Nog even een update, tis alweer even geleden

Volop bezig met de revisie van m'n volledige ophanging - enkele foto's
Nieuwe koppeling, voorste schokdempers, cardan botten, dichtingen etc..

Z3 1.9 short shifter, blijkt dat deze ook terug te vinden is op een E46 325/330iX

Ook een nieuwe achterbalk, de van mij is vrij roest aan de naad rond de opening voor het diff

Condor Speed shop bushings voor het schakelmechanisme + messing pivot voor de koppeling

En dan eindelijk begonnen met de demontage



Diff wordt gereviseerd door Hardeman Motorsport in NL, vrij roest.. :s

En de transfer case, deze gaat ook volledig open, nieuwe lagers en dichtingen

Nog meer onderdelen!

En ook de voor as moet er aan geloven


Ondertussen het diff naar Hardeman gestuurd in ene kistje, 40kg!

Transmissie ervan onder gehaald, deze krijgt nieuwe dichtingen. Voor de rest blijf ik eraf + eens goed ontvetter natuurlijk

Vliegwiel heeft wel al wat afgezien zo blijkt, dit wordt terug vlak gezet

Ondertussen beginnen met zandstralen voor het opnieuw verzinken

Best een groot verschil :p




Transfer case gedemonteerd..

Op mn werk enkele uren bezig geweest met zandstralen en de stukken in primer te zetten




Klaar voor in het zwart te zetten

En de "gouden" onderdelen, binnenste Lemforder kogelgewrichten. Specifiek voor een iX, nergens meer te verkrijgen

Transmissie met de hogedruk stoomer gekuist

En de nieuwe dichtingen geplaatst

Had een kit gekocht met verschillende ringen voor dichtingen te monteren, echt zen geld waard!

Ook dit kapje opnieuw dicht gemaakt

En ook nog mijn diff terug gekregen! Best een hele verbetering



En de eerste lading wit verzinkte onderdelen, de volgende lading zijn de geel verzinkte bouten/onderdelen

Ondertussen al begonnen met de remklauwen terug op te bouwen

Ziezo, dat was het tot nu dan.
Het begint te vlotten, deze week moet ik nog mijn vergeelde stukken gaan halen en in het weekend mijn onderdelen zwart spuiten.
En pas dan kunnen we beginnen met de verdere opbouw van de ophanging.
