Auteur Topic:  1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau  (gelezen 5673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Den Billie

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 342
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #60 Gepost op: 3 april 2019, 22:12:24 »
Haha wat een toeval. Ben je zelf ook van deze regio?
En bedankt!
Ik moest vandaag naar een klant in Wortegem-Petegem en dan passeer ik wel eens langs Oudenaarde, maar woon er niet. Het was écht toeval, want had ik braaf naar m'n GPS geluisterd dan had ik je nooit gekruist. En met gisteren naar je foto's te kijken herinnerde ik me nog deels jouw nummerplaat.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk


Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #61 Gepost op: 11 mei 2019, 22:56:36 »
Nog even een update, tis alweer even geleden :)
Volop bezig met de revisie van m'n volledige ophanging - enkele foto's

Nieuwe koppeling, voorste schokdempers, cardan botten, dichtingen etc..


Z3 1.9 short shifter, blijkt dat deze ook terug te vinden is op een E46 325/330iX


Ook een nieuwe achterbalk, de van mij is vrij roest aan de naad rond de opening voor het diff


Condor Speed shop bushings voor het schakelmechanisme + messing pivot voor de koppeling


En dan eindelijk begonnen met de demontage :)




Diff wordt gereviseerd door Hardeman Motorsport in NL, vrij roest.. :s


En de transfer case, deze gaat ook volledig open, nieuwe lagers en dichtingen


Nog meer onderdelen!


En ook de voor as moet er aan geloven :)


Ondertussen het diff naar Hardeman gestuurd in ene kistje, 40kg!


Transmissie ervan onder gehaald, deze krijgt nieuwe dichtingen. Voor de rest blijf ik eraf + eens goed ontvetter natuurlijk


Vliegwiel heeft wel al wat afgezien zo blijkt, dit wordt terug vlak gezet


Ondertussen beginnen met zandstralen voor het opnieuw verzinken


Best een groot verschil :p








Transfer case gedemonteerd..


Op mn werk enkele uren bezig geweest met zandstralen en de stukken in primer te zetten








Klaar voor in het zwart te zetten


En de "gouden" onderdelen, binnenste Lemforder kogelgewrichten. Specifiek voor een iX, nergens meer te verkrijgen


Transmissie met de hogedruk stoomer gekuist


En de nieuwe dichtingen geplaatst


Had een kit gekocht met verschillende ringen voor dichtingen te monteren, echt zen geld waard!


Ook dit kapje opnieuw dicht gemaakt


En ook nog mijn diff terug gekregen! Best een hele verbetering :)




En de eerste lading wit verzinkte onderdelen, de volgende lading zijn de geel verzinkte bouten/onderdelen


Ondertussen al begonnen met de remklauwen terug op te bouwen


Ziezo, dat was het tot nu dan.
Het begint te vlotten, deze week moet ik nog mijn vergeelde stukken gaan halen en in het weekend mijn onderdelen zwart spuiten.
En pas dan kunnen we beginnen met de verdere opbouw van de ophanging. :)
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline mega_stihl

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1915
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2019, 10:51:23 »
respect!
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline 725

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 745
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #63 Gepost op: 12 mei 2019, 19:19:18 »
Mooi werk en inderdaad  :bow: respect.
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

Online Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1628
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #64 Gepost op: 13 mei 2019, 12:34:18 »
 :wow: Serieuze werken aan de wagen en wat een verbeteringen en vooruitgang.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #65 Gepost op: 19 mei 2019, 22:28:51 »
Bedankt gasten!

Nog een update :)
Mijn overige vergeelde bouten gaan halen en nog enkele andere onderdelen toegekregen




En eindelijk nog enkele koperen moeren besteld bij de lokale ijzerboer.


Vrijdag nog alles in het zwart gezet, blij met het resultaat








Zaterdag terwijl de verf nog aan het uitharden was, begonnen met de lager id krukas te vervangen en de dichtingen




Deze zondag vroeg opgestaan en met mn broer naar mn werk gegaan. Alle lagers en bushings erin geperst.












Vliegwiel, koppeling en de transmissie er terug onder gekregen :) Ook de nieuwe Z3 1.9 short shifter geinstalleerd met de Condor bushings. Wat een verschil!!




En dan de achteras er terug onder gekrikt.










Enkel nog de tussenboite, cardan assen en de voorste ophanging  :thumbsup:
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6033
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #66 Gepost op: 20 mei 2019, 07:14:21 »
Very nice!

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #67 Gepost op: 6 juni 2019, 22:25:35 »
Terug een update!  :thumbsup:

Na het terug monteren van de achterste ophanging, begonnen met het samen steken van de voorste.




Ook de cardan assen terug gemonteerd met nieuwe botten.


En de achterste cardan as, specifiek iX Touring!


Voor ik de voorste onderdelen terug onder de E30 monteer, nog wat roest gevonden en uiteraard nieuwe plaat in gelast.












Ziezo, opgelost! Nu kunnen we weer verder :)








Ook de transfer case terug in elkaar gestoken met de hulp van mn broer






Nieuwe silentblok, speciaal moeten kopen in de USA aangezien ik ze niet dichter vond.. Bij BMW pas eind augustus terug leverbaar..


Op m'n werk nog een toolke gemaakt voor mn achterste cardan assen in de naven te trekken. Een aske gedraaid en uitgeboord op de draaibank, vervolgens schroefdraad getrokken.




Nu de uitlaat er toch van onder is, de uitlaatspruitstukken nog een likje verf gegeven


Normaal gaat hij terug op zen wielen staan dit weekend, enkel nog de tussenboite er onder monteren, cardan as en uitlaat.
Verder nog enkele dingen op moment zetten en uitlijnen
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2019, 22:28:09 door D.Martijn »
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Online Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1628
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #68 Gepost op: 6 juni 2019, 22:50:16 »
Ferme werken en top dat je bijna terug kunt bollen  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline petrolhead_n

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 172
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #69 Gepost op: 7 juni 2019, 00:06:01 »
Wat een prachtig project en zalige topic om te lezen!  :drool:

Ik heb enorm veel respect voor u en uw prachtige E30  ;).

Heb net men eerste E30 gekocht en ik heb al veel dingen bijgeleerd door gewoon jou topic door te bladeren, please keep posting  :thumbsup:.
1985 BMW E30 323i Achatgrün Metallic (177) "OEM+" http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=68997.0
2012 BMW E82 135i Le-mans-blau Metallic (381) Sport Edition http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=69630.0

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #70 Gepost op: 14 juni 2019, 16:44:10 »
Ferme werken en top dat je bijna terug kunt bollen  :thumbsup:

Thanks! Ja content dat hij terug op de grond staat :)

Wat een prachtig project en zalige topic om te lezen!  :drool:

Ik heb enorm veel respect voor u en uw prachtige E30  ;).

Heb net men eerste E30 gekocht en ik heb al veel dingen bijgeleerd door gewoon jou topic door te bladeren, please keep posting  :thumbsup:.

Merci en proficiat!
Daar zijn fora voor hé :)
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #71 Gepost op: 14 juni 2019, 16:50:32 »
Dus bij deze, hij staat terug op de grond! Juist op tijd om mee te kunnen doen aan de Sharknose Tour deze Zondag, 16 juni.

Laatst wat moest gebeuren was de uitlaat monteren en het uitlijnen van de stuurgewrichten.
Nog een klein gaatje gevonden aan mn cat, dit ineens maar toegelast :)




Nieuwe beugels, rubbers etc voor de uitlaat






En daar staat ie dan, terug op de oprit :)




Deze week voor de eerste keer terug naar mn werk gereden met de E30, tijdens de werken met mn Golf mk1 1.1 gereden.   :thumbsup:
Wat een verschil zeg, die Z3 short shifter! Moet nog steeds de koppeling inrijden maar al een paar keer wat 'geknald' en voelt stukken steviger aan dan voorheen.
Enige wat ik nu wel merk is dat mn voorste diff wat weent dus die ga ik waarschijnlijk ook eens binnen doen bij Hardeman. Zo is het echt allemaal herdaan.
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Online Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1628
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #72 Gepost op: 14 juni 2019, 17:48:21 »
 :thumbsup: Super dat hij terug bolt, echt prachtig zo'n E30 touring.

Ps ik denk dat er aan de onderkant van uw wagen minder stof hangt dan aan de bovenkant  :toofunny:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #73 Gepost op: 20 augustus 2019, 21:14:05 »
:thumbsup: Super dat hij terug bolt, echt prachtig zo'n E30 touring.

Ps ik denk dat er aan de onderkant van uw wagen minder stof hangt dan aan de bovenkant  :toofunny:

Zie nu pas je bericht ..

Bedankt! haha klopt, uiteindelijk een verdiende wasbeurt gekregen :)
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #74 Gepost op: 20 augustus 2019, 21:24:28 »
Kleine update na een lange tijd.

