Auteur Topic: [E39] AUX input of cd wisselaar activeren  (gelezen 259 keer)

Offline teus

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
[E39] AUX input of cd wisselaar activeren
« Gepost op: 5 juli 2018, 09:43:56 »
Ik zou graag een externe ingang werkend krijgen op mijn auto. Ik lijk te voldoen aan alle vereisten: de cd speler is van na september 2002 (is november 2002), de firmware is versie 45.xxx, op de cd speler heb ik 2 vrije connectors om andere toestellen aan te sluiten. Ik kocht een adapter, die in de cd speler klikt en overgaat in een aansluiting voor de audio. Deze zit op de pinout voor de cd wisselaar, maar kan ik evengoed overzetten op de pinnen voor de aux.

Nu, als ik ga neuzen in de codering zie ik de ECU voor de radio, RA_NG.C01, waar ik de aux kan activeren. De software geeft echter een fout wanneer ik dit wil doen.
In een andere ECU kon ik zonder problemen de codering aanpassen voor de vergrendeling van de auto (vanzelf sluiten bij het rijden, pinken bij sluiten en openen,...).
Hier is de fout, die mij vrij weinig lijkt te zeggen:

Offline teus

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Re: AUX input of cd wisselaar activeren
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2018, 19:06:24 »
probleem opgelost. ergens las ik dat de cd speler automatisch detecteert wanneer de AUX is aangesloten (maar je leest zoveel).
de aux-kabel die ik kocht was feitelijk verbonden met de cd wisselaar. in een laatste wanhopige poging heb ik een stukje uit de connector geknipt zodat die in de andere stekker past, en de pinnetjes overgezet zodat die op de aansluiting van de  AUX komen. en toen werkte het opeens direct   ::)