Auteur Topic:  2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (UPDATE 17/03/19)  (gelezen 2980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1307
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #30 Gepost op: 9 september 2018, 15:46:16 »
lol mij hebben ze goed liggen gehad.

Des te beter voor jullie  :thumbsup:

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2018, 13:11:11 »
De eerste 1000 km zitten erop.


Opvallend toffe ritjes over de bekende wegen.
Het rijden gaat met de rit beter en beter, enkel nog wat schrik tussen file's ( blijf nu gewoon in de file staan op een steenweg, autostrade file doe ik amper omdat ik er bijna niet mee naar het werk ga) en bij het aansnijden van een bocht naar links heb ik moeite ( rechtse bocht gaat heel vlot)

Wel opvallend hoog verbruik ( 5 'blokjes', per blokje ongeveer 50km) Nu ga ik wel van zodra de reserve opspringt wel altijd gaan tanken in een goed tankstation.

LLaatste tankbeurt berekend, 170 km gebold en toen sprong reserve op, getankt en er kon 12,5l in ( tank is 19l), vlug uitgerekend dus 7,3L/100 km...    :iono:

Denk dat ik toch eens een tripje zal moeten inlassen naar Jacqmaer in Limburg voor afstelling.  :thinking:

Eerste wat ik wel nu wil proberen is mijn olie eens zelf te veranderen. Remvloeistof en koelvloeistof wil ik later proberen..

Gedacht om een hyperpro te laten steken en stalen remleidingen eveneens, maar dat ga ik niet meer doen..

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1307
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #32 Gepost op: 9 oktober 2018, 18:21:50 »
Leuk om te horen

Over de olie verversen is heel makkelijk ff rijden of laten draaien en dan aflaten is het best , oliefilter zou ik ook vervangen poepsimpel . Ik heb mijne oliefilter bij rad gekocht!

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #33 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:06:17 »
Morgen bij de meesterdokter is langsgaan voor een gesprek en zien wat we kunnen doen.  ^-^

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #34 Gepost op: 10 november 2018, 12:39:11 »
Ik ben eens langsgeweest bij Jacqmaer voor mijn motor te laten afstellen (via de Yoshimura box en niet de ecu-tuning)samen met een groot onderhoud omdat ik vond dat ze redelijk veel verbruikte en niet 100 % zuiver reed.

Gisterenavond mailtje terug gehad van Jacqmaer.

De verschillende runs duidelijk dat mijn motor te arm stond.

Run 2 is de blauw curve > U kan zien dat de A/F curve na +/-6500 toeren omhoog gaat > het mengsel word armer
Run 15 ziet U dat deze curve reeds iets vroeger naar nog boven gaat en nog hoger gaat > na armer > veel te arm
Run 16 is nog erger.


Hij gaat voor mij nu uitzoeken wat het probleem is (niet optimale benzinepompwerking, vuile benzine filter of eventueel de injectie) en normaal gezien zou deze dan zeer soepel gaan draaien.

Op de runs zie ik nu ook mijn uiteindelijke cijfers (ongeveer) en nu weet ik dus zeker dat hij niet puur standaard is. Hij zei met dat ik tot rond de 130 a 140pk kon geraken, denk zelf dat dat iemand van hier op de groep was die dat gedaan heeft. Maar ik vond het al voldoende, en nu met de cijfers te zien weet ik waarom; en hij moet dan nog beter gaan draaien  ^-^

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #35 Gepost op: 18 november 2018, 20:33:22 »
Sinds dit weekend staat ze terug thuis na een lang bezoek bij Jacqmaer.

Overzicht van de gedane werken :

kleppen geregeld, nieuwe kleppendeksel en bouten.
nieuwe bougies, K/N filter gezuiverd en geolied.

Gesynchroniseerd, TPS afgesteld
Nieuwe olie en oliefilter
Nieuwe remolie, met ontluchting + koppeling

Afgesteld op de testbank : bleek dat de A/F ratio slecht was ( zie vorige post) => bleek de brandstofpomp te zijn. Dus nieuwe pomp tegen een deel van de prijs geïnstalleerd.

Uiteindelijke cijfers :
50 % gasopening : 87,96 en 110,76Nm/koppel
100 % gasopening : 113,56 pk en 116,70 Nm koppel

Nadien ook nog een volledige controle van andere delen en wat aangepast moest worden is ook gedaan ( smering, kabelspeling,...)

