Auteur Topic:  Siliconenspray gebruiken voor plastic motor  (gelezen 128 keer)

Offline Boup

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Siliconenspray gebruiken voor plastic motor
« Gepost op: 16 september 2018, 17:35:15 »
Hallo,

Telkens als ik mijn auto kuis doe ik op het laatst mijn motorkap open en ga ik met een half natte vod over de plastic onderdelen in de motorruimte.
Dan laat ik ff drogen en spuit ik de plastic onderdelen in met siliconenspray.
Moet zeggen mijn MB heeft nu bijna 90 000 km op de teller en telkens als ik de motorkap open geeft dat mij een zalig gevoel  ;)
Binnen paar maandjes gaat mijn MB vervangen worden door een nieuwe X4   8)
Zijn er nog mensen die dat gebruiken,of is siliconenspray schadelijk voor rubber of lak.
Wil mijn X4ke zo lang mogelijk in showroomstaat houden.
Als ik sommige mensen hun motor zie als de motorkap open trekken ben ik altijd content dat het bij mij anders is  ;D

Offline Pannenkoek

• World Champion
Re: Siliconenspray gebruiken voor plastic motor
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2018, 07:57:22 »
Plastics mogen worden geconditioneerd op zo een manier dat bvb in het geval van motorkapplastics het kleur terug verdiept wordt en egaliteit van de kleur nagestreefd wordt. Mat plastic moet echter mat blijven, anders valt dat keihard op dat je kunstmatig iets wou veranderen en ziet het er uit alsof je zo een goedkope cockpitspray gebruikt hebt. Afrader dus. Bij een detailer zul je nooit blinkende, ruwe plastics zien, hoogstens een gesatineerd effect. Wel zie je die vettige glans bij meneer Sjonnie Flodder die op zaterdag zijn Astra met Dezent velgen een beurt geeft...

Coatings geven het mooiste resultaat. Gyeon heeft de Trim, maar voor plastics (en velgen) bestaat er carpro delux coating die ik net dat miniem tikje beter vind. Prima te verwerken, zeer egaal en excellent resultaat en mooi water afstotend als je het stof er af spoelt voor een paar jaar, in tegenstelling tot siliconespray die zelfs als smeermiddel weliswaar handig en goedkoop, maar ook het stof er in doet kleven itt bvb slotspray. Zelfs scharnieren zijn beter af met dik vet dan dunne siliconespray die niet gemaakt is voor hoge belasting, dit terzijde. :-)

Offline s2000jan

• Premium Member
  • Crashed!
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2018, 09:41:46 »
Wel zie je die vettige glans bij meneer Sjonnie Flodder die op zaterdag zijn Astra met Dezent velgen een beurt geeft...

miljaar, heb ik ooit nog gehad op mijn E92 in wintersetup  :wiggleyes: :wiggleyes: :wiggleyes:
(waren wel k*t velgen by the way)

back  :ontopic:
Brownie [2016 BMW F36 - 440i Gran Coupé - Jatoba]
S2000 - 2006 - Moonrock

Online midas

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2018, 10:20:17 »

Siliconenspray is een smeermiddel maar tegelijker tijd een stofvanger,eigenlijk om pvc delen op te frissen zou ik een product van een detailler verkiezen. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2018, 10:45:32 »
Ik zou toch eerder ook het specifieke product hiervoor gebruiken in plaats van huis-tuin-keuken middeltjes.