Auteur Topic:  1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE inlaat + vacuüm revisie  (gelezen 13170 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE jaarlijke keuring
« Reactie #120 Gepost op: 27 november 2020, 13:13:57 »
Ach het is overal hetzelfde.  De man die keurt daar hangt alles van af.  Als die van mening is dat mijn auto een classic in wording is, prachtig onderhouden door een liefhebber, dan heb ik geen opmerkingen.  Staat daar zo'n groene tist die jaloers is op je auto, of het een oude vervuiler vindt, of u een profiteur noemt omdat je met een omgebouwde lichte vracht rijdt (per geluk zat die onnozele aan de kassa) dan heb je een hoop opmerkingen of zelfs afkeur. 

Die groene aan de kassa kon het niet laten ... "zal binnenkort wel gedaan zijn hè meneer, profiteren van de lichte vracht regels, ze gaan daar eindelijk iets aan doen hè meneer"  :clap:  Dus zeg ik: ja werd tijd hè, kan je eindelijk opslag gaan vragen  :toofunny:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8953
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE jaarlijke keuring
« Reactie #121 Gepost op: 27 november 2020, 14:04:04 »
Wtfck  :D  voor u is het binnenkort niet gedaan zo lang je hem ingeschreven laat, dat zou ik ook gezegd hebben.
Bij mij spookt het ook wel soms door het hoofd, een LV lijkt me wel handig want ik heb enkel sedans en soms heb je wel eens nood aan iets touringachtig om iets groot te vervoeren. En dan is het kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen. Alleen lijkt het mij klote dat je geen aanpassingen mag doen en de onzekerheid omtrent het statuut en de regeltjes helpt ook niet natuurlijk...
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE jaarlijke keuring
« Reactie #122 Gepost op: 27 november 2020, 14:34:14 »
Het is heel erg handig voor heel veel dingen.  Veel laadruimte is zalig, en de power ook. 

En ja die LV-regels... Ik weet dat er voor mij niets zou veranderen, maar dat soort groene tist zoekt graag de discussie op, dus die gun ik hem niet.  Ik lach em uit en loop gewoon weg  :razz:  Sudder er maar in  :neener:  En rij straks maar naar huis in uw vrouwekar  :greddy:
« Laatst bewerkt op: 30 november 2020, 09:57:47 door Michael »
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE jaarlijke keuring
« Reactie #123 Gepost op: 30 november 2020, 10:02:16 »
Gisteren naar NL gereden, een set M5 style 65 velgen gaan ophalen.  :exited:  Ze zijn zwart gepoedercoat en nog vrij netjes.  Binnenkort er eens onderschroeven  :thumbsup:

BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline JD1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11129
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #124 Gepost op: 30 november 2020, 21:01:42 »
Blijft een knap model van velg.

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #125 Gepost op: 1 december 2020, 11:11:23 »
Ja idd, prachtige velg.  Maar zeldzaam aan het worden, je vind ze niet meer dikwijls.  Was al een tijdje opzoek, en deze set was aanvaardbaar qua prijs.  Moeten nog 4 nieuwe banden op, dat is geregeld voor volgende week  :thumbsup:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6335
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #126 Gepost op: 1 december 2020, 11:19:45 »
Coole velg, ik heb die ook gehad onder de 540i...en vies bruin/brons laten lakken. Dat was een van mijn mindere moves
2011 Volvo V70 D3

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #127 Gepost op: 14 december 2020, 10:49:42 »
Vorige week nieuwe banden laten monteren op de style 65, in de juiste maten.  Die wat erop lagen waren iets smaller, 235 vooraan en 265 achteraan.  Heb dit al veel gezien bij deze sets, waarom eigenlijk?  Kostprijs?  Of mss omdat ze iets meer getrokken staan?  Ik heb er in ieder geval de juiste maten laten opleggen, 245/40/18 vooraan en 275/35/18 achteraan. 

De velgen maken de auto, en dat klopt, staat echt een stuk ruiger zo  ;D   Rijdt iets stugger, maar stuurt wel scherper, ik ben tevreden  :thumbsup:

Paar (vuile) foto's van tijdens het tanken:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1278
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #128 Gepost op: 14 december 2020, 21:26:26 »
Er mogen zeker nog een paar propere foto's volgen!! En ja die smallere maten... Kan idd met goedkopere banden te maken hebben, minder contact met het wegdek = minder verbruik? Of zoals ge zegt, voor de look ;D
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE style 65
« Reactie #129 Gepost op: 15 december 2020, 13:59:12 »
De komende dagen wordt het beter weer, hoop dan wat tijd te kunnen vrijmaken voor poetsen en foto's maken  :thumbsup:

Nu die velgen eronder zitten mis ik iets aan de voorkant.  Zo'n bumperlip zou niet misstaan.  Zou 1tje van Alpina moeten zijn, zonder ALPINA erop, qua model bedoel ik.  Moet ik eens achter zoeken.

Had een nieuwe LMM besteld, die was er vandaag.  Motor viel regelmatig stil vlak na het starten, had er al een tijdje last van, maar geen foutcodes. Vorige keer toen dit gebeurde was het de krukassensor.  Nu gaf hij ineens wel een fout in de LMM aan, dus een nieuwe besteld en geplaatst.  Alle codes gewist en rijden maar.  Voorlopig geen klachten meer.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2020, 14:04:28 door Michael »
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE LMM
« Reactie #130 Gepost op: 14 januari 2021, 10:16:20 »
Vorige week een 3.15 differentieel gekocht voor de 540i.  :exited:  Het is geen M5 lsd, die zijn schandalig duur, maar een gewoon open diff uit een Amerikaanse 540i.  Samen met de dikkere M5 stabilisatorstang (die is net voor Kerst aangekomen) achteraan gaat hij lekker tail happy worden denk ik  ;D



BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2144
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE LMM
« Reactie #131 Gepost op: 14 januari 2021, 10:19:10 »
Perfect om hem eens in de sneeuw te gaan testen.  >:D
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff gekocht
« Reactie #132 Gepost op: 15 januari 2021, 09:33:27 »
Da's juist, maar gaat eerder een lente-project worden denk ik  ;)
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline E36club.be

  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8652
    • E36club.be
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE jaarlijke keuring
« Reactie #133 Gepost op: 6 februari 2021, 17:57:30 »
Wtfck  :D  voor u is het binnenkort niet gedaan zo lang je hem ingeschreven laat, dat zou ik ook gezegd hebben.
Bij mij spookt het ook wel soms door het hoofd, een LV lijkt me wel handig want ik heb enkel sedans en soms heb je wel eens nood aan iets touringachtig om iets groot te vervoeren. En dan is het kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen. Alleen lijkt het mij klote dat je geen aanpassingen mag doen en de onzekerheid omtrent het statuut en de regeltjes helpt ook niet natuurlijk...


Dat is de reden dat mijn 540i 6 bak nog steeds ingeschreven staat maar niet meer gekeurd en verzekerd. Met andere woorden stil staat 😅.


Lv heeft voordelen maar ook nadelen . Vooral de tax is een voordeel 🤣

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff gekocht
« Reactie #134 Gepost op: 8 februari 2021, 09:04:15 »
Ja idd, groot voordeel.  Voor mij zijn deze 540 en m'n oude Mercedes voor de hobby, niks meer.  Doe ongeveer 5000km per jaar met de 2 wagens samen, zou zot zijn om daarvoor duizenden euro's per jaar te betalen, ben maar ne gewone werkmens en ben nie gek :toofunny: 
En de grote koffer is handig, ik speel in een band dus heb een grote koffer nodig, dus waarom niet in stijl camionette rijden he  ;D  Zoonlief is al 22, studeert, en als die af en toe een auto nodig heeft- om z'n lief te halen gebruikt die de nieuwe Clio van zijn mama.  Doe m'n woon-werkverkeer met m'n dienstwagen... 

Dus ben erg blij met m'n lage-Tax-V8  :clap:

BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff gekocht
« Reactie #135 Gepost op: 22 februari 2021, 10:39:46 »
@Michael: knappe wagen! Ik heb ook een BMW E39 540I station van 1998. Vorig jaar aangekocht en mechanisch alles tiptop gezet. Dit jaar het estetische aspect aanpakken.

Wat het diffirentieel betreft. Dit is vermoedelijk van een 540 met een M sport uitvoering in USA? Was ipv 2,81 standaard idd 3,15. Is dit al gemonteerd en wat zijn je ervaringen? Heb je eventueel een adres waar te vinden?

Greetz!

Cédric
BMW 730I van 1987

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff gekocht
« Reactie #136 Gepost op: 22 februari 2021, 10:46:16 »
Thx!

Dit is idd een 3.15 open diff van een USA sport uitvoering.  Heb die op Ebay gevonden en gekocht, dus daar zou ik zoeken.  Het steekt eronder sinds zaterdag, bij PSG laten doen.  Beste mod ooit!  :exited:
Auto had daar standaard mee moeten uitgerust zijn, punt.  Serieus merkbaar meer trekkracht, automaat neemt het goed, draait nu ca 250 RPM meer maar dat stoort totaal niet.  Zit nog maar op ongeveer 2500rpm bij 120km/u.

Zeker doen!  :thumbsup:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline ceke1985

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 417
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #137 Gepost op: 22 februari 2021, 12:48:36 »
Super! Bedankt voor de feedback. Op ebay Duitsland veronderstel ik? Hoeveel heb je betaald ongeveer? Anders mag dit gerust in een PM!

Groeten en nog succes met de verdere werkzaamheden!



Cédric
BMW 730I van 1987

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #138 Gepost op: 23 februari 2021, 08:46:32 »
Ik zoek altijd op Ebay worldwide, zie je gelijk alles.  Van wat ik toen gezien heb is 300 euro ongeveer de richtprijs, daar komt dan nog verzending bij natuurlijk.

Succes ermee!
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6740
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #139 Gepost op: 23 februari 2021, 09:53:17 »
Ik zoek altijd op Ebay worldwide, zie je gelijk alles.  Van wat ik toen gezien heb is 300 euro ongeveer de richtprijs, daar komt dan nog verzending bij natuurlijk.

Succes ermee!

Beter op eBay Europe, want via de States of Azië betaal je gek veel taksen.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1807
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #140 Gepost op: 23 februari 2021, 20:19:24 »
Beter op eBay Europe, want via de States of Azië betaal je gek veel taksen.

De kans dat je dan een usa diff gaat tegen komen, is wel weer direct een pak kleiner  ;D
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Low Budget

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2217
  • Waarom
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #141 Gepost op: 23 februari 2021, 21:05:12 »
Beter op eBay Europe, want via de States betaal je gek veel taksen.

@order66
Kan je best op voorhand iemand zoeken die op regelmatige basis import uit usa doet, kennen de kneepjes om minimale taks te betalen, zorgen dat dit als schroot naar hier komt.

Mvg
Low budget

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6740
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #142 Gepost op: 23 februari 2021, 21:52:50 »
De kans dat je dan een usa diff gaat tegen komen, is wel weer direct een pak kleiner  ;D

Then you gotta pay to play ;D
Tip van Low Budget kan ook natuurlijk, moet je wel de nodige contacten hebben.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #143 Gepost op: 24 februari 2021, 08:51:33 »
Then you gotta pay to play ;D
Tip van Low Budget kan ook natuurlijk, moet je wel de nodige contacten hebben.

Zo is het inderdaad  ;D  Je kan bijna niet anders dan in de US zoeken en gewoon de kosten betalen.  In Europa vindt je geen, en mocht dat toch lukken, is dat ook door iemand geïmporteerd en gaat die kosten willen recupereren.  En wat is nu 500 euro voor wat extra vermogen?  De prijs van een Chiptuning?  :toofunny:  Alle andere extra pk's kosten al snel het 10-voud.

 
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6740
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #144 Gepost op: 24 februari 2021, 08:56:36 »
Zo is het inderdaad  ;D  Je kan bijna niet anders dan in de US zoeken en gewoon de kosten betalen.  In Europa vindt je geen, en mocht dat toch lukken, is dat ook door iemand geïmporteerd en gaat die kosten willen recupereren.  En wat is nu 500 euro voor wat extra vermogen?  De prijs van een Chiptuning?  :toofunny:  Alle andere extra pk's kosten al snel het 10-voud.

 >:D Inderdaad man, overschot van gelijk! :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #145 Gepost op: 24 februari 2021, 09:03:18 »
Ik blijf een beetje last hebben van foutcodes ivm vacuümlekken, gekend probleem bij deze blokken. Dus heb besloten het ineens goed aan te pakken.  Inlaatcollector eraf en alle pakkingen en alle vacuümleidingen worden vervangen.  De CCV achter op de inlaat had ik al vervangen, door een aftermarket exemplaar, niet goed dus, zit sinds toen met het befaamde "hoorn" geluid.  Dus dat kreng van Meyle gaat de vuilbak in, en er komt een OEM exemplaar in de plaats.  :thumbsup:

En nu ik toch tot m'n ellebogen erin zit, ga ik ook de O-ringen van de koelwaterbuizen en de valley pan pakking preventief vervangen.  Die zitten onder de inlaat en kan ik nu dus makkelijk bij.

Wordt vervolgt! 
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6740
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #146 Gepost op: 24 februari 2021, 09:22:35 »
Leuk dat je dat allemaal zelf doet. Ik volg! :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #147 Gepost op: 24 februari 2021, 11:53:59 »
Thx!

Kreeg net bericht van Van Osch dat alles binnen was, dus net even tot daar geweest.  Dit zou alles moeten zijn.  Als ik nog iets tegenkom is dat snel bijbesteld natuurlijk.

Namiddag ga ik ermee verder!  :thumbsup:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992

Offline E36club.be

  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8652
    • E36club.be
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #148 Gepost op: 25 februari 2021, 11:28:06 »
Valt de prijs mee van dit alles ?

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer

Offline Michael

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 322
Re: 1998 - E39 - 540iA Touring UPDATE diff geplaatst
« Reactie #149 Gepost op: 25 februari 2021, 12:00:33 »
Vond ik wel. Alles samen was het 500 euro. Daarvoor heb ik alle pakkingen, alle O-ringen, de valley pan, een nieuwe CCV, alle koeldarmen achter op het blok, alle vacuümleidingen inclusief die naar de rembekrachtiger, en heb ook de klopsensoren nieuw besteld bij Bosch.  Die zitten daar ook onderin, en als daar wat aan mis gaat als alles weer opgebouwd is, trek ik de haren uit m'n kop  ;D  Die waren al 100 euro op zichzelf. 

Is natuurlijk wat geld, 500 euro, maar dat hoort er nu eenmaal bij.  Alles is bijna 23 jaar oud, dus als je begint aan een 100 euro klus, vindt je al snel voor 500 euro aan werk  :toofunny:

Ben nu aan het wachten op de klopsensoren, die zijn er vrijdag, daarna kan ik verder opbouwen  :thumbsup:
BMW E39 540i 1998
Mercedes-Benz W124 260E 1992