Auteur Topic: [ALG] Coyote : voor en tegenstanders  (gelezen 4133 keer)

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
[ALG] Coyote : voor en tegenstanders
« Gepost op: 22 juni 2018, 11:11:45 »
Ik ben van plan om in de M140i een coyote te plaatsen  8)

Rare is dat ik van enkele vrienden te horen krijg “ik heb hem eruit gesmeten want ik kreeg toch nog boetes”.  :iono:

Wat zijn jullie ervaringen, welke is momenteel de beste en waar hebben jullie hem geplaatst (zou hem graag constant van stroom voorzien, bvb op de middelste luchtrooster en stroom nemen door de rooster ? ).

Thx alvast !  :bow:

Offline nico

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
Re: Coyote : voor en tegenstanders
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2018, 11:17:53 »
Ik ben van plan om in de M140i een coyote te plaatsen  8)

Rare is dat ik van enkele vrienden te horen krijg “ik heb hem eruit gesmeten want ik kreeg toch nog boetes”.  :iono:

Wat zijn jullie ervaringen, welke is momenteel de beste en waar hebben jullie hem geplaatst (zou hem graag constant van stroom voorzien, bvb op de middelste luchtrooster en stroom nemen door de rooster ? ).

Thx alvast !  :bow:
Er zijn genoeg alternatieven dat je via een app op je gsm laat lopen.
Alternatieven die gratis zijn en super goed werken.
Zowiezo, als je de eerste bent die voorbij rijdt ben je gesjost.
Ik heb er altijd 4 tegelijk op staan.
1 actief op vaste / TC en mobiele + 3 op mobiel en TC
Jammerlijke van al die systemen is dat ze allemaal hun eigen database hebben.
Zouden beter 1 database samen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2018, 11:19:56 »
Coyote is gebaseerd op meldingen van gebruikers,als bv. nog niemand anders een mobiele flitser gemeld heeft zal je ook geen waarschuwing krijgen.Coyote is dus geen vrijgeleide om rond te vlammen en ervan uit te gaan dat je geen boetes krijgt.

Offline Draje

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2018, 11:24:31 »
Natuurlijk kan je nog boetes hebben. Met andere apps en systemen kan dit ook nog.

Je gewoon aan de snelheid houden ? Of als je geflitst bent ermee akkoord gaan ?

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2018, 11:29:26 »
Natuurlijk kan je nog boetes hebben. Met andere apps en systemen kan dit ook nog.

Je gewoon aan de snelheid houden ? Of als je geflitst bent ermee akkoord gaan ?

Lijkt me ook.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2018, 11:34:05 »
Lijkt me ook.

Dus is een Coyote overbodig ?  :iono:

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2018, 11:35:58 »

Als ge de snelheid houdt wel :) .

Ik gebruik'm op de moto eigenlijk als teller (veel beter zichtbaar als de kmteller) en uiteraard ter controle van mijzelf. Bij mij geeft ie dus een signaal als ik over de maximumsnelheid ga.

Maar - in tegenstelling tot wat de marketingafdeling van Coyote beweert - ik begrijp dat niet iedereen 'm daarvoor koopt :)
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2018, 11:55:04 »

Zoals @arbe ook zegt.

Snelheid legaal houdend dan heb je dat niet nodig. Maar natuurlijk gaat iedereen daar wel eens over en vermijd je liever boetes. ( ik ook)

Maar elke keer ik de snelheid overtreedt weet ik dat ik binnen 2 weken iets kan binnen krijgen, als dat zo is vloek ik wel maar als ik daar effectief geweest ben ga ik dat niet aanvechten. Coyote kan je helpen, net zoals andere apps, om dit eventueel te voorkomen.

Maar net zoals Coyote zijn er genoeg voorbeelden. Waze is ook zo een voorbeeld, geeft wel kortste routes en flitsers, maar wil niet zeggen dat die bulletproof zijn.

Op mijn motot stond een gps puur voor de routes te doen en mijn snelheden te kunnen vergelijken qusa afwijking met de teller van de motor zelf. Flitsers stonden daar uit, was toch niet verbonden met de helm..