Na de volledige refresh mee gereden met de sharknose tour, mooi route!
Eerst beide iXen gewassen :)




Ook terug de velour voetmatten erin gelegd ipv de rubberen winter matten


Stopje tijdens de SNT




In julie nog een tripje gemaakt door Zeeland, leuke route en zéér goed weer gehad, de airco deed deugd :p




Voorlopig nog geen problemen of mankementjes gehad, verder heb ik wel nog enkele onderdelen gekocht
Nieuwe pook en pookhoes


Ook nog 2 beugels gevonden voor de rollo op Ebay, er was 1tje afgebroken op die van mij


Ook nog 2 voorste cardan assen op de kop kunnen tikken :)


En verder nog een bedrijf gevonden in Hongarije die een nieuwe ribbon kabel maakt voor de Bavaria C Business radio, een gekend probleem met deze is dat de pixels niet meer oplichten/leesbaar zijn.
Zelf de radio opengemaakt maar geen idee hoe het kabeltje moest vervangen worden, dan maar op gestuurd naar Hongarije


En het eindresultaat, eindelijk een gedacht wat alle knoppen doen :p


BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #75 Gepost op: 10 november 2019, 21:37:47 »
Tijdje geleden, tijd voor een update!

Nieuwe middenconsole gestoken omdat de originele op meerdere plekken gebarsten was


En dan onze trip door de Alpen! Heerlijke banen en machtige landschappen
Tussen stop ergens in Frankrijk


Richting Zwarte Woud




2de dag stukje Zwitserland


Grens over naar Oostenrijk, uitzicht aan het hotel  :thumbsup:


Kleine wandeling gemaakt :)


De dag erna, s'morgens Silvretta




En dan op naar Stelvio




Na Stelvio in Italie overnacht, dag erna terug naar Zwitserland, in St Moritz viel hij even in een dipje kwa toeren..
Na nog een pas of 2 te rijden (Bormio en San Bernardio) op Julier even aan de kant gereden en enkele dingen gecontroleerd.
Enkele keren gestart en toen we wouden vertrekken een geklop komende onderaan het blok.. Bougies gecheckt, niets te zien; terug ingedraaid, geklop was weg.
Op het gemakje beginnen dalen, trilling in gaspedaal, terug ad kant. Nog enkele dingen gecontroleerd maar niets te vinden. Dan maar da assistance gebeld..
Kerel van takeldienst zei onmiddellijk bij het starten dat het de drijfstanglagers waren.. Dan maar laten repatriëren naar België Tot zo ver onze trip  ::)
E30 staat ondertussen terug in België, update ivm motorprobleem volgt wel later.


Ondertussen heb ik een Alpina "vent gauge" geïnstalleerd :)






Blij met het resultaat

BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline RubenC

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 4
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #76 Gepost op: 11 november 2019, 19:07:38 »
Heel mooi topic!
Mooie foto's.
Hopelijk valt het motorprobleem mee, altijd spijtig zoiets tegen te komen. Al zeker op reis.

Mijn achteras van de e30 zou ik er ook eens graag uithalen voor te reviseren/rubbers vervangen.

Grt

Offline stievenbol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1166
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #77 Gepost op: 6 december 2019, 23:06:49 »
Echt fantastisch knappe werken aan de ophanging en aandrijflijn  :wow: Hoe moet het? nou, ZO dus!!

Wel heel erg jammer dat je na zoveel tijd, energie en geld in die auto te steken, dan op een roadtrip naar huis gesleept moet worden met eigenlijk ernstige motorproblemen  :-\ Gelukkig is alles wel te repareren en word deze 325IX hier enkel weer beter door  :thumbsup:


Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #78 Gepost op: 16 mei 2020, 10:54:40 »
Heel mooi topic!
Mooie foto's.
Hopelijk valt het motorprobleem mee, altijd spijtig zoiets tegen te komen. Al zeker op reis.

Mijn achteras van de e30 zou ik er ook eens graag uithalen voor te reviseren/rubbers vervangen.

Grt

Sorry voor de late reactie maar bedankt Ruben!
Er kruipt wel een hoop werk en geld in maar ik zou het sowieso opnieuw doen.

Echt fantastisch knappe werken aan de ophanging en aandrijflijn  :wow: Hoe moet het? nou, ZO dus!!

Wel heel erg jammer dat je na zoveel tijd, energie en geld in die auto te steken, dan op een roadtrip naar huis gesleept moet worden met eigenlijk ernstige motorproblemen  :-\ Gelukkig is alles wel te repareren en word deze 325IX hier enkel weer beter door  :thumbsup:

Bedankt!
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Offline D.Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 45
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #79 Gepost op: 16 mei 2020, 11:25:59 »
Een update na enkele maanden..

Rond januari een SWRA (koplampreinigingsset) op de kop kunnen tikken. Deze gaan compleet voor zo'n 1000-1200....


Het opkuisen kon dus beginnen. Ik was verrast dat er toch nog enkele repro onderdelen verkrijgbaar waren. Al dat ik wel goed heb moeten zoeken omdat sommige niet langer aangeboden staan.
Nieuwe tape rond de kabelboom




Nieuwe fiches


Ringen gezandstraald, anti roest primer en in de lak gezet + vernis




Nieuwe inox schroefjes voor de stops op de ringen, de stops zelf met wat SEM Black trim opnieuw geverfd.




