Auteur Topic:  530e en WLTP  (gelezen 106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kryztov

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 1
530e en WLTP
« Gepost op: 13 september 2018, 21:37:42 »
Vorige week heb ik een 530e als leasewagen besteld na veel tijd gestoken te hebben om heel het verhaal rond valse hybrides, wltp, ... proberen te begrijpen.
Ik dacht er eindelijk uit te zijn:
530e is volgens de nieuwe regels van 0,5kwh per 100kg en <=50gr/co2 nog steeds een "echte" hyride wat dus recht geeft op een aantal fiscale voordelen.

Volgens de BMW configurator heeft de door mij samengestelde 530e een co2 van 49gr welke volgens de disclaimer op hun pagina reeds aan de WLTP regelgeving voldoet:
"De vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP testcyclus en vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke tekst van de EU Verordening (EC) 715/2007"

So far so good ... tot ik vandaag ineens op de samenvatting pagina van de configurator een klein info icoontje zag staat dat klikbaar is:


Wat me dus doet vermoeden dat op de hoofdpagina men de gecorreleerde NEDC toont maar vanaf eind 2020 zal het deze WLTP waarde zijn die gebruikt zal worden .. denk ik.
Dus snel even bellen naar de garagehouder, krijg ik een vaag verhaal te horen dat die 52gr is met winterbanden en dat ik me daar niets moet van aantrekken.

Is er hier iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven?
Zelf denk ik dat ik mijn configuratie zo moet gaan aanpassen dat ik volgens de goed verborgen pop-up terug onder de 50gr zit, wat dus concreet betekend: schrap M-sport pakket, max 17" velgen, ...
Anders zal ik na 2020 van 49gr/co2 naar 170gr/co2 gaan  :censor:

Offline Pannenkoek

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1722
Re: 530e en WLTP
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2018, 01:33:57 »
Vorige week heb ik een 530e als leasewagen besteld na veel tijd gestoken te hebben om heel het verhaal rond valse hybrides, wltp, ... proberen te begrijpen.
Ik dacht er eindelijk uit te zijn:
530e is volgens de nieuwe regels van 0,5kwh per 100kg en <=50gr/co2 nog steeds een "echte" hyride wat dus recht geeft op een aantal fiscale voordelen.

Die 2020 verandering is uiteindelijk geen vaststaand gegeven voor hybrides. Er staat letterlijk in de parlementaire voorbereidingen en de wet dat de overheid van de ene dag op de andere kan stellen dat 0,5 kWh per 100 kg verhoogd dient te worden zodat de 530e niet meer voldoet. Dan ben je sowieso de Sjaak...


Volgens de BMW configurator heeft de door mij samengestelde 530e een co2 van 49gr welke volgens de disclaimer op hun pagina reeds aan de WLTP regelgeving voldoet:
"De vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP testcyclus en vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke tekst van de EU Verordening (EC) 715/2007"

So far so good ... tot ik vandaag ineens op de samenvatting pagina van de configurator een klein info icoontje zag staat dat klikbaar is:


Wat me dus doet vermoeden dat op de hoofdpagina men de gecorreleerde NEDC toont maar vanaf eind 2020 zal het deze WLTP waarde zijn die gebruikt zal worden .. denk ik.
Dus snel even bellen naar de garagehouder, krijg ik een vaag verhaal te horen dat die 52gr is met winterbanden en dat ik me daar niets moet van aantrekken.

Is er hier iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven?
Zelf denk ik dat ik mijn configuratie zo moet gaan aanpassen dat ik volgens de goed verborgen pop-up terug onder de 50gr zit, wat dus concreet betekend: schrap M-sport pakket, max 17" velgen, ...
Anders zal ik na 2020 van 49gr/co2 naar 170gr/co2 gaan  :censor: