Auteur Topic:  Gyeon Wetcoat en bath+  (gelezen 602 keer)

Offline the mauve crew

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Gyeon Wetcoat en bath+
« Gepost op: 26 september 2018, 12:23:19 »
Gyeon Wetcoat en bath+ gekocht .

Ik zie dat er op de Wetcoatbus staat dat je het niet mag laten drogen  na het product
afgespoeld te hebben met de hoge druk .
mss domme vraag maar euuh , is het dan de bedoeling dat je het water direct afdroogt met droogdoek  of afblaast met de blaster ipv te laten naturel drogen  ?
Had al gelezen dat je soms plekken kunt hebben , vandaar mijn vraag .
en heeft er reeds iemand andere ervaringen met dit product ? gebruik op wielen of zo ?

En wat betreft de bath+ . Zijn er hier dit gebruiken in de foamlance ?
En tevreden van ?

thx

Offline Vanber

• Grand Prix Winner
Re: Gyeon Wetcoat en bath+
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2018, 13:05:39 »
Voor de wetcoat: zeker niet te veel gebruiken! Echt minder dan je denkt nodig te hebben. Eerste maal dat ik dit product gebruikte had ik veel te veel gebruikt en overal plekken..

Bath+ is zeker een goed product waarmee weinig kan misgaan. Al je enkel dit in je foamlans gebruikt zal je niet echt veel schuim creeren.
Je hebt gyeon foam nodig hiervoor.
Ik doe er wel altijd een heel klein beetje bath+ bij.
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline the mauve crew

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2018, 19:08:43 »
beide producten geprobeerd , resultaat plekken , met nieuwe dikke microfiberdoek een uur alles mogen uitfrotten . :'(

wat deed ik fout ?

stap 1 :  met de hoge druk de  wagen voorgespoeld

stap 2 : Ik gebruikte 100 ml bath+ in de foamlance ( foamlance fles is ene van 1l )

stap 3 : alle schuim afgespoeld met de hoge druk

stap 4 : 3 dopjes Bath+ in 10 L emmer met lauw water , wagen gewassen met washmitt met 2 emmer methode .

stap 5 : alle schuim afgespoeld met de hoge druk

stap 6 : op de nog natte wagen , paneel per paneel ingepufd met Wetcoat  (pufje of 5 bv op een deur , enkel motorkap pufje of 7) ,
            en direct terug afgespoeld .
            Ondertussen toen ik de ganse wagen paneel per paneel deed , de wagen blijven rondom afspoelen met HDruk  .

stap 7 : wagen droog geblazen met de Blaster .

Wat  deed ik verkeerd ?  ???

Opmerking : had de indruk dat de bumper er ergst aan toe was , reageerde precies erg op de resten van dode insecten , nochtans niet
meer ingepufd of de rest .

Offline Vanber

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2018, 19:44:38 »
Uw werkwijze is correct volgens mij.

Spoelde je paneel per paneel terug af? Of deed je eerst de hele wagen met wetcoat en dan pas afspoelen?

Ik had hetzelfde probleem toen ik het voor de eerste keer probeerde.. moest toen alles weer uitpolieren.
Toen vertelden ze me dat ik te veel had gebruikt..

Offline the mauve crew

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2018, 20:18:00 »
Uw werkwijze is correct volgens mij.

Spoelde je paneel per paneel terug af? Of deed je eerst de hele wagen met wetcoat en dan pas afspoelen?

Ik had hetzelfde probleem toen ik het voor de eerste keer probeerde.. moest toen alles weer uitpolieren.
Toen vertelden ze me dat ik te veel had gebruikt..

paneel per paneel uitspoelen idd . en ondertussen nat houden met HD om de minuut of zo .

Zou ik niet beter 1 paneel inpuffen 2 afspoelen 3 paneel direct afdrogen met een Doek ipv blazer  en dan het naastliggende paneel opnieuw stap 1-2-3 ?

of zat het probleem in de bath+ dosis  ?

Offline Vanber

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2018, 20:52:50 »
paneel per paneel uitspoelen idd . en ondertussen nat houden met HD om de minuut of zo .

Zou ik niet beter 1 paneel inpuffen 2 afspoelen 3 paneel direct afdrogen met een Doek ipv blazer  en dan het naastliggende paneel opnieuw stap 1-2-3 ?

of zat het probleem in de bath+ dosis  ?
Elk paneel afzonderlijk afdrogen terwijl je de rest nog moet afspoelen lijkt me onbegonnen werk.
Volgens mij is er niks mis met je werkwijze. Behalve misschien dat bathe niet heel geschikt is voor de foamlans maar dat lijkt me de boosdoener niet te zijn..

