Auteur Topic: [ALG] Waar kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?  (gelezen 345 keer)

Online pantani

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Bij welke bandenverkoper kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?
Ik heb 4 banden die ik zou willen veranderen als ik ze niet verkocht krijg met de velgen. Dan zou ik de velgen houden
en daarop passende banden voor mijn 4 GC laten monteren. Ik woon in Wavre maar het mag in een straal van 100 km zijn ...

Offline jmh

• Pre-Qualifying
  • **
Re: Waar kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2018, 20:22:44 »
Sterbanden kan je bij iedere bandencentrale kopen.

Online pantani

• Qualifying
Re: Waar kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2018, 20:52:12 »
Sterbanden kan je bij iedere bandencentrale kopen.

Dat is het deel van de vraag dat ik ook wist maar ik heb een een paar winterbanden (winterbanden M+S continental conti winter contact SSR TS 830P
4x 225/50/R18 99V extra lood (RUNFLAT)
Profiel banden : 6-7 mm) die ik graag had ingeruild en dat doen ze niet overal ; toch niet bij de 2 bandencentrales hier in Wavre  ;)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2018, 05:29:42 »
Inruilen is niet echt gebruikelijk,je kan ze beter online verkopen dan :iono:

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2018, 05:51:31 »
Inruilen is niet echt gebruikelijk,je kan ze beter online verkopen dan :iono:
Die mening deel ik ook.
Ik denk dat men niet snel een bandencentrale of bandenhandelaar zal vinden die banden overneemt.
Ook al hebben ze praktisch nog het volledige profieldiepte, ze zullen aanzien worden als tweedehandsbanden en men zal er ferm wat Euro's op mogen inboeten indien men al een bandenboer kan vinden die ze wil overnemen
Het lijkt me inderdaad beter om ze tweedehands te verkopen.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2018, 07:09:53 »
Het had natuurlijk makkelijk geweest. Ik heb ze ondertussen te koop aangeboden.
Maar in Nederland is er wel zo een bandencentrale die banden in goede staat overneemt; maar ik zocht iets dichter bij mijn deur.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 5 december 2018, 07:31:24 »
Het had natuurlijk makkelijk geweest. Ik heb ze ondertussen te koop aangeboden.
Maar in Nederland is er wel zo een bandencentrale die banden in goede staat overneemt; maar ik zocht iets dichter bij mijn deur.
Er zijn er zeker hoor maar welke prijs zijn ze bereid ervoor te geven natuurlijk dat is de vraag  ;)
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2018, 11:53:55 »
Er zijn er zeker hoor maar welke prijs zijn ze bereid ervoor te geven natuurlijk dat is de vraag  ;)

Ja idd, dat zullen kruimels zijn. Begrijpelijk, blijven “2dehands” banden.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2018, 14:17:51 »
extra lood (RUNFLAT)

Ja, dat kan je van RFT wel zeggen.  ;D
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2018, 17:29:58 »

Ja, dat kan je van RFT wel zeggen
;D

Ik denk dat iedereen op dit forum het nu wel door heeft dat je van runflats niets moet hebben ... maar het wordt afgezaagd  ;)
En probeer je er maar aan te wennen ... het wordt de toekomst  ;)

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 5 december 2018, 18:33:32 »
Ik denk dat iedereen op dit forum het nu wel door heeft dat je van runflats niets moet hebben ... maar het wordt afgezaagd  ;)
En probeer je er maar aan te wennen ... het wordt de toekomst  ;)

Kalm jongen, 't was een grapje hé.  ;)
En 't is inderdaad afgezaagd aan 't geraken dat me constant gezegd wordt dat ik niets van RFT's moet weten. Ik geef gewoon de meetbare feiten die aan RFT's verbonden zijn weer. Als je problemen met de realiteit hebt, tja, daar kan ik niks aan doen.

Enfin veel succes met je zoektocht naar BMW sterren. Bestaan er trouwens ook nog andere merken met sterren, omdat je 't over 'BMW sterren' hebt? Nog een ander mengsel, toleranties of andere verschillen?  >:D

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 5 december 2018, 19:45:52 »
Kalm jongen, 't was een grapje hé.  ;)
En 't is inderdaad afgezaagd aan 't geraken dat me constant gezegd wordt dat ik niets van RFT's moet weten. Ik geef gewoon de meetbare feiten die aan RFT's verbonden zijn weer. Als je problemen met de realiteit hebt, tja, daar kan ik niks aan doen.

Enfin veel succes met je zoektocht naar BMW sterren. Bestaan er trouwens ook nog andere merken met sterren, omdat je 't over 'BMW sterren' hebt? Nog een ander mengsel, toleranties of andere verschillen?  >:D

Maak je geen zorgen ...  ;). Maar dit topic gaat NIET over pro of contra runflats; er zitten hier op het forum 12500 leden ongeveer dacht ik en jou mening over runflats heeft dus 1/12500 ste waarde, net zoveel als die van mij  ;). En voor alle duidelijkheid; ik ben NIET VOOR runflats maar ik ga deze dan ook niet tot in het absurd ridicule gaan afbreken. Er rijden hier op deze planeet een paar 10-tal miljoen runflats rond dus het zal toch nog wel mee vallen denk ik ;D. Ik rijd met runflats omdat ik de garantie niet wil verliezen en omdat ze ook een enorm groot voordeel hebben als je lek rijdt. En zelfs met met 20" wielen valt het ZEER goed mee  ;). Maar je gevoel voor humor apprecieer ik   ... leuk grapje ... we liggen hier plat van het lachen ....  ::);

En om alle misverstanden uit te sluiten hier de vraag nog eens  van het topic : Waar kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?

