Auteur Topic: [ALG] Coyote : voor en tegenstanders  (gelezen 2707 keer)

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
[ALG] Re: Coyote : voor en tegenstanders
« Reactie #60 Gepost op: 24 augustus 2018, 15:54:54 »
Wel bij de duurdere abbo's van Orange.
Work hard, play hard

Offline Diezelke

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
Re: Coyote : voor en tegenstanders
« Reactie #61 Gepost op: 24 augustus 2018, 20:30:52 »
Ik heb dat een jaar gehad, was iets van 50€ dacht ik. Maar vergeet niet dat je zelf instaat voor de data traffic en de kosten die daaraan verbonden zijn. Als dat niet 'gratis' meegaat met een massa data die je toch al van ergens hebt kan het u best nog duurder uitkomen.

Dat zit wel snor :) Heb een semi onbeperkt abonnement. Maar nog altijd lijkt een afzonderlijk toestel me makkelijker. Start gewoon mee op met de wagen, je moet er niet naar omzien, etc.

voor die 100 verschil ben ik niet overtuigd.
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #62 Gepost op: 24 augustus 2018, 21:58:25 »
Dat zit wel snor :) Heb een semi onbeperkt abonnement. Maar nog altijd lijkt een afzonderlijk toestel me makkelijker. Start gewoon mee op met de wagen, je moet er niet naar omzien, etc.

voor die 100 verschil ben ik niet overtuigd.

Ik heb uiteindelijk genen gekocht, ik reed onlangs 2 u test met een bimmer en daar hing een coyote in op de rooster met de optionele coyote bevestiging.
Dat spel hing daar lelijk te wezen, herrie te maken en vooral te rammelen...heeft er welgeteld 15min gehangen en heb het eraf gezwierd.

Hopelijk werkt die coyote via apple play goed dan wordt het die misschien later nog  :iono:

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
« Reactie #63 Gepost op: 24 augustus 2018, 22:09:17 »
Ik heb uiteindelijk genen gekocht, ik reed onlangs 2 u test met een bimmer en daar hing een coyote in op de rooster met de optionele coyote bevestiging.
Dat spel hing daar lelijk te wezen, herrie te maken en vooral te rammelen...heeft er welgeteld 15min gehangen en heb het eraf gezwierd.

Hopelijk werkt die coyote via apple play goed dan wordt het die misschien later nog  :iono:

dan hebben ze het niet goed weggewerkt.

De vraag is simpel, als goed weggewerkt, stoor je je aan de geluidjes.

Ik kan eerlijk zeggen dat dat ding al een paar keer mijn rijbewijs gered heeft :) of toch aardige boetes vermeden heeft.

PS: ik rij altijd heel voorbeeldig, maar op een autosnelweg met 5 vakken om 01u 's nachts staan flitsen is zever (just my 2 cents).

Gr

Diezelke

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 25 augustus 2018, 02:27:22 »
Ik blijf de coyote toch ook een toegevoegde waarde vinden in mijn auto.
Niet enkel heeft dat ding me massaal behoed snelheid boetes, maar met al die bijgekomen trajectcontroles en nog x-aantal bijkomende trajectcontroles die hij perfect weergeeft is dat ding gewoonweg onontbeerlijk geworden.
Ook hier wat die trajectcontroles betreft heeft hij me al enorm veel geld doen besparen en sorry maar iedere Euro die ik niet aan vadertje Staat moet afgeven is op zich al een zalig gegeven.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2018, 08:43:04 »
Ik blijf de coyote toch ook een toegevoegde waarde vinden in mijn auto.
Niet enkel heeft dat ding me massaal behoed snelheid boetes, maar met al die bijgekomen trajectcontroles en nog x-aantal bijkomende trajectcontroles die hij perfect weergeeft is dat ding gewoonweg onontbeerlijk geworden.
Ook hier wat die trajectcontroles betreft heeft hij me al enorm veel geld doen besparen en sorry maar iedere Euro die ik niet aan vadertje Staat moet afgeven is op zich al een zalig gegeven.

