Auteur Topic:  Individual programma  (gelezen 471 keer)

Offline Baco

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Individual programma
« Gepost op: 4 augustus 2018, 12:43:11 »
Hoe werkt het Individual programma bij BMW? Ik heb wat gezocht hier, maar niet onmiddellijk iets gevonden. Kan je op alle wagens een individual kleur nemen of ben je beperkt tot de individual kleuren die in de catalogus van het desbetreffende model beschikbaar zijn. Gaat me vooral voor de kleur, voor het interieur zal standaard ruim voldoende zijn.
2015 X5 M50d - sold
2017 440i Gran Coupé - M Sport - Estoril Blau

Offline Baco

• Qualifying
Re: Individual programma
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2018, 12:46:58 »
Lap, had beter wat verder op de BMW pagina gezocht, daar staat (uiteraard) meer info ::) Hmm, niet alle kleuren zijn op alle modellen verkrijgbaar. Precies zo individual niet, lijkt me
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2018, 13:18:53 door Baco »
2015 X5 M50d - sold

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2018, 16:14:10 »
Lap, had beter wat verder op de BMW pagina gezocht, daar staat (uiteraard) meer info ::) Hmm, niet alle kleuren zijn op alle modellen verkrijgbaar. Precies zo individual niet, lijkt me
Als je echt wil krijg je ALLE kleuren. Maar de prijs zal ook buiten alle proporties zijn  >:D
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2018, 17:08:10 »
Hoe werkt het Individual programma bij BMW? Ik heb wat gezocht hier, maar niet onmiddellijk iets gevonden. Kan je op alle wagens een individual kleur nemen of ben je beperkt tot de individual kleuren die in de catalogus van het desbetreffende model beschikbaar zijn. Gaat me vooral voor de kleur, voor het interieur zal standaard ruim voldoende zijn.

Met keiharde euro's is erg veel mogelijk; een andere kleur stiknaad 2000 a 3000 euro,speciale buitenkleuren 5000 - 10000 euro en nog vele andere lekkernijen  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Baco

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2018, 07:16:42 »
Ben benieuwd, is nog niet voor binnenkort echter  ;)
2015 X5 M50d - sold

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2018, 13:35:08 »
Je hebt een 4-5 tal vaste individual kleuren beschikbaar,die kan je gewoon selecteren in de configurator en kosten iets boven de €2000 dacht ik.
Als je nog iets anders wilt dan is het via individual special request.De prijs hangt dan af of ze die kleur al "in huis" hebben of niet(als ze die kleur in het verleden al eens gemaakt/gespoten hebben),als de kleur nog niet "in huis" is dan ga je wat €€€€ mogen neertellen voor het volledige proces om die kleur te maken en te spuiten.Maar alles is inderdaad mogelijk mits genoeg €€€€ neer te tellen :)

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2018, 15:26:33 »
Ook niet beschikbaar op alle modellen, pas vanaf een 3-serie als ik me niet vergis.
1993 BMW 318i Cabriolet Motorsport Design Edition
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring
2013 BMW 320d Touring M-sport

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2018, 15:45:11 »
Of mits de nodige connecties,voor een 1M was er geen individual beschikbaar,maar er is toch 1 Monte Carlo blauwe 1M op de wereld.

Offline joggink

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Form follows fun(ction)
    • joggink.com
« Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2018, 16:01:29 »
Als je echt wil krijg je ALLE kleuren. Maar de prijs zal ook buiten alle proporties zijn  >:D

Alles zou ik niet durven zeggen ;) Ik wou een blauwe X5 en dat was onmogelijk. Het flamenco rood van de X6 konden ze nog doen maar daar stopte het ook. Het blauw van de X3 kon niet en van de X5M ook niet...

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2018, 17:08:32 »
Alles zou ik niet durven zeggen ;) Ik wou een blauwe X5 en dat was onmogelijk. Het flamenco rood van de X6 konden ze nog doen maar daar stopte het ook. Het blauw van de X3 kon niet en van de X5M ook niet...

mijn tuinman heeft nochtans een X5M50d in Long beach Blue (kleur van de X5M) kunnen bestellen bij Beliën!
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring

Offline joggink

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • Form follows fun(ction)
    • joggink.com
« Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2018, 17:10:13 »
mijn tuinman heeft nochtans een X5M50d in Long beach Blue (kleur van de X5M) kunnen bestellen bij Beliën!

:wtf: Volgens mijn garage was dat niet mogelijk...   :censor:

Offline Fokko

• Grand Prix Winner
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2018, 17:17:04 »

Op zijn minst merkwaardig inderdaad...  het kan ook zijn dat de regels zijn aangepast rond de wisseling naar het nieuwe model?
In het geval van de wagen van mijn tuinman spreek ik over een F15... hij is ook al eens gespot door een forumlid zelfs (zijn vrouw rijd er meestal mee rond, vandaar de nummerplaat)

X5 m50d long beach blue
Nr.plaat: Joline

Lekker kleurtje op een X5 en dan nog Vorsteiners eronder. Beetje verlagen zou em af maken denk ik.

Voorbije avond aan centerparcs in Lommel.

Krijg de foto niet geplaatst :-\ wel echt een leuke spot  :thumbsup:
2008 BMW Z4 ///M Coupé
2012 BMW 520d Touring

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2018, 12:35:54 »

Is wel degelijk mogelijk hoor. Sommige dealers pronken er zelfs mee. Al vermoed ik dat sommigen dat eerder, ondanks de hoge vraagprijzen, doen als een service voor de klant en er zelf eigenlijk niets op verdienen. Als BMW jouw wagen speciaal uit de productieroute moet halen om die handmatig te gaan spuiten zoals ze bijvoorbeeld bij die ene soort zilvergrijs doen die ze overdreven duur verkopen, wetende dat een degelijke carrossier al een 5000 euro vraagt voor een volledige respray, zullen de winstmarges nihil zijn en zal de verkoper er niet staan om springen. Dat laatste is echter zijn probleem. Als het mogelijk is, is het mogelijk en als je er de nodige euro wil aanhangen, vooral doen zou ik zeggen.

Om eerlijk te zijn, ik weet niet wat er aan de hand is bij BMW, maar het kleurenpallet vind ik een beetje te schaars... Diverse soorten grijs, allemaal goed en wel, maar als je eens iets wil om uit de band te springen, heb je keus tussen zwart en carbonschwarz. Het gewone zwart van BMW vind ik helaas niet zo mooi als het zwartzwart van Audi. Carbonschwarz heeft onder bepaalde lichtinvallen zijn charmes en op andere momenten vind ik het ook niet zo waauw. Roodtinten zijn er niet meer, de blauwtinten zijn ook aan een opfrisbeurt toe. Groen kan ook mooi zijn bij sommige auto's, maar bij mijn weten maken ze die bij BMW ook niet meer. Wit was erg in in de jaren 90, maar ik kan het maar niet gewoon worden dat men het ook aanbeveelt bij M-pakketten. Daar haal je nu eens niets van glans uit, het minste laagje stof verpest de ganse auto, etc.

't Is moeilijk om een goed kleur te vinden. San Marino Blue is ook nog een leuke.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:40:38 »

Het probleem ook is dat er een aantal merken bijna alle kleuren aan een meerprijs beginnen aanrekenen,buiten wit en/of zwart.
Waarschijnlijk gaat enkel nog de grondkleur standaard zijn en de lakverf in optie  :toofunny:
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2018, 13:48:34 »
Het probleem ook is dat er een aantal merken bijna alle kleuren aan een meerprijs beginnen aanrekenen,buiten wit en/of zwart.
Waarschijnlijk gaat enkel nog de grondkleur standaard zijn en de lakverf in optie  :toofunny:

Dat klopt! Ford doet bvb zoiets, maar eigenlijk is het gewoon oude wijn in nieuwe zakken (of omgekeerd), want dat zwart dat ze verkopen is niet metallic, maar gewone zwarte unilak met weliswaar een driedubbele vernislaag. Als je dan bvb graag sinaasappelkleur met metaaldeeltjes, dan moet je bijbetalen.

Nu, aan de andere kant, ik dacht dat in het begin van de jaren metalliclak een 24000 bef kostte, terwijl metallic gemiddeld nog steeds rond de 600 euro (ofwel 24000 euro "leuke afkorting")kost ondanks 25 jaar aan inflatie en prijsstijgingen...

Online pukkie007

• Pole Position
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:06:02 »
Je hebt je leuke afkorting ne keer te weinig gebruikt, Pannenkoek. Zonde !  :razz:  :toofunny:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2018, 00:42:49 »
Je hebt je leuke afkorting ne keer te weinig gebruikt, Pannenkoek. Zonde !  :razz:  :toofunny:

:clap:  :thumbsup:

Offline Hyy

• Grand Prix Winner
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2018, 05:00:54 »
Was het niet zo dat, voor een kleur buiten de standaard of standaard-individual pallet,
dat men ook nog eens goedkeuring van BMW zelf moet hebben?
2013 F06 640i Gran Coupe

Offline beemerbuddy

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2018, 06:01:09 »

Gisteren ook gespot in Lommel...  :drool:
2016 Peugeot Expert 2.0 HDI (working guy) - 1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1996 E36 320i Techno-Touring