Auteur Topic:  Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)  (gelezen 26193 keer)

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)
« Gepost op: 3 januari 2019, 19:19:42 »
Er zitten hier blijkbaar wat Hi-Fi liefhebbers, zowel modern als vintage.
Hierbij een plekje om dit te delen met anderen  :D

Enkele interessante links:
http://www.thevintageknob.org/
https://www.whathifi.com/features/10-best-songs-to-test-your-speakers
https://www.cambridgeaudio.com/en/blog/test-your-speakers-cambridge-audio-engineer

Wat interessante lectuur op HiFi Klubben :thumbsup:
Hoe werkt een luidspreker
Vermogen en geluidsniveau
Kabels, stekkers en aansluitingen

Een playlist van nummers die hier de revue zijn gepasseerd of tijdens een luistersessie gespeeld / ontdekt werden:

gfk807
> Chris Isaak - Only the Lonely & Blue Spanish Sky
> Dire Straits - Private Investigations
> Tears in Heaven - Eric Clapton

Nostra
> Alles van Pink Floyd
> Il Divo - Melancholia
> Dire Straights - Sultans of Swing (men favoriete test track)
> Stone Souer - Wicked Games
> Led Zeppelin - Stairway to Heaven
> Evanescence - Bring me back to life (synthetis) (dus met het symfonisch orkest)
> Lyle Workman & the forest rangers - fortunate son (prachtig stukje acoestisch. Gitaar!)
> Within Temptation - The Reckoning
> Delerium - Innocente (de originele, niet de tiesto remix)
> London Grammar - oh women oh man
> Monrroe - The Inevitable
> Delerium - Voice (An Acoustic Collection)
> Matthew Mayfield feat. Emma Hewitt - wicked games (een van de beste covers ooit van deze classic!)
> Shinedown - simple man (acoustic)
> Steely Dan - jack of speed
> Dash Berlin - waiting (strings & vocals mix)
> Geike - Orion

kris2
> Beyonce - Partition (Live) Niet echt mijn genre maar zalig op de speakers. (Ah ja, niet verschieten bij de intro)
> Bjarki - I Wanna go bang
> Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
> Trixie Whitley - Breathe you in my dreams
> The Curse van Agnes Obel
> Ella Henderson - Yours
> Iron Sky - Paolo Nutini
> Felix Laband - Red Handed

Snorkel
> Diane - Therapy?
> Skrillex - Fuck That

Stoffie
> Intense - First Contact
> Natural Mystic - Mashup
> Fear Factory - Shock
> Hoover(phonic) - A New Stereophonic Sound Spectacular

d.fine
> Fleetwood Mac - Go Insane
> Keith don’t go (Live) van Nils Lofgren (Londen 1990)
> Hey Bob - Rejazzed van Winterplay
> Mad World (feat. Gary Jules) - Michael Andrews
> Dacoit Duel van A.R. Rahman - goede snelheid & respons test >:D
> Conquistador - Astrix remix van Juno Reactor
> Bohemian forest van Pantha Du Prince Of Abglanz (leuk begin maar niet heel het nummer is mijn ding)
> Escape from Midwich Valley van Carpenter Brut (love it!)
> Takla Makan (2009 remaster) van Yello
> Bostich (Reflected) (2009 remaster) van Yello
> The Chauffeur van Duran Duran
> ELO - Ticket to the moon, Tightrope
> The Alan Parsons Project - I Robot, Some other Time, Pipeline, Amonia Avenue, Chomolungma
> London Grammar - Hey Now
> Man of Steel soundtrack van Hans Zimmer
> Waves - Chilly Gonzalez piano remake
> Between the bars - Elliott Smith
> This is a man’s World - David Gogo
> Bounty Hunters - Röyskopp
> Future club - Perturbator
> Warped - Ryan Amon
> 3:16 - Danger
> Night - John Carpenter
> Nilin the memory hunter - Olivier Deriviere
> Fire and honor (Matt Lange remix) - Audiomachine
> Fools rhythm - Two Fingers
> Snova I Snova van Scann-Tec
> A Green Shade of Deep - Merkaba
> Albums EE4A - B en C van Easily Embarrassed
> Boundless van Phutureprimitive
> Riven van Aes Dana
> Orbital - Doctor Who (album The Altogether in zijn geheel wel vrij goed)
> Juno Reactor - Guardian Angel, of Navras of Conquistador I. Meer recenter Inca Steppa of Our World.
> Björk - Hunter
> The Sound of Silence - Disturbed
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2019, 12:57:25 door d.fine »
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Het grote Hi-Fi topic (Modern & Vintage)
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2019, 19:43:16 »
Heb hier de twee eerste berichten gezet @order66 @Nostra
Voel je vrij om aan te vullen, wat iedereen mag natuurlijk, ben zeer benieuwd.

Die Ikea kastjes zijn trouwens zéér geliefd bij de vinyl liefhebbers ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2019, 19:47:47 »
Heb hier de twee eerste berichten gezet @order66 @Nostra
Voel je vrij om aan te vullen, wat iedereen mag natuurlijk, ben zeer benieuwd.

Die Ikea kastjes zijn trouwens zéér geliefd bij de vinyl liefhebbers ;D

Bedankt man :thumbsup:

De Ikea vinylkastjes : inderdaad, ik heb er nog meer ;D

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2019, 20:37:17 »
Bedankt man

De Ikea vinylkastjes : inderdaad, ik heb er nog meer ;D
Bij mij staan er 3x de 2x2 1x de 4x2 wel met kastjes in maar daar boven op een zelfgemaakte vinylbak

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
next year new fun car

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2019, 22:55:32 »
@order66 zoals beloofd.

foto's van de muziekkamer (waar ook de schaalmodellen staan  ;) ) (en niet alle 7" plaatjes staan daar, ik heb er nog wat beneden staan en er steken er nog in onze jukebox)

« Laatst bewerkt op: 3 januari 2019, 22:59:14 door Nostra »
next year new fun car

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2019, 22:57:16 »
nog enkele detailfoto's en de marantz die klaar staat voor herstelling en nieuwe pootjes  :thumbsup:
next year new fun car

Offline flash

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2019, 23:05:15 »
Leuk topic!

Mijn ouders hebben al altijd de Bose 401 set staan met een Pioneer versterker. Altijd al zodanig weg geweest van dat geluid en die bass dat ik ben beginnen kijken voor een Bose Lifestyle 5.1 en het is uiteindelijk de 600 geworden, de 650 was wat te gortig van prijs. Modern ipv vintage, dat wel.

Haters gonna hate Bose maar voor mij mogen ze zo veel digitale bewerking doen als ze willen. Als het goed klinkt, klinkt het goed. Ben enkel nog een 2de acoustimass 300 subwoofer aan het overwegen. De mogelijkheid bestaat om er een 5.2  van te maken.

In de rest van mijn huis staan er ook nog een paar Soundtouch 10's ook en voor dat geld zeer degelijke speakertjes.
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2019, 00:21:09 »
Leuk topic!

Mijn ouders hebben al altijd de Bose 401 set staan met een Pioneer versterker. Altijd al zodanig weg geweest van dat geluid en die bass dat ik ben beginnen kijken voor een Bose Lifestyle 5.1 en het is uiteindelijk de 600 geworden, de 650 was wat te gortig van prijs. Modern ipv vintage, dat wel.

Haters gonna hate Bose maar voor mij mogen ze zo veel digitale bewerking doen als ze willen. Als het goed klinkt, klinkt het goed. Ben enkel nog een 2de acoustimass 300 subwoofer aan het overwegen. De mogelijkheid bestaat om er een 5.2  van te maken.