Het geeft mij vooral gemoedsrust, je moet niet de hele tijd zitten kijken of denken aan waar je wel 5km/u te veel rijdt of waar die vaste palen nu weer staan, waar die trajectcontrole is. Wordt gewoon allemaal voor jou aangegeven. Zo heb je toch meer tijd om met het verkeer bezig te zijn i.p.v. constant ogen op je snelheidsmeter. Een extra veiligheid.

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 26 augustus 2018, 02:26:11 »
Het geeft mij vooral gemoedsrust, je moet niet de hele tijd zitten kijken of denken aan waar je wel 5km/u te veel rijdt of waar die vaste palen nu weer staan, waar die trajectcontrole is. Wordt gewoon allemaal voor jou aangegeven. Zo heb je toch meer tijd om met het verkeer bezig te zijn i.p.v. constant ogen op je snelheidsmeter. Een extra veiligheid.
Inderdaad dat bedoel ik maar want tegenwoordig hebben ze op de gekste plaatsen wel een paal staan  ::).
Het is gewoon een extra hulpmiddel in de auto net zoals er tegenwoordig tal van hulpmiddelen in de auto zitten om het de mens zo gemakkelijk en behaaglijk mogelijk te maken en men meer op het verkeer kan letten + wat er zich rondom u afspeelt.

Offline Pitte

• Warming Up
  • *
« Reactie #67 Gepost op: 7 september 2018, 14:45:36 »
Ik gebruik Coyote al 10j. dacht ik! Nooit nog een boete gehad(je moet wel volgen wat de Coyote zegt of doet)en nu in aanvulling Waze die ook zeer goed is (vooral de navigatie) en gratis!

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
« Reactie #68 Gepost op: 7 september 2018, 18:03:39 »
Ik gebruik Coyote al 10j. dacht ik! Nooit nog een boete gehad(je moet wel volgen wat de Coyote zegt of doet)en nu in aanvulling Waze die ook zeer goed is (vooral de navigatie) en gratis!

Idem, ik rij met Coyote, Waze, en politiecontroles.

PS: Waze heeft me onlangs nog maar eens gewaarschuwd voor een stilstaande file in the middle of nowhere. Blij dat ik die waarschuwing kreeg want de laatste in de file was zo slim om zijn vier richtingaanwijzers niet aan te zetten.

Offline Streetscraper

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #69 Gepost op: 8 september 2018, 00:05:46 »
Ik zou ook niet meer zonder mijne Coyote kunnen... Dat ding heeft mij al massa's gezeik bespaard. Natuurlijk is er nog altijd een marge waar men zelf rekening mee moet houden.
Achter een kleine zonneband, aan het raam bevestigd. Niet zichtbaar langs buiten, staat ideaal om alles af te lezen en stoort totaal niet.
De kleine magneet waar de houder van de Coyote tegen hangt, blijft altijd op het raam geplakt en de kabel blijft netjes in de wagen zitten. In de E36 heb ik ook een magneet tegen het raam hangen en een verdoken kabel, op 10 seconden hangt de Coyote van de F30 in de E36, met beide voeding achter het contact.  8)

Oude foto waarop hij te zien is in de F30 :

