Auteur Topic:  Beste fototoestel voor de wannabe-amateur  (gelezen 1171 keer)

Offline kazzz

• Trade Count: (0)
  • World Champion
    • D-ProC
Re: Beste fototoestel voor de wannabe-amateur
« Reactie #30 Gepost op: 24 december 2018, 15:26:40 »
Die kan helaas niet filmen als ik mij niet vergis.

Jawel met magic lantern..

Offline Momenol

• Premium Member
  • Trade Count: (+10)
  • Crashed!
  • Momenol Images
    • Owner of Momenol Images
« Reactie #31 Gepost op: 4 januari 2019, 15:22:31 »
Ik heb hier ondertussen nog een 70D die weg mag voor een prijsje :)
The Racecar  - BMW E36 325i            The Oldie     -  E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AE   The Blower   - Audi S4 B5
The Boiler     - BMW E39 530D   The Rotary    - Mazda RX8
The Italian     - Alfa 1.9 JTDm   That other Boiler    - BMW E91 320D

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #32 Gepost op: 4 januari 2019, 17:08:32 »
Just, was dat hier vergeten..

Dus ne 50d met batterypack en oplader
en Canon 17-55 f2.8
Das echt een super lenske, altijd spijt van gehad dat die niet op mijne FF past.

Offline Yannick D

• Grand Prix Winner
  • ik rij met alles...
« Reactie #33 Gepost op: 20 januari 2019, 22:47:05 »
Ik kan alleen maar 1 ding aanraden:
Fuji. koop dat gewoon tweedehands en je hebt voor uw budget al een prachtige toestel zoals de X100T of iets universeler de X-T1 met lens.
mijn beste foto's zijn genomen met een X100s en een X-T1 :-)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2019, 11:47:11 »
Ondertussen in de Mediamarkt halt gehouden bij de cameraafdeling.

Ik vond de Nikon lekker in de hand liggen, maar ik voelde me wel als een bejaarde op een pc toen ik met het menu wou werken. Zat wel een flinke korting op aan de andere kant.

Mijn vrouw was weg van de canons, ik eigenlijk ook al was de voorwaarde dat er een kantelbaar scherm op zat, want ik zie het niet zitten om slangenmens te spelen.

Op het demotoestel na waren er echter geen nieuwe meer voorhanden. Bij navraag bij de verkoper was men ook nogal geďrriteerd en was het teveel om na te kijken dus toen had ik ook iets van “mijn rug op” en bestelden we een online.

Het werd een EOS. Er zat een kitlens bij, iets wat oa momenol afraadde en ik snap ongeveer waarom nu. Aan de andere kant is het vooral een oefending dus als die al eens een duwtje krijgt valt het niet van zo hoog. En het is niet de bedoeling om deze lang te houden, eerder een soort fisher price My First DSLR camera.

De eerste indrukken zijn nochtans wel positief. Ik heb al een paar foto’s gemaakt waar ik van schrok. Mooie focus op wat je wil, veel mooiere foto’s van de hond die graag beweegt ivg met een gewone camera of iPhone. Voor sommige donkere omgevingen trek je zelfs zonder flits mooie foto’s. Geen ruis of onscherpte.

Zijn er ook minpunten? Jazeker. Maandag om half zes stond ik al buiten om de bloedmaan te fotograferen. Ondanks testen met zowel autofocus als manuele focus, automatische stand en presets, stand met lange sluitertijden etc slaagde ik er in om foto’s te nemen met de lens op 18 mm maar dat zag er maar zozo  en klein uit. Uitgedraaid op 55 mm wou die zelfs niet scherpstellen bij half indrukken van de ontspanknop (kadertje werd ook rood i.p.v. wit).

Dat was toch wel een afknapper.

Ook foto’s van de tuin lukken niet altijd zo goed. Dan wil ik het ganse beeld hebben, maar dan focust die op een beeldje terwijl de struiken wat onscherper zijn hoewel  ik dan net wel een globaal scherp beeld wil.

Wordt oefenen geblazen alsook uitkijken voor een extra lens.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2019, 11:55:35 door Pannenkoek »

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #35 Gepost op: 28 januari 2019, 10:11:14 »
tuin lukken niet altijd zo goed. Dan wil ik het ganse beeld hebben, maar dan focust die op een beeldje terwijl de struiken wat onscherper zijn hoewel  ik dan net wel een globaal scherp beeld wil.

Wordt oefenen geblazen alsook uitkijken voor een extra lens.

Dat heet diafragma :)
Zet em eens op f11 of 8 zal mss ook wel goe zijn en focus niet op een dichtbij plantje :)