In de rest van mijn huis staan er ook nog een paar Soundtouch 10's ook en voor dat geld zeer degelijke speakertjes.
Een bose acoustimas 5.1 is men natte droom qua home cinema. Vrienden van men ouders hebben al meer dan 30 jaar zo een set in hun tv/muziek kamer (ze hadden een living zonder tv). Daarop stond alles ook aangesloten. Een reel to reel bandrecorder bvb ook.

De klank die uit die kleine dubbele cubes kwam tezamen met die sub was gewoon heerlijk.

Ikzelf ben al jaren gek van de 301 series 2 sinds ik die als 18 jarige eens had horen spelen in een modezaak in het Brusselse.

Sinds een kleine 2 jaar heb ik me dan zelf een juist gereviseerde set 301 series 2 monitoring aangeschaft aan een scherpe prijs. Een jongensdroom die uit kwam. Want eerlijk, ik ben een bose fan sinds ik klein was.

Er zijn betere speakers op de markt I know...

next year new fun car

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2019, 08:26:57 »
Bose is zeker niet slecht, wat men ook mag zeggen. Heb onlangs nog een set 301 IV verkocht wegens plaatsgebrek en te weinig gebruik, na ze 15 (of meer) jaar gehad te hebben. Met kleine dingen kunnen ze wonderen doen, zoals een SoundLink Mini, zot wat daar uit komt :thumbsup: iedere keer ben ik weer zwaar onder de indruk.
Voor compacte home cinema e.d. is dat dus ook best indrukwekkend. :)

In de high-end wereld zitten ze echter niet, en daar stuit men soms op wat weerstand ;)

Nice setup Nostra :thumbsup:

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2019, 10:12:51 »
Heel knappe setup Nostra :thumbsup:

Met Traktor ben ik ook nog bezig geweest, maar uiteindelijk beslist om enkel vinyl te blijven draaien.
In de jaren 80 is deze passie begonnen, maar toen had ik totaal het budget niet voor deftig materiaal. Mijn ouders hadden wel een ok installatie (de keuze hadden ze aan mij overgelaten, binnen een matig budget), dat was zo’n setup in een hifi kast met glazen deur.

Hier staat de hele setup in de living ;D Bedoeling is met de MK2’s wat te kunnen spelen, ook als er vrienden zijn. Wij schuiven nogal graag eens de tafels aan de kant :toofunny: dus dat moet in de woonkamer staan. Voor LP’s heb ik de recente GAE. Ook in de woonkamer dus ;) maar voor rustige momenten om eens van recente en minder recente LP’S te kunnen genieten. Boven staat nog een SL1200, met de A900 maar dat beschouw ik meer als reserve. Vinyl staat in kasten verspreid over de woonkamer, soms op wielen zodat dat naar de booth kan verhuizen.

Wij hebben zowel 80ties, 90ties als 00ies 12”, 7” maar ook veel recente LP’s. Ik heb ook nog al mijn vinyl van vroeger, mijn vrouw gelukkig ook. Ik heb ook nog mijn verzameling uitgebreid toen vinyl nog totaal niet weer “in” was, toen de prijzen nog ok waren. Mijn MK2’s stammen ook uit die tijd, ben er nog voor naar Nederland gereden omdat ik daar echt een quasi nieuw setje had gevonden dat echt betaalbaar was :thumbsup:
Je zal het vast wel herkennen, het is een werk van jaaaaren om dit allemaal op te bouwen.
De GAE is mijn laatste aanwinst, zijn er maar 1200 van gemaakt ^-^ en de geluidskwaliteit is nog beter dan een MK2.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2019, 10:14:55 door order66 »

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline flash

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2019, 11:09:44 »
Een bose acoustimas 5.1 is men natte droom qua home cinema. Vrienden van men ouders hebben al meer dan 30 jaar zo een set in hun tv/muziek kamer (ze hadden een living zonder tv). Daarop stond alles ook aangesloten. Een reel to reel bandrecorder bvb ook.

De klank die uit die kleine dubbele cubes kwam tezamen met die sub was gewoon heerlijk.

Ikzelf ben al jaren gek van de 301 series 2 sinds ik die als 18 jarige eens had horen spelen in een modezaak in het Brusselse.