Ikzelf heb al de Mohs en Prime gebruikt en nooit problemen. En met de wetcoat wel. Ok, ze zeggen nie te veel gebruiken maar het moet wel nog enige werking bieden. Anders heeft het geen nut.
Misschien staat dit niet op punt, geen idee..

De kenners of verkopers kunnen misschien beter antwoorden?

Offline Pieter.45

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2018, 21:09:53 »
Ik doe die wetcoat in een kleine drukspuit en nevel een paneel in, en spoel dan onmiddellijk met warmwater hogedruk af. Geen vlekken of zo, werkt zeer goed.
Ik heb zwarte lak en daar zie je dat toch direct op.
Erna wordt alles met microvezel gedroogd.
Waar ik het wel niet meer op doe is de voorruit. Wissers werken dan niet echt wow meer.
2018 B9 RS4
2012 F01 740D xDrive - sold

Offline the mauve crew

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2018, 21:45:13 »
mss ligt het dan toch aan de bath+ in de lance  :iono:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2018, 13:35:27 »
Mag ik eerst vragen waarom je kiest voor een spray coating? Voor de glans moet je het niet doen.

Als het om standtijd gaat, kies je beter voor een “echte” coating. Wetcoat en cancoat en consorten zijn fancy en lijken makkelijk, maar houden niet zo lang. Bij wax-it hebben ze toegegeven dat zo een producten gemaakt zijn om te verkopen voor “gemakzuchtige mensen”, maar niet veel meer dan dat. Zelfs bij een echte coating, is het vet van de soep na 1 jaar, aldus de woorden van Simon, voormalig topmedewerker van wax-it en een absoluut connaisseur van de materie. Jammer dat die er weg is, dat was nu eens een gepassioneerd iemand die overal een goudeerlijke en wetenschappelijke onderbouwde uitleg voor had. Het is niet meer hetzelfde zonder hem.

Als het een coating moet zijn, leg dan gewoon een coating die er een is. Het aanbrengen wordt nogal omschreven als iets voor professionals, maar ik vind het makkelijker aanbrengen en afnemen dan bvb sommige sealants of Waxen.

Op een onvoorbereide lak een spray-On product dat eigenlijk nooit een duurzame coating kan zijn sproeien, is volgens mij bijna zinloos.

Als het over glans of kleurverdieping gaat, is de toegevoegde waarde van zelfs “echte” coatings op lakwerk (ik heb het niet over plastics) te beperkt volgens de kostprijs en moeite en wetende dat er beter bestaat op cosmetisch vlak. Dan leg je nog beter een carnauba wax. Ik moet de coating tegenkomen die daar tegenop kan, iets wat wax-it wederom schoorvoetend toegeeft itt wat op de website staat.

Als je per se coating eigenschappen wil, langere standtijd, relatief flinke glans, niet wil polijsten en je met een felle glimlach aan wil aftikken aan de kassa, kies dan voor een hybride wax zoals Soft99 met Fusso coat (wel juist kiezen tussen geel en zwart potje afhankelijk van de kleur van je wagen). Het verwerkt niet zo top, maar voor de prijs en de eenmalige moeite per zes maand krijg je iets waarvan je WetCunt op slag verdroogt op alle vlakken.

Offline Chasingdreams.be

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
    • Chasing Dreams
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2018, 13:11:36 »

stap 6 : op de nog natte wagen , paneel per paneel ingepufd met Wetcoat  (pufje of 5 bv op een deur , enkel motorkap pufje of 7) ,
            en direct terug afgespoeld .
            Ondertussen toen ik de ganse wagen paneel per paneel deed , de wagen blijven rondom afspoelen met HDruk  .

Hier ging het fout. Teveel product gebruikt. Max 2 pufjes per deur en 3-4 pufjes voor de motorkap. Ik breng het aan met mijn linkerhand en spoel het af met de HD-lans in mijn rechterhand.
Chasing Dreams - Automotive Auctions

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/chasingdreams.be/

Offline the mauve crew

• Qualifying
« Reactie #10 Gepost op: 2 oktober 2018, 12:37:07 »
Hier ging het fout. Teveel product gebruikt. Max 2 pufjes per deur en 3-4 pufjes voor de motorkap. Ik breng het aan met mijn linkerhand en spoel het af met de HD-lans in mijn rechterhand.

mss wel idd , en zal ook bath+ en wetcoat , niet meer samen combineren .
Nu nog s testen  :thumbsup:

Offline Nick1407

• Warming Up
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2018, 22:37:52 »
Ik lees dat je de wagen eerst gefoamd hebt met Bathe+ en dan gewassen met Bathe+... ik denk dat het allemaal van het goeie wat teveel is.

Mss kan je best eerst foamen met Gyeon foam, daarna wassen met Bathe en als laatste foamen met Bathe+? Daarna onmiddellijk afspoelen en drogen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 3 november 2018, 18:00:13 »
Ik lees dat je de wagen eerst gefoamd hebt met Bathe+ en dan gewassen met Bathe+... ik denk dat het allemaal van het goeie wat teveel is.

Mss kan je best eerst foamen met Gyeon foam, daarna wassen met Bathe en als laatste foamen met Bathe+? Daarna onmiddellijk afspoelen en drogen.

Foamen is een soort van weekmaker, een beetje alsof je je shampoo in je haar even laat intrekken. Als je de wagen gewassen hebt, zou ik niet nog eens foamen. Goedkoop is dat niet en het heeft geen zin want de wagen is proper.

Shampoos horen ook niet gebruikt te worden als glanstoevoegers hoewel die producten dat beloven. Een shampoo hoort gewoon zo min mogelijk agressief te zijn en vooral het water wat vettig te maken zodat je washmitt beter glijdt en je de kans op swirls vermijdt. Gyeon heeft goede producten, gloss it ook, nanolex ook. En auto finesse ook, maar dat is meer “you hate it or you love it”. Ik ben geen fan maar ik snap dat anderen het wel zijn. :-)

Overigens kan die wetcoat nooit overal even egaal hechten (het mag op glas ook dacht ik en iets wat werkt voor alles doet heel vaak maar de helft van wat het moet doen)?

Wetcoat bestaat enkel om de markt van de niet-coaters aan te spreken, niets meer of minder. Gyeon zal ook geen wax uitbrengen want dan breken ze hun core business af. Dus komen ze af met Quick On-off producten als bovenstaande alsof je ook heel makkelijk een tijdelijke coating kan leggen net alsof een coating top of the bill is. Geloof me maar, dat is het niet. Slecht is het zeer zeker niet, maar er is beter. Het is er voor luie mensen die niet graag hun wagen cosmetisch vertroetelen. Een echte detailer (zelf liefhebber) krijgt kortsluiting in zijn hoofd als die niet even over de lak kan gaan met een doekje. Waaronder mezelve. :-D

Wil je bescherming, hydrophobiciteit en glans? Dan zijn er producten die dat beter doen dan wet coat en geen geklooi hebben met vlekken en noem maar op.

Iemand die van detailing houdt zal wet coat - can coat niet op zijn eigen wagen gebruiken of het zou uit nood moeten zijn.

Gooi dat spul weg, koop iets anders en je zal merken dat je meer glans uit je lak kan persen.

Offline Nick1407

• Warming Up
  • *
Gyeon Wetcoat en bath+
« Reactie #13 Gepost op: 3 november 2018, 21:47:06 »
Mss wel, mss niet. Ik ben ook geen fan van wetcoat. Meer van de Gyeon Cure als detailerspray.
Ik heb laatst Cancoat gebruikt op een pas gedetailede Lotus Elise als eerste kennismaking met “coatings”. Dit was toch een goede leerschool. En glans was er ook genoeg.
Cancoat als topper kan ook nooit kwaad denk ik.
Coatings voegen toe aan glans, maar de meeste glans kan je imo toch behalen door goed polijstwerk!

« Laatst bewerkt op: 3 november 2018, 21:49:54 door Nick1407 »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 3 november 2018, 22:57:42 »
Mss wel, mss niet. Ik ben ook geen fan van wetcoat. Meer van de Gyeon Cure als detailerspray.
Ik heb laatst Cancoat gebruikt op een pas gedetailede Lotus Elise als eerste kennismaking met “coatings”. Dit was toch een goede leerschool. En glans was er ook genoeg.
Cancoat als topper kan ook nooit kwaad denk ik.
Coatings voegen toe aan glans, maar de meeste glans kan je imo toch behalen door goed polijstwerk!

Goed polijstwerk geeft inderdaad een flink deel van de glans. Coatings hebben hun voordeel: de echte, niet die wannabe-coatings die je zoals in de magische Amerikaanse Teleshoppingprogramma's gewoon even moet vernevelen en na het dartel rondhuppelen met je spray gewoon al zingend moet afspoelen. Ze voegen inderdaad ook glans toe, dat zul je me niet horen tegenspreken, maar ik heb nu toch al wat ervaring met coatings en ik heb er ondertussen al genoeg gezien bij profirma's als Wax-it en ik vind die glans niet spectaculair.

Het is nu al even geleden, maar toen ik bij Wax-it was, zei ik toch dat waxen met gemak coatings overtreffen qua glans. Bert was niet zo overtuigd. Ik heb die dan gevraagd even mee te komen om te kijken naar mijn wagen en heb hem vlakaf gevraagd: "wat kunnen jullie hier nog aan doen om de glans te verhogen?". Zijn antwoord was: "Euh, niets denk ik. Hoe heb je dat gedaan?!" Voor mij was dat een teken dat het goed zat. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat hij toch een fout vond: tussen de trimlijst van de voorruit en de lak zat nog een minirestantje product waar ik moet overgekeken hebben. Maar als dat het enige punt van kritiek was...

Ik ben dan weer wel heel zeker overtuigd van velgencoatings: die zijn superieur aan om het even welke sealant. Ik ben eveneens fan van coatings voor plastics waar je het zwart meer kan ophalen dan nieuw en duizend keer langer stand houden dan een trimdressing. Glasscoatings zijn ook een absolute aanrader, net zoals ledercoatings die noch vettig noch glanzend zijn.

Als het over de lak gaat, dan is dat voor de meeste mensen een goed gerief daar dat toch zeker een jaartje blijft zitten als je er niet veel naar omkijkt en niet teveel km's afhaspelt. Je lak is beschermd. Maar tussentijds polijsten haalt die coating er af en dat moet al eens als iemand zo vrij was om krassen te veroorzaken bij het langs je auto wurmen. Ook is de glans aanwezig, maar ook niet echt subliem te noemen, daar die inderdaad al in de voorbereiding vindt. Met wax (en eventueel de combi van laagjes van eventueel verschillende producten) kun je een mooie mirrorfinish krijgen die ik bij nog geen een coating gezien heb.

Ook als je standtijd belangrijk vindt, kun je ook voldoende glanstoevoegende producten vinden buiten de sealantwereld. Ik ben geen groot liefhebber van Collinite, maar die is spotgoedkoop en biedt voor zijn prijs een redelijke glans aan alsook een lange standtijd.

Eventueel kun je ook nog gaan voor de fussocoat van Soft99, Japans spul. Het verwerkt totaal niet lekker, het is wel spotgoedkoop in gebruik, maar het biedt coatingeigenschappen naar hydrophobiciteit en standtijd toe en dient minimaal dezelfde glans toe, op voorwaarde dat je netjes voorbereid hebt.

Als het iets meer mag kosten, zijn er nog tig andere mogelijkheden buiten de coatings. Coatings (voor lak) zijn een hype, maar ze worden vooral ernstig overschat. En wat de vuilafstotende eigenschappen betreft: maak je geen illusies. Als er overdag regenwater gespat werd op je wagen, hangen er evengoed ontsierende druppels of vlekken aan die er met gewoon even afspoelen, niet zomaar afgaan. Een wasbeurt is dan wel op zijn plaats.

Gyeon Cure is inderdaad een goed middel om je coating langer te laten meegaan, maar het is ergens toch een beetje dubbel dat de bescherming ook beschermd moet worden. Vooral ook omdat Cure eigenlijk niet zo vergevingsgezind is. Iets teveel gebruiken en je hebt vegen die je pas ziet in fel zonlicht. Wax-it brengt het ook aan op hun coatings, maar enkel maar omdat een coating ruw aanvoelt en mensen anders denken dat er net niets op hun auto ligt, aldus de woorden van de helaas vertrokken Simon. Wat Cure erover maakt alles mooi glad en ietwat glibberig.

Coatings kunnen overigens niet goed tegen carwashes. Ze zijn bestand tot ph 11, maar de foam die ze in carwashes gebruiken is vaak van die orde. Ik heb die IBC containers nog gezien, er staat verdorie een symbool op dat het corrosief is. Ik kon geen namen lezen, maar ik denk dat het bestaat uit sodium hydroxide in hoge concentraties om alles zo vlug mogelijk los te weken. Dat spul heeft ph 13 en zal door zijn bufferende werking niet veel zakken. Geen wonder dat rubbers en raamlijsten zo vervalen dan wel verdrogen. Allemaal agressief vergif dat je als de pest moet vermijden.

« Laatst bewerkt op: 3 november 2018, 23:02:05 door Pannenkoek »