Auteur Topic:  1981 - E24 - 635 CSi  (gelezen 2195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
1981 - E24 - 635 CSi
« Gepost op: 30 december 2018, 14:35:22 »
Presentatie en specificaties van mijn BMW 635 CSi november 1981 serie 1.

BMW 635 CSi ECE (Europese links gestuurde uitvoering) bouwjaar 05/80 - 03/82 productieaantal 3072
 
E24 TECHNIEK BMW 635 CSi specificaties.

Mijn BMW 635 CSi heb ik gekocht in 1996 van een liefhebber, die deze auto uit Duitsland heeft geïmporteerd.
Kleur OEM BMW paint code 045 Arctic blue metallic, uitrusting met beige lederen sportinterieur Recaro, schuif kantel dak en 5 speed sport bak.


Offline Win

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 626
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2018, 14:36:32 »
 :thumbsup:

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1377
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2018, 14:36:57 »
Prachtwagen  :drool: :drool: :thumbsup:
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 741
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2018, 19:22:05 »
Prachtige e24  :thumbsup:
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2018, 13:07:57 »
Welkom hier, en een mooie onverprutste e24 bij op het forum.

Als de sleurhaak geen functie meer heeft zou ik die eraf halen. Verder onderhouden en van genieten.  :thumbsup:

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2019, 12:18:40 »
Dank jullie wel allemaal voor het welkom  :thumbsup:

@ b_ken

De sleurhaak heeft/had nog een functie voor het transport van mijn jet-ski. Zelf ben ik ook niet gecharmeerd van een trekhaak onder mijn coupe. Liefst had ik mijn E24 voorzien van een afneembare trekhaak. Het valt niet mee om een afneembare haak te bemachtigen. Wordt tevens de hoofdprijs voor gevraagd ook second hand >:D

Hier wat pics van het interieur  :)


Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2019, 12:16:32 »
Nog wat foto's van het interieur achter.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2019, 12:47:13 »
Behalve type 1 lijkt dat heel hard op die van mij.  ^-^

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 14558
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2019, 14:05:08 »
Knap !  :thumbsup:
het verleden: e92 335i, e89 35is, f30 330d, F32 440i, e89 20i, mx-5 nc, mx-5 nd, s2000 '99, s2000 '01, saab 9-3 cabrio aero, honda accord 1.8es, VW Kever 1300, Honda accord 1.6,  Honda Civic 1.6VTi, Honda Civic 1.6i-16,Ford Mondeo 2.0Ghia,Skoda 110R
het heden: Honda S2000 - 2006 - Moonrock Honda Civic 1.5i Sport+ Honda CB500F - 2019

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2019, 22:37:41 »
In 2006 chromen oplegdelen voorbumper vervangen, waar corrosie onderhuids heeft toegeslagen. Het chroom op de achterbumper is nog steeds heden ten dage in goede conditie :).
Tevens nieuwe mistlampen geplaatst.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2019, 22:42:00 »
Vervolg pics voorbumper.

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2019, 22:56:54 »
In 2006 was die chroom waarschijnlijk nog betaalbaar. Nu  :'(


Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2019, 10:36:51 »
Ik zal eens kijken b_ken of ik de rekening van de chromen opleg delen van de voorbumper in de map kan vinden. Ik heb al de rekeningen vanaf 1996 tot heden van onderhoud kosten en vervanging onderdelen bewaard.
De oude chromen delen waren niet meer te redden. De bevestiging draad eindjes waren half doorgerot, braken spontaan af bij het los draaien van de muurvaste moertjes :(.
Zal een inventarisatie data lijst hier plaatsen van wat er in de afgelopen jaren al aan onderhoud c.q vervanging aan de E24 is versleuteld.

Corlogo

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2019, 11:39:08 »
Alles wat specifiek E24 is, kost de laatste tijd heel veel geld en chroom in het bijzonder.
De 3 chroom delen ga je voor minder dan 500€ momenteel niet meer vinden. De rubber strips, die vaak ook hun beste tijd gehed hebben zal nog een 300 zijn.
Bumpertje opfrissen kost zo meteen al aardig wat centen.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2019, 16:21:24 »
 :imho: Je kunt beter gelijk voor de rest van jaren nieuw chroom kopen.
Het aanbod op MP of elders is veelal junkyard chroom, waar men van af wil en denken nog de hoofdprijs te kunnen incasseren.

Nog wat pics van het chroom.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2019, 16:29:32 »
Vervolg chroom achterzijde

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2019, 19:23:49 »
Netjes.
chroom rond de achterlichten is precies ook nog top. Is nog zo een delicaat punt van de E24.