Sinds een kleine 2 jaar heb ik me dan zelf een juist gereviseerde set 301 series 2 monitoring aangeschaft aan een scherpe prijs. Een jongensdroom die uit kwam. Want eerlijk, ik ben een bose fan sinds ik klein was.

Er zijn betere speakers op de markt I know...

Ben er ook volledig weg van van die home cinema  (noemt Lifestyle trouwens :) ), maar is soms ook een bron van frustratie hoor, het digitale gedeelte dan. Tv en receiver die elkaar kunnen in- of uitschakelen en dan soms eens in de knoei geraken. Gebruik regelmatig ook een wifi repeater op mijn netwerk en dan kan het zijn dat ik onmogelijk 1 van mijn boxen of zelfs de home cinema terugvind met de app totdat ik de repeater uittrek (en ben dan zelfs niet eens ermee verbonden). Vermoed dat dat wel de "schuld" is van de repeater maar toch. Zal je met analoog materiaal niet tegenkomen vermoed ik.
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2019, 19:02:28 »
@gfk807 D3’s?

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2019, 19:44:21 »
@gfk807 D3’s?

Neen, zijn nog de D2’s  Z. 8)

Mijn Audio Analogue Maestro (aka the beast van 54kg) leeft nu pas  >:D

Daarnet de QED luidsprekerkabels nog vervangen door Audioquest GO-4 , nog niet te zien op de foto vd set.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2019, 20:01:14 door gfk807 »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2019, 19:56:34 »
Knap!

Ken het merk niet, maar Google vertelde me Klasse A geïntegreerd, very nice!
Die zal wel mooi klinken met de 804s. Bi-wired?

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2019, 20:05:45 »
Knap!

Ken het merk niet, maar Google vertelde me Klasse A geïntegreerd, very nice!
Die zal wel mooi klinken met de 804s. Bi-wired?

Heb me laten wijsmaken dat bi-wire geld weggesmeten is, zeker met de prijs vd Audioquest GO-4.

Bi-amp zou dan wl weer renderen maar ja zo blijven we bezig he en de beast heeft niet echt problemen met de speakers hoor.

Als je de Audio Analogue Maestro niet kent hieronder is er printscreen van eentje dat onlangs te koop stond met een woordje uitleg erover.

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2019, 20:17:22 »
Had dezelfde site gevonden met info :)
Ziet er knap uit, mooie specs ook :thumbsup:

Heb je het al eens geprobeerd? Ik zou niet zomaar iemand zijn woord ervoor nemen.
De 800 reeks haalt wel voordeel uit bi-wire, zelfs te horen bij de 600 reeks vind ik persoonlijk.

Bi-amping is dan weer iets anders, kostelijk alternatief waar ik persoonlijk terughoudend over ben, al geloof ik dat het in sommige setups wel zijn voordeel kan bieden. Tijdens mijn recente zoektocht 3 configuraties getest met zelfde luidsprekers, kabels en versterkers: single wire, bi-wire en bi-amp.
Bi-wire stak er met kop en schouders boven. Bi-amped verloren we veel aan resolutie en ruimtelijkheid, klonk klein.
Uiteindelijk toch noet voor die versterker gekozen, maar huidige is ook bi-wire setup.
Ik zou je echt aanraden om het eens te proberen. Haal die QEDs er even bij en probeer. Niet ideaal om zo 2 sets te mixen, maar het zal u al een idee geven.

Voor de rest, dikke setup m8 :thumbsup:

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2019, 20:30:39 »
Had dezelfde site gevonden met info :)
Ziet er knap uit, mooie specs ook :thumbsup:

Heb je het al eens geprobeerd? Ik zou niet zomaar iemand zijn woord ervoor nemen.
De 800 reeks haalt wel voordeel uit bi-wire, zelfs te horen bij de 600 reeks vind ik persoonlijk.

