16:08:46 »
Hier staat die Powernode2, die toch wel geen slechte recensies krijgt,  ook voordelig...

https://www.praalder.nl/versterkers/130-bluesound-powernode-2-streaming-versterker.html#/2-kleur-wit

Daar dan 2 speakers bij : instap B&W of ...  :iono:

https://www.praalder.nl/audio-video/16-bowers-wilkins-707s2-luidsprekers.html#/2-kleur-wit

« Laatst bewerkt op: 20 maart 2019, 16:10:25 door gfk807 »

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #265 Gepost op: 20 maart 2019, 16:16:06 »
Hier staat die Powernode2, die toch wel geen slechte recensies krijgt,  ook voordelig...

https://www.praalder.nl/versterkers/130-bluesound-powernode-2-streaming-versterker.html#/2-kleur-wit

Daar dan 2 speakers bij : instap B&W of ...  :iono:

https://www.praalder.nl/audio-video/16-bowers-wilkins-707s2-luidsprekers.html#/2-kleur-wit
Powernode idd zou ik ook nemen,

Goede al dan niet 2dehandse versterker op (denon, marantz, yamaha,...)

Speakers: elac debut 2.0 B6.2 of jamo s308 of zoals G. zei instap b&w's.

Dat is wat ik zou doen.

next year new fun car

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #266 Gepost op: 20 maart 2019, 17:43:48 »

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #267 Gepost op: 20 maart 2019, 20:02:20 »
Bedankt voor de tip, maar dan zit ik ook aan ca 2200 euro... Dan ga ik toch liever voor die B&W + powernode...
Grts
Wim

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #268 Gepost op: 20 maart 2019, 20:14:51 »
Bedankt voor de tip, maar dan zit ik ook aan ca 2200 euro... Dan ga ik toch liever voor die B&W + powernode...
Grts
Wim
Goeie keus!

next year new fun car

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #269 Gepost op: 21 maart 2019, 11:09:05 »
Gisteren de Cdm2's bi wire aangesloten (voorlopig nog met cheap ass luidspreker kabel van 0,75.m2.)

Ik hoor toch een verschil :exited: .

Ze spelen nog zuiverder!

Nu nog een (pre)amp zien te vinden en een b&w subwoofer

next year new fun car