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2018, 11:57:40 »
Het is handig, ook omdat je verwittigd wordt. Onlangs gelezen dat er 41 trajectcontroles bijkomen op 6 maanden. Je zit snel eens afleid door het verkeer of andere zaken, dat je enkele kilometertjes erboven zit. Met een coyote is het rustiger rijden. Minder opgejaagd wild als automobilist ;D

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2018, 12:19:50 »
Het is handig, ook omdat je verwittigd wordt. Onlangs gelezen dat er 41 trajectcontroles bijkomen op 6 maanden. Je zit snel eens afleid door het verkeer of andere zaken, dat je enkele kilometertjes erboven zit. Met een coyote is het rustiger rijden. Minder opgejaagd wild als automobilist ;D

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180621_03574115?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Voila, geen idee of dat in jullie buurt is, bij mij staan die nooit op de kaart :) Lang leve la Wallonië

Wel komt er eentje bij in Geraadsbergen naar Brakel,  dus dat is ne mindere

:thumbsup:

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2018, 17:54:02 »
Een Coyote kost natuurlijk iets. De app is gratis en het abonnement daarvoor kost slechts 50 euro per jaar maar dan moet je elke keer je gsm op de ruit of zo plakken. Dat vind ik persoonlijk nogal onpraktisch, een beetje marginaal en een afleiding in het verkeer dus ik zweer heilig bij het toestel. Voor de Coyote Mini betaal je minstens 170euro en dan nog eens je abonnementskosten, 12 euro per maand met daarop wel kortingen als je direct een  3-4 of 5 jaarsabonnement koopt. Genomen dat zo'n toestel 3-4 jaar meegaat (normaal gezien wel langer hoor) kom je toch aan een 200 euro per jaar. Maar je kan het toestel wel perfect inwerken in de wagen en instellen dat het opstart en afsluit met het starten/stoppen van de wagen dus telkens je met de wagen rijdt, is je Coyote ook actief. Coyote heeft toch een vrij grote community, en zelf op de late-vroege uren zitten er toch telkens redelijk wat verkenners in de buurt. Het melden van een flitser/obstakel/vertraging is ook zeer eenvoudig en de meldingen komen door met beeld en geluid. Het is al zeer gemakkelijk af te lezen hoe snel je rijdt en hoe snel je ook effectief mag rijden, en zeker met de huidige snelheidslimieten die soms voor geen meter sporen zit een mens er al rap een klein beetje boven, vooral als je regelmatig buiten de kantooruren op de baan bent. Bij een trajectcontrole wordt automatisch je gemiddelde snelheid uitgerekend en moest je erboven zitten door een inhaalmaneuver of zo de snelheid waaraan je moet rijden om geen boete meer te krijgen. Ik betaal mijn abonnement maandelijks via domiciliëring, mijn vader heeft zijn abonnement niet verlengd maar zijn toestel blijft werken, enkel zonder updates van mobiele flitsers en dergelijke maar dus wel met de vaste flitspalen en snelheidsaanduiding dus zelfs als je het abonnement opzegt heb je nog steeds iets aan het toestel. Nu moet iedereen voor zichzelf de rekening maken, maar persoonlijk wil ik niet meer zonder rijden. En als je nog altijd veel boetes krijgt ondanks een coyote denk ik toch dat er een fundamenteel probleem bij de chauffeur ligt. Full proof is het niet maar zolang je niet alle dagen als een maniak rondrijdt helpt het toch om onnozele boetes te vermijden.

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #11 Gepost op: 22 juni 2018, 19:09:36 »
Eerlijk gezegd, inbouwen is het domste wat je kan doen. Meer en meer landen verbieden het dat je zo'n toestel aan boord hebt, zelfs al ligt het in de koffer.
(Of het is dat je nooit buiten uw grenzen komt.)
En daar zetten ze enorme boetes op.
Zelfs zo erg dat ze het recht hebben om uw gsm te controleren welke apps je staan hebt.
Een app is in enkele seconden gewist.
En gsm aan de ruit plakken?
Er bestaan opties genoeg om een gsm heel simpel en mooi te instaleren in een auto.
Ook op overzichtelijke plaatsen.
De eerste die nu in me op komt is, Steelie

En ik blijf niet snappen waarom je wil betalen voor iets, terwijl dat er evenwaardige en soms betere zijn, volledig  gratis. Die ook werken in gans Europa.
Je moet er altijd vanuitgaan dat deze met de meeste gebruikers, (grootste database) het meeste kans geven op de juiste melding.

maar dan moet je elke keer je gsm op de ruit of zo plakken. Dat vind ik persoonlijk nogal onpraktisch, een beetje marginaal en een afleiding in het verkeer dus ik zweer heilig bij het toestel.

« Laatst bewerkt op: 22 juni 2018, 19:20:42 door nico »

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2018, 21:34:40 »
Goh wat is “inbouwen” bij een” coyote ?

Een houder plaatsen op een ventilatierooster en daar stroom voorzien die evengoed voor een gsm te laden kan gebruikt worden ?

Voor een app ben ik dan niet zo... mijn gsm ligt gewoon in de auto en ik ga me op de moeite zien om die app op te starten enz...

Is meestal ook rush rush naar station ofzo dus neen...als er een coyote komt dan een toestel dat van stroom is voorzien en die dus zelf opstart...

Wat is nu momenteel de beste : de laatste Mini ? Bepaalde toestellen zijn minder goed lees ik hier en aar: touchscreen werkt niet naar behoren...die met “vaste” knoppen zouden beste reageren  :iono:

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2018, 22:12:24 »
Je kan al zonder problemen naar Portugal rijden zonder problemen met je Coyote.
Duitsland is het enige land in onze buurt die daar echt op beboet.
Work hard, play hard

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2018, 00:28:04 »
Je kan al zonder problemen naar Portugal rijden zonder problemen met je Coyote.
Duitsland is het enige land in onze buurt die daar echt op beboet.
Inderdaad zo is het.
Eerst mocht het in Frankrijk niet en in Duitsland wel, en nu is het net andersom.
Ik heb hem achter een smalle zonneband staan bovenaan tegen de ruit en is zo aangesloten dat hij aan gaat zodra ik de wagen start en weer uit gaat als ik de wagen stil leg.
Door de manier waarop ik hem geplaatst heb is hij van buitenaf niet zichtbaar en indien nodig doe ik de zonneklep naar beneden en dan ziet men hem zelfs ook niet meer indien men langs de wagen door zou rijden.
Bijkomend is dat ik hem zo geplaatst heb dat hij in no time er terug vanaf is en de kabel blijft maar 3 cm zichtbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al heel veel boetes mee heb kunnen besparen.
Wat zeker een extra pluspunt is aan de coyote is dat deze aangeeft indien men een trajectcontrole tegenkomt.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'
99.999 banpunten

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #15 Gepost op: 23 juni 2018, 07:49:43 »
Inderdaad zo is het.
Eerst mocht het in Frankrijk niet en in Duitsland wel, en nu is het net andersom.
Ik heb hem achter een smalle zonneband staan bovenaan tegen de ruit en is zo aangesloten dat hij aan gaat zodra ik de wagen start en weer uit gaat als ik de wagen stil leg.
Door de manier waarop ik hem geplaatst heb is hij van buitenaf niet zichtbaar en indien nodig doe ik de zonneklep naar beneden en dan ziet men hem zelfs ook niet meer indien men langs de wagen door zou rijden.
Bijkomend is dat ik hem zo geplaatst heb dat hij in no time er terug vanaf is en de kabel blijft maar 3 cm zichtbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch al heel veel boetes mee heb kunnen besparen.
Wat zeker een extra pluspunt is aan de coyote is dat deze aangeeft indien men een trajectcontrole tegenkomt.

En welke coyotes hebben jullie @Phantom Five  en @dobbelsteen  ?

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2018, 07:59:29 »
Ik heb een mini. Vorig jaar in de zomer gekocht toen Coyote een promo tour aan de kust deed. Heb een vriend die daarbij werkt, kreeg een mooie korting bij aankoop en nog 3 maanden gratis als commerciële tussenkomst. Die mini gaat mee in iedere wagen, steeds aangesloten op de sigarettenaansteker. Ik wil een dedicated toestel waar ik niet hoef naar om te kijken, inpluggen, opladen enz... gewoon instappen en rijden. Geen geklooi met apps of gsm die gloeiend heet wordt of leegloopt.
Deze zomer doen ze vast weer een tournee, tijd afwachten en toehappen :D

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #17 Gepost op: 23 juni 2018, 08:00:02 »
Mijn coyote Hebben ze nu niet meer, is er nog eentje met aanraak scherm.
De coyote mini schijnt wel zeer goed te zijn.
Een vriend van me heeft die en is er uiterst tevreden van.
Natuurlijk is het wel zo dat men voor zichzelf moet uitmaken of men er eentje wil met navi of de coyote S met geïntegreerde camera.
Hoe dan ook ik wil hem toch niet meer missen hoor.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'
99.999 banpunten

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #18 Gepost op: 23 juni 2018, 08:02:16 »
Er zijn er meer dan Duitsland alleen...
Zoek ze maar eens op 😉

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #19 Gepost op: 23 juni 2018, 08:02:36 »
Ik heb een mini. Vorig jaar in de zomer gekocht toen Coyote een promo tour aan de kust deed. Heb een vriend die daarbij werkt, kreeg een mooie korting bij aankoop en nog 3 maanden gratis als commerciële tussenkomst. Die mini gaat mee in iedere wagen, steeds aangesloten op de sigarettenaansteker. Ik wil een dedicated toestel waar ik niet hoef naar om te kijken, inpluggen, opladen enz... gewoon instappen en rijden. Geen geklooi met apps of gsm die gloeiend heet wordt of leegloopt.
+1
Vaak is het ook zo dat als je iemand klant maakt bij hun dat je 2 of 3 maanden gratis abonnement erbij krijgt en de nieuwe klant 1 maand gratis abonnement.
99.999 banpunten

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2018, 08:05:39 »
Zoek ze maar eens op 😉