Bi-amping is dan weer iets anders, kostelijk alternatief waar ik persoonlijk terughoudend over ben, al geloof ik dat het in sommige setups wel zijn voordeel kan bieden. Tijdens mijn recente zoektocht 3 configuraties getest met zelfde luidsprekers, kabels en versterkers: single wire, bi-wire en bi-amp.
Bi-wire stak er met kop en schouders boven. Bi-amped verloren we veel aan resolutie en ruimtelijkheid, klonk klein.
Uiteindelijk toch noet voor die versterker gekozen, maar huidige is ook bi-wire setup.
Ik zou je echt aanraden om het eens te proberen. Haal die QEDs er even bij en probeer. Niet ideaal om zo 2 sets te mixen, maar het zal u al een idee geven.

Voor de rest, dikke setup m8 :thumbsup:

Zal er eens werk van maken, ne vriend (audio-freak) heeft vast wel een paar kabeltjes op overschot liggen want mijn speakerkabels zijn allemaal met bananas dus dat gaat niet lukken aan de kant vd versterker he  :o

Nu we toch bezig zijn: ik heb er onlangs nog een Bluesound Node 2i aangehangen om te streamen in de plaats van zo een Logitech BT-adaptertje en ja dat is toch wel een pak beter om Deezer te streamen.

Nu natuurlijk twijfel om over te stappen op Deezer Hifi...  :thinking:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2019, 20:44:44 »
Heb daar destijds ook naar gekeken. Jammer dat ze niet vermelden welke DAC er in zit.
Hoe is het verbonden allemaal?

Het HiFi abonnement streamt FLAC zoals je wellicht weet. Prijs vind ik wel stevig.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2019, 20:59:43 »
Heb daar destijds ook naar gekeken. Jammer dat ze niet vermelden welke DAC er in zit.
Hoe is het verbonden allemaal?

Het HiFi abonnement streamt FLAC zoals je wellicht weet. Prijs vind ik wel stevig.

Als ik op hifi-fora zie in welke set-ups deze Node 2 gebruikt wordt dan was ik wel overtuigd hoor.

De Dacs erin zijn zeker niet slecht hoor maar ja kan altijd beter natuurlijk.

Idd Deezer Hifi streamt in FLAC en is dubbel vd prijs dan de premium maar ja dat zou mss toch wat kunnen schelen in de aankoop van cd’s  :iono:

Ik denk dat je het een maand gratis kan uitproberen en dat ga ik toch wel eens doen want is toch wel DE max zonder in cd’s te moeten krabben vanuit je luie zetel op de ipad alle muziek te kunnen raadplegen in die kwaliteit  :thumbsup:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #19 Gepost op: 4 januari 2019, 21:25:37 »
Twijfel er niet aan dat dat goed materiaal is hoor :)
Vind het gewoon jammer.

Offline kris2

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2019, 07:40:08 »
Ola, hier zitten nog audio freaks  ;D
@gfk807 , knap materiaal!

Ik ben van kleinsaf bezeten door muziek en alles wat erbij hoort.
Ik heb een massa vintage materiaal, Altec, Faylon, Dynacord, Rcf, Revox,Kustom,Jbl,...
Neemt jammer genoeg een massa plaats in, zeker de luidsprekers  :o

Wat de bose betreft die hier aangeprezen wordt, da speelt en maakt lawaai als het moet.
Als je niet veel anders hebt gehoord klinkt dit inderdaad niet slecht.
Eens je een deftige set gehoord hebt ga je weten wat je allemaal mist in het klankspectrum.
Natuurlijk, aan elke klasse hangt een prijskaartje.

Ik heb me een tijdje geleden een setje Sonus Faber towers aangeschaft, da is het eerste nieuwe materiaal.
Prijs kwaliteit zeer onder de indruk ervan.
Speelt van klassiek tot een goeie techno set zonder probleem.
Voor mij was het een must dat ik geen aparte subwoofer nodig heb.
Das steeds een gedoe, en is constant bijregelen.