Ik had ook iets nieuw gekocht om die lelijke taartschep weg te krijgen  ^-^ Dan ook maar direct beslist om led-pinkers te installeren ipv die grote, lelijke pinkers :)

Resultaat : Ik rijd gewoonweg met een nieuwe moto  :exited: :exited:

Zeer vinnig, rap op het gas en zuinger  ^-^

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 14:47:53 door Draje »

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1845
  • E93 325i
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #36 Gepost op: 19 november 2018, 07:01:46 »
Resultaat : Ik rijd gewoonweg met een nieuwe moto  :exited: :exited:

Zeer vinnig, rap op het gas en zuinger  ^-^


 :thumbsup:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 927
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #37 Gepost op: 19 november 2018, 09:22:18 »
Geweldig. En nu die linkse bochten :) .
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1301
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #38 Gepost op: 19 november 2018, 11:00:34 »
Altijd leuk hé zo een vers afgestelde motor  :thumbsup:
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #39 Gepost op: 29 december 2018, 12:45:10 »
Laatste rit van het jaar met de broer gedaan. Tijd voor de grote winterkuis en stalling  ^-^


Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1307
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #40 Gepost op: 29 december 2018, 14:39:31 »
Cool  8)

Laat de zomer maar komen  :thumbsup:

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #41 Gepost op: 1 januari 2019, 19:23:23 »
De eerste paar gedane mods.

Knipperlichten voor en achter vervangen door LED exemplaren

Kont sportief gemaakt door de undertray aan te passen met een andere nummerplaathouder

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4936
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #42 Gepost op: 1 januari 2019, 20:55:04 »
Netjes man :thumbsup:

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1307
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #43 Gepost op: 2 januari 2019, 17:39:42 »
Knap  :bow:

Offline Détail Magnifique

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 441
    • Test
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #44 Gepost op: 2 januari 2019, 20:04:34 »
Mooi hoor, ben ook bezig aan de fiets zijn tail. 👍
R52 - 2007 Mini Cooper S cabrio
K47 - 2014 BMW S1000R
V60 - 2016 Volvo D3

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #45 Gepost op: 2 januari 2019, 21:21:21 »
Netjes man :thumbsup:
Thanks !

Knap  :bow:
Mercikes !

Mooi hoor, ben ook bezig aan de fiets zijn tail. 👍

Nice , ook aan het inkorten ?

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #46 Gepost op: 2 januari 2019, 21:23:57 »
Voor het overige ben ik nog aan het twijfelen tussen een paar dingen om te doen:

hyperpro plaatsen

koppelingshendel en remhendel vervangen
andere uitlaat
rear hugger
valdoppen
sommige delen laten poederlakken : ofwel puur black of mijn RAL kleur zoeken
Etc

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 997
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2019, 09:07:33 »
Valdoppen kan nooit geen kwaad natuurlijk. Heb da mijne nu ni gedaan omdat ik in kuip gaten zou moeten geboord hebben..
En waarom twijfel je om de rest te nemen?
Ik wil hebben, wat is hier voor u allemaal de verbetering aan?
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1845
  • E93 325i
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2019, 09:24:57 »
Valdoppen is een must. Als je 'm inne bocht te plat legt gaat het niet altijd verschil maken,  maar als je'm stomweg eens over z'n zwaartepunt laat gaan bij het maneuvreren in de garage of zo, en de motor valt, heb je sowieso stukken die een pak duurder zijn dan een setje doppen. 

Andere veren is geen must,  maar je krijgt er zoooooo veel rijplezier voor in de plaats, de gemiddelde Japanner weegt volgens mij 45 à 48 kg wat maakt dat de meeste Japanse moto's van t fabriek af te soft geveerd zijn (de Japanse hypersports hebben dit meestal niet).  Je gaat het gevoel hebben dat je met een nieuwe moto vertrekt!

Deze twee zou ik eerst uitvoeren zoals ik al eens gezegd heb. Ik prefereer altijd comfort boven optische blingbling.

Rear hugger kan leuk zijn als je fiets inne regen teveel zooi omhoogsmijt...
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4936
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #49 Gepost op: 6 januari 2019, 09:34:45 »
Tirehugger maakt ook wel een behoorlijk verschil als je geregeld in de regen bolt :thumbsup:

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1845
  • E93 325i
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #50 Gepost op: 6 januari 2019, 10:06:23 »
Tirehugger maakt ook wel een behoorlijk verschil als je geregeld in de regen bolt :thumbsup:


idd,  als je een kort spatbord hebt en je rug hangt constant vol vuiligheid als het regent is dat onontbeerlijk
en op een moto met ketting is dat zeker leuker
heb er op m'n FJR geen geplaatst, omwille van de cardan kan de ketting niet vuil worden  8)
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #51 Gepost op: 6 januari 2019, 11:13:59 »
Valdoppen kan nooit geen kwaad natuurlijk. Heb da mijne nu ni gedaan omdat ik in kuip gaten zou moeten geboord hebben..
En waarom twijfel je om de rest te nemen?
Ik wil hebben, wat is hier voor u allemaal de verbetering aan?

Valdoppen hier normaal gemakkelijk te bevestigen als je geen bugspoiler hebt.

Goh :

Hyperpro : zoals @FJRdude zegt is dit een enorme verbetering van het rijgedrag
Uitlaat : mooier ogende en zwaarde klinkende uitlaat, maar is eigenlijk niet nodig. Huidige is redelijk en motor is er juist op afgesteld.
Koppelingshendel en remhendel : puur exterieur mooier uitziend maar reteduur daarvoor.
Poederlakken : ook puur exterieur mooier uitziend ( heb nu wel een ding al gekocht voor aan mijn lichten en speedometer
Rearhugger : exterieur mooier uitziend maar ook nog praktisch zoals @order66 & @FJRdude


Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #52 Gepost op: 6 januari 2019, 11:14:30 »
Valdoppen is een must. Als je 'm inne bocht te plat legt gaat het niet altijd verschil maken,  maar als je'm stomweg eens over z'n zwaartepunt laat gaan bij het maneuvreren in de garage of zo, en de motor valt, heb je sowieso stukken die een pak duurder zijn dan een setje doppen. 

Andere veren is geen must,  maar je krijgt er zoooooo veel rijplezier voor in de plaats, de gemiddelde Japanner weegt volgens mij 45 à 48 kg wat maakt dat de meeste Japanse moto's van t fabriek af te soft geveerd zijn (de Japanse hypersports hebben dit meestal niet).  Je gaat het gevoel hebben dat je met een nieuwe moto vertrekt!

Deze twee zou ik eerst uitvoeren zoals ik al eens gezegd heb. Ik prefereer altijd comfort boven optische blingbling.

Rear hugger kan leuk zijn als je fiets inne regen teveel zooi omhoogsmijt...

I know you told me, en je bent niet de enigste...

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #53 Gepost op: 6 januari 2019, 11:15:38 »
Tirehugger maakt ook wel een behoorlijk verschil als je geregeld in de regen bolt :thumbsup:

idd,  als je een kort spatbord hebt en je rug hangt constant vol vuiligheid als het regent is dat onontbeerlijk
en op een moto met ketting is dat zeker leuker

Vanwege de schrik en ook mijn uitrusting rijd ik amper in de regen nu ( schrik zal wel verminderen naarmate ik meer rijd natuurlijk)
Korte kont heeft die wel niet


Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #54 Gepost op: 6 januari 2019, 20:14:55 »
Bestelling geplaatst, tegen eind februari zou alles erop moeten zitten  ^-^

Offline Machiel

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 997
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2019, 21:33:18 »
Vlotjes
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2019, 21:35:01 »
Vlotjes

Speelt al lang in mijn hoofd, en normaal gezien heb ik de zaak gewonnen van mijn ongeval, dus ik kan wat meer permitteren momenteel :)

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2019, 17:57:26 »
Vandaag valdoppen gaan halen bij een kennis  :exited:

Nu moet ik deze nog proberen te monteren, want het lijk alsof ik 2 verdomde linkerhanden heb. Is normaal gezien super simpel, maar mijn brein kan het maar niet snappen  :toofunny:

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1845
  • E93 325i
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #58 Gepost op: 9 januari 2019, 18:22:40 »
Vandaag valdoppen gaan halen bij een kennis  :exited:

Nu moet ik deze nog proberen te monteren, want het lijk alsof ik 2 verdomde linkerhanden heb. Is normaal gezien super simpel, maar mijn brein kan het maar niet snappen  :toofunny:


 :greddy:    :gayfight:    :toofunny:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2632
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (UPDATE 9/01/19)
« Reactie #59 Gepost op: 25 januari 2019, 19:07:46 »
Vandaag het allerlaatste pakketje binnengekomen  :exited:

Wanneer het weer eens beter is, de motor eens grondig kuisen weeral, naar een kennis in Limburg om een aanpassing te installeren.

En dan staan er nog maar 4 of 5 zaken op de planning en dan is ze volledig af naar mijn zin :)