Geen pro of contra runflats gezever dus ... bedankt ;)

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 5 december 2018, 20:22:09 »
Maak je geen zorgen ...  ;). Maar dit topic gaat NIET over pro of contra runflats; er zitten hier op het forum 12500 leden ongeveer dacht ik en jou mening over runflats heeft dus 1/12500 ste waarde, net zoveel als die van mij  ;). En voor alle duidelijkheid; ik ben NIET VOOR runflats maar ik ga deze dan ook niet tot in het absurd ridicule gaan afbreken. Er rijden hier op deze planeet een paar 10-tal miljoen runflats rond dus het zal toch nog wel mee vallen denk ik ;D. Ik rijd met runflats omdat ik de garantie niet wil verliezen en omdat ze ook een enorm groot voordeel hebben als je lek rijdt. En zelfs met met 20" wielen valt het ZEER goed mee  ;). Maar je gevoel voor humor apprecieer ik   ... leuk grapje ... we liggen hier plat van het lachen ....  ::);

En om alle misverstanden uit te sluiten hier de vraag nog eens  van het topic : Waar kan je runflats met BMW ster kopen en zouden ze ook inruil er van doen?

Geen pro of contra runflats gezever dus ... bedankt ;)

Nogmaals, ik breek RFT's niet af, ik geef de feiten (geen meningen!) weer die aan RFT verbonden zijn. Er is buiten het feit (geen mening) dat als je lek rijdt je verder kan rijden geen ENKEL voordeel aan een RFT. En dan nog, ik rijd liever lek met een niet RFT en vervang die ter plaatse dan dat ik moet verder rijden en de RFT onherroepelijk beschadig (= vuilbak) als ik er een eind lek op rijd. Maar dat is uiteraard een mening. Echter, door de 'RFT feiten' ben ik uiteraard contra RFT, niet meer dan logisch eigenlijk.

En zonder RFT rijden doet niets aan je garantie. Bij de nieuwe 3-reeks G20 heb je trouwens nog steeds de keuze tussen RFT en niet-RFT van de fabriek af. En, de M-modellen worden nog steeds allemaal met niet-RFT geschoeid. Dus, RFT's staan nog steeds niet op punt.

En om op uw vraag te antwoorden. Bel of mail eens naar een grote bandencentrale, die gaan u direct van een antwoord kunnen dienen. Tegenwoordig zal het al makkelijker zijn om eraan te geraken. Er zijn zelfs al banden in omloop met 'MO' (Mercedes only(!) ) én BMW ster er op. Ja, zelfs dat durven ze tegenwoordig! Afgestemd op beide onderstellen! ;D
Over die inruil kan ik u niets zeggen, met zulke dingen hou ik me (...en de meesten) niet bezig.
Alstublieft!
« Laatst bewerkt op: 5 december 2018, 20:23:44 door F31J »

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #13 Gepost op: 5 december 2018, 20:50:43 »
Bedankt  ;).

Dit topic is juist bedoeld om mij van dat bellen te besparen ...   :D
Ondertussen er al 2 gevonden ... in Nederland dus. En beide bandencentrales waren het er wel over eens dat ik dus zeker sterbanden plaatst als ik wil verder genieten van mijn garantie bij BMW. Zeker met een x-drive ; niet twijfelen ... sterbanden plaatsen om problemen in verband met garantie te vermijden.

Het zal dus een weekendje Holland worden binnen kort ...  8)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 6 december 2018, 18:02:48 »
Als het banden zijn die gekocht zijn bij de dealer, adverteer dan ook met die sterbandengarantie. Los van discussies over het nut van die garantie helpt het misschien wel een potentiële klant over de streep te trekken om aan een voor jouw aanvaardbare prijs te kopen.

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #15 Gepost op: 6 december 2018, 18:47:10 »
Als het banden zijn die gekocht zijn bij de dealer, adverteer dan ook met die sterbandengarantie. Los van discussies over het nut van die garantie helpt het misschien wel een potentiële klant over de streep te trekken om aan een voor jouw aanvaardbare prijs te kopen.

Dat zijn ze inderdaad ;). Ik zal dat argument dus ook gebruiken in de advertentie  :thumbsup:

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2018, 20:00:17 »
Dat zijn ze inderdaad ;). Ik zal dat argument dus ook gebruiken in de advertentie  :thumbsup:

Heb je een BMW sterbandengarantie certificaat?

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2018, 13:29:56 »
Heb je een BMW sterbandengarantie certificaat?

En?

Online pantani

• Qualifying
« Reactie #18 Gepost op: 7 december 2018, 13:45:34 »
En?

Hoeveel wil je er ?  ;)
Maar ik ga hier nu geen discussie over voeren hoor. Maar als je een antwoord hebt op de topic vraag zal ik die graag lezen  :D

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 7 december 2018, 14:09:37 »
Hoeveel wil je er ?  ;)
Maar ik ga hier nu geen discussie over voeren hoor. Maar als je een antwoord hebt op de topic vraag zal ik die graag lezen  :D

Ik wil je gewoon helpen hoor, je hebt het zelf over die sterbandengarantie.  ;)

Dus je hebt het? Dan weet je ook dat uw naam en uw chassisnummer op dat certificaat staat, met een geldigheidsdatum tot uiterlijk 24 maanden na aankoop.