Auteur Topic:  Geraak het niet gewoon bij +200km/u  (gelezen 1298 keer)

Offline nico

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
Re: Geraak het niet gewoon bij +200km/u
« Reactie #30 Gepost op: 6 december 2018, 01:29:26 »
Ik heb mijn M140 ook meegekregen met 2.0bar in de banden..
Tot nu toe eigenlijk geen klagen van gehad. Ook niet bij +200 ::)
Ze warmen wel op naar 2.2 meestal.
Ik ga ze eens op 2.2voor en 2.3achter zetten(koud) en kijken wat het verschil is
Voordeel van 2.0 is dat de wagen heel zacht rijdt.
Verschoot enorm op 2.4, hoe hard.
Moet dringend naar Duitsland

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #31 Gepost op: 6 december 2018, 01:31:36 »
ik heb warm 2.8 zitten
comfortabel  :)

2 is echt low maat , kan idd zweverig gevoel geven, 1M van maat had dat ook.
Uitlijnen dergelijke .. andere specs steken ? why, je koopt een M2, mag wel iets hebben stock voor die prijs
2.8? Hahahhaaaa
Ge rijdt gelijk een sptingbal over kasseibanen zeker

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #32 Gepost op: 6 december 2018, 05:37:15 »
De 340i moet volgens de sticker op 2.3 bar gezet worden,maar ik zet ze op 2.4 want als er ook maar 1 band naar 2.2 zakt dan zit die bandenspanningscontrole al te neuten ;D
Serieus BMW,moet dat spel al beginnen te zagen van de moment dat hij net onder de opgegeven waarde zakt? :iono:

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #33 Gepost op: 6 december 2018, 06:21:46 »
De 340i moet volgens de sticker op 2.3 bar gezet worden,maar ik zet ze op 2.4 want als er ook maar 1 band naar 2.2 zakt dan zit die bandenspanningscontrole al te neuten ;D
Serieus BMW,moet dat spel al beginnen te zagen van de moment dat hij net onder de opgegeven waarde zakt? :iono:
Ik denk, als je ze minder zet en dan uw spanningscontrole opnieuw uitvoert, je  geen melding krijgt.
Anders moet ik dat constant gehad hebben op 2.0

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #34 Gepost op: 6 december 2018, 06:48:04 »
Ik denk, als je ze minder zet en dan uw spanningscontrole opnieuw uitvoert, je  geen melding krijgt.

Dat zou kunnen,maar waarom moeten ze dat zo scherp zetten?Geef dan een waarschuwing als er een band 0.2 of 0.3 bar gezakt is maar toch niet van de moment dat er een band 0,1 bar gezakt is ??? Het zal misschien voor ecologische redenen zijn omdat je meer verbruikt als je bandendruk niet OK is,in dat geval werkt het wel want ik zet ze om de 1 ą 2 maand op druk door die melding ;D

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #35 Gepost op: 6 december 2018, 06:55:28 »
Dat zou kunnen,maar waarom moeten ze dat zo scherp zetten?Geef dan een waarschuwing als er een band 0.2 of 0.3 bar gezakt is maar toch niet van de moment dat er een band 0,1 bar gezakt is ??? Het zal misschien voor ecologische redenen zijn omdat je meer verbruikt als je bandendruk niet OK is,in dat geval werkt het wel want ik zet ze om de 1 à 2 maand op druk door die melding ;D
Mijn bandenspanning is na kleine 6 maand en 16k km nog nooit veranderd. Enkel beetje omhoog bij het warm zijn.
Als jij ze constant moet bijblazen, dan klopt er toch iets niet?

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #36 Gepost op: 6 december 2018, 07:46:28 »
Mijn bandenspanning is na kleine 6 maand en 16k km nog nooit veranderd. Enkel beetje omhoog bij het warm zijn.
Als jij ze constant moet bijblazen, dan klopt er toch iets niet?

