Auteur Topic:  Motorpak  (gelezen 1732 keer)

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
Motorpak
« Gepost op: 16 juni 2018, 17:31:29 »
Wetend dat het voornamelijk een autoforum is toch eens proberen.

Door mijn ongeval heb ik beslist dat ik mij nu een leder pak ga aanschaffen.

De keuze van welk type was rap gemaakt : 2-delig motorpak. Reden hiervoor is dat dit toch wel handiger is dan een 1-deligpak.

Zoals overal is er redelijk wat keuze qua merken en pakken.

Mijn keuzes :

ALPINESTARS Challenger V2
ALPINESTARS GP PRO
ALPINESTARS MISSILE 2PC TECH AIR
 => Alpinestarts is bekend merk en goede materialen. Verschil tussen de goedkoopste en de duurste is 120€

REV'IT! VERTEX PRO
=> Idem als bij Alpinestars

MACNA VOLTAGE

=> Totaal geen ervaring of weet van

Natuurlijk ga ik ze ook nog passen.

Nu wou ik hier eens polsen of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben ?
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2018, 17:35:05 door Draje »

Online Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Motorpak
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2018, 18:37:34 »
Eens langsgaan bij EKO Motorwear in Kontich?
Altijd content van geweest.

2 delig zien dat je het aan elkaar kan ritsen.

Zelf gebruikte ik de laatste jaren een ééndelig pak op maat.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2018, 18:47:50 »
Eens langsgaan bij EKO Motorwear in Kontich?
Altijd content van geweest.

2 delig zien dat je het aan elkaar kan ritsen.

Zelf gebruikte ik de laatste jaren een ééndelig pak op maat.

Had de website al bekeken en maar een tweedelig motorpak opgemerkt toen.

Een ééndelig pak is voor wat ik doe niet handig..

Online BimmerFan

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2018, 20:05:36 »
Ik heb een 2delig dainese , heel content van .

Ge moet dat in solden kopen in juni , juli ik heb mijn dainese voor 585€ gekocht bij deschouwer te zemst normaal was dit 730€ -20%

ik zou zeker 1 kopen met gaten in , want veel te heet in de zomer.

Je kan is kijken bij eko in kontich heb daar al spullen gekocht en idd goeie winkel of vanzeebroeck in Anderlecht , Deschouwer in zemst of is naar FC moto in Duitsland juist over de grens kan je koopjes doen.

Als helm kan ik Arai , Shoei en AGV aanraden.

Offline Zaskar

• Premium Member
  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • I am getting older but I refuse to grow up
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2018, 20:08:25 »
Ik zelf heb altijd met Berik 1 delig (circuit) en 2 delig (straat) lederen pakken gereden, prijs-kwaliteit zeker een aanrader.
Eko Kontich is een uitgebreide winkel met veel keuze en scherpe prijzen.
F11 520d(Sold) -MK7 GTI PP(Sold) -E82 135i(sold)-E36 M3 EVO (sold)  Weekend Suzuki GSXR
I am getting older but I refuse to grow up

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2018, 00:59:19 »
Ik heb nu een revit en ga naar alpinestars overstappen.
reden: kwaliteit van as is hoger dan revit en voor mij, maar ook andere die ik ken, zit het niet zo lekker als een as.

Online order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2018, 07:40:05 »
RICHA is een zeer kwalitatief merk, Belgisch en met pakken ervaring. Ook persoonlijke service indien nodig. De hoofdzetel is in Oudenaarde. Zeker eens langsgaan :thumbsup:

http://www.richa.eu/be-en
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2018, 07:42:04 door order66 »

Offline BIG charlie

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2018, 07:45:10 »
Had de website al bekeken en maar een tweedelig motorpak opgemerkt toen.

Een ééndelig pak is voor wat ik doe niet handig..
Op hun website staat maar een fractie van wat ze in werkelijkheid hebben.
Bezoekje waard me dunkt  :thumbsup:
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Online Détail Magnifique

• Pole Position
    • Test
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2018, 09:46:54 »
Je moet niet voorgaan op merken, hoe graag je ook een bepaald merk zou willen.
Elk merk heeft verschillende verschillende merken met verschillende pastvorm!
Staar je ook niet blind op maten, daar zit ook veel verschil tussen Italiaans en Belgisch bijvoorbeeld.

Zelf rijd ik levenslang met Richa, ik vind daar mijn pasvorm steeds, heb ik bv niet bij Alpinstarsm wel weer bij Rev’it.
Ik steun liever de Belgische bedrijven, je kan naar de fabriekswinkel, doen 1 of 2 maal per jaar Factory Days.
Let op met je broek, is in verschillende lengtes te krijgen, je zithouding op de motor is ook bepalend.
R52 - 2007 Mini Cooper S cabrio
K47 - 2014 BMW S1000R
V60 - 2016 Volvo D3

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2018, 10:25:52 »
Ik heb nu een revit en ga naar alpinestars overstappen.
reden: kwaliteit van as is hoger dan revit en voor mij, maar ook andere die ik ken, zit het niet zo lekker als een as.

Broer heeft een Revit en is daar al jaren tevreden mee. Ik heb dat pak ook al aangehad en dat zat wel redelijk. As wel nog niet gepast.

Op hun website staat maar een fractie van wat ze in werkelijkheid hebben.
Bezoekje waard me dunkt  :thumbsup:

Zal volgende week of begin juli eens gaan kijken, dan kan ik vergelijken :)

RICHA is een zeer kwalitatief merk, Belgisch en met pakken ervaring. Ook persoonlijke service indien nodig. De hoofdzetel is in Oudenaarde. Zeker eens langsgaan :thumbsup:

Richa ken ik ook, mijn botten zijn van daar en die zijn nu maar licht gescheurd door het ongeval.  En oudenaarde is 30min bollen  ^-^

Je moet niet voorgaan op merken, hoe graag je ook een bepaald merk zou willen.
Elk merk heeft verschillende verschillende merken met verschillende pastvorm!
Staar je ook niet blind op maten, daar zit ook veel verschil tussen Italiaans en Belgisch bijvoorbeeld.

Zelf rijd ik levenslang met Richa, ik vind daar mijn pasvorm steeds, heb ik bv niet bij Alpinstarsm wel weer bij Rev’it.
Ik steun liever de Belgische bedrijven, je kan naar de fabriekswinkel, doen 1 of 2 maal per jaar Factory Days.
Let op met je broek, is in verschillende lengtes te krijgen, je zithouding op de motor is ook bepalend.

Het is niet dat ik perse een revit of een alpinestar wil, maar dat zijn natuurlijk de merken waar goede verhalen en recensies over zijn. Ik heb niet echt goesting om een pak te kopen dat niet veel verkrijgbaar is in belgië of niet echt gekend is, tenslotte bescherm ik er mijn hele lichaam en leven mee.

Maten en kleuren is gewoonweg passen welke het best bij mijn lichaam past.

De voet en het hand zijn nu in staat kleren aan te trekken zonder probleem mits ik het rustig doe. En met dat ik maar 1 week van de solden in België ben wil ik het mij dan aanschaffen.

Offline psycho dad

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2018, 11:20:16 »
ikzelf heb een 2delig pak van Dainese en supertevreden van!  Heb dit vorig jaar gekocht op de motorbeurs in Utrecht aan -20%... :clap:

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2018, 12:59:01 »
Kijk zeker eens naar FC Moto in Aken, daar hadden ze zeer goede prijzen.

Online BimmerFan

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2018, 13:41:01 »
Richa is toch budget merk op 9lives forum is caracalla daar niet van te spreken zijn naden kwamen al los na paar maanden.

Ne collega van mij heeft textielvest van richa maar zonder elbow pad en shoulder pads wat is dan de bedoeling van een moto vest denk ik zo.

Online order66

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2018, 14:16:03 »
Richa is totaal geen budgetmerk. Jij bent duidelijk nog niet in de winkel geweest. Dat er verschillende prijzen/kwaliteiten worden aangeboden zal zeker zijn. Dat hangt van uw portemonnee af, net zoals bij de meeste dingen.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2018, 14:48:13 »
Richa is idd geen budgetmerk hoor.

Ben hiernet naar bikerszone geweest in Denderhoutem, Dainese pak hadden ze daar en een richa pakken ook. Dus hopelijk volgende week kan ik ze eens passen.

Online BimmerFan

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2018, 15:12:43 »
Ah ok dan nog nooit iets van gekocht , maar mits het verhaal van caracalla wijselijk links laten liggen sindsdien.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2018, 20:07:47 »
Ah ok dan nog nooit iets van gekocht , maar mits het verhaal van caracalla wijselijk links laten liggen sindsdien.

da's 1 vd valkuilen vh net hé : wie een negatieve ervaring met een merk / product heeft gooit het online , maar de soms tienduizenden tevreden klanten hoor je niet of amper .

Dus zo'n negatieve waardering is hooguit goed om wat extra waakzaam / kritisch te zijn als je gaat passen of kopen ,maar je door zo 1 negatieve waardering laten leiden ????

En in geval v Richa : die hebben kldeinglijne voor zowel mannen als vrouwen en zowel textiel als leder en volgens hun website leveren ze in 25 landen :

catalgogus : https://view.publitas.com/richa/collection-2018/page/1

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2018, 21:15:57 »
Richa inderdaad top. Ook heel goeie service.
Heb hun verwarmde handschoenen gehad (hebben ze niet meer) en bij een defect (al 3j oud) mocht ik een nieuw model (200+) gaan halen als ik tot oudenaarde reed - voor €50.

Ikzelf ben niet voor lederen kledij, veel te warm :) . Heb nu alle kledij van Hein Gericke, die stoffen pakken heel goed. Een goed stoffen pak is sterker als een slecht lederen.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2018, 21:24:47 »
Ik heb enkele gore-tex pakken van Richa en Hein Gericke gehad,  en m'n huidige pak is ook Hein Gericke, Sheltex.
Big Bang 4 Buck.

Richa is zoals aangehaald ook kwaliteit, laat daar geen twijfel over bestaan.

Ik heb ook een 2 delig lederen pak,  maar doe dat zelden aan.  Is al +10j oud maar zelden gedragen en hangt al jaren ongebruikt in de kast.

Reden dat ik dat weinig draag:  ik haal de FJR enkel uit voor weekendjes, of langere vakanties.  Dan is gore-tex veel praktischer.

Richa heeft het Air-Vent systeem en dat is net als het systeem van H.G. zeer goed in de zomer.

Spijtige is dat ik vrees dat Hein Gericke op de fles gegaan is....
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2018, 21:26:21 »

Ikzelf ben niet voor lederen kledij, veel te warm :)

Dit.  EN als het eens effe regent moet je stoppen voor uw regenpak aan te trekken; Cordura of Gore Tex kan heel wat hebben....  enkel als je op voorhand weet dat het de hele dag regent moet je je regenkledij overaandoen.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2018, 21:35:02 »
Net een mail ontvangen van een winkel waar ze tot 20% geven op een leren pak tot de 24ste. Vermoedelijk morgen eens een bezoek gaan brengen om al de pakken te passen. 10% op pakken van 700 tot 1000 euro is al een mooie korting. Normaal gezien ging ik wachten tot de solden, maar dit zijn volgens mij al de solden van de pakken daar  ^-^

Voor de rest ga ik wachten :) Want ik heb daar al 30 euro op rekening staan als korting en als ik daar eventueel een pak bijkoop gaat dat richting de 80 a 100 euro kortingbonus zijn, welke ik dan ga gebruiken voor mijn nieuwe helm, handschoenen of schoenen te kopen :)

Ivm leren pak vs gore-tex, iedereen heeft zijn voorkeuren.

Momenteel gaat het naar lederen pak gaan voor mij omdat ik wat schrik heb na mijn ongeval ivm andere pakken. Nadien kan ik nog altijd een extra pak kopen :)

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #21 Gepost op: 20 juni 2018, 21:39:32 »
Ivm ongevallen:  geen enkel pak gaat een breuk kunnen voorkomen bij een ongeval.
Deftige laarzen met versteviging rond de enkel is een must. Goede handschoenen (want het is een menselijke reflex om uw handen uit te steken bij een val) en een goede helm!
En als je een pak koopt zorg er dan voor dat er goede protectoren inzitten.
Doordat een lederen pak doorgaans vaster aansluit zal je mogelijks minder last hebben van brandwonden (wrijving tussen huid en kledij) maar verder is er echt geen verschil.
Leder voelt wel iets leuker aan, en staat stoerder, maar het is een merde als de zon stevig schijnt, en het is kut als het regent.  Just my 0,02 cent....

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #22 Gepost op: 20 juni 2018, 21:48:05 »
Ivm ongevallen:  geen enkel pak gaat een breuk kunnen voorkomen bij een ongeval.
Deftige laarzen met versteviging rond de enkel is een must. Goede handschoenen (want het is een menselijke reflex om uw handen uit te steken bij een val) en een goede helm!
En als je een pak koopt zorg er dan voor dat er goede protectoren inzitten.
Doordat een lederen pak doorgaans vaster aansluit zal je mogelijks minder last hebben van brandwonden (wrijving tussen huid en kledij) maar verder is er echt geen verschil.
Leder voelt wel iets leuker aan, en staat stoerder, maar het is een merde als de zon stevig schijnt, en het is kut als het regent.  Just my 0,02 cent....

