Auteur Topic:  Autofiscaliteit in Brussel  (gelezen 1850 keer)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Autofiscaliteit in Brussel
« Gepost op: 30 mei 2018, 14:14:22 »
“Dieselauto zes maal zwaarder belast dan benzinewagen door hervorming Brusselse autofiscaliteit” :

https://www.hln.be/auto/-dieselauto-zes-maal-zwaarder-belast-dan-benzinewagen-door-hervorming-brusselse-autofiscaliteit~a01f769b/
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2018, 08:45:37 door dadoke »

Offline midas

• World Champion
Re: Autoficaliteit in Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2018, 14:17:42 »
“Dieselauto zes maal zwaarder belast dan benzinewagen door hervorming Brusselse autofiscaliteit” :

https://www.hln.be/auto/-dieselauto-zes-maal-zwaarder-belast-dan-benzinewagen-door-hervorming-brusselse-autofiscaliteit~a01f769b/

Tot er een snuggere weer vind dat de diesel toch niet zo schadelijk is, een paar jaren geleden gaven ze nog een premie voor de aankoop van een nieuwe diesel.
Het sakhir monster in actie

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2018, 13:18:01 »
Brusselse regering verbiedt dieselauto’s vanaf 2030 en wil op termijn “alle voertuigen op fossiele brandstoffen” weren :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/brusselse-regering-verbiedt-dieselauto-s-vanaf-2030-en-wil-op-termijn-alle-voertuigen-op-fossiele-brandstoffen-weren~a8dfe83d/

Aangezien ze onvoldoende laadinfrastructuur kunnen garanderen voor elektrische wagens , gaan ze dan voldoende gras en waterbakken voorzien zodat we met een kameel / dromedaris of waterbuffel naar Brussel kunnen en dat die beesten ook in bewaakte zone kunnen grazen en drinken totdat we weer vertrekken  ??

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2018, 06:17:22 »
Aangezien ze onvoldoende laadinfrastructuur kunnen garanderen voor elektrische wagens , gaan ze dan voldoende gras en waterbakken voorzien zodat we met een kameel / dromedaris of waterbuffel naar Brussel kunnen en dat die beesten ook in bewaakte zone kunnen grazen en drinken totdat we weer vertrekken  ??
:toofunny:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2018, 08:55:14 »
Brusselse regering verbiedt dieselauto’s vanaf 2030 en wil op termijn “alle voertuigen op fossiele brandstoffen” weren :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/brusselse-regering-verbiedt-dieselauto-s-vanaf-2030-en-wil-op-termijn-alle-voertuigen-op-fossiele-brandstoffen-weren~a8dfe83d/

Ik zie Calvé van Groen nog met zoiets afkomen, waarop SP.a zal willen dat het water gratis moet zijn, waarna na een jaar of vijf men tot inkeer zal komen en er op de waterfactuur een niet grondwettelijke taks zal geheven worden van 1000% (ja: 3 nullen) niet in het minst door de nu toch al anderhalve maand aanslepende droogte met bijhorende slinkende watertekorten.

Vergeet niet dat je dromedaris (of waterbuffel als je het je kan permitteren) een module zal ingeplant krijgen zodat ze je ook nog een kilometerheffing kunnen aansmeren. Asfalt ziet geweldig af van woestijndierhoeven.  :jpshakehead:

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Autofiscaliteit in Brussel
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2018, 10:09:26 »
Wat een bende idioten die regering... ::)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2018, 18:36:07 »

Bij mij op het werk, regio Brussel, zijn de bedrijfsauto's ook volledig aan het aanpassen. Ik was een van de laatste werknemers die er nog eentje heeft kunnen kiezen voor deze regel wordt toegepast opt werk :)

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2018, 09:01:59 »
In Japan was er ook zo'n dieselhetze. Met als gevolg dat ze nu premies geven aan mensen die terug gaan dieselen omdat ze de CO2 norm niet halen... Zucht...
Je hoort niets anders meer dan dat de lucht zo slecht zou zijn door de diesels terwijl de kaart eigenlijk zeer groen blijft kleuren (de Standaard). Luchtkwaliteit is beter dan 40 jaar geleden!
Is gewoon een verkapte belastingsvorm... eerst zorg je ervoor dat de mensen denken dat de lucht vuil is en dat dit gezondheidsrisico's inhoudt (terwijl de levensverwachting langer is dan ooit tervoren) en dan pak je de brandstof aan waar 75 procentvan de Belgen mee rijdt door de taxen en de accijnzen te verhogen. 1,4 miljard in de pocket... en de goegemeente is nog blij ook.
Wetende dat de auto's slechts een vrij klein procent van de totale vervuiling inhouden, dat de 15 grootste vrachtschepen evenveel vervuilen als alle auto's van de wereld samen (!!!) en zo kan ik nog even doorgaan...

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2018, 09:36:17 »
Idem met de opwarming van de aarde. Eerst maak je de mensen wijs dat de aarde aan het opwarmen is, het hersenloze deel van de bevolking dat alles gelooft dat in de media passeert zijn portefeuille gaat open voor alles wat maar enigszins zou kunnen vermijden dat ze volgende week overstromen. Je kan ze vanaf dan alles door hun strot rammen.
Auto's moeten minder CO2 uitstoten, meer CO2 is meer betalen want is slecht voor de opwarming van de aarde. Tegelijk kan je ze in de richting duwen van een benzine die net meer CO2 uitstoot. Soms denk ik dat het gewoon is om te zien hoe ver ze kunnen gaan met hun leugens.

En Groen profiteert tijdens de verkiezingen al mee.

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2018, 17:01:17 »
Ik ben heel sceptisch he :)... Ivm die opwarming geloof ik wel dat er momenteel een opwarming gaande is. Maar.... in welke mate wij als mens dit kunnen tegen houden is een andere vraag.

Ik zal het anders stellen, neem nu dat men zich baseert op statistieken sinds deze werden bij gehouden. 150 jaar ?
Het is algemeen geweten dat er vroeger ook klimaatschommelingen waren, tot zelfs in extremen toe. Waardoor continenten volledig veranderden, sommige verdwenen, andere ontstonden, dieren stierven uit enz... Net hetgene waarvoor men nu vreest. De extreme klimaatschommelingen gebeurden uiteraard in periodes dat de mens er geen enkele invloed kon op hebben.
Dan vraag ik me af hoe men ten eerste een lange tijdsvoorspelling kan doen en ten tweede of men de natuurlijke gang van zaken kan tegen houden. Misschien is de natuurlijke gang van zaken veel extremer dan de invloed die de mens erop heeft.

Dat er iets moet gebeuren wil ik best geloven. Maar wereldwijd dan. Het gaat niet op dat wij extreme veranderingen moeten doen aan onze woonsten, verplaatsingen tot zelfs etensgewoonten terwijl er veel grotere delen op aarde een enorme vervuiling veroorzaken.

Dan lijkt het me eerlijker dat bij ons een soort van uitdovingsbeleid gevoerd wordt in plaats van een bestraffingsbeleid en dat wij als rijke landen de armere landen gaan ondersteunen in hun milieubeleid ipv die landen nu te gebruiken als stortplaats voor ons afval (wat echt zo is, denk aan die afgedankte schepen).
Daar betaal ik veel liever voor ipv een onbezonnen beleid te steunen dat als doel heeft enkel het begrotingstekort te vullen.
Dat zou eerlijk zijn, die landen die momenteel onze goedkope spulletjes produceren en waar de mensen met onze afdankers rondrijden, helpen en tegelijk een veel grote winst creeeren voor het milieu. Dan zouden onze centen pas goed gebruikt worden... Mar hoe sociaal de groene partijen zich ook willen voordoen, het is en blijft een ik-beleid.

Online b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2018, 19:31:47 »
Heel sceptisch zijn is al een goed begin.  :thumbsup:

Citaat
Dan vraag ik me af hoe men ten eerste een lange tijdsvoorspelling kan doen en ten tweede of men de natuurlijke gang van zaken kan tegen houden. Misschien is de natuurlijke gang van zaken veel extremer dan de invloed die de mens erop heeft.

En deze mening deel ik ook volledig.
Maar hoe je dan in een volgende zin kan zeggen dat "er wel iets moet gebeuren" ontgaat mij.

Ik weet het natuurlijk ook allemaal niet. Ik doe zelf geen onderzoek of metingen, oa. omdat ik daarvoor niet oud genoeg ben of ga worden.  Maar ik lees wel eens meningen en onderzoeken die niet in de mainstreem media komen en dat geeft me een veel bredere kijk op de dingen, die maakt dat ik NOG minder geloof van wat in de media getoond wordt.

Maar we wijken af, het ging over autofiscaliteit zeker  :-[

Offline DHL

• Pole Position
« Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2018, 05:54:55 »
Autofiscaliteit en milieu gaan toch hand in hand.

Ja als ik het herlees lijkt het een bocht die ik maak... Ik bedoel eigenlijk dat we niet met zekerheid kunnen zeggen wat nu de schuld van de mens is en wat gewoon de natuurlijke gang van zaken is ivm de klimaatschommelingen.

En dat er iets moet gebeuren: we kunnen niet alles op z'n beloop laten gaan want er zal inderdaad wel een zekere vervuiling zijn. Herinner me bvb nog dat er geen vissen meer waren in onze rivieren, wat nu wel het geval is. Eternit met zijn asbesthoudende platen destijds. Plastic in de oceanen en de gevolgen ervan geloof ik ook wel. Vliegtuigen die een vrijgeleide krijgen om taxvrij vervuilen. Ik noem maar enkele...

Alles afschuiven op de auto's van de rijkere wereldbevolking is gewoon verkeerd beleid.En da's net waar de media momenteel op inspelen... in die mate dat men zich moet gaan afvragen hoe onpartijdig verslaggeving is. Hierdoor zakt de geloofwaardigheid van de pers als een pudding ineen.

Als je naar DE luchtkwaliteitkaart van De Standaard kijkt zie ik veel groen, heel veel groen maar lees ik vooral veel rare conclusies om een voorbeeld te geven ;)

Offline M-Power

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2020, 19:58:26 »
Brusselse stadstol staat bijna in startblokken :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201124_91281653

Offline kazzz

• World Champion
    • D-ProC
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2020, 21:59:48 »
Is er eigenlijk al een calculator voor handen om de nieuwe VAA, BIV en rijtaks te berekenen voor 2021, ook met de “fake hybride”?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk