Auteur Topic: [F2X] Duitse dealer software  (gelezen 884 keer)

Offline svandamme

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[F2X] Re: Duitse dealer software
« Reactie #30 Gepost op: 5 juli 2018, 07:35:37 »
Dat is uw visie.

En hieronder staat een andere, gesteund door een K.B. van 14 december 1992.
Er staat letterlijk dat er zelfs geen oorzakelijk verband vereist is tussen de chiptuning en het ongeval.
(bron: www.overtreding.be en uiteraard het staatsblad voor het vermelde KB)

En voor je naar boven haalt "met toestemming van de constructeur"... dit impliceert dat de constructeur een ander COC aflevert, met de gedane wijzigingen. Dat één van de dealers het gedaan heeft volstaat niet. Als je een ander COC kan klaarspelen is alles natuurlijk terug perfect in orde. Veel succes.

het is geen chiptuning. Het is originele fabrieks software.
Het is niet met toestemming van de constructeur, het IS de soft van de constructeur, door de constructeur erop gemonteerd.

Je verzekering sluit niet uit op basis van die wetgeving, maar op basis van zijn eigen verzekerings voorwaarden.
Als hij dat doet, is het een discussie tussen jezelf, en je verzekeraar.

Vraag het desnoods zelf na bij je verzekeraar als je het doet, elke verzekeraar heet eigen voorwaarden.

Gans die wettekst die jij aanhaalt is voor opdrijven van auto's voor bij de fabrikant zijn design spec.
Daar over gaat het hier niet. Hier gaat het over terugzetten van de auto naar originele design spec.

de 163 pk is geen apart model, het is een optie code op de 190pk
Die optie code is puur belastings technisch

Probeer maar eens een 120D met 163 pk te configureren op BMW.BE , kan niet eens. Er is enkel de 190pk

Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED
en nog een Porsche Cayman van 2007 en nog 6 meer Porsches in de historiek

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
Re: Duitse dealer software
« Reactie #31 Gepost op: 5 juli 2018, 08:48:08 »
Vermoeiend hoor  ::)
Dit zeer eenvoudig stukje tekst blijft van toepassing voor u, als uw COC zegt 163pk en jij zet die op 190pk.

Citaat
Wanneer een voertuig toch zodanig wordt getuned dat het méér vermogen heeft dan vermeld in het certificaat van goedkeuring, dan kan dit bijgevolg enkel met de uitdrukkelijke goedkeuring van de constructeur (zie hoger). Zonder die goedkeuring wordt het voertuig eenvoudigweg niet toegelaten op de openbare weg.

Maakt niet uit of de constructeur die auto in de rest van de wereld en zelfs aan uw buurman levert met het volle vermogen. Als uw coc zegt 163pk dan heb jij ene van 163pk en val je onder de wetgeving die ik citeer. Met verwijzing naar een ministerieel besluit, met verwijzing naar een KB, met verwijzing naar een precedent van het hof van cassatie.
Wat zijn uw referenties om uw mening te staven ?

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2018, 12:02:30 »
Na alle argumenten hier ben ik er klaar mee.

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #33 Gepost op: 5 juli 2018, 12:50:06 »
Na alle argumenten hier ben ik er klaar mee.

:bow: :bow: +10

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2018, 16:10:22 »
Dat er hier nog altijd zijn die antwoorden :).

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2018, 21:09:38 »
Is er op elk draadje over chip of fysiek aanpassen van auto's buiten COC zoeen gebleit? :thinking:

Beetje bizar en hypokriet met br-performance, een chiptuner, als sponsor.

« Laatst bewerkt op: 5 juli 2018, 21:16:39 door svandamme »
Stijn Vandamme

Expecting 2018 F20 120D   EX 2003 E46 320D Touring - EX 2008 E81 118D - EX 2012 F20 116ED - EX 2015 F20 116ED

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #36 Gepost op: 5 juli 2018, 21:35:00 »
Er is helemaal geen gebleit over tunen, als er iemand zegt " ik weet dat het illegaal is om mijn auto meer vermogen te geven en ik doe het toch ".

Er is alleen gebleit als er ene komt beweren dat hij legaal zijn auto meer vermogen kan geven, want dat is onzin. En onzin hoeft hier niet verkondigd te worden als waarheid.

Het leven kan toch simpel zijn he.

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #37 Gepost op: 5 juli 2018, 21:59:26 »
Ik weet dat het illegaal is, en heb ik ook nooit ontkend.

Maar dat het illegaal is wegens fiscale redenen wil daarom niet zeggen dat je verzekeraar er een probleem van maakt.
Ik heb de clausule zelfs gequote maar elk moet dat bij met eigen verzekeraar uitzoeken, ook dat heb ik gezegd.

En op de andere threads van chiptunen kwam er niemand lastig doen. Hier blijkbaar wel. Leg mij dat eens uit.
Stijn Vandamme

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #38 Gepost op: 5 juli 2018, 22:01:11 »

Maar dat het illegaal is wegens fiscale redenen wil daarom niet zeggen dat je verzekeraar er een probleem van maakt.
Ik heb de clausule zelfs gequote maar elk moet dat bij met eigen verzekeraar uitzoeken, ook dat heb ik gezegd.

En op de andere threads van chiptunen kwam er niemand lastig doen. Hier blijkbaar wel. Leg mij dat eens uit.

En jij denkt dat een verzekering daarin meegaat ? Dat is in hun eigen voet schieten he...

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #39 Gepost op: 5 juli 2018, 22:05:02 »

Commercieel is er niks zo interessant voor een verzekeraar dan iemand die premie betaalt en waarvan ze weten dat een eventuele schade te verhalen is op de verzekerde omdat deze niet in regel is.

En verder ... lees uw eigen reply's nog eens. Je oogst wat je zaait.

Offline svandamme

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 5 juli 2018, 22:05:26 »
nogmaals, het staat los van de wetgeving.
Je kan zelfs een verzekeraar vinden die ene V12 in een 2CV dekt als je maar betaalt.

Verzekeraars kijken enkel naar Risico vs premie.
Het zijn geen advokaten, het zijn money men.

Hun voorwaarden zijn van tel, niet de wetgever.

waardeloze discussie hoor.

ik stel praktische vraag over iets en krijg gezeik

anderen stellen hun auto voor  en krijgen links met suggestie om te chiptunen

Citaat
Mooie auto, een pak beter die Lci tegenover de mijne.
Moest je wat meer vermogen wensen,

https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/508-1-serie/7080-f2x-lci-2015/7081-116i/?stage=6072  :p

Nogmaals het is overloos gediscussieer want je zit op een board met diverse chiptuners als sponsor.
Dus ofwel ophouden met klagen over illegaal en niet verzekerd, of consequent zijn en die sponsors wandelen sturen. ok?
Stijn Vandamme

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #41 Gepost op: 5 juli 2018, 22:45:06 »
Citaat
Je kan zelfs een verzekeraar vinden die ene V12 in een 2CV dekt als je maar betaalt.
::) ::) Nu geef ik zelfs op, bekijk het u maar.

Deze zinloze discussie gaat op slot.