Breuk zeker niet neen.
Ik had laarzen aan met enkelversteving van richa icm met gore-tex, nooite natte voeten maar stinkvoeten wel  ^-^
Ik had redelijke handschoenen aan, maar niet top of the bill. Daar komt nu ook verandering in. Helm was een Shark Spartan fiberglass, dus goede kwaliteit denk ik dan.

Protectoren zijn een must en ook ga ik kijken naar de CE en EN-waarden van de pakken.

Mijn broer heeft ook de switch gemaakt van stoffen pak naar lederen pak. Hij voelt zich er beter mee, veiliger (steekt ook vol met protectoren) en net zoals jullie zegt hij dat het nadeel de warmte/koude is..

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2018, 08:59:15 »

Spijtige is dat ik vrees dat Hein Gericke op de fles gegaan is....

Het gaat daar inderdaad al jaren niet goed, de winkel in Hasselt heeft meestal niet zoveel maten/stock. Ben er nu wel al even niet meer geweest.
Ben paar maanden geleden in Leuven geweest bij motooutlet,  (https://www.motoutlet.be ) heel veel stock en ook goeie service. 't Zoontje (10j) wilde beginnen meegaan en dit was de enige winkel waar ze wat stock hadden en waar ik het manneke volledig heb kunnen kleden.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2018, 12:44:51 »
Daarnet bij Richa in Oudenaarde geweest.

Enkel pakken gepast en de Anaconda zat zeer goed rond mijn lichaam. Is altijd gecombineerd met de Mugello broek. Daar had ik niet direct het goede gevoel bij.

Daar tevens ook in de outlet gekeken voor een paar botten. Stonden 2 types in, maar zoals meestal mijn maat niet meer.

Straks naar de andere winkel gaan en de revit en alpinestars eens passen om te zien welke het beste van de 3 zitten.

De persoon bij Richa zei me dat hij mij 10 % kon geven moest ik het pak kopen. Ik denk eerder dat hij mij nu wou overtuigen direct daarmee, maar daar trap ik niet meer direct in.
Alles rustig bekijken en straks zien welke ik het best passend vindt.

Nadien horen daar ook nog handschoenen bij en ga ik (thermische) onderkleding nemen voor het gemakkelijk aan en uit trekken van die pakken en tegen het zweet.

Online order66

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 21 juni 2018, 12:52:55 »
Zalig! Heb je geen selfies? ;D
Of gewoon foto’s van de pakken in kwestie mag ook hoor :D

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #26 Gepost op: 21 juni 2018, 12:58:33 »
Zalig! Heb je geen selfies? ;D
Of gewoon foto’s van de pakken in kwestie mag ook hoor :D

Selfies van lelijke mensen wilt niemand zien he  ^-^
Moest ik nu boobies hebben dan misschien wel  ^-^

Als je mijn kop wilt zien passeer dan eens met de S54 of de S38, dan zul je mij pas zien glimlachen  ^-^

Online order66

• World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2018, 13:06:37 »
Selfies van lelijke mensen wilt niemand zien he  ^-^
Moest ik nu boobies hebben dan misschien wel  ^-^

Als je mijn kop wilt zien passeer dan eens met de S54 of de S38, dan zul je mij pas zien glimlachen  ^-^

LOL
Selfie zonder hoofd dan maar ;D

Serieus, vandaag nog op pad, dus pics van de pakken bij het verslag ;)

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
« Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2018, 17:10:30 »
Het gaat daar inderdaad al jaren niet goed, de winkel in Hasselt heeft meestal niet zoveel maten/stock. Ben er nu wel al even niet meer geweest.
Ben paar maanden geleden in Leuven geweest bij motooutlet,  (https://www.motoutlet.be ) heel veel stock en ook goeie service. 't Zoontje (10j) wilde beginnen meegaan en dit was de enige winkel waar ze wat stock hadden en waar ik het manneke volledig heb kunnen kleden.
Frank van HG Hasselt is ne duffe eikel die liever lui dan moe is.  Ik ben naar Intermot in Keulen geweest (2016, is maar elke 2 jaar) en daar stonden toen ne hoop Chinezen met een stand van HG. Bleek dat HG Duitsland failliet was en blijkbaar heeft de overnemer het ook niet lang getrokken (werd niet officieel bevestigd, via via gehoord).
Spijtig want hun kledij was echt goed.

Online BimmerFan

• World Champion
« Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2018, 17:46:15 »
Rugprotector ook niet vergeten .ik rijd nooit zonder  :thumbsup: