Auteur Topic:  Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)  (gelezen 77069 keer)

Offline stoffie

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)
« Reactie #3180 Gepost op: 22 oktober 2020, 19:33:57 »
Goe bezig, dat worden leuke luistersessies!

Vandaag wat din adapter kabeltjes binnen gekregen en dus eens de Beomaster aan de tand gevoeld samen met de Beovox speakers met een Chromecast audio als bron.

Eerste bevindingen: wat een zalig strak geluid, wow! Dat had ik niet zien aankomen uit zo'n bescheiden setje.

Helaas wel onbalans L vs R wellicht te wijten aan vuile potentiometers. Mogelijks ook mechanisch iets mee, dat komt wel vaker voor. Gelukkig nog te krijgen dus eens troubleshooten en eventueel nieuwe insolderen.

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #3181 Gepost op: 22 oktober 2020, 21:12:52 »
Ik een deftig kabeltje besteld voor tss de Cambridge Audio 851N en de Maestro.

Enorm getwijfeld voor de Audioquest “water” maar in een test kwam deze er als veel beter uit: Tellurium Q Black, dan maar de nog betere Ultra Black II besteld.

https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-alpha-audio-test-17-high-end-interlinks/10/

Nog meer info hier ben echt benieuwd :

https://telluriumq.com/ultra-black-rca-cable/

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3182 Gepost op: 23 oktober 2020, 00:16:56 »
Ik een deftig kabeltje besteld voor tss de Cambridge Audio 851N en de Maestro.

Enorm getwijfeld voor de Audioquest “water” maar in een test kwam deze er als veel beter uit: Tellurium Q Black, dan maar de nog betere Ultra Black II besteld.

https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-alpha-audio-test-17-high-end-interlinks/10/

Nog meer info hier ben echt benieuwd :

Benieuwd naar de bevindingen G.!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3183 Gepost op: 23 oktober 2020, 00:20:31 »
Goe bezig, dat worden leuke luistersessies!

Vandaag wat din adapter kabeltjes binnen gekregen en dus eens de Beomaster aan de tand gevoeld samen met de Beovox speakers met een Chromecast audio als bron.

Eerste bevindingen: wat een zalig strak geluid, wow! Dat had ik niet zien aankomen uit zo'n bescheiden setje.

Helaas wel onbalans L vs R wellicht te wijten aan vuile potentiometers. Mogelijks ook mechanisch iets mee, dat komt wel vaker voor. Gelukkig nog te krijgen dus eens troubleshooten en eventueel nieuwe insolderen.

Ik zie er naar uit om vinyl te kunnen draaien man!

Nog juist een nieuwe ortofon concorde gold naald volgende maand en we kunnen gas geven!

Blij dat de beovox zo goed mee valt. Natuurlijk zijn die vintage dingen niet altijd even goed onderhouden. Ken het met men marantz model 1090 ;)

Stoffie heb jij de ss-x90ed al gehoord als Sony liefhebber?

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3184 Gepost op: 23 oktober 2020, 08:53:00 »
Ik zie er naar uit om vinyl te kunnen draaien man!

Nog juist een nieuwe ortofon concorde gold naald volgende maand en we kunnen gas geven!

Blij dat de beovox zo goed mee valt. Natuurlijk zijn die vintage dingen niet altijd even goed onderhouden. Ken het met men marantz model 1090 ;)

Stoffie heb jij de ss-x90ed al gehoord als Sony liefhebber?

Aftellen maar!

Wat betreft de Beomaster: het blijft oude meuk van meer dan 40 jaar oud, daar is altijd wel wat werk aan. Komt wel goed en erg benieuwd wat dat gaat geven als die gereviseerd is!
Ondertussen nog op zoek naar een element (keuze tussen een vintage B&O waar je niet van weet of het wat gaat zijn, ophanging versleten etc. of een nieuw van Soundsmith of het mijne door hen laten reviseren), ben er nog niet uit.

SS-X90ED nog niet gehoord, Sony hifi demo'en is niet evident want niemand heeft het koopt het, toont het want het heeft ook gewoon geen naam  :thinking:
Nu boeit hun spul van na 1995 mij sowieso weinig, op een paar uitzonderingen na, ik ben meer voor het 'built to last' materiaal en dat wordt sindsdien nog heel weinig gedaan tenzij je een stevige portefeuille hebt.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2020, 08:54:34 door stoffie »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3185 Gepost op: 23 oktober 2020, 12:19:47 »
Leuke hobby toch he ;D

Kabels kopen. Phono pre's kopen. Naalden kopen. B&O meuk kopen. DAC's kopen. Plaatjes kopen.
Ze mogen toch niet zeggen dat we de economie niet steunen :toofunny:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3186 Gepost op: 23 oktober 2020, 12:24:58 »
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #3187 Gepost op: 23 oktober 2020, 13:31:34 »
Goede koop gedaan @gfk807 :)
https://hifi.nl/tweedehands/10046598/Cambridge-Audio-851N-StreamerDACnetwerkspeler.html

Deze is wel een beetje aan de dure kant.

Idd 400€ meer maar wss iets hoger gezet want iedereen biedt toch af  :o

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3188 Gepost op: 23 oktober 2020, 13:44:02 »
Ja maar dan nog zakt die niet naar wat je betaald hebt :thumbsup:
En tevreden van? :)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #3189 Gepost op: 23 oktober 2020, 14:22:42 »
Ja maar dan nog zakt die niet naar wat je betaald hebt :thumbsup:
En tevreden van? :)

Ja hoor, spijtig dat deezer app geen volume-regeling geeft bij deze.

Display ook wel leuk vind ik.

Toch wel benieuwd wat de betere kabel gaat doen, bij de Node 2i was de kabel die ik had duidelijk voldoende.

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3190 Gepost op: 23 oktober 2020, 17:02:24 »
Leuke hobby toch he ;D

Kabels kopen. Phono pre's kopen. Naalden kopen. B&O meuk kopen. DAC's kopen. Plaatjes kopen.
Ze mogen toch niet zeggen dat we de economie niet steunen :toofunny:
:toofunny:

Het is een prachtige hobby waar ik wel van vind dat je er enorm veel van weer krijgt (als je het snapt).

Mijn ouders zijn volledig weg van men set sinds de schiit modi 3. Kan niet wachten om de VdH's te testen :excited: 

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3191 Gepost op: 24 oktober 2020, 18:12:46 »
Absoluut leuke hobby als je er genoeg tijd voor hebt. Dat durft hier nogal variëren maar in dit seizoen komt dat er al eens vaker van.

Vanmiddag eens de Yamaha M-4 van onder het stof gehaald en de Beovox S45-2's achter gehangen.

Als je goed bronmateriaal hebt, zoals Alan Parsons' Stereotomy is dat echt wel genieten.

Veel diepgang maar evengoed strakke bas en mooi 3D plaatje!

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3192 Gepost op: 24 oktober 2020, 20:18:16 »
Goed album! Ik heb daar eens een US persing van gevonden, zalig :bow:

Hoeveel versterkers heb jij wel niet staan zeg :greddy:

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3193 Gepost op: 24 oktober 2020, 20:53:24 »
Goed album! Ik heb daar eens een US persing van gevonden, zalig :bow:

Hoeveel versterkers heb jij wel niet staan zeg :greddy:

Eigenlijk is bijna alles van Alan Parsons Project gewoon keigoed, ik kan daar nog iedere keer van genieten  ^-^

6 pre's, 11 eindversterkers, 5 geïntegreerde, tijd om naar de hifi-shrink te gaan  :toofunny:

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3194 Gepost op: 24 oktober 2020, 23:15:29 »

Eigenlijk is bijna alles van Alan Parsons Project gewoon keigoed, ik kan daar nog iedere keer van genieten  ^-^

6 pre's, 11 eindversterkers, 5 geïntegreerde, tijd om naar de hifi-shrink te gaan  :toofunny:

Goh ja.