Als ik wat tijd heb post ik foto's van het vintage materiaal.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2019, 08:50:28 »
Thx Kris  :bow:

Sonus Faber is natuurlijk ook genen zever he  :thumbsup:

Over Bose en consoorten: goh ik vind het een ander gegeven of je echt hifi wil of eerder een surround om vooral tv te kijken en in geval van Nostra een super uitgeruste dj-set.

Op hun zigen gebied is het allemaal topmateriaal zonder twijfel maar wat je erdoor verkrijgt ligt helemaal anders.

Is ook logisch dat je uit een kubusje van Bose NOOIT het detail kan krijgen uit een vloerstaander die 100x meer volume heeft.

Bij hifi draait het om de puurheid vd muziek en bij zo een dj-set draait het meer over vermogen om een grote ruimte te vullen.

Ik had vroeger een “in mijn ogen” TOPset van de Sony QS-reeks met de Pascal speakers en ik dacht DIT is het beter kan niet...

Tot ik de Bowers & Wilkins 804 Nautilussen hoorde spelen met een Quad-installatie van mijn schoonvader  :blink:

Weg de illusie  :toofunny:

Op een week tijd had ik mijn Pascal-speakers verkocht en was ik aan ‘t luisteren naar B&W’s...toen waren de 804’s buiten budget en waren de CM-7’s de eerste in de reeks van goedkoop naar duur (lees “onbetaalbaar”) die voor mij ok waren.

Nu 12j later was het dan toch eens tijd om die droom, als ik het zo mag noemen, waar te maken en een set 804 aan te schaffen.

En ja dat is alweer een enorm verschil dat voor mij zeker zal volstaan want zoals bij onze vierwielers kan je bij hifi zeer ver gaan.

De huidige set-up zal al ergens in de prijsklasse van 13-15k zitten wat uiteindelijk al een beetje zot is om “zoals mijn vrouw het zegt” wat muziek te luisteren  8)

Je moet bij hifi echt niet zot doen om 1000€ te besteden aan 2 luidsprekerkabels van 2m van Audioquest bvb.  :o

Boys and their toys zeker he  :iono:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2019, 09:47:16 »
Nonkel heeft een vintage set van zijn vader (mijn grootvader) van Kenwood.
Model 600 versterker > http://www.thevintageknob.org/kenwood-Model_600.html
Tuner 600T > http://www.thevintageknob.org/kenwood-Model_600T.html
LS-990 luidsprekers.
Echt knap gerief! De afwerking is gewoon zot kwalitatief.

Deze zijn van tijdens het hoogtepunt van Kenwood, voor deze mannen afgesplitst zijn en Trio / Kensonic / Accuphase hebben opgericht.
De Tuner klinkt gewoon zot goed voor een toestel van +40 jaar.

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2019, 10:29:20 »

Heel knappe setup Nostra

Met Traktor ben ik ook nog bezig geweest, maar uiteindelijk beslist om enkel vinyl te blijven draaien.
In de jaren 80 is deze passie begonnen, maar toen had ik totaal het budget niet voor deftig materiaal. Mijn ouders hadden wel een ok installatie (de keuze hadden ze aan mij overgelaten, binnen een matig budget), dat was zo’n setup in een hifi kast met glazen deur.

Hier staat de hele setup in de living ;D Bedoeling is met de MK2’s wat te kunnen spelen, ook als er vrienden zijn. Wij schuiven nogal graag eens de tafels aan de kant :toofunny: dus dat moet in de woonkamer staan. Voor LP’s heb ik de recente GAE. Ook in de woonkamer dus ;) maar voor rustige momenten om eens van recente en minder recente LP’S te kunnen genieten. Boven staat nog een SL1200, met de A900 maar dat beschouw ik meer als reserve. Vinyl staat in kasten verspreid over de woonkamer, soms op wielen zodat dat naar de booth kan verhuizen.