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #70 Gepost op: 11 september 2018, 10:40:28 »
Coyote, 'k zou 't ni meer willen missen maar toch... Zaterdag weer prijs gehad. Kreeg de verwittiging op mijn Coyote pas toen een zwaantje achter me reed omdat ik verderop geflitst was. Werd dan afgeleid naar een parking door hem waar de combi ('s) stonden.
Gecorrigeerd 80 per uur, was nog content want was op de grens met zone 50 (zo'n belachelijke zone 50 op een grote steenweg waar niemand zich aan houdt) dus 53 Euro en was er weer vanaf.
Wat veel lastiger is, moet seffens naar stadhuis nieuw rijbewijs gaan aanvragen. Had nog een Belgisch met ne foto erop toen ik 17 was, ben nu 30 jaar ouder lol...
En dan het blazen... Ik drink nooit alcohol. Flikken zagen ook wel dat ik niets gedronken had maar blazen moet je altijd. Probleem is dat ik dat niet zo goed kan. Is wel vrij lang blazen. Slaap met een CPAP 's nachts, dus heb wel een medisch probleempje.
Twee keer geprobeerd in de auto, lukte niet. Beter eens proberen als je recht staat zei de agent, dat zou makkelijker gaan. Maar... na drie keer blokkeert het apparaat en moeten ze een dokter oproepen om bloed te trekken. Derde keer... weer niet   gelukt. Dan heeft hij lang aan dat apparaatje bezig geweest en mocht ik toch weer proberen en toen lukte het nipt.
Hij vertelde als ze een dokter moeten oproepen dat dit voor eigen rekening is. Zelfs in mijn geval als je ziek bent en een medisch verslag zou vragen aan je arts. Dan moet je het aanvechten voor de politierechtbank om je geld (proberen) terug te vorderen. Beetje onrechtvaardig volgens mij. Zou moeten zijn dat als je nuchter bent en een attest hebt, dat de staat verantwoordelijk is...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #71 Gepost op: 11 september 2018, 12:22:05 »
Coyote, 'k zou 't ni meer willen missen maar toch... Zaterdag weer prijs gehad. Kreeg de verwittiging op mijn Coyote pas toen een zwaantje achter me reed omdat ik verderop geflitst was. Werd dan afgeleid naar een parking door hem waar de combi ('s) stonden.
Gecorrigeerd 80 per uur, was nog content want was op de grens met zone 50 (zo'n belachelijke zone 50 op een grote steenweg waar niemand zich aan houdt) dus 53 Euro en was er weer vanaf.
Wat veel lastiger is, moet seffens naar stadhuis nieuw rijbewijs gaan aanvragen. Had nog een Belgisch met ne foto erop toen ik 17 was, ben nu 30 jaar ouder lol...
En dan het blazen... Ik drink nooit alcohol. Flikken zagen ook wel dat ik niets gedronken had maar blazen moet je altijd. Probleem is dat ik dat niet zo goed kan. Is wel vrij lang blazen. Slaap met een CPAP 's nachts, dus heb wel een medisch probleempje.
Twee keer geprobeerd in de auto, lukte niet. Beter eens proberen als je recht staat zei de agent, dat zou makkelijker gaan. Maar... na drie keer blokkeert het apparaat en moeten ze een dokter oproepen om bloed te trekken. Derde keer... weer niet   gelukt. Dan heeft hij lang aan dat apparaatje bezig geweest en mocht ik toch weer proberen en toen lukte het nipt.
Hij vertelde als ze een dokter moeten oproepen dat dit voor eigen rekening is. Zelfs in mijn geval als je ziek bent en een medisch verslag zou vragen aan je arts. Dan moet je het aanvechten voor de politierechtbank om je geld (proberen) terug te vorderen. Beetje onrechtvaardig volgens mij. Zou moeten zijn dat als je nuchter bent en een attest hebt, dat de staat verantwoordelijk is...

Dat blazen duurt inderdaad vrij lang, een seconde of zeven dacht ik, maar probeer eens met een verstopte neus door verkoudheid of allergie zeven seconden lang een constante luchtstroom te voorzien op zo een onnozel blaaspijpje. Trouwens: dat onderzoek door een dokter kunnen ze niet afdwingen. We zitten met het rechtsbeginsel van behoud van de fysische integriteit. Een naald in je onderarm duwen schendt dat beginsel.

Men kan in dat geval wel aannemen dat je dronken was omdat je weigert, maar de rechter moet dat wel motiveren. Als je geen enkele schijn van intoxicatie hebt, lijkt het me fout te gaan aannemen dat je niet in regel was.

Je slaapt wellicht met zo een mondmasker met luchttoevoer? Dat hoor je meer en meer, zelfs jonge kinderen moeten al een aantal jaar in grote getale aan de aerosolapparaatjes of puffers, ... Dat was vroeger veel minder nodig en dat is dan ook de reden en ook de enige reden dat ik voor het behoud van roetfilters ben.

Back  :ontopic:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #72 Gepost op: 11 september 2018, 21:47:29 »
Eigenlijk belachelijk dat ze nog steeds van die machines gebruiken waar je heel lang moet in blazen.
Genoeg controles die al een sniffer (of hoe ze het ook noemen) hebben die ze gewoon even in je buurt houden, of waar je even in moet ademen en die meteen kan zeggen of er risico is of niet.
Work hard, play hard

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 12 september 2018, 04:38:28 »
Eigenlijk belachelijk dat ze nog steeds van die machines gebruiken waar je heel lang moet in blazen.
Genoeg controles die al een sniffer (of hoe ze het ook noemen) hebben die ze gewoon even in je buurt houden, of waar je even in moet ademen en die meteen kan zeggen of er risico is of niet.
Inderdaad zo is dat, dat ze daar eens wat meer in investeren dat ze binnenhalen met onze centen  ::)

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #74 Gepost op: 12 september 2018, 07:15:28 »
Awel... dat vroeg ik me nadien ook af. Stel nu dat het echt niet lukte om te blazen en ze willen een dokter vorderen. Heb ik dan niet het recht om zo'n nieuwer toestel te eisen in plaats van akkoord te gaan met een bloedafname ?

En ja, slaap met een masker zoals Pannenkoek zegt. Maar in feite heeft dat weinig met de toestand van je longen te maken. Dat komt door je keelholte die bij de ene mens ruimer is dan bij de andere. Als je in slaap valt verslappen de spieren en kan in sommige gevallen je keelholte 'dicht vallen'. En dan snurk je of in het slechtste geval is de keelholte volledig dicht op dat moment waardoor je niet meer ademt gedurende x tijd en door luchtgebrek steeds weer even wakker wordt (besef je zelf niet). Afhankelijk van het aantal keren dat dit gebeurt, heb je zo'n toestel nodig omdat dit slecht is voor je hart en hersenen.... Dat toestel blaast lucht waardoor je keelholte open blijft. Andere keuze is een ingreep waarbij ze je amandelen, je huig en ik weet niet wat nog weghalen om de doorgang te vergroten. Maar daar was ik niet echt zot van lol.... Dus dat blazen wat niet wil lukken komt door een kleinere keelholte en een slechte conditie. Laatst longen laten controleren en die waren nog dik in orde zeiden ze. (ikke content lol)

Offline nico

• Qualifying
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #75 Gepost op: 28 oktober 2018, 17:03:13 »
Awel... dat vroeg ik me nadien ook af. Stel nu dat het echt niet lukte om te blazen en ze willen een dokter vorderen. Heb ik dan niet het recht om zo'n nieuwer toestel te eisen in plaats van akkoord te gaan met een bloedafname ?

En ja, slaap met een masker zoals Pannenkoek zegt. Maar in feite heeft dat weinig met de toestand van je longen te maken. Dat komt door je keelholte die bij de ene mens ruimer is dan bij de andere. Als je in slaap valt verslappen de spieren en kan in sommige gevallen je keelholte 'dicht vallen'. En dan snurk je of in het slechtste geval is de keelholte volledig dicht op dat moment waardoor je niet meer ademt gedurende x tijd en door luchtgebrek steeds weer even wakker wordt (besef je zelf niet). Afhankelijk van het aantal keren dat dit gebeurt, heb je zo'n toestel nodig omdat dit slecht is voor je hart en hersenen.... Dat toestel blaast lucht waardoor je keelholte open blijft. Andere keuze is een ingreep waarbij ze je amandelen, je huig en ik weet niet wat nog weghalen om de doorgang te vergroten. Maar daar was ik niet echt zot van lol.... Dus dat blazen wat niet wil lukken komt door een kleinere keelholte en een slechte conditie. Laatst longen laten controleren en die waren nog dik in orde zeiden ze. (ikke content lol)
Noemen ze dat niet slaapapneu? Stoppen met ademen in je slaap?
Coyote zal minder en minder betrouwbaar zijn. Nu ze meer en meer de NK7 beginnen te gebruiken. Kunnen ze volledig verstoppen zonder dat je hem nog ziet, geen flits niet meer (infrarood) en controleert 6 vakken in 1 keer in 2 richtingen. Dus je weet het gewoon niet meer als ze er staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #76 Gepost op: 4 november 2018, 05:54:42 »
Nico, je hebt twee maal gelijk 👍.
Heb de indruk dat Coyote momenteel al niet meer is wat het geweest is.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #77 Gepost op: 4 november 2018, 11:41:42 »
Ik ben al meer dan 4 jaar Waze gebruiker (ook al heb ik in die periode ook nog met Coyote gereden).
Waze is zo goed en gratis, niet enkel om "gevaren" te melden maar ook gewoon als navigatie.  Enige nadeel, zeker 4 jaar geleden: hopeloos te weinig gebruikers in vergelijking met Coyote. Maar dat is nu toch serieus aan het veranderen heb ik de indruk. Ik hoor ook dat de file informatie op Q-music gebaseerd is op Waze.  Zal niet lang meer duren, als het al niet gebeurd is, voor er meer Waze gebruikers zullen zijn dan Coyote.
En dan ... tja ...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #78 Gepost op: 4 november 2018, 12:31:31 »
Noemen ze dat niet slaapapneu? Stoppen met ademen in je slaap?
Coyote zal minder en minder betrouwbaar zijn. Nu ze meer en meer de NK7 beginnen te gebruiken. Kunnen ze volledig verstoppen zonder dat je hem nog ziet, geen flits niet meer (infrarood) en controleert 6 vakken in 1 keer in 2 richtingen. Dus je weet het gewoon niet meer als ze er staan.

Wordt die geproduceerd door Sagem? Ik ben daardoor geflitst geweest en Coyote had mij niet gewaarschuwd...

En infrarood zeg je: wat als ik met een lampje tussen de nummerplaatlampunits infrarood schijn op mijn nummerplaat? Er staat nergens in de wet dat ik geen warmtestraling mag verspreiden over mijn plaat. Het moet gewoon leesbaar blijven, en dat blijf het.

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #79 Gepost op: 4 november 2018, 12:37:39 »
Wordt die geproduceerd door Sagem? Ik ben daardoor geflitst geweest en Coyote had mij niet gewaarschuwd...

En infrarood zeg je: wat als ik met een lampje tussen de nummerplaatlampunits infrarood schijn op mijn nummerplaat? Er staat nergens in de wet dat ik geen warmtestraling mag verspreiden over mijn plaat. Het moet gewoon leesbaar blijven, en dat blijf het.

Rijd gewoon niet te rap

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #80 Gepost op: 4 november 2018, 12:43:56 »
Gevonden: verhandeld door SecuRoad... Ik wens hen een zeer snel failliet toe. Of hopelijk breekt er snel een groot schandaal uit zodat de geloofwaardigheid van die firma zwaar ondermijnd wordt.

Enfin: on topic, zijn er ondertussen radardetectoren die niet gedetecteerd kunnen worden? Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat verboden is. Zogezegd is dat in strijd met de wet omdat je geen controles mag opsporen. Maar als ik met de fiets zie dat ze een camera opstellen, dan stel ik toch ook vast dat er een controle is waarmee ik rekening kan houden als ik er iets later met de wagen passeer? Sinds wanneer heeft een overheid het recht om een detectieproduct te verbieden wanneer dit niet interfereert met andere apparatuur en het niet ioniserend is of als laser met oogschade tot gevolg kan beschouwd worden? Of je nu iets vaststelt met een apparaat of met je eigen ogen, dat is toch hetzelfde. Weyts mag voor mijn part zijn NK7 als een zetpil inbrengen, misschien vindt hij dat wel lekker, die infraroodstraling in deze koude dagen ... Moest hij nu eens dezelfde controletechnieken gebruiken om dierenleed aan te pakken, maar dat brengt niets op he.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #81 Gepost op: 4 november 2018, 12:56:28 »
Rijd gewoon niet te rap

Ja, dat is waar. Maar het gaat hier wel over Coyote. Dat wordt niet gebruikt om te zien of er ergens een auto aan de kant staat met pech, maar bovenal om snelheidsboetes te vermijden. Dat laatste is nu wel even mijn hoofdbekommernis.

Overigens: het is niet omdat de overheid een arbitraire regel oplegt, dat ik die zomaar moet volgen.

Ik ga het nogmaals herhalen: er worden nog steeds dieren slecht behandeld. Jagers zetten extra dieren uit onder het mom dat ze het overbestand van bepaald wild tegengaan. Bij Offerfeesten worden nog altijd schapen de keel overgesneden waarbij ze stikken in hun eigen bloed ondanks de dode letters van de wet die het verbiedt. Sorry, maar ik vind dat nog steeds tig keren erger dan iemand die 150 doet op de snelweg en geen ongevallen veroorzaakt. Maar ja, een leegbloedend dier brengt niets op he.

In de industrie en bouwwereld gebeuren nog steeds ongelukken bij bedrijven die het niet nauw nemen met wetgeving. Iemand die invalide raakt of overlijdt is daadwerkelijk een drama. Helaas is de controle nihil en hebben firma's die zich wel houden aan de wet en hun werknemers respecteren alleen maar last van dit soort parasitaire firma's.

In ziekenhuizen is de hygiëne uitermate slecht, je wil niet weten wat er gebeurt als je volledig verdoofd bent: waar zijn de controles hierop? Waar zijn de invallen? Nergens: want elke extra kost, is er een die door het riziv gedragen dient te worden en is dus geen prioriteit.

We leven in 2018. Onze wagens zijn veiliger, zowel passief als actief. Een verstrenging van de regels is niets op zijn plaats, laat staan een hogere afdwinging.

Wat gebeurde in Alloo en de wegpolitie bij die achtervolging: dat was pas levensgevaarlijk. En dat voor een gestolen auto uit Nederland door een Nederlander. Je kon nu toch wel gaan aanvoelen dat als je de achtervolging inzet, dat die dief alles zal doen om te ontsnappen, al is het mensen aanrijden. Ze hadden die gewoon kunnen volgen, al vast de Franse politie verwittigen die het dan door anonieme en onopvallend volgen konden overnemen als hij de grens overgaat. Ooit zal hij moeten stoppen, al was het om het voertuig te verstoppen dan wel om te tanken of desnoods even te gaan plassen.

Een ganse hoop schade aan politievoertuigen en openbare infrastructuur, 4 fietsers gewond waarvan de kost integraal voor de Belgische staat is, want die dief zal wel een kei zijn die je niet kan pellen... Ik heb geen enkele reactie van Weyts gehoord. Behalve dat hij eigenlijk op camera staat terwijl hij kilometers op het middenvak rijdt, al is het omwille van promo: geef die man een boete. Het mag toch niet?

Zo lang dat soort hypocrisie er is, krijgt elke flitscamera een van mijn vingers te zien. En het is niet mijn duim of die zou naar beneden gedraaid moeten zijn.  >:D

Offline nico

• Qualifying
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #82 Gepost op: 4 november 2018, 13:55:26 »

Het mag niet. Is gewoon de wet.
Vroeger had je van die tegen flitsers, achteraan, bij een flits flitste die gewoon terug. Nummerplaat niet leesbaar.
Was verboden.
Je had ook een doorzichtig plastiek dat je over je nummerplaat deed, bij een flits weerspiegelde dat.
Was verboden.
En zo waren er nog vindingrijke oplossingen.
Haarlak opspuiten, een doorgesneden aardappel over je plaat wrijven (dacht dat dan door het zetmeel die ook een glans gaf bij een flits, tot het regende natuurlijk )
Is allemaal strafbaar.
Je mag ook de signalen van de radar opsporen, maar je mag niet iets hebben dat aangeeft dat er een signaal is...

« Laatst bewerkt op: 4 november 2018, 15:02:33 door nico »

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #83 Gepost op: 4 november 2018, 14:31:33 »
Je mag dat dan allemaal niet fijn vinden en proberen creatief te zijn om niet geflitst te kunnen worden, en u proberen goed te praten met uitspraken als 'ik mag toch wat infrarood stralen uitzenden. Maar de wet is duidelijk. Je mag dat niet.

Citaat
zijn verboden de vervaardiging, de invoer, het bezit, het te koop aanbieden, de verkoop en de gratis bedeling van elke uitrusting of elk ander middel dat tot doel heeft de vaststelling van overtredingen van de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968 en van de reglementen betreffende de politie op het wegverkeer, te verhinderen of te bemoeilijken, of de toestellen bedoeld in artikel 62 van dezelfde wet op te sporen. Reclame voor deze uitrustingen, alsook het aanbieden van hulp of het verstrekken van advies om deze te monteren, zijn eveneens verboden.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #84 Gepost op: 4 november 2018, 15:20:09 »
Je mag dat dan allemaal niet fijn vinden en proberen creatief te zijn om niet geflitst te kunnen worden, en u proberen goed te praten met uitspraken als 'ik mag toch wat infrarood stralen uitzenden. Maar de wet is duidelijk. Je mag dat niet.

Ik zal mij even focussen op ... dat tot doel heeft dat ....

Ik ga nu even in muggeziftmodus, niet om de eikel uit te hangen, wel om te zien of je wettig de kantjes er af kan lopen.

Stel: ik monteer nu lampunits die zowel zichtbaar licht (nummerbord verlichting) als infrarood licht uistralen. Ik heb echter niet de bedoeling om mij te onttrekken aan snelheidscontroles. Die infraroodstraling is slechts een bijproduct van de zichtbare straling (licht), net zoals je bvb van die drooglampen hebt in welnesscomplexen waarbij de warmteontwikkeling natuurlijk wel gewenst is, maar goed. Maw, dan heeft het middel niet het doel om zich te onttrekken aan controles of deze op te sporen. Dat die lamp toevallig ook infrarood uitstraalt, wist ik niet, want ik ken nu eens echt niets van techniek of wat dan ook because I'm from Barcelona. De morele opzet ontbreekt, dus dan kan je eigenlijk niet spreken van een misdrijf.

Net zoals je bvb voodootechniek zou kunnen uitoefenen op iemand die je niet mag, kan je ook niet veroordeeld worden, want dan is dan weer het morele element en dus zeker de wil wel aanwezig , maar niet het fysische. Het is bvb perfect wettelijk om iemand dood te wensen, je mag het alleen niet uitvoeren of ook nog maar gaan voorbereiden (een boodschappenlijstje voor vitriool hoort daar ook bij). Ja, dat is moreel verwerpelijk, maar ik wou even toelichten hoe krom wetgeving ineen zit en eigenlijk niet alles kan gaan omvatten.