Om de 1,5-2 maand zakt er eens eentje naar 2.2 bar,een band verliest normaalgezien 0,1 bar per maand aan druk door de zuurstofdeeltje die op natuurlijke wijze uit de band ontsnappen.
Meer dan 0,1 bar per maand zou abnormaal zijn.Je hebt natuurlijk ook nog de afwijking tussen die bandenspanningssensoren en de bandenpomp.

Offline greb

• Qualifying
« Reactie #37 Gepost op: 6 december 2018, 08:41:26 »
Ligt denk ik inderdaad aan je bandenspanning. Ik ga altijd uit van 2.4/2.5 voor en 2.6/2.7 achter bij de M. Nooit last gehad van een zweverig gevoel eerlijk gezegd.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #38 Gepost op: 6 december 2018, 08:42:45 »
Om de 1,5-2 maand zakt er eens eentje naar 2.2 bar,een band verliest normaalgezien 0,1 bar per maand aan druk door de zuurstofdeeltje die op natuurlijke wijze uit de band ontsnappen.
Meer dan 0,1 bar per maand zou abnormaal zijn.Je hebt natuurlijk ook nog de afwijking tussen die bandenspanningssensoren en de bandenpomp.

In theorie moet je bij elke tankbeurt het oliepeil en bandendruk nakijken hoor :)
Het sakhir monster in actie

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #39 Gepost op: 6 december 2018, 08:50:57 »
In theorie moet je bij elke tankbeurt het oliepeil en bandendruk nakijken hoor :)
Soms 3x per dag dan

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #40 Gepost op: 6 december 2018, 09:03:38 »
Als je veel km'ers doet/tankt dan is dat misschien wat overdreven van het elke tankbeurt te controleren,zeker als je bandenspanningssensoren hebt.
Ik denk dat 1 maal per maand controleren een goede richtlijn is.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #41 Gepost op: 6 december 2018, 09:10:11 »
Als je veel km'ers doet/tankt dan is dat misschien wat overdreven van het elke tankbeurt te controleren,zeker als je bandenspanningssensoren hebt.
Ik denk dat 1 maal per maand controleren een goede richtlijn is.
Waarvoor zijn de sensoren dan?
Toch omdat je zelf de druk niet manueel moet controleren. Net hetzelfde voor olie.
Je stopt toch ook geen stok in je benzinetank om te zien hoever je nog kan.

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #42 Gepost op: 6 december 2018, 11:32:42 »
Lagere druk in de banden = meer grip want band kan zich meer zetten tijdens het rijden 😉

Hangt van type + merk band af + hoe snel ge kunt blijven rijden.  Op circuit door constant optrekken en hard remmen blijft de temp in de banden.  Zit ge echter op de gewone weg zal uw band niet snel op temp komen op die lage druk en kunde dus MINDER grip hebben.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #43 Gepost op: 6 december 2018, 11:35:48 »
Kom dan bij de volgende vraag. Vanaf welke temperatuur spreek je dan van een warme band voor goeie grip? Op de openbare weg.

Offline r1sthebest

• Pole Position
« Reactie #44 Gepost op: 6 december 2018, 14:02:34 »

Dat zou kunnen,maar waarom moeten ze dat zo scherp zetten?Geef dan een waarschuwing als er een band 0.2 of 0.3 bar gezakt is maar toch niet van de moment dat er een band 0,1 bar gezakt is ??? Het zal misschien voor ecologische redenen zijn omdat je meer verbruikt als je bandendruk niet OK is,in dat geval werkt het wel want ik zet ze om de 1 ą 2 maand op druk door die melding ;D

Ik denk dat nico hier gelijk heeft. Volgens mij zullen de beginwaarden die er waarschijnlijk van BMW uit inzitten te hoog zullen zijn. Als je nu nog eens uw bandenspanning controleert moet je
(na ze op punt gezet te hebben) ze eens resetten. Dan gaat hij beginnen rekenen van de spanning die jij ingegeven hebt. Als er natuurlijk een klein drukverlies is ga je nog steeds een foutmelding krijgen
na enige tijd.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #45 Gepost op: 7 december 2018, 05:31:16 »
Ik denk dat nico hier gelijk heeft. Volgens mij zullen de beginwaarden die er waarschijnlijk van BMW uit inzitten te hoog zullen zijn. Als je nu nog eens uw bandenspanning controleert moet je
(na ze op punt gezet te hebben) ze eens resetten. Dan gaat hij beginnen rekenen van de spanning die jij ingegeven hebt. Als er natuurlijk een klein drukverlies is ga je nog steeds een foutmelding krijgen
na enige tijd.
Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan verwoorden maar ik doe een poging.Stel dat ik ze op 2 bar zet en de spanningscontrole reset dan gaat het inderdaad OK zijn,maar als er eentje naar 1.9 bar zakt geeft dat melding.Dat systeem reageert gewoon wat te rap.Gisteren de winterset laten opzetten en ze staan nu op 2.8 vooraan en 3.0 achteraan,ik vond dat hoog maar dat is effectief de aanbevolen druk van BMW voor de 18 inch square winterset ;D

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #46 Gepost op: 7 december 2018, 06:34:00 »
Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan verwoorden maar ik doe een poging.Stel dat ik ze op 2 bar zet en de spanningscontrole reset dan gaat het inderdaad OK zijn,maar als er eentje naar 1.9 bar zakt geeft dat melding.Dat systeem reageert gewoon wat te rap.Gisteren de winterset laten opzetten en ze staan nu op 2.8 vooraan en 3.0 achteraan,ik vond dat hoog maar dat is effectief de aanbevolen druk van BMW voor de 18 inch square winterset ;D
Ik had gelezen dat wanneer je de druk lager zette dan aanbevolen je steeds melding bleef krijgen.
Ik denk maar mee, mss moet je eerst wat minder druk op uw banden doen, het systemen resetten, en dan terug druk bij doen (zonder reset natuurlijk). Dan heb je een groter verschil met de ingestelde druk.
Misschien was de vorige reset gedaan op niet koud genoeg banden. Dus dan bij heel koud, heb je uw verschil van 0.1

Offline midas

• World Champion
« Reactie #47 Gepost op: 7 december 2018, 07:33:34 »
Waarvoor zijn de sensoren dan?
Toch omdat je zelf de druk niet manueel moet controleren. Net hetzelfde voor olie.
Je stopt toch ook geen stok in je benzinetank om te zien hoever je nog kan.

De opzet van die druksensoren heeft tot doel om de bestuurder te verwittigen indien er PLOTSELING een drukverlies ontstaat in 1 van de banden.
Eigenlijk heeft de EU de autofabrikanten verplicht om dergelijke zaken in te bouwen zoals bandendruksensoren,dagrijverlichting,noodknop……….
Het sakhir monster in actie

Offline Boin

• * Board Sponsor *
  • World Champion
« Reactie #48 Gepost op: 7 december 2018, 07:52:18 »
ik heb warm 2.8 zitten
comfortabel  :)

2 is echt low maat , kan idd zweverig gevoel geven, 1M van maat had dat ook.
Uitlijnen dergelijke .. andere specs steken ? why, je koopt een M2, mag wel iets hebben stock voor die prijs
Wie zegt dat de uitlijning nog ok is? Ik zou op zn minst de waardes eens laten controleren, uitlijning heeft een ZEER grote invloed op het stuurgedrag.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #49 Gepost op: 7 december 2018, 07:57:52 »
De opzet van die druksensoren heeft tot doel om de bestuurder te verwittigen indien er PLOTSELING een drukverlies ontstaat in 1 van de banden.
Eigenlijk heeft de EU de autofabrikanten verplicht om dergelijke zaken in te bouwen zoals bandendruksensoren,dagrijverlichting,noodknop……….
Dan geven ze geen exacte waardes terug op het scherm, maar gewoon een melding van drukverlies.
Dus banden controleren op spanning als je de waardes kan zien... Als je graag dubbele dingen doet, dan kun je u daar mee bezig houden na elke 350km

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #50 Gepost op: 7 december 2018, 08:00:08 »
Wie zegt dat de uitlijning nog ok is? Ik zou op zn minst de waardes eens laten controleren, uitlijning heeft een ZEER grote invloed op het stuurgedrag.
Miss moet ik dat eens laten doen.
Om zeker te zijn.
Alhoewel ik niets van trillingen of schuin rijden heb bij loslaten stuur.
Ofwel ligt er gewoon een slecht merk van banden onder...
Nogmaals, druk nu verhoogt. Nog niet in Duitsland geraakt.
Enigste verschil nu is duidelijk harder rijden.

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #51 Gepost op: 7 december 2018, 08:11:16 »
De EU heeft bandenspanningscontrole verplicht.De constructeurs kunnen wel kiezen uit 2 systemen:oftewel indirecte meting via de ABS-sensoren van de draaisnelheid/diameter oftewel het duurdere systeem van sensoren rechtstreeks in de wielen met rechtstreekse uitlezing van de druk.BMW heeft voor dat laatste gekozen,dan kan je in de boordcomputer de druk zien van elke band en bijkomend kunnen ze nog wat verkopen want in die ventielen zitten batterijen die na x-aantal jaar plat zijn ;D

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #52 Gepost op: 7 december 2018, 08:15:46 »

Voilą! Dat, en experimenteren met de druk.  :thumbsup:

En Nico, als je rijden op 2.0 bar 'voordelig' vindt omdat ie dan zachter rijdt, dan heb je een verkeerde auto gekocht. De ophanging van een M2 is in de eerste plaats gericht op performantie, niet op comfort.  :)
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #53 Gepost op: 7 december 2018, 08:22:26 »
De EU heeft bandenspanningscontrole verplicht.De constructeurs kunnen wel kiezen uit 2 systemen:oftewel indirecte meting via de ABS-sensoren van de draaisnelheid/diameter oftewel het duurdere systeem van sensoren rechtstreeks in de wielen met rechtstreekse uitlezing van de druk.BMW heeft voor dat laatste gekozen,dan kan je in de boordcomputer de druk zien van elke band en bijkomend kunnen ze nog wat verkopen want in die ventielen zitten batterijen die na x-aantal jaar plat zijn ;D

En die batterijen kan je 'officieel' niet vervangen. Stel je voor dat je gesteld zou zijn voor een euro.  ;D

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #54 Gepost op: 7 december 2018, 08:22:53 »
Voilà! Dat, en experimenteren met de druk. 

En Nico, als je rijden op 2.0 bar 'voordelig' vindt omdat ie dan zachter rijdt, dan heb je een verkeerde auto gekocht. De ophanging van een M2 is in de eerste plaats gericht op performantie, niet op comfort.  :)
Begrijp me niet verkeerd hé, hard rijden vind ik leuk.
Ik somde gewoon het merkbare verschil op

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #55 Gepost op: 7 december 2018, 08:39:49 »
Ah oké.  :)

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #56 Gepost op: 7 december 2018, 14:01:30 »
De mijne plakt +200 nog echt aan de baan! Al moet ik zeggen dat met de mperformance spoiler het nog verbeterd is...

:toofunny: :toofunny: :toofunny: :toofunny:
« Laatst bewerkt op: 7 december 2018, 14:09:23 door Eri///M4 »
Jaguar F-Type R V8
BMW M4

Offline KITO

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • PDM Motorsport
    • PDM-Motorsport
« Reactie #57 Gepost op: 7 december 2018, 14:21:59 »
:toofunny: :toofunny: :toofunny: :toofunny:

Hebben nie allemaal zo een droogrek op onze koffer staan als gij e erind + uw logo hangt niet in de midden op die spoiler  :toofunny:
https://www.facebook.com/PDMMotorsport/
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP

Offline Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #58 Gepost op: 7 december 2018, 14:57:33 »

Hebben nie allemaal zo een droogrek op onze koffer staan als gij e erind + uw logo hangt niet in de midden op die spoiler  :toofunny:
Ondertussen wel..//.
Jaguar F-Type R V8
BMW M4