Wij hebben zowel 80ties, 90ties als 00ies 12”, 7” maar ook veel recente LP’s. Ik heb ook nog al mijn vinyl van vroeger, mijn vrouw gelukkig ook. Ik heb ook nog mijn verzameling uitgebreid toen vinyl nog totaal niet weer “in” was, toen de prijzen nog ok waren. Mijn MK2’s stammen ook uit die tijd, ben er nog voor naar Nederland gereden omdat ik daar echt een quasi nieuw setje had gevonden dat echt betaalbaar was
Je zal het vast wel herkennen, het is een werk van jaaaaren om dit allemaal op te bouwen.
De GAE is mijn laatste aanwinst, zijn er maar 1200 van gemaakt ^-^ en de geluidskwaliteit is nog beter dan een MK2.

Thx man! Morgen nog achter een 3de technics sl1200 mk2. Een droom die uit komt.

Bij mij is het zeer vroeg begonnen. Op mijn 8 jaar wou ik al dj worden. Eerste plaatjes gekocht op men 12 en eerste mengtafel en goedkope platenspeler op men 13.

Ik heb nog 2 denons versleten ook voor de cd's. Een 1800f limited white en een dnd 4000 (de eerste die mp3 cd's las). Dit toen ik nog discobar deed en die dingen ook de verhuur in gingen.

De rodec en de technicsen van toen ik 16 was.

De Marantz gekregen voor men 20ste verjaardag.

Pioneer cdj's een jaar of 7 geleden gekocht toen ze juist uit waren, de djm 700 3 jaar geleden 2dehands gekocht. Ik had wel al een djm400 een jaar of 4 toen.

De ultramizer had ik al 15 jaar staan, ooit gekregen, de eq verleden jaar gekocht.

Ik ben indertijd op Traktor moeten overschakelen omdat wat ik draaide niet meer op cd te vinden was en de USB sticks te vol begonnen te staan om een nacht mee te gaan spelen.

Ik weet dat het investeringen zijn, maar buiten de cdj's (die ik denk te vervangen door de sl dz1200 van de technics) blijft alles. Nooit doe ik die zaken weg.

Amai! Jij hebt dus effectief de gae staan! Enige nadeel er aan, digitale Pitch schuif.

Desalniettemin een zalige platenspeler! En zeer duur ook...

next year new fun car

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #24 Gepost op: 5 januari 2019, 10:29:57 »
Ja dat is oerdegelijk materiaal he Z die Kenwoods zoals ze die de dag van vandaag bijna niet meer maken :thumbsup:

Maar de technologie staat toch wel niet stil ondertussen.

Het verschil tss de B&W 804 Nautilus ( de oer-804 dus die al 20j op de markt zijn) en de 804 Diamond is toch wel opmerkelijk hoor, wat die diamond tweeter aan detail geeft is  :drool:

Wat niet wegneemt dat die eerste 804’s nog altijd TOP zijn he  :clap:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #25 Gepost op: 5 januari 2019, 10:42:05 »
Ja dat is oerdegelijk materiaal he Z die Kenwoods zoals ze die de dag van vandaag bijna niet meer maken :thumbsup:
Maar de technologie staat toch wel niet stil ondertussen.
Het verschil tss de B&W 804 Nautilus ( de oer-804 dus die al 20j op de markt zijn) en de 804 Diamond is toch wel opmerkelijk hoor, wat die diamond tweeter aan detail geeft is  :drool:
Wat niet wegneemt dat die eerste 804’s nog altijd TOP zijn he  :clap:

Je vindt die kwaliteit wel nog, maar tegen welke prijs :o
De evolutie is inderdaad enorm. Een goede stereo set blijft een goede stereo set, maar toch, zoals je zegt :)

Ga je dat HiFi abonnement proberen? Benieuwd hoeveel verschil je zal horen en of je het het prijsverschil waard vindt.

@kris2 Mogen we weten wat de Sonus Fabers aandrijft? :)

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #26 Gepost op: 5 januari 2019, 10:43:23 »
Ben zelf ook de streamer/DAC toer opgegaan. CDs kopen doe ik toch niet meer...
Platen daarentegen :P

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #27 Gepost op: 5 januari 2019, 11:13:35 »

Ola, hier zitten nog audio freaks  ;D
@gfk807 , knap materiaal!

Ik ben van kleinsaf bezeten door muziek en alles wat erbij hoort.
Ik heb een massa vintage materiaal, Altec, Faylon, Dynacord, Rcf, Revox,Kustom,Jbl,...
Neemt jammer genoeg een massa plaats in, zeker de luidsprekers  :o

Wat de bose betreft die hier aangeprezen wordt, da speelt en maakt lawaai als het moet.
Als je niet veel anders hebt gehoord klinkt dit inderdaad niet slecht.
Eens je een deftige set gehoord hebt ga je weten wat je allemaal mist in het klankspectrum.
Natuurlijk, aan elke klasse hangt een prijskaartje.

Ik heb me een tijdje geleden een setje Sonus Faber towers aangeschaft, da is het eerste nieuwe materiaal.
Prijs kwaliteit zeer onder de indruk ervan.
Speelt van klassiek tot een goeie techno set zonder probleem.
Voor mij was het een must dat ik geen aparte subwoofer nodig heb.
Das steeds een gedoe, en is constant bijregelen.

Als ik wat tijd heb post ik foto's van het vintage materiaal.

Gohja, bose (de oudere reeksen dan) waren/zijn prijs/kwaliteit wel goed.

Ik heb me eerst eens goed belezen voor ik mijn 301's gekocht heb en bij de series 2 uitgekomen.

Ik heb gfk zijn setup al eens horen spelen en dat is natuurlijk van een ander kaliber, dat geef ik eerlijk toe. Appels en peren hé ;)

Nu mijn droom hifi toren is een Marantz model rack met de bijhorende boxen. Dat speelt in mijn oren echt fantastisch. Maat van me heeft zo een rack staan. En nog betaalbaar.

Ik heb al duizenden euro's in men dj installatie die trouwens niet verhuurd wordt gestoken. Dat is voor mij de hobby en niet de hi-fi dingen.

Als je men Krk studio monitors hoort, die spelen beter dan de boses maar geven dan weer net iets minder laag op hoger niveau. Al wil ik nog de subwoofer erbij om het plaatje compleet te maken. En die set wordt alleen maar gebruikt om te luisteren en wat in een daw programma te klooien.

next year new fun car

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #28 Gepost op: 5 januari 2019, 13:30:19 »

Gohja, bose (de oudere reeksen dan) waren/zijn prijs/kwaliteit wel goed.

Ik heb me eerst eens goed belezen voor ik mijn 301's gekocht heb en bij de series 2 uitgekomen.

Ik heb gfk zijn setup al eens horen spelen en dat is natuurlijk van een ander kaliber, dat geef ik eerlijk toe. Appels en peren hé ;)

Nu mijn droom hifi toren is een Marantz model rack met de bijhorende boxen. Dat speelt in mijn oren echt fantastisch. Maat van me heeft zo een rack staan. En nog betaalbaar.

Ik heb al duizenden euro's in men dj installatie die trouwens niet verhuurd wordt gestoken. Dat is voor mij de hobby en niet de hi-fi dingen.

Als je men Krk studio monitors hoort, die spelen beter dan de boses maar geven dan weer net iets minder laag op hoger niveau. Al wil ik nog de subwoofer erbij om het plaatje compleet te maken. En die set wordt alleen maar gebruikt om te luisteren en wat in een daw programma te klooien.

Dat was nog met de B&W CM-7’s , nu is het wel nog een ander level hoor ... ben ondertussen alweer aan het luisteren  >:D

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #29 Gepost op: 5 januari 2019, 13:54:40 »
Dat was nog met de B&W CM-7’s , nu is het wel nog een ander level hoor ... ben ondertussen alweer aan het luisteren  >:D
Nu ben ik nog meer benieuwd :D

next year new fun car