Auteur Topic: [X-reeks] sleepoogkap BMW E84  (gelezen 109 keer)

Offline yotie007

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[X-reeks] sleepoogkap BMW E84
« Gepost op: 9 november 2018, 13:10:17 »
Beste,

Ik ben op zoek naar een zwart sleepoogkapje voor mijn X1 (E84 - 20sdrive 163 pk). Ik ben deze nl. verloren.
Ik heb al via google gezocht maar zonder resultaat.
Kan er mij iemand doorverwijzen naar een goede website ?

Bednakt,

yotie

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
Re: sleepoogkap BMW E84
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2018, 13:27:43 »
Bij BMW zelf, bij mijn E91 ook voorgehad, kapje van de voorbumper.
Besteld op kleur. 50€
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2018, 13:50:46 »
Bij BMW zelf, bij mijn E91 ook voorgehad, kapje van de voorbumper.
Besteld op kleur. 50€

Is geen geld, voor 10 cm2 plastic. :-D

Ik zie regelmatig dat mensen zo een kapje ontbreken. Volgens mij worden die ook wel eens gestolen omdat de dief zelf zonder zit.

Offline yotie007

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2018, 14:15:57 »
Is geen geld, voor 10 cm2 plastic. :-D

Ik zie regelmatig dat mensen zo een kapje ontbreken. Volgens mij worden die ook wel eens gestolen omdat de dief zelf zonder zit.

Je brengt me nog op gedachten  ;)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2018, 15:38:40 »
Je brengt me nog op gedachten  ;)

Altijd fijn dat ik een bron van inspiratie mag zijn.

Ga gewoon naar de dealer. Vraag of je een X1 mag proefrijden (liefst een zwarte), gebruik die vervolgens om wat troep te vervoeren die bvb naar het containerpark moet zodat je je eigen auto niet vuil moet maken en geen brandstof moet verrijden, klop vervolgens dat sleepoogkapje eruit en lever hem terug in. Mochten ze het zien - maar bij proefritten bij een mogelijke verkoop doen ze niet diezelfde controle als bij een vervangwagen - en er iets van zeggen, meld je dat je zo een brol niet koopt als dat kapje er zo makkelijk uit waait.

Rijd tevreden naar huis terug met je eigen wagen. Wel het kapje er thuis pas insteken en niet op de parking van de dealer zitten prutsen. Ook best met de neus tot vlak tegen het muurtje of tegen de rij door katten bepiste buxussen parkeren zodat ze de link niet leggen.

Geen dank.

Toen de navigatie nog op DVD stond, waren er mensen die nooit DVD's met nieuwe navigatiesoftware moesten kopen met bovenstaande werkwijze.   :wiggleyes:

Mensen klagen ook vaak over de prijs van OEM ruitenwissers. Er zijn er die ook maar een keer een setje kopen en de oude OEM exemplaren bijhouden. Die oude worden dan geswitcht met de nieuwe van de meestal quasi splinternieuwe vervangwagen (zelfde type) die je vroeg of laat eens meekrijgt en voila, weer een nieuw setje.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2018, 15:45:54 door Pannenkoek »

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2018, 19:32:01 »
Wel wat weinig info hé... Bouwjaar? M-pakket of niet? Voorbumper of achterbumper?

Ongespoten exemplaren gaan voor 10 a 20€. Daarvoor kan je niet de crimineel gaan uithangen. Gespoten exemplaren gaan voor een 50 a 100€ wat op zich veel is voor een plastieken kapje maar daar kan je imho nog steeds niet de crimineel voor gaan uithangen.

Als je eentje hebt zonder M-pakket heb je normaal gezien gewoon een zwart ongespoten kapje. Ga dat gewoon bij de dealer halen. Meer dan 20€ kost u dat niet. Met M-pakket zijn ze wel gespoten maar dan kan je nog eentje kopen in grondlak en het zelf spuiten met een spuitbusje als je het geld er niet wil aan uitgeven. Op zwarte lak valt kleurverschil echt niet fel op, zeker niet op zo iets kleins.

Dit is misschien wat nuttigere info dan u aanmanen het uit een testwagen te jatten... ::)
« Laatst bewerkt op: 9 november 2018, 19:36:13 door Bimmerstyle »

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2018, 19:48:30 »
Wel wat weinig info hé... Bouwjaar? M-pakket of niet? Voorbumper of achterbumper?

Ongespoten exemplaren gaan voor 10 a 20€. Daarvoor kan je niet de crimineel gaan uithangen. Gespoten exemplaren gaan voor een 50 a 100€ wat op zich veel is voor een plastieken kapje maar daar kan je imho nog steeds niet de crimineel voor gaan uithangen.

Als je eentje hebt zonder M-pakket heb je normaal gezien gewoon een zwart ongespoten kapje. Ga dat gewoon bij de dealer halen. Meer dan 20€ kost u dat niet. Met M-pakket zijn ze wel gespoten maar dan kan je nog eentje kopen in grondlak en het zelf spuiten met een spuitbusje als je het geld er niet wil aan uitgeven. Op zwarte lak valt kleurverschil echt niet fel op, zeker niet op zo iets kleins.

Dit is misschien wat nuttigere info dan u aanmanen het uit een testwagen te jatten... ::)

Hey @Bimmerstyle, ik had in de 2de post ook al nuttige info gegeven hé :razz:
Mijn E91 had geen m-pakket, en ik heb dat ook in de juiste kleur, bij BMW gekocht. 50€
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2018, 19:52:05 »
Hey @Bimmerstyle, ik had in de 2de post ook al nuttige info gegeven hé :razz:
Mijn E91 had geen m-pakket, en ik heb dat ook in de juiste kleur, bij BMW gekocht. 50€

Ik had het dan ook niet zo zeer op uw post hoor. ;)

Het verschil met de E84 is dat, indien hij geen M-pakket heeft, een groot deel van de bumper, inclusief het kapje, niet gespoten maar gewoon zwart plastiek is. Dan moet je geen spuitkosten betalen en kost zo'n kapje ook geen geld. Vandaar mijn vraag aan de TS of het een M-pakket is of niet.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 9 november 2018, 20:30:00 »
Ik gokte toch wel dat TS die post niet au sérieux zou opnemen, hoor. Het zou mooi worden anders. Turbootje snelsnel verwisselen, roetfilter switchen, of het goeie oude tank een paar liters uitzuigen. 😉

Alle gekheid op een stokje, zie ik moreel gezien (strafrechtelijk is iets anders) geen bezwaren vermits dealers de geuzennaam stealer gekregen hebben. Dan weten ze eens wat het is en zullen ze mss geen winter ruitensproeiervloeistof voor meer dan 7 euro aanvullen, hoewel het reservoir nog maar net aangevuld was. Of hoewel maar 1 iemand bezig was met je auto gedurende pakweg een half uur toch het dubbel van de tijd in prestatieeenheden aanrekenen, of vier balanceringen aanrekenen terwijl ze enkel maar de voorste banden doen. Dat is naast diefstal nog eens valsheid in geschrifte ook...

Ik ben nog geen kapjes kwijt gespeeld, maar ik zou er al veel voor de lol mogen meepakken om quite te staan.