Ik begrijp je daarin wel ;)

Ik heb zo wat de neiging om Technics sl 1xxx's te gaan verzamelen cause technics platenspeler freak :wiggleyes: maar wijselijk gestopt sinds ik de 1410 mk1 gevonden heb.
De enige die die zal vervangen in men hifi setup is OF een 1210 Mk2 refurbished naar men smaak (gouden letters enzo) ofwel the real deal en men droom platenspeler: de sl 1200 ltd (eerste versie niet de gld op basis van de m5g) :drool:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3195 Gepost op: 25 oktober 2020, 07:37:17 »

Idd, heb ze bijna allemaal, meerdere kopietjes :P
Alleen Tales is niet zo mijn dingen en het nieuwere ook niet zo.

:o serieuze verzameling :bow:

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3196 Gepost op: 25 oktober 2020, 08:00:17 »

Goh ja.

Ik begrijp je daarin wel ;)

Ik heb zo wat de neiging om Technics sl 1xxx's te gaan verzamelen cause technics platenspeler freak :wiggleyes: maar wijselijk gestopt sinds ik de 1410 mk1 gevonden heb.
De enige die die zal vervangen in men hifi setup is OF een 1210 Mk2 refurbished naar men smaak (gouden letters enzo) ofwel the real deal en men droom platenspeler: de sl 1200 ltd (eerste versie niet de gld op basis van de m5g) :drool:

Ik ben ergens in 2005 beginnen verzamelen, wat de bulk van mijn verzameling betreft. Toen kon je ook nog gewoon dingen voor een schappelijke prijs vinden. That boat has sailed, since  :toofunny:

Toen ik in 2009 de M635CSi heb gekocht, is dat wat meer op een laag pitje komen te staan en enkel hier en daar nog een revisie van wat materiaal.

Paar jaar geleden dan weer hier en daar wat beginnen kopen, denk dat er eigenlijk niet zo veel meer toe te voegen valt aan de verzameling, sommige dingen zijn ook gewoon heel moeilijk te vinden of onbetaalbaar geworden.

In any case, smart man dat je er maar mee gestopt bent  ^-^

Idd, heb ze bijna allemaal, meerdere kopietjes :P
Alleen Tales is niet zo mijn dingen en het nieuwere ook niet zo.

:o serieuze verzameling :bow:

Ik blijf meestal steken bij Gaudi en inderdaad, Tales is wat minder makkelijk te verteren  >:D
Maar de kwaliteit van de opnames en producing staan toch echt wel op hoog niveau in vergelijking met sommige andere artiesten van toen en nu.

Is hier allicht wel al gevraagd maar wat doen jullie om platen schoon te maken ? Iets of niets ?

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #3197 Gepost op: 25 oktober 2020, 08:33:15 »
Nieuwe of reeds grondig gereinigde platen (2dehands) platen gewoon met een kwalitatieve brush.

Toen ik nog veel 2dehands kocht, was ik grootverbruiker van isopropyl  :toofunny:

• Mix 1/4 of 96-99% isopropyl alcohol, 3/4 distilled water, and one or two drops of rinse agent. The best way to do this is to add these ingredients to a spray bottle and shake well.
• Place the record on a microfiber cloth. Spray the solution on the record by making sure none of it gets on the label. Then wait a few seconds for the fluid to get into the grooves.
• Take a microfiber cloth and gently wipe the vinyl in a circular motion for a couple of times. For best result repeat this step in the other direction too.
• Flip the record and repeat the process.
• Wipe the record with a Microfiber cloth soaked in distilled water. Rinse both with distilled water and let it dry placing it in a vertical position.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3198 Gepost op: 25 oktober 2020, 08:55:53 »
Ik blijf meestal steken bij Gaudi en inderdaad, Tales is wat minder makkelijk te verteren  >:D
Maar de kwaliteit van de opnames en producing staan toch echt wel op hoog niveau in vergelijking met sommige andere artiesten van toen en nu.

Is hier allicht wel al gevraagd maar wat doen jullie om platen schoon te maken ? Iets of niets ?

Idd, production & mixing van hoog niveau. Altijd kleine ontdekkingen te doen :D

Ik gebruik een Okki Nokki platenreiniger samen met mijn nonkel. Zo de aankoopprijs kunnen delen.
Werkt wel goed. De meeste worden eerste gekuist alvorens te beluisteren.

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3199 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:00:53 »
Nieuwe of reeds grondig gereinigde platen (2dehands) platen gewoon met een kwalitatieve brush.

Toen ik nog veel 2dehands kocht, was ik grootverbruiker van isopropyl  :toofunny:

• Mix 1/4 of 96-99% isopropyl alcohol, 3/4 distilled water, and one or two drops of rinse agent. The best way to do this is to add these ingredients to a spray bottle and shake well.
• Place the record on a microfiber cloth. Spray the solution on the record by making sure none of it gets on the label. Then wait a few seconds for the fluid to get into the grooves.
• Take a microfiber cloth and gently wipe the vinyl in a circular motion for a couple of times. For best result repeat this step in the other direction too.
• Flip the record and repeat the process.
• Wipe the record with a Microfiber cloth soaked in distilled water. Rinse both with distilled water and let it dry placing it in a vertical position.

Idd, production & mixing van hoog niveau. Altijd kleine ontdekkingen te doen :D

Ik gebruik een Okki Nokki platenreiniger samen met mijn nonkel. Zo de aankoopprijs kunnen delen.
Werkt wel goed. De meeste worden eerste gekuist alvorens te beluisteren.

Merci voor jullie reacties, interessant! Kost inderdaad wel kluiten zo'n Okki Nokki  :o

Heb ooit in het begin van de vinyl hobby een Knosti Disco Antistat gekocht, wat op zich wel vrij goed werkte, en heel erg cheap was (didn't have any money back then :D) maar die vloeistof zal nu wel niets meer te gebruiken zijn vrees ik. Misschien combinatie van Wim zijn suggestie en het apparaatje proberen, heb hier onlangs wat platen gekocht die wel een beurt kunnen gebruiken  ^-^

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3200 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:05:20 »
Ik zou zeggen altijd welkom om een paar plaatjes te komen kuisen op het apparaatje, maar covid maakt dat niet zo evident. Tenzij dat je de agenten, als je tegengehouden wordt, ervan kan overtuigen dat je LP’s kuisen echt wel een noodzakelijke verplaatsing is :toofunny:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3201 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:21:48 »

Stereotomy is de laatste LP die ik van hun heb btw.
Gaudí en later heb ik digitaal, maar twijfelgeval, wordt niet zo vaak opgelegd.

Recenter werk dat ik wel heel goed vind is ‘A Valid Path’. Meesterlijk geproduceerd weer :thumbsup:

Offline stoffie

• World Champion
« Reactie #3202 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:52:26 »
Ik zou zeggen altijd welkom om een paar plaatjes te komen kuisen op het apparaatje, maar covid maakt dat niet zo evident. Tenzij dat je de agenten, als je tegengehouden wordt, ervan kan overtuigen dat je LP’s kuisen echt wel een noodzakelijke verplaatsing is :toofunny:

We zitten toch nog niet in een lockdown ? Zolang je maar om middernacht thuis bent, kan dat nog wel volgens mij.

Lijkt mij ideaal om eens te doen als de M6 terug rijdt, kilometers op zetten, car & hifi combined  8)

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3203 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:55:06 »
Ik hoor ze toch weer spreken over niet essentiële verplaatsingen :blah:
Maar altijd welkom :thumbsup:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2020, 13:42:56 door d.fine »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #3206 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:43:03 »
Aangepast ;D

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #3207 Gepost op: 26 oktober 2020, 13:51:54 »
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #3208 Gepost op: 28 oktober 2020, 18:45:50 »
Vandaag andere kabeltjes toegekomen om tussen de Cambridge Audio 851N en de versterker te hangen.

Amai wat alweer een UPgrade  :thumbsup:

Aanrader zoals ook reeds uit vele tests is gebleken.

Test en niet de minste met enkel maar 10/10 voor eentje :

https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-alpha-audio-test-17-high-end-interlinks/

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3209 Gepost op: 28 oktober 2020, 21:10:31 »
Enjoy G!