Ja en dan???
Hoe vaak heeft men die in die landen nodig?
Ik kom regelmatig in Duitsland en gebruik hem constant enkel kunnen ze hem niet zien zoals ik hem ingebouwd heb.
En ja als ze me ermee pakken moet ik maar op de blaren zitten.
No pain, no gain !
99.999 banpunten

Offline nico

• Pole Position
  • nieuw in het bmw gamma
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2018, 08:15:19 »
Ja en dan???
Hoe vaak heeft men die in die landen nodig?
Ik kom regelmatig in Duitsland en gebruik hem constant enkel kunnen ze hem niet zien zoals ik hem ingebouwd heb.
En ja als ze me ermee pakken moet ik maar op de blaren zitten.
No pain, no gain !
No problem

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2018, 10:03:08 »

Handige connecties heb jij  ^-^

Offline BIG charlie

• World Champion
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2018, 10:08:40 »
Ben niet voor of niet tegen  :)
Tot een jaar of 10 geleden zou ik ook wel een coyote nodig kunnen gehad hebben...
Nu hou ik mezelf, zo goed als altijd, aan de aangegeven snelheden ( op de snelweg max 130 ).
Ik wijt dit aan de ouderdom  :P en proberen om minder gejaagd te leven.
als ik dan toch eens occasioneel "gepakt" wordt valt dat bij mij onder de noemer " spelen met goede kaarten en verliezen"  ;)
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21-116Ed

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2018, 15:16:13 »
Tegenwoordig heb ik geen meer. 14 euro met de huidige data abbo prijzen vind ik er los over.
En daarnaast rij ik enkel nog te snel in bochtige boerenwegen waarvan ik nog nooit geweten heb dat ze er flitsen.
Ik gebruik Waze nu als combinatie gps/radarverklikker.

Als je nog van plan bent 1 te kopen, pak eentje met knoppen ipv touch screen.
Zelf heb ik slechte ervaringen met touch screen en in mijn omgeving hoor ik ook vaak hetzelfde.

Zoek ze maar eens op 😉

En zoek maar eens op in welke van die landen het gedoogd is. Dus voor bijna niemand zal dit echt een probleem zijn.
Work hard, play hard

Offline Motorsport88

• World Champion
  • F30 335i Melbourn red
« Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2018, 15:22:57 »
Ik heb de App via Orange.

Vind ik persoonlijker veel handiger, je hebt het altijd bij.
Men kan het niet verbieden in andere landen.
Geen inbouw nodig of draden liggen trekken...

Je kan het idd op raam plakken, als dit je stoort koop je toch gewoon een houdertje voor op je ventilatieroosters?
Werkt perfect, hangt op de perfecte hoogte en die dingen kosten niks.

Ik vond/vind de aparte coyote's zijn geld niet waar (jaarlijks/aankoop)
Terwijl je dit gwn via een abonnement kan nemen, tenslotte zit Orange ook best wel goed met zijn Tarieven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2018, 05:49:48 »
Als je nog van plan bent 1 te kopen, pak eentje met knoppen ipv touch screen.
Zelf heb ik slechte ervaringen met touch screen en in mijn omgeving hoor ik ook vaak hetzelfde.
Inderdaad zo eentje met knoppen is veel handiger en reageert veel beter dan die eerdere versies met touch screen.
Maar ja zolang mijn huidige coyote nog werkt en het goed blijft doen zie ik niet in waarom ik die zou vervangen  :iono:

En zoek maar eens op in welke van die landen het gedoogd is. Dus voor bijna niemand zal dit echt een probleem zijn.
+1 zo is dat inderdaad.
99.999 banpunten

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #27 Gepost op: 24 juni 2018, 08:05:58 »
Al bedankt voor de input guys  :bow:

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2018, 17:52:39 »
Inderdaad zo is het.

Dit.
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)

Offline Diezelke

• Grand Prix Winner
  • Life is too short to be small.
« Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2018, 17:57:42 »
Ik heb intussen meer dan 5 jaar geleden nog zo'n onnozel zwart plastic bakje gekocht. Niks touch screen, slechts enkele toetsen vooraan. geluid is afgrijselijk. MAAR: dat ding is al een paar keer gevallen, niet stuk te krijgen, start op met starten motor (onmiddellijk). Geen probleem met lichtinval (dat schermpje is 5 op 5 of zo). Abonnement kost wel wat, akkoord, maar ik zou niet meer zonder mijn coyote kunnen.

Ik rij trouwens met Waze, coyote en politiecontroles.

En wanneer ik door Zwitserland rij, duw ik de coyote gewoon in mijn broek (laat de flauwe grapjes maar komen). Maar daar zoeken ze niet :)
F11 LCI 535i - M Pack - BMW M Performance Power Kit
E61 525d - 2009 - M Pack - Heinz injected (sold)
E87  118d - 2008 - stock (sold)