Ik had de kopjes van de schroeven tegen een schuurband moeten zetten aangezien deze van een gewone parkervijs te groot zijn


wisserarmen gezandstraald, primer en zwart gelakt


De nieuwe onderdelen; rubberen wiper blades






Plastic kapjes voor de moeren te verbergen op de assen - origineel is het kapje samen gereviteerd met de wiper arms.. Deze waren wel niet goedkoop, ik denk dat ik zo'n 90€ heb betaald  :o


Nieuwe repro rubber dichtingen voor de assen van de motortjes


En dan kon ik beginnen met monteren!
Aangezien ik een kit had gekocht voor een RWD E30, had ik dus ook het reservoir voor een RWD ontvangen.
De iX variant heeft een ander reservoir voor deze optie, hierbij gebruik je het standaard reservoir + een apart klein reservoir voor het intensive cleaner gedeelte. Alleen is dit zéér, ik herhaal zéééééér zeldzaam.
Dus heb ik besloten om het intensive cleaner gedeelte van het systeem achterwege te laten aan gezien het met 2 van de 3 pompjes ook werkt.

Kabelboom aangesloten.


Normaal wordt het relais gemonteerd op het aparte reservoir, maar aangezien ik dit niet heb. Heb ik zelf eentje ontworpen en geprint.








Na het monteren van het relais, de motorjes etc geïnstalleerd om een eerste keer te kunnen testen. Uit de test bleek dat het rechter motortje goed werkt, alleen werd het linker motortje niet aangestuurd.
Of verloor halverwege zijn kracht.

Motortjes terug vanuit de wagen gehaald om eens open te maken. Na wat verder opzoeken kan het zijn dat de as zicht vast roest waardoor het motortje moeilijk draait.
Maar bij het demonteren merkte ik op dat er een component bij beide motoren gebroken was. Een soort ronde schijf. Na wat verder opzoeken en niet wijzer te worden..
De producent proberen achterhalen, op een random website met oude electronica merk logo's achterhaald hoe het bedrijf noemt. Murata electronics.
Alleen leveren ze dit onderdeel niet langer meer, de customer support gemaild en de persoon kon me enkele specificaties doorsturen al wist hij het ook niet 100% zeker.

Nu goed, toch geprobeerd om een nieuwer component te vinden met +/- de zelfde specificaties.




Voorlopig het stukjes gewoon tussen de koperen rails geduwt met een plastic spacer ertussen, eens een 12V bron aangesloten en beide motorjes werken zoals je moeten  :thumbsup:


Dus, opnieuw in de E30 gemonteerd, getest. en dan verder af beginnen monteren.
(hier had ik ze verkeerd gemonteerd.. ze moeten dus verdraaid staan)






En een filmpje :)



De E30 ook nog eens gewassen, deze stond sinds september (na de Alpen rit) in onze loods met een dik pak stof erop..


Ook nog enkele andere onderdelen gekocht, mij E30 heeft een afneembare trekhaak. nog maar 1 keer gebruikt, maar de trekhaak zelf ligt steeds thuis. Niet echt handig wanneer je deze om een of andere reden onder baan een nodig hebt.
Dus na een tijdje zoeken de beugel gevonden waar deze in hoort te zitten.




Ook nog 2 voorste iX strut housings weten te vinden. Zo goed als geen roest. Nog wat stukken voor bij de verzameling dus :)




And last but not least!
In de US is er sinds kort een conversion voor een quick ratio steering rack. Bij de gewone E30 kan je een van een E36 of E46 gebruiken, bij de iX passen deze niet.
Nu is er een persoon die uitgevist heeft dat je een X3 (E53 als ik me niet vergis) steering rack kan gebruiken. Wel moet het subframe aangepast worden (bevestigingsgaten herpositioneren) als ook enkele onderdelen aan het rack zelf.
Alleen viel de prijs wat tegen + de verzending was immens duur... hoor je me dus al afkomen.... ?  :exited:

iX subframe gekocht en nog enkele andere onderdelen


En het X3 stuurhuis :p


Eerste testfit.


Op het eerste zicht past het al redelijk goed, alleen moet het stuurhuis nog wat zakken maar stoot het op enkele uitsteeksels die geen functie hebben.




Maar voor ik verder ga wil ik eerst beide stuurhuizen, (originele en dat van de X3) op de meetbank leggen op het werk als ook het subframe.
Zo kan ik goed vergelijken wat er juist veranderd moet worden.
BMW E30 325iX Touring '90
BMW 2002 Touring '74

Online Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1628
Re: 1990 - E30 - 325iX Touring Lazur Blau
« Reactie #80 Gepost op: 16 mei 2020, 14:22:31 »
Knap staaltje vakmanschap, chapeau  :bow:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...