Nogmaals: het is extreem zeveren wat ik nu doe, maar er moet iets zijn om die zooi juridisch correct te gaan omzeilen.

Nog een ander muggeziftpuntje, maar dat taalkundig wel juist moet zijn en mijns inziens een grond biedt tot weerwerk:

Er staat dat je niets mag installeren wat de vaststelling van de overtredingen bemoeilijkt. Als je je nummerplaat onleesbaar maakt, dan heeft dat geen invloed op de overtreding. De overtreding kan perfect vastgesteld worden, namelijk de snelheidsovertreding van het voertuig wordt gemeten en geregistreerd. Simpelweg dat die gemeten kan worden toont ook al aan dat er dus niets opgespoord werd, anders had je de detectie wel voorkomen.

Kortom: je mag het vaststellen van de overtreding niet gaan verhinderen of bemoeilijken, wat hier niet gebeurd is.
In die optiek is deze wet heel misschien dus niet van toepassing. Nogmaals en tot vervelends toe snap ik best dat dit muggeziften in extremis is.

Men had dus kunnen bijvoegen: ... evenals de identificatie van de overtreder dan wel het voertuig waarmee de overtreding begaan is, niet te bemoeilijken. Dat staat er nu niet. En uit ervaring weet ik dat er in juridisch geleuter altijd tot twintig cijfers na de spreekwoordelijke komma wordt gekeken en je zo specifiek dan wel volledig mogelijk moet omschrijven, anders bijt je hard in het stof. Soms...

Ik vermoed dat dan verwezen kan worden, wat de identificatie betreft, naar de wetgeving over de nummerplaat. Voor zover ik mij kan herinneren, mag je de leesbaarheid niet bemoeilijken. Maar daar staat leesbaarheid in de zin van leesbaarheid door het menselijk oog, al dan niet via cameraopnames die ook in het verlengde liggen van het menselijk zicht. Nergens lees ik dat de infrarood zichtbaarheid bemoeilijkt kan worden.

Gaat de politie die redenering volgen? Zeer zeker niet, die maken voor minder al fouten. Maar voor het Hof van Cassatie die alles ontrafelt, ben ik al vaker verrast geweest hoe die oordelen.

Wederom: ik snap volledig dat het oneindig vergezocht is, maar het is niet omdat de interpretatie wordt uitgerokken als een elastiek, dat het daarom ook absoluut onwaar is, zolang die elastiek niet knapt.

Men zou kunnen zeggen: "Ja, maar, je kan toch wel raden dat de wetgever de bedoeling had om alles te willen omschrijven?". Wel vul dan eens je belastingsbrief of andere officiële administratie in met de uitleg dat je de bedoeling had om wel te ageren als gevraagd, maar toch niet volledig bent geweest. Dat zal ook niet pakken.

De Belgische wetgeving is zo schots en scheef als maar zijn kan, elkaar tegensprekend soms ook, dus ik blijf hopen op wat spitsvondigheid op dit vlak.  :thumbsup:

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #85 Gepost op: 4 november 2018, 15:49:06 »
Je mag bedenken wat je wil, ik ga hierover ook niet in een (zinloze) discussie gaan of je ermee zal wegkomen of niet. Dat zal de rechter wel doen als je ermee gepakt wordt.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #86 Gepost op: 4 november 2018, 16:40:32 »
Ik zeg niet dat ik het ga doen, wel dat ik wil weten of het anders kan.

Discriminatie is bvb ook strafbaar, maar dat een man meer moet betalen voor de verzekering van dezelfde auto, zelfde adres en zelfde bonus malus dan een vrouw is ook discriminatie. Hoe versta je je daar nu aan...

Het is dat soort dwaze juridische vertelsels die ik graag zou doorprikken. Dit is er nu eens eentje waarvan je als je even er over peinst, de zaak niet klopt.

Zinloze discussie misschien, maar wel een terecht vraagteken, vind ik.