Auteur Topic: [F07,F10,F11] Verschil M pack pre & facelift front  (gelezen 281 keer)

Offline Nico83

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] Verschil M pack pre & facelift front
« Gepost op: 2 december 2018, 11:29:03 »
Hoi iedereen,

Ik heb een M pack voorbumper op het oog.
Wat zijn de verschillende details tussen de pre en lci voorbumper, op wat moet ik letten?
Ik heb een namelijk een pre facelift exemplaar nodig en ik ben niet zeker dat verkoper weet waarover hij spreekt.

Grtz Nico

Offline Nico83

• Qualifying
Re: Verschil M pack pre & facelift front
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2018, 11:32:34 »
Ik heb alleen deze foto

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2018, 18:11:52 »
Da's een facelift bumper. Het enige verschil is dat de mistlampen bij een LCI in het midden van de roosters zitten en bij een Pré-LCI op de hoeken van de roosters. Verder zijn de bumpers zelf identiek.

LCI:

Pré-LCI

Offline Nico83

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2018, 09:02:22 »
Thx, had ik het eerder geweten dan had ik al die kilometers niet hoeven te doen :(
Ondertussen heb ik de bumper mee omdat de eigenaar zij dat het voor een Pre facelift is
Maar helaas past deze niet mooi rond de koplampen en de motorkap van mijn wagen.
Ondanks het een Originele BMW bumper is, waarschijnlijk te wijten om het een LCI bumper is?

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 3 december 2018, 17:56:16 »
Vreemd. Normaal gezien is er geen verschil in't model van de bumper buiten de plaatsing van de mistlampen.

Wat ben je juist van plan? Een niet M-pack ombouwen naar M-pack of een kapotte M-pack bumper vervangen door een andere?

Indien het gaat om het eerste heb je normaal de isomo demper en de onderste drager ook nodig. De isomo kan je behouden maar dan moet je er ergens een stuk uitsnijden, ik dacht ter hoogte van de koplampsproeiers ergens. Die drager heb je wel nodig want de originele past niet.

Het gaat om nummer 2/3 en 8 in onderstaand diagram:

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/F10/Europe/525d-N57/L-N/feb2011/browse/vehicle_trim/carrier_front/

Offline Nico83

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2018, 15:09:41 »
Vreemd. Normaal gezien is er geen verschil in't model van de bumper buiten de plaatsing van de mistlampen.

Wat ben je juist van plan? Een niet M-pack ombouwen naar M-pack of een kapotte M-pack bumper vervangen door een andere?

Indien het gaat om het eerste heb je normaal de isomo demper en de onderste drager ook nodig. De isomo kan je behouden maar dan moet je er ergens een stuk uitsnijden, ik dacht ter hoogte van de koplampsproeiers ergens. Die drager heb je wel nodig want de originele past niet.

Het gaat om nummer 2/3 en 8 in onderstaand diagram:

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/F10/Europe/525d-N57/L-N/feb2011/browse/vehicle_trim/carrier_front/

Thx voor de feedback.
Het is een upgrade van een niet M-pack bumper naar een M-pack bumper.
Deze past echt niet netjes rond de motorkap en de koplampen.
Ik heb nu eentje besteld voor een Pre Facelift
Zonder de foam en bracket

Offline Nico83

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2018, 10:20:40 »
Passen de koplampsproeier kapjes van een niet M pack in een M pack bumpers?

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2018, 18:10:34 »
Het dekseltje zelf durf ik niet zeggen. Kan zijn dat dit past kan zijn van niet. De bestelnummers zijn alleszins verschillend voor M en niet M dus ik vermoed het tweede.
Het hefboomsysteem wat er achter zit past sowieso niet. Hefboom is langer bij een M-pack. Dit is tevens een reden dat er in de foam moet gesneden worden als je deze niet mee vervangt. Anders blijven de dekseltjes open staan na het sproeien.

Offline Nico83

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 7 december 2018, 08:03:52 »
Nogmaals bedankt voor de feedback.
Ik zal een nieuw setje bestellen, dan ben ik zeker!