Auteur Topic:  Duitsland wil sportuitlaat verbieden  (gelezen 2825 keer)

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Duitsland wil sportuitlaat verbieden
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2018, 19:51:38 »
Ik heb het nog al eens gezegd maar 't is naar de kl*te voor de auto liefhebbers...  :jpshakehead: :censor: :jpshakehead:

Ok sommige zijn echt wel te luid dankzij de knallen die eruit komen maar toch.
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2018, 20:01:06 »
Ik heb het nog al eens gezegd maar 't is naar de kl*te voor de auto liefhebbers...  :jpshakehead: :censor: :jpshakehead:

Ok sommige zijn echt wel te luid dankzij de knallen die eruit komen maar toch.

Ik vermoed dat dit nadien ook zal overschakelen naar de moto liefhebbers, qua keuring uitlaten etc..

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2018, 20:30:06 »
Hopelijk niet met terugwerkende kracht. Als je al eentje hebt met attest kunnen ze toch niets verbieden. Iedereen nog snel eentje kopen >:D

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline nicke36

• Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2018, 21:10:17 »
Ze kunnen wat ze willen , oldtimers moesten ook niet meer gekeurd worden....

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2018, 23:57:49 »
Komt blijkbaar vooral door gasten die aftermarket soundgeneratoren in of nabij uitlaten plaatsen , soms plaatsen ze er zelfs 2 en dan wordt zelfs met diesel soms meer dan 130db gehaald ....

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2018, 05:35:08 »
Mijn MPPSK uitlaat zit er al onder :)

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #7 Gepost op: 4 juli 2018, 07:04:35 »
Mijn MPPSK uitlaat zit er al onder :)
Nu wel ja maar als ze dit zouden doortrekken naar de toekomst toe naar hier net zoals het hele oldtimer gebeuren en dergelijke is het gedaan met het gebrul op een eventuele volgende wagen.
Want men kan er dan zeker van zijn dat men er extra controles op zal doen dan en niet enkel op de keuring.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • manuele 6 cilinders FTW
« Reactie #8 Gepost op: 4 juli 2018, 10:49:53 »
Ik vermoed dat dit nadien ook zal overschakelen naar de moto liefhebbers, qua keuring uitlaten etc..

denk dit ook, na de oldtimers zullen moto's wel naar de keuring moeten...

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #9 Gepost op: 4 juli 2018, 11:10:31 »
denk dit ook, na de oldtimers zullen moto's wel naar de keuring moeten...

Op zich voor sommigen een last, maar ik zie toch ook veel moto's staan die niet rijvaardig zijn.

Ikzelf heb daar geen problemen mee, mijn moto's staan allemaal standaard behalve de uitlaat (CE-gekeurd wel altijd) en spiegels.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2018, 11:32:02 »
Om te beginnen gaat het ook maar om Duitsland, dus hier hoeven we nog niet meteen te vrezen. Tegen dat het hier van toepassing is, bestaat de verbrandingsmotor misschien al niet meer...

Nu, sportuitlaat, sound generator en noem maar op: ik denk dat het al jaren verboden is om buitensporig lawaai te produceren of dat nu gebeurt met een accessoire of door het rondrijden zonder knalpot. Het is dus sowieso al verboden. Al de rest wat er zowat tussen invalt, wordt gedoogd zolang je niets uitlokt door bvb al stilstaand voor de lichten in neutraal wat gas zit te geven (staat letterlijk in de wet). Ik zou daar dus allemaal niet te veel van wakker liggen. Anders zal men alle van acht cilinders voorziene bolides moeten verbieden, wat dan weer zou leiden tot het mislopen van torenhoge biv's en verkeersbelastingen en eventueel eraan gekoppelde hoge VAA's voor zover die op een firma zijn ingeschreven.

Al ben ik wel voorstander van het terugdringen van al die jonge gasten met afgeleefde, opgefokte brommertjes die een ergerlijk snerpend geluid veroorzaken. Daar is niets moois aan, het klinkt gewoon extreem luid en irritant, een beetje als een viswijf dat krijsend een mossel aanprijst. Zoiets mag van mij meteen in de pers... De brommer, he...

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2018, 12:07:36 »
Om te beginnen gaat het ook maar om Duitsland, dus hier hoeven we nog niet meteen te vrezen. Tegen dat het hier van toepassing is, bestaat de verbrandingsmotor misschien al niet meer...

Nu, sportuitlaat, sound generator en noem maar op: ik denk dat het al jaren verboden is om buitensporig lawaai te produceren of dat nu gebeurt met een accessoire of door het rondrijden zonder knalpot. Het is dus sowieso al verboden. Al de rest wat er zowat tussen invalt, wordt gedoogd zolang je niets uitlokt door bvb al stilstaand voor de lichten in neutraal wat gas zit te geven (staat letterlijk in de wet). Ik zou daar dus allemaal niet te veel van wakker liggen. Anders zal men alle van acht cilinders voorziene bolides moeten verbieden, wat dan weer zou leiden tot het mislopen van torenhoge biv's en verkeersbelastingen en eventueel eraan gekoppelde hoge VAA's voor zover die op een firma zijn ingeschreven.

Al ben ik wel voorstander van het terugdringen van al die jonge gasten met afgeleefde, opgefokte brommertjes die een ergerlijk snerpend geluid veroorzaken. Daar is niets moois aan, het klinkt gewoon extreem luid en irritant, een beetje als een viswijf dat krijsend een mossel aanprijst. Zoiets mag van mij meteen in de pers... De brommer, he...

Duitse keuring wordt aanzien als voorloper van overige keuringen in Europa.

Jonge gasten met een opgefokt brommertje is niet hetzelfde als een brommer die niet straatwaardig zijn door lange stilstand of mishandeling ervan. Ik en velen spreken over echte motoren, waarvoor je u A rijbewijs moet halen. 

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2018, 12:28:53 »
Ik heb ook al wel gelezen dat dit ook deels "fake news" zou zijn.BMW heeft wel een document rondgestuurd naar de dealers om te zeggen dat er voor wagens vanaf productie 07/2018 geen M-performance uitlaat meer beschikbaar is door de roetfilter die nu op de benzinewagens zit,door de combinatie zouden de uitstootnormen niet meer gehaald worden.Zie topic en document: http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1510264 .
De TUV is wel de uitlaten aan het bekijken maar dit gaat dan vooral over klepgestuurde uitlaatsystemen en soundgenerators,en nog niks concreet.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2018, 12:33:23 »

Waarom kunnen in Duitsland dan, al zolang ik me kan herinneren, wel auto's verbouwd worden met motor swaps etc. en hier niet  :thinking:

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2018, 13:05:37 »
Waarom kunnen in Duitsland dan, al zolang ik me kan herinneren, wel auto's verbouwd worden met motor swaps etc. en hier niet  :thinking:

Omdat de roverheid dat hier al jaren niet wilt toestaan. Nederland is dat ook mogelijk als ik mij niet vergis..

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2018, 13:25:13 »
Omdat de roverheid dat hier al jaren niet wilt toestaan. Nederland is dat ook mogelijk als ik mij niet vergis..
Dus ... ik bedoel maar ... het is niet omdat dat in de buurlanden is, dat dat s'anderendaags ook in Belgie zo is.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2018, 13:55:18 »

Jonge gasten met een opgefokt brommertje is niet hetzelfde als een brommer die niet straatwaardig zijn door lange stilstand of mishandeling ervan. Ik en velen spreken over echte motoren, waarvoor je u A rijbewijs moet halen.

Duitsland voorloper... kan kloppen, want de Belgische keuring loopt al jaren achter. Bovendien moeten jongere wagens niet naar de keuring, dus dat is een beetje twee maten/twee gewichten.

Wat ik bedoel met dat luide brommergeluid is dat je sowieso geen hoog aantal db mag produceren, of dat nu met een oude brommer of met een sportuitlaat van een bepaald kaliber is. Dus het is al verboden en is dus niets nieuws onder de zon. Net zoals de ganse polemiek rond gsm gebruik in de wagen. Als je vroeger met een wegenkaart in de weer was of een cassettedoosje hanteerde, waren er ook al flikken die je een boete gaven wegens “niet onder controle hebben van het voertuig”. Internet bestond toen nog niet, dus werd het ook niet zo wijd en breed geëtaleerd en velen kenden ook nog enige schaamte bij het krijgen van een boete. Nu, is het eerder een trofee. :-)

Ik wil maar zeggen, zoals Woodykipo al zei: fake News en wat sensatie. Net zoals Duitsland plots alle dashcams zwaar zou beboeten omdat in een rechtszaak welgeteld 1 iemand gestraft werd terwijl het rioolgazetje en in het kielzog de websites die er over schreven geeneens de moeite gedaan hebben de context te achterhalen. Zo weten er ook maar weinigen dat het een kwestie van 25 euro betalen is in België om je dashcam te registreren en wettelijk permanent in orde te zijn. Maar ja, de media he. Diezelfde media die in de jaren 30’iedereen zijn spaargeld deed afhalen waardoor de vooraf gespeculeerde crisis toen een selffulfilled prophecy werd. :-D

Als jij daar een “gewone” akrapovic of m performance hebt op zitten, dan zal daar geen haan naar kraaien...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2018, 18:36:24 »
Al de rest wat er zowat tussen invalt, wordt gedoogd zolang je niets uitlokt door bvb al stilstaand voor de lichten in neutraal wat gas zit te geven (staat letterlijk in de wet).

1 keer 'mag' je dat doen, kan je nog hopen op het appreciatierecht van de agent als je zegt dat het 'per ongeluk' was. Als je daar continu zit te revven aan een licht, heb je inderdaad prijs.

Ik vind het wel vreemd dat zoiets in het nieuws komt. Hoe zit het dan met de bedrijven zoals Akrapovic, SC-Projects,... Bedrijven die zich vrijwel uitsluitend met sportuitlaten bezighouden. Kunnen die dan gewoon de boeken dicht doen als dit iets globaal zou worden? Ik neem aan dat ze ook al wel wat omzet verliezen als dit in DE van kracht is.
F21  - 2016 - 118d - Estoril Blau - SOLD
F87  - 2017 - M2 - Long Beach Blau - SOLD
F21  - 2018 - 120i - Saphirschwarz - DAILY
RJ15 - 2013 - Yamaha R6 - Gunmetal Grey - FUN

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2018, 19:31:06 »
Ik gok ook gewoon op fake news.
Anders wel vreemd dat ik niks in die richting krijg als ik aan de bron ga zoeken (google: Tuv sportuspuff).

Moest er al zo iets door komen dan kunnen ze moeilijk een uitlaat gaan verbieden omdat er ergens "sportuitlaat" op staan. Wat is de definitie van een sportuitlaat ?

Ze kunnen enkel gaan verbieden dat een uitlaat meer db's produceert dan een voorop vastgelegde waarde, zoals ook vereist op sommige circuits. Maar in die richting lees ik ook niets. Sensatie berichten. Niet paniekeren is (alweer) de boodschap volgens mij.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2018, 07:29:01 »

Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen. :thumbsup:
Ik denk zelfs dat de sportuitlaten die verkocht worden bij de dealer niet aan een verbod zullen onderworpen worden.
Het sakhir monster in actie

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2018, 08:55:59 »
Volgende week komt de Einsenmann op de M5. Safe :greddy:

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #21 Gepost op: 12 juli 2018, 15:10:43 »
Het is wel zo dat BMW reeds zijn MPE geschrapt heeft voor de M3/M4. Die van de M2 Competition staat nog 'on hold'. Maar dit gaat meer te maken hebben met de WLTP.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2018, 17:24:22 »
Het is wel zo dat BMW reeds zijn MPE geschrapt heeft voor de M3/M4. Die van de M2 Competition staat nog 'on hold'. Maar dit gaat meer te maken hebben met de WLTP.

Moet er bij het plaatsen van een MPE uitlaat nog een schakelaar geplaatst worden,er was toch sprake dat dit een algemene richtlijn ging zijn?

Offline eck.9

• Qualifying
  • F21 120i 6MT
« Reactie #23 Gepost op: 13 juli 2018, 10:04:23 »
Moet er bij het plaatsen van een MPE uitlaat nog een schakelaar geplaatst worden,er was toch sprake dat dit een algemene richtlijn ging zijn?

Klopt, maar bij mijn weten hebben al onze klanten gevraagd om deze te laten bypassen, wat ik ook logisch vind. Maar voor de M3/M4 is het nu sowieso gedaan om MPE te laten plaatsen door de dealer.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 13 juli 2018, 10:21:02 »

Ik hoorde net dat ze tenvolle de nieuwe akrapovic uitlaat aan het proefdraaien zijn voor de nieuwe M5  :thinking:

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 13 juli 2018, 12:04:24 »
Ik hoorde net dat ze tenvolle de nieuwe akrapovic uitlaat aan het proefdraaien zijn voor de nieuwe M5  :thinking:

Idd er staat al een filmpje van online  ;)

* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2018, 13:59:53 »
Klinkt nergens naar. Je hoort zo die turbo blazen. Niks voor mij :jpshakehead:

Offline Woodykipo

• Race Legend
« Reactie #27 Gepost op: 13 juli 2018, 14:38:43 »
Volledige lijn met kleppensturing dus zoals de MPPSK,klinkt nog wel goed buiten dat je de turbo inderdaad hard hoort.

Offline sini

• Grand Prix Winner
  • -= 435 ixa =-
« Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2018, 23:07:30 »
Idd er staat al een filmpje van online  ;)

het is raar maar persoonlijk vind ik geluid wat raar, het klinkt voor mij als een mix van AS en sportuitlaat, het heeft wel iets, ik heb toch veel mooier uitlaten gehoord wat een persoonlijke smaak is  8)

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #29 Gepost op: 14 juli 2018, 12:03:57 »
Klinkt nergens naar. Je hoort zo die turbo blazen. Niks voor mij :jpshakehead:

Ik zou het toch niet erg vinden om in deze kist rond te rijden hoor,  enkel de stickers eraf gaan met die handel!   :drool:
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13