Auteur Topic: [E8X] n46b20b koppakking vervangen  (gelezen 140 keer)

Offline mx81

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
[E8X] n46b20b koppakking vervangen
« Gepost op: 11 juni 2018, 20:50:16 »
hey forumleden,
mijn vriendin haar e87 vreet en lekt olie langs alle kanten.
nu ga ik dit weekend de kop demonteren, vermoedelijk zijn het de klepseals aangezien de auto nog geen 125,000 km heeft.
hij verbruikt enkel olie bij een warme motor op stationair, eenmaal als je gas geeft komt er een wolk uit de uitlaat een is het gedaan tot men weer tot stilstand op stationair komt.

is er iemand hier die een werkplaatshandleiding hiervoor heeft,  of tips? speciale handelingen voor de valvetronic, of speciale gereedschappen nodig voor de ketting op punt te zetten?

de carterontluchting is net vervangen, dit heeft het olieverbruik wel verminderd, maar de Co waarden zijn nog niet goed, ik krijg de auto zo niet gekeurd jammer genoeg. :censor:

Offline mx81

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Re: n46b20b koppakking vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2018, 01:01:14 »
ondertussen is de kop er al uit, heb online een handleiding gevonden.
dat valvetronic systeem is me nogal wat  :thinking: nuja, kop is eraf, cillinders zien er nog mooi uit, geen schade binnenin, rond en op de inlaatkleppen is duidelijk roetverbranding te zien, het komt dus van de klepseals.
morgen gaan mijn kleppen eruit, en laat ik de kop maandag vlakken. monteren gaat een andere zaak worden, die timing van de nokkenassen heeft bmw goed ingewikkeld gemaakt  :wiggleyes: