Auteur Topic:  2017 - F20 - M140i - Shadow - Mineral Grau - MPE - LSD - Ohlins  (gelezen 29639 keer)

Offline Vanber

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: 2017 - F20 - M140i - Shadow - Mineral Grau - MPE - LSD - Ohlins
« Reactie #450 Gepost op: 29 oktober 2020, 20:09:13 »
Ik vind de M2 ook mooier en bruter en veel sportiever en zo..

Maar als je puur naar de feiten kijkt, moet je wel kunnen toegeven dat een aangepaste M140 heel gelijkaardig of zelfs beter kan rijden.

Ik heb toen voor de 140i gekozen vanwege de praktische kant. Een M2 kon toen niet.

Maar eerlijk, ik verkies een M2 ook wel boven de M140i hoor ;)
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Íhlins Road&Track VERKOCHT
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

2016 - F31 - ALPINA B3 Biturbo Touring Allrad  DAILY
2010 - E92 - BMW 325i                                   FUN

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #451 Gepost op: 30 oktober 2020, 17:51:46 »
Ik vind de M2 ook mooier en bruter en veel sportiever en zo..

Maar als je puur naar de feiten kijkt, moet je wel kunnen toegeven dat een aangepaste M140 heel gelijkaardig of zelfs beter kan rijden.

Ik heb toen voor de 140i gekozen vanwege de praktische kant. Een M2 kon toen niet.

Maar eerlijk, ik verkies een M2 ook wel boven de M140i hoor ;)

Het stuurgevoel is nooit hetzelfde want je hebt een compleet andere stuurbekrachtingspomp, directie, software. Hetzelfde met motor en bak. Standaardophanging is ook veel beter op de M2. Spoorbreedte van de M2 ook serieus verschil.

Als je met een M140i rijdt, dan stap je uit met het gevoel wat een fijne hatchback met een dikke motor is dat. Als je dan 200m met een M2 gaat rijden dan heb je zo direct van wow dit is een ander paar mouwen. Dat heb ik ook met een Alpina. Een 340 is leuk, maar als je dan in een Alpina gaat rijden. Dat voel zo speciaal en toch nog zoveel comfort. Zoveel koppel en power en luxe.

Ik neem gerust aan dat een M140i een fijne auto wordt na alle aanpassingen maar een  :///M: en een Alpina blijven toch 2 speciallekes...

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • Wohlt ihr das expressweg mitt flammen sehen?
« Reactie #452 Gepost op: 1 november 2020, 21:41:00 »
Het stuurgevoel is nooit hetzelfde want je hebt een compleet andere stuurbekrachtingspomp, directie, software. Hetzelfde met motor en bak. Standaardophanging is ook veel beter op de M2. Spoorbreedte van de M2 ook serieus verschil.

Als je met een M140i rijdt, dan stap je uit met het gevoel wat een fijne hatchback met een dikke motor is dat. Als je dan 200m met een M2 gaat rijden dan heb je zo direct van wow dit is een ander paar mouwen. Dat heb ik ook met een Alpina. Een 340 is leuk, maar als je dan in een Alpina gaat rijden. Dat voel zo speciaal en toch nog zoveel comfort. Zoveel koppel en power en luxe.

Ik neem gerust aan dat een M140i een fijne auto wordt na alle aanpassingen maar een  :///M: en een Alpina blijven toch 2 speciallekes...
Heb een tijdje geleden een M2 comp test gereden, en daarna direct overgestapt in mijn M140i. De DKG geeft de M2 de kers op de taart, voor de rest vind ik het niet veel verschil.. stuurt wel iets strakker, maar dat maakt de "auto" niet, mijn ex lotus had zelfs geen servo, maar die lotus was maar een peulschil wat de performance betreft van een stage1 M140i. Nu... de B58 klink beter, en de M2 is bijna 100kg zwaarder, dus met een remap,  kleine rem upgrade, LSD, clubsport verstelbaar onderstel, wat chassis verstevigingen her en der ga je zeker niet moeten onderdoen voor een M2 S55. Heb zelfs veel filmpjes gezien op youtube waar een M140i met een paar simpele mods een M2 comp achter zich laat op trackday's.. hangt ook veel van de piloot af natuurlijk das een feit. Zet een prof race piloot in een M140i en Jan met de pet in een M2 CS ... Ra Ra wie wint🙂
Nico Verdonk ex Le Mans race car rijder liet verschillende M4's achter zich in de DTM series te zolder in zijn Toyota Supra "B58" met 440pk en 650nm 😎
« Laatst bewerkt op: 1 november 2020, 21:51:10 door kietekiet »
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.