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1896
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2019, 22:12:20 »
Hoeveel km's staan op deze wagen? En staat ie nog in originele lak?
Aangezien de trekhaak er onderblijft, vermoed ik dat dit uw daily ride is?
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2019, 11:56:47 »
@b_ken: het chroom werk ziet er goed uit, alleen aan de bijrijderskant rechtsachter onderkant, de sierstrip tussen wielbak/bumper zit een klein gaatje in het chroom. Deze trim wil ik nog vervangen, wanneer ik een mooie trim kan bemachtigen.

@FJRdude: er staan 319.000 km op de teller. De vorige eigenaar waar ik hem in 1996 van heb gekocht heeft de auto een re-spray gegeven in dezelfde originele Artic blue OEM kleur. De trekhaak gaat vervangen worden, wanneer ik een betaalbare afneembare trek haak kan bemachtigen. Het is sinds 2006 niet onze daily driver meer. In 2006 kan ik gebruik maken van een oldtimer verzekering, als zijnde tweede auto op basis 5000 km per jaar rijden, voor rond de 100€, naast onze daily driver. Mijn vrouw en ik rijden voor dagelijks gebruik met een Opel Astra GTC.

De motorrijtuigenbelasting voor mijn oldtimer is 125€ per jaar. De maanden december, januari, februari mag er niet mee gereden worden. Gelet op de leeftijd van de auto hoef ik niet elk jaar voor de APK, maar om de 2 jaar voor een periodieke keuring. :thumbsup:

pics van het motor compartiment. De missende zwarte afschermplaat, boven de kachelunit, is weer terug geplaatst na een grondige opfris beurt. Tevens nieuw afdicht schuimrubber, RVS ringetjes en parkers.



 

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1896
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2019, 19:14:44 »
Heb je er toch 10j dagelijks mee kunnen rijden 👍
Zo'n
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2019, 22:19:40 »
Klopt FJRdude :) Nu is het fun rijden 8)

Na 10 jaar werd het ook tijd om de carrosserie onder handen te gaan nemen. De roestduivel had de wel bekende plekken o.a wielkuip randen achter beide zijden, binnen kant wielkasten, dorpels beide zijden en beide krik steunen aangetast. In 2006 ben ik met de restauratie plaatwerk en laswerkzaamheden begonnen. Heb tal van foto's van deze werkzaamheden gemaakt. Zal eens een compilatie van pics op een rijtje zetten in deze topic.

Eerst nog maar een paar van deze pics.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2019, 22:29:18 »
Vervolg

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2019, 15:46:26 »
Pics van hoe krokant de carrosserie in 2006 door de roestduivel was aangevreten :thumbdwn:, alvorens ik het aangetaste plaatwerk heb verwijderd voor restauratie. :thumbsup:

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2019, 15:50:48 »
Vervolg :-X

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2019, 22:40:40 »
Vervolg

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10040
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2019, 23:51:11 »
Roestduivel had goed toegeslaan. Ik ben ook benieuwd naar de herstellingen/laswerken.

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #26 Gepost op: 10 januari 2019, 10:15:37 »
Die volgen b_ken ;)

De wissel TRX velgen voor de huidige velgen die er nu onder liggen. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de looks van de TRX velgen. De Michelin banden qua prijs zijn minder aantrekkelijk. Avon heeft ook deze banden geproduceerd. Rolls Royce maakte gebruik van Avon banden. De banden van Avon waren in die tijd wat aantrekkelijker qua prijs. Of Avon nu nog deze banden produceert is mij niet bekend. Zal eens gerichter naar gaan zoeken of ze überhaupt nog geproduceerd worden en hoeveel deze momenteel kosten voor vervanging in verhouding met de Michelins.

De Avon banden zouden een iets minder rijeigenschappen vertonen in vergelijk met de Michelin TRX banden.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 12:46:53 door Corlogo »

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2019, 12:50:22 »
Vervolg krokante metaal delen. Onderste pic een deel metaal vastgehecht, nog niet afgelast, in de dorpel. De metaal plaatdelen bij dragende delen die ik erin heb gelast o.a dorpel, krik steunen etc. heb ik van 0,25 mm á 0,5 mm dikker metaal gebruikt dan de standaard originele plaatdikte.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 13:27:06 door Corlogo »

Offline Corlogo

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 118
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2019, 10:23:39 »
Vervolg vast hechten van flensranden in bodemplaat en op maat gemaakte plaatdelen in zijkant/onderkant dorpel.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2019, 10:29:41 door Corlogo »

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2441
  • Snowy, the white shark
Re: 1981 - E24 - 635 CSi
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2019, 11:34:07 »
Ik heb net ook beide dorpels laten vervangen. 1 dorpel kon je niet meer OEM krijgen en moest nagemaakt worden. Verder wel een chique en tijdloze kleur!! De chroom sierlijsten bestel ik niet meer. Heb ze al x keer vervangen en telkens opnieuw vodde... De volgende keer zal het herchromeren worden in een betere kwaliteit.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold