Auteur Topic:  2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)  (gelezen 1687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1281
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #30 Gepost op: 9 september 2018, 15:46:16 »
lol mij hebben ze goed liggen gehad.

Des te beter voor jullie  :thumbsup:

Online Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2511
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2018, 13:11:11 »
De eerste 1000 km zitten erop.


Opvallend toffe ritjes over de bekende wegen.
Het rijden gaat met de rit beter en beter, enkel nog wat schrik tussen file's ( blijf nu gewoon in de file staan op een steenweg, autostrade file doe ik amper omdat ik er bijna niet mee naar het werk ga) en bij het aansnijden van een bocht naar links heb ik moeite ( rechtse bocht gaat heel vlot)

Wel opvallend hoog verbruik ( 5 'blokjes', per blokje ongeveer 50km) Nu ga ik wel van zodra de reserve opspringt wel altijd gaan tanken in een goed tankstation.

LLaatste tankbeurt berekend, 170 km gebold en toen sprong reserve op, getankt en er kon 12,5l in ( tank is 19l), vlug uitgerekend dus 7,3L/100 km...    :iono:

Denk dat ik toch eens een tripje zal moeten inlassen naar Jacqmaer in Limburg voor afstelling.  :thinking:

Eerste wat ik wel nu wil proberen is mijn olie eens zelf te veranderen. Remvloeistof en koelvloeistof wil ik later proberen..

Gedacht om een hyperpro te laten steken en stalen remleidingen eveneens, maar dat ga ik niet meer doen..

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1281
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #32 Gepost op: 9 oktober 2018, 18:21:50 »
Leuk om te horen

Over de olie verversen is heel makkelijk ff rijden of laten draaien en dan aflaten is het best , oliefilter zou ik ook vervangen poepsimpel . Ik heb mijne oliefilter bij rad gekocht!

Online Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2511
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic
« Reactie #33 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:06:17 »
Morgen bij de meesterdokter is langsgaan voor een gesprek en zien wat we kunnen doen.  ^-^

Online Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2511
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #34 Gepost op: 10 november 2018, 12:39:11 »
Ik ben eens langsgeweest bij Jacqmaer voor mijn motor te laten afstellen (via de Yoshimura box en niet de ecu-tuning)samen met een groot onderhoud omdat ik vond dat ze redelijk veel verbruikte en niet 100 % zuiver reed.

Gisterenavond mailtje terug gehad van Jacqmaer.

De verschillende runs duidelijk dat mijn motor te arm stond.

Run 2 is de blauw curve > U kan zien dat de A/F curve na +/-6500 toeren omhoog gaat > het mengsel word armer
Run 15 ziet U dat deze curve reeds iets vroeger naar nog boven gaat en nog hoger gaat > na armer > veel te arm
Run 16 is nog erger.


Hij gaat voor mij nu uitzoeken wat het probleem is (niet optimale benzinepompwerking, vuile benzine filter of eventueel de injectie) en normaal gezien zou deze dan zeer soepel gaan draaien.

Op de runs zie ik nu ook mijn uiteindelijke cijfers (ongeveer) en nu weet ik dus zeker dat hij niet puur standaard is. Hij zei met dat ik tot rond de 130 a 140pk kon geraken, denk zelf dat dat iemand van hier op de groep was die dat gedaan heeft. Maar ik vond het al voldoende, en nu met de cijfers te zien weet ik waarom; en hij moet dan nog beter gaan draaien  ^-^

Online Draje

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2511
    • BelleVue
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #35 Gepost op: 18 november 2018, 20:33:22 »
Sinds dit weekend staat ze terug thuis na een lang bezoek bij Jacqmaer.

Overzicht van de gedane werken :

kleppen geregeld, nieuwe kleppendeksel en bouten.
nieuwe bougies, K/N filter gezuiverd en geolied.

Gesynchroniseerd, TPS afgesteld
Nieuwe olie en oliefilter
Nieuwe remolie, met ontluchting + koppeling

Afgesteld op de testbank : bleek dat de A/F ratio slecht was ( zie vorige post) => bleek de brandstofpomp te zijn. Dus nieuwe pomp tegen een deel van de prijs geïnstalleerd.

Uiteindelijke cijfers :
50 % gasopening : 87,96 en 110,76Nm/koppel
100 % gasopening : 113,56 pk en 116,70 Nm koppel[/b]

Nadien ook nog een volledige controle van andere delen en wat aangepast moest worden is ook gedaan ( smering, kabelspeling,...)

Ik had ook iets nieuw gekocht om die lelijke taartschep weg te krijgen  ^-^ Dan ook maar direct beslist om led-pinkers te installeren ipv die grote, lelijke pinkers :)

Resultaat : Ik rijd gewoonweg met een nieuwe moto  :exited: :exited:

Zeer vinnig, rap op het gas en zuinger  ^-^


Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1788
  • E93 325i
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #36 Gepost op: 19 november 2018, 07:01:46 »
Resultaat : Ik rijd gewoonweg met een nieuwe moto  :exited: :exited:

Zeer vinnig, rap op het gas en zuinger  ^-^


 :thumbsup:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 907
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #37 Gepost op: 19 november 2018, 09:22:18 »
Geweldig. En nu die linkse bochten :) .
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Online BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1152
Re: 2007 - Suzuki GSF1250 Bandit - Graphite Blue Metallic (Dynorun)
« Reactie #38 Gepost op: 19 november 2018, 11:00:34 »
Altijd leuk hé zo een vers afgestelde motor  :thumbsup:
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i