Auteur Topic:  Sierlijsten vensters  (gelezen 1004 keer)

Offline Brasseur

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Sierlijsten vensters
« Gepost op: 5 juni 2018, 18:45:58 »
Ik heb last van vreemde verkleuringen op de sierlijsten rond men vensters, ook zitten er tegen de lijsten spatjes op de vensters die ik er eveneens niet afkrijg... Iemand enig idee? Lijkt op kalkaanslag  :thinking:

Offline Maxim87

• Qualifying
Re: Sierlijsten vensters
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2018, 20:14:02 »
Dat is waarschijnlijk door een agressief reinigingsmiddel die te lang op die sierlijsten heeft kunnen intrekken.
Hebben wij hier al gezien door een onoplettende mechanieker die een zure velgenreiniger had gespoten op een wagen.
Je kan het meestal wel nog iets beter maken door de lijsten machinaal te polijsten. :thumbsup:
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline Brasseur

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2018, 20:29:32 »
Dat is waarschijnlijk door een agressief reinigingsmiddel die te lang op die sierlijsten heeft kunnen intrekken.
Hebben wij hier al gezien door een onoplettende mechanieker die een zure velgenreiniger had gespoten op een wagen.
Je kan het meestal wel nog iets beter maken door de lijsten machinaal te polijsten. :thumbsup:
Misschien door carwash? Tegenwoordig gebruik ik de handcarwash, maar in het begin wel nog gezondigd met de wasstraat... En de vensters?

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2018, 05:36:39 »
Dat zal shadowline zijn vermoed ik?Daar is hier ergens een topic van,is een gekend probleem bij shadowline dat die verkleuren.Door bv. agressieve zepen in een carwash komt dat wel veel sneller voor.

Offline Brasseur

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2018, 12:35:31 »
Dat zal shadowline zijn vermoed ik?Daar is hier ergens een topic van,is een gekend probleem bij shadowline dat die verkleuren.Door bv. agressieve zepen in een carwash komt dat wel veel sneller voor.
Ja, denk het wel, ik heb ook de indruk dat de vlekken verminderen de laatste tijd.
Lees: sinds ik geen wasstraten meer bezoek

Offline Brasseur

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2018, 20:51:38 »
Ja, denk het wel, ik heb ook de indruk dat de vlekken verminderen de laatste tijd.
Lees: sinds ik geen wasstraten meer bezoek
Heb vanavond eens voorzichtig met commandant 4 geprobeerd, helpt